Iedereen is vervangbaar he Mac-Bc, als je echt wilt uw ontslag indienen gewoon doen. Klinkt ook gewoon toxische omgeving.
Maar gebruik een ontslagbrief niet als negotiating tool als je niet echt daar wilt weg gaan.
Heb je trouwens al een andere job op het oog?
Klopt, iedereen is vervangbaar. Meer zelfs, hij zal wellicht snel een vervanger vinden. Ondanks een tekort aan ingenieurs en technische profielen is het wel een gegeerde sector dus ik maak mij geen illusies. En hij weet dat, vandaar dat hij wellicht denkt om zich veel te kunnen permitteren. Gecombineerd met zijn leugens tijdens de sollicitatiegesprekken zal er zeker op korte termijn iemand nieuw gevonden worden. Maar:
1) Ik wens die nieuwe jongen veel succes om de deadlines te halen in de complexe lopende dossiers
2) De vraag is hoe lang hij het daar zal volhouden
3) Mijn directe collega is het daar ook strontbeu en is ook actief aan het uitkijken naar een andere job en/of er een langere periode tussenuit te gaan. Niet dat ik daar enige vorm van opleiding heb gekregen, maar die nieuwe zal het dus ook niet meer kunnen leren van iemand anders. Ik heb alvast compassie met hem.
Ontslagbrief als negotiating tool? Neen, zo zit ik niet in elkaar. Ik wil daar 100% zeker weggaan. Ze zouden al fors in de buidel moeten tasten om mij te overtuigen nog langer deze psychologische foltering te doen volhouden.
Ik heb 1 sollicitatie lopende. Nog geen tijd gehad voor eventuele andere sollicitaties.
Maar dat kan me niet schelen want ik meen wat ik zeg: momenteel zou ik financieel nog beter af zijn als werkloze door in mijn bouw te werken dan voor dat kutbedrijf mijn kl*ten te gaan afdraaien voor een appel en een ei. Die bouwvakkers kosten mij minstens 3 keer zoveel per uur dan wat ik binnen breng per uur door te gaan werken. En dan heb ik nog niet eens de flexibiliteit om eens verlof te nemen wanneer het écht hoognodig is. Voor wie of wat zou ik daar dan nog blijven werken?

Dus moet dat allemaal manueel gebeuren. Als je vaak zulke -en ook andere zaken- manueel -nog een ergernis, maar soit- moet ingeven is het wel handig als je dat op papier hebt. Al die zaken van je scherm aflezen gaat op zich wel, maar dan ben je veel sneller de draad kwijt.
wtf