Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

En ik, zoals ik al aanhaalde, niet. Thanks but no thanks voor de raad. Ik zou het ook graag hebben wanneer dit tegen mij gezegd wordt, maar verwacht niet dat een collega dat zou doen. Ik hoop dat de mensen met wie ik een inniger contact heb dan een collega die hoogstens eens op een meter van mij komt dat veel eerder opmerken en melden dan die collega.

Zoiets zeggen tegen mensen met wie ik een goeie band heb, vind ik niet lastig. Zoiets zeggen tegen mensen die ik vaak zie maar met wie ik eigenlijk geen band heb, is een ander paar mouwen.

Ook los van dit verhaal zal ik blij zijn als ik van die collega 'verlost' ben.
"we gaan hier wellicht nog jaren samen werken, dus er moet mij iets van het hart"

=> Hij gaat nooit denken dat jij het was want jij ging er geen jaren meer mee werken!

Voor nen bak duvel wil ik het hem ook SMSen voor u van op nen burnerphone.
 
Straks presentatie van een uur voor 50 mensen. Ik ben altijd wel wat zenuwachtig, maar deze keer is het erger omdat ik zelf niet achter het project sta... Ik probeer de hele tijd te denken "over x uur is het voorbij", maar ik denk dat de miserie dan gewoon doorgaat met follow-up meetings. 😬

Ik had normaal deze week verlof, maar heb het uitgesteld tot volgende week (programma directeur had vorige week meetings ingepland die uiteindelijk niet konden doorgaan door te veel afwezigen...). Volgende week neem ik wel sowieso verlof, ook al is alles weer "super dringend" zoals altijd. Ik zit al een half jaar met meer dan voldoende sense of urgency te werken, ik kan er ook niets aan doen dat vele anderen nu pas in gang schieten.
 
En ik, zoals ik al aanhaalde, niet. Thanks but no thanks voor de raad. Ik zou het ook graag hebben wanneer dit tegen mij gezegd wordt, maar verwacht niet dat een collega dat zou doen. Ik hoop dat de mensen met wie ik een inniger contact heb dan een collega die hoogstens eens op een meter van mij komt dat veel eerder opmerken en melden dan die collega.

Zoiets zeggen tegen mensen met wie ik een goeie band heb, vind ik niet lastig. Zoiets zeggen tegen mensen die ik vaak zie maar met wie ik eigenlijk geen band heb, is een ander paar mouwen.

Ook los van dit verhaal zal ik blij zijn als ik van die collega 'verlost' ben.
maar misschien heeft die geen mensen in zijn leven met een inniger contact dan collega's?
maar ik zou het aankaarten bij de leiddinggevende/hr en die er een gesprek over laten hebben
 
Walen : :rolleyes:

sympathieke mensen hé, maar daar valt nu nekeer ni mee samen te werken.

in België zijn er wel weinig mensen die deftig kunnen werken

Antwerpenaren hebben een air van hier tot in tokio en iedereen haat ze op de werkvloer
West Vlamingen zijn ofwel op pensioen ofwel in de kerk. Degenen die werken wanen zich de topondernemers van Belgie maar niemand verstaat ze.
Oost Vlamingen zijn te druk bezig met hun bakfiets of het jaarlijks carnaval te plannen. De rest van de provincie zit ofwel te werken op het veld ofwel in en dikke villa aan de leie te rentenieren
Limburgers zijn te traag en houden zich beter bezig met een B&B of pizzeria uit te baten.
West-vlaams brabant heeft een crise d'identité
Oost-vlaams brabant is marginaliteit of fruitpluk
Walen zijn walen
Brusselaars beschouwen zich ook als supérieur

de enige normale Belgen vind je in Leuven :S :S s:
 
Laatst bewerkt:
in België zijn er wel weinig mensen die deftig kunnen werken

Antwerpenaren hebben een air van hier tot in tokio en iedereen haat ze op de werkvloer
West Vlamingen zijn ofwel op pensioen ofwel in de kerk. Degenen die werken wanen zich de topondernemers van Belgie maar niemand verstaat ze.
Oost Vlamingen zijn te druk bezig met hun bakfiets of het jaarlijks carnaval te plannen. De rest van de provincie zit ofwel te werken op het veld ofwel in en dikke villa aan de leie te rentenieren
Limburgers zijn te traag en houden zich beter bezig met een B&B of pizzeria uit te baten.
West-vlaams brabant heeft een crise d'identité
Vlaams-Brabant is de enige normale côté van België maar de mensen zijn hier vaak
Oost-vlaams brabant is marginaliteit of fruitpluk
Walen zijn walen
Brusselaars beschouwen zich ook als supérieur

de enige normale Belgen vind je in Leuven :S :S s:
Tenminste hebben we lekkere pizza’s en kebab in Limburg.
 
in België zijn er wel weinig mensen die deftig kunnen werken

Antwerpenaren hebben een air van hier tot in tokio en iedereen haat ze op de werkvloer
West Vlamingen zijn ofwel op pensioen ofwel in de kerk. Degenen die werken wanen zich de topondernemers van Belgie maar niemand verstaat ze.
Oost Vlamingen zijn te druk bezig met hun bakfiets of het jaarlijks carnaval te plannen. De rest van de provincie zit ofwel te werken op het veld ofwel in en dikke villa aan de leie te rentenieren
Limburgers zijn te traag en houden zich beter bezig met een B&B of pizzeria uit te baten.
West-vlaams brabant heeft een crise d'identité
Vlaams-Brabant is de enige normale côté van België maar de mensen zijn hier vaak
Oost-vlaams brabant is marginaliteit of fruitpluk
Walen zijn walen
Brusselaars beschouwen zich ook als supérieur

de enige normale Belgen vind je in Leuven :S :S s:
Ik ben blij dat ik als Kempenaar gewaardeerd wordt op de werkvloer :coolbrows:
 
Ik ben blij dat ik als Kempenaar gewaardeerd wordt op de werkvloer :coolbrows:

niemand opmerkingen over uw grammatica?

rap-battle.jpg



grapje he :unsure:
 
Ind, ook ooit zo'n collega gehad. Daar heeft HR een gesprek gehad met de persoon in kwestie.
Ik heb zo ooit eens ne klant gehad. Die was gaan 'reklameren' dat de meeting room 'n geur had & wou het dan maar op de consultants steken.
Echter ... 5 man/vrouw in een beperkte ruimte, 0,0 ventilatie & pal in de zomer aan onmenselijke temps, zonder AC. En dat voor de HELE dag.
5 laptops, nen beamer die heel de dag staat te blazen ... en als ik 't mij nog goe herinner, op vals lederen zetels.
En natuurlijk, alle deuren moesten dicht om privé te hebben & überhaupt te kunnen meeten.

Dus ... serieus? Ja ... serieus.
Mijnen toenmaligen baas is dan nog komen klagen bij mij dat die klanten geklaagd hadden. :rolleyes:
Daar was ik toen toch ook niet mee gediend. Tush moet men maar deftige werkruimtes voorzien. En 'k heb dat toen ook zo gezegd (maar mss iets braver).
 
Spotify is ineens geblokkeerd op mijn pc. :unsure:

Ik zet op kantoor graag mijn hoofdtelefoon met achtergrondmuziek op als ik alleen ben van mijn team en andere teams te veel lawaai maken (*kuch* juristen *kuch* process managers).

Dan luister ik wel via mijn gsm. :unsure:
 
Spotify is ineens geblokkeerd op mijn pc. :unsure:

Ik zet op kantoor graag mijn hoofdtelefoon met achtergrondmuziek op als ik alleen ben van mijn team en andere teams te veel lawaai maken (*kuch* juristen *kuch* process managers).

Dan luister ik wel via mijn gsm. :unsure:
Da's ook ni alles eh. Dan heb je gelijk ineens een premium account nodig om dat wat deftig te kunnen bezigen.
Om dan ook niet te vergeten dat vele GSM's zonder hoofdtelefoon jack komen tegenwoordig (terwijl uw laptop dat wel heeft).

En wss nog 't ergste van al ... als je dan toch GSM hebt met headphone jack & ineens 'telefoon' krijgt op uwe laptop, mag je beginnen headsets over steken.
Sheesh. Wat een gedoe.


Kleine bedenking wel. Wat is geblokkeerd? De PC app? Of het web domein?

Als het de PC app is kan je nog steeds de web player bezigen (ik deed dat vroeger ook altijd, heb nooit de PC app geïnstalleerd gehad).
Tegenwoordig is 't lang geleje dat ik Spotify nog gebezigd heb. Denk niet meer sinds corona. Altijd YouTube voor musica.
 
nieuwe collega nog maar 4 dagen bezig waarvan ze al 3 dagen zo ziek is als een hond. Zit die hier de ganse dag haar longen uit te hoesten.

Ik begrijp dat je net bent begonnen maar komaan, ziek is ziek. Blijf thuis in de plaats van de rest aan te steken
 
Er lopen hier een hoop smerigaards rond die steeds etensresten laten liggen in de wasbak in de koffiekamer. Geen enkele poster aan de muur heeft al geholpen.

Ik heb dan maar een formulier opgehangen met de mededeling dat het vanaf nu verplicht is om je naam en de reden waarom je de wasbak smerig achterlaat te vermelden op dit formulier. Hopelijk is de boodschap nu wel duidelijk.
 
Da's ook ni alles eh. Dan heb je gelijk ineens een premium account nodig om dat wat deftig te kunnen bezigen.
Om dan ook niet te vergeten dat vele GSM's zonder hoofdtelefoon jack komen tegenwoordig (terwijl uw laptop dat wel heeft).

En wss nog 't ergste van al ... als je dan toch GSM hebt met headphone jack & ineens 'telefoon' krijgt op uwe laptop, mag je beginnen headsets over steken.
Sheesh. Wat een gedoe.


Kleine bedenking wel. Wat is geblokkeerd? De PC app? Of het web domein?

Als het de PC app is kan je nog steeds de web player bezigen (ik deed dat vroeger ook altijd, heb nooit de PC app geïnstalleerd gehad).
Tegenwoordig is 't lang geleje dat ik Spotify nog gebezigd heb. Denk niet meer sinds corona. Altijd YouTube voor musica.
Gewoon bluetooth hoofdtelefoon of oortjes.
Allez bij de hoofdtelefoon weet ik zeker dat die zowel met de laptop of telefoon contact maakt. En de muziek stopt en de telefoon laat rinkelen zodanig dat je kan opnemen.

Dus no worries daar :p.
 
Terug
Bovenaan