Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Da's ook ni alles eh. Dan heb je gelijk ineens een premium account nodig om dat wat deftig te kunnen bezigen.
Om dan ook niet te vergeten dat vele GSM's zonder hoofdtelefoon jack komen tegenwoordig (terwijl uw laptop dat wel heeft).

En wss nog 't ergste van al ... als je dan toch GSM hebt met headphone jack & ineens 'telefoon' krijgt op uwe laptop, mag je beginnen headsets over steken.
Sheesh. Wat een gedoe.


Kleine bedenking wel. Wat is geblokkeerd? De PC app? Of het web domein?

Als het de PC app is kan je nog steeds de web player bezigen (ik deed dat vroeger ook altijd, heb nooit de PC app geïnstalleerd gehad).
Tegenwoordig is 't lang geleje dat ik Spotify nog gebezigd heb. Denk niet meer sinds corona. Altijd YouTube voor musica.
Ik heb al enkele jaren Spotify Premium en een draadloze headset die ik meteen in m'n pc kan pluggen als ik gebeld word, dus dat is in principe geen probleem. Het is vooral heel belachelijk dat muziekstreaming voor achtergrondmuziek geblokkeerd wordt (er zijn al veel diensten die niet meer raadpleegbaar zijn), maar dat sommigen tijdens hun uren wel continu HLN (😑) zitten te checken.

Het webdomein zelf is geblokkeerd en we kunnen geen externe apps installeren op onze pc zonder toestemming.

Ik ben Spotify ook maar op mijn werklaptop beginnen gebruiken omdat ik zag dat vele anderen dat ook deden. Ik gebruik die zo strikt mogelijk voor het werk en doe er zo weinig mogelijk anders op. Zelfs bij het sturen van persoonlijke mails op die pc voel ik me al ongemakkelijk. Spotify was op kantoor de enige uitzondering omdat ik dat in combinatie met een ANC-headset durf te gebruiken als het er te rumoerig aan toe gaat, ook uitsluitend wanneer er geen directe collega's aanwezig zijn.
 
Ik heb al enkele jaren Spotify Premium en een draadloze headset die ik meteen in m'n pc kan pluggen als ik gebeld word, dus dat is in principe geen probleem. Het is vooral heel belachelijk dat muziekstreaming voor achtergrondmuziek geblokkeerd wordt (er zijn al veel diensten die niet meer raadpleegbaar zijn), maar dat sommigen tijdens hun uren wel continu HLN (😑) zitten te checken…

 
bedrijf dat niks doet voor de feestdagen.. ok tot daar aan toe.

Maar dan sturen ze een mail met 'oh iedereen krijgt een ding, klik hier om dat te claimen in onze webshop'

Was een fake mail van IT om te zien wie op die dingen zou klikken >.> Had het gezien, maar het is een beetje.. slechte smaak :p
 
Ik heb zo ooit eens ne klant gehad. Die was gaan 'reklameren' dat de meeting room 'n geur had & wou het dan maar op de consultants steken.
Echter ... 5 man/vrouw in een beperkte ruimte, 0,0 ventilatie & pal in de zomer aan onmenselijke temps, zonder AC. En dat voor de HELE dag.
5 laptops, nen beamer die heel de dag staat te blazen ... en als ik 't mij nog goe herinner, op vals lederen zetels.
En natuurlijk, alle deuren moesten dicht om privé te hebben & überhaupt te kunnen meeten.

Dus ... serieus? Ja ... serieus.
Mijnen toenmaligen baas is dan nog komen klagen bij mij dat die klanten geklaagd hadden. :rolleyes:
Daar was ik toen toch ook niet mee gediend. Tush moet men maar deftige werkruimtes voorzien. En 'k heb dat toen ook zo gezegd (maar mss iets braver).
Op een vorige job stonk een bureau ook altijd zo. Er kwam daar nooit frisse lucht binnen en er zat 15 man op 50 m² of zo. Niemand individueel met een probleem maar als je er 15 samen zet 8h/dag ja dan krijg je dat.
 
Maandag terug beginnen na een week verlof en de goesting en motivatie heeft nog nooit zo laag gestaan. Meestal heb ik na 2-3 dagen verlof al iets van “goesting om terug te beginnen”, en nu echt compleet het tegenovergestelde.
 
Maandag terug beginnen na een week verlof en de goesting en motivatie heeft nog nooit zo laag gestaan. Meestal heb ik na 2-3 dagen verlof al iets van “goesting om terug te beginnen”, en nu echt compleet het tegenovergestelde.
Same
Maandag ook beginnen na een week verlof en echt geen hol goesting.
 
Ik heb nog nooit goesting gehad om maandag te beginnen werken, verlof of niet. 🤷‍♂️

(of dinsdag of welke dag ooit)

Wel al een paar keer ontslag genomen na een vakantie :thinking:
 
Ik loop de laatste weken weer heel mottig en ben heel kortgeraakt. Het aandeel depressieve Black Metal stijgt ook in m'n Spotify luisterbeurten en mijn duimen veranderen weer in kraterlandschappen.
Ook werp ik me uitgebreid op "nutteloze" dingen (zoals 35x prijzen opzoeken van bouwmaterialen, plannen opstellen voor wat ik allemaal wil doen en die 50x veranderen,... om dan uiteindelijk niets effectief te doen en opnieuw begin te plannen)
Ik dacht dat het aan het weer lag of zo.


Tot m'n vrouw plots zei dat het haar ook opviel dat ik heel kort loop en snel kwaad word tegenwoordig. Ze vindt dat ik ook naar de kindjes toe bot reageer de laatste tijd.
Ze zei letterlijk: "Het valt op dat de verhuis naar Gent dichterbij komt".

Vanaf volgend weekend zit ik dus terug full-time in Gent. In 1 ruimte met 30 man. (Voor wie niet mee is, lees mijn vorige posts hier gerust)

Ik dacht dat ik het ging aankunnen, want ik mis enkele collega's van daar toch wel, ik weet dat het tijdelijk is, en ik een joker achter de hand heb. Maar blijkbaar zit ik er toch harder mee in mijn maag dan ik dacht.
 
Deo opspuiten en subtiel vragen of hij ook wat wilt, muntje nemen en vragen of hij er ook 1 moet hebben, tanden poetsen en vragen of hij ook een borstel en tandpasta moet hebben. Zeggen dat je gaat douche en vragen of hij ni mee wilt komen douche,... mogelijkheden genoeg.
Als je die allemaal combineert zal de boodschap wel overkomen.
Ook zo'n collega gehad maar die had dat bij zijn opvoeding niet echt meegekregen. Dit beterde enorm toen hij alleen ging wonen.
Maandag terug beginnen na een week verlof en de goesting en motivatie heeft nog nooit zo laag gestaan. Meestal heb ik na 2-3 dagen verlof al iets van “goesting om terug te beginnen”, en nu echt compleet het tegenovergestelde.
Welkom bij de meerderheid van de volwassen mensen.
Ik heb nog nooit goesting gehad om maandag te beginnen werken, verlof of niet. 🤷‍♂️

(of dinsdag of welke dag ooit)

Wel al een paar keer ontslag genomen na een vakantie :thinking:
Dit dus.
 
Ik loop de laatste weken weer heel mottig en ben heel kortgeraakt. Het aandeel depressieve Black Metal stijgt ook in m'n Spotify luisterbeurten en mijn duimen veranderen weer in kraterlandschappen.
Ook werp ik me uitgebreid op "nutteloze" dingen (zoals 35x prijzen opzoeken van bouwmaterialen, plannen opstellen voor wat ik allemaal wil doen en die 50x veranderen,... om dan uiteindelijk niets effectief te doen en opnieuw begin te plannen)
Ik dacht dat het aan het weer lag of zo.


Tot m'n vrouw plots zei dat het haar ook opviel dat ik heel kort loop en snel kwaad word tegenwoordig. Ze vindt dat ik ook naar de kindjes toe bot reageer de laatste tijd.
Ze zei letterlijk: "Het valt op dat de verhuis naar Gent dichterbij komt".

Vanaf volgend weekend zit ik dus terug full-time in Gent. In 1 ruimte met 30 man. (Voor wie niet mee is, lees mijn vorige posts hier gerust)

Ik dacht dat ik het ging aankunnen, want ik mis enkele collega's van daar toch wel, ik weet dat het tijdelijk is, en ik een joker achter de hand heb. Maar blijkbaar zit ik er toch harder mee in mijn maag dan ik dacht.
Vitamine D slikken ;)
 
Ik dacht dat ik het ging aankunnen, want ik mis enkele collega's van daar toch wel, ik weet dat het tijdelijk is, en ik een joker achter de hand heb. Maar blijkbaar zit ik er toch harder mee in mijn maag dan ik dacht.
heb je al ergens een zicht wanneer je terug weg kan?
 
Na een hele tijd problemen met de verwarming op het werk, komen ze die vandaag fixen. Intussen ligt het hele systeem wel al 2 uur uit en zit iedereen hier bij ~15° met een jas aan. Als ze dat nu eens een paar weken geleden opgelost hadden, toen het buiten nog niet vroor...
Jammer genoeg een aantal fysieke meetings vandaag waardoor thuiswerken geen optie was.
 
Voor de eerste keer in 10 jaar ingeschreven voor de nieuwjaarsreceptie van het werk aanstaande woensdag. Nu is mijn dienst gewijzigd waardoor ik niet kan gaan
 
Niet mijn ergernis, wel die van mijn vrouw die in het lager onderwijs staat: belachelijk veel administratie. Je moet haast een uitvoerig verslag schrijven als die kleine koters een scheet laten die onder of boven het landelijke gemiddelde valt. Iets niet geregistreerd kan je duur komen te staan als de ouders een conflict op de spits drijven.
 
Vrijdagavond om 18u30 telefoon op mijn privé gsm van ne bewoner.

"Ja sorry, dat ik u stoor op ne vrijdagavond"
- "Euh, hoe komt gij aan dit nummer?"
"Via de buurvrouw" (hoe die er aan komt, geen idee)
- "Dit is mijn privé nummer en ik word daar niet op gebeld voor mijn werk. Is het iets dringend?"
"Ja, ze zijn hier van alle materiaal aan het zetten in de tuin, is dat maandag dat ze die plantjes komen zetten? Want wij zijn niet verwittigd, wist jij dat?"
- "Euh, nee niet dat ik weet nee. Maar ik ben dus NIET aan het werk en kan moeilijk van alle 60 gebouwen die ik beheer dat vanbuiten weten, hé? Ik ga u nu laten en gelieve dit nummer nooit meer te bellen".
*blocked*

Meent ge dat nu fucking serieus dat ge zoveel moeite doet om mijne nummer te zoeken om mij op ne vrijdagavond te bellen voor zo een futiliteit? Ffs some people.
Alle mede eigenaars hier hebben mijn privénummer, ik heb zelfs geen professioneel nummer. Maar goed ze zijn maar met 4. Dat is natuurlijk nog iets anders dan syndicus zijn van 60 gebouwen. :tongue:
 
Ik heb nog nooit goesting gehad om maandag te beginnen werken, verlof of niet. 🤷‍♂️

(of dinsdag of welke dag ooit)

Wel al een paar keer ontslag genomen na een vakantie :thinking:
Elke keer na een verlof als ik terug begin te werken, ben ik al aan het uitkijken en al aan het aftellen, naar mijn volgende verlof. ASAP.
Als ik nog geen nieuw verlof heb ingepland, dan ben ik depri.

Ik werk om te leven, niet omgekeerd.

Wat weer niet wil zeggen dat ik mijn werk slecht doe of ik geen zaken graag doe op het werk. Maar vrije tijd en verlof zijn voor mij toch VERUIT prio.
 
Terug
Bovenaan