Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

2 weken terug, sollicitant niet afgekomen.

vorige week , andere sollicitant kwam af: contract gegeven.
vandaag is hij alweer weg in onderling overleg.

snap dat toch nie, sommigen veranderen van job, bijna gelijk dat ze veranderen van onderbroek.....
 
2 weken terug, sollicitant niet afgekomen.

vorige week , andere sollicitant kwam af: contract gegeven.
vandaag is hij alweer weg in onderling overleg.

snap dat toch nie, sommigen veranderen van job, bijna gelijk dat ze veranderen van onderbroek.....
Ik heb dat eens na 3 dagen gedaan. Ik wist na 1 dag al dat ik niet meer ging blijven, dag 3 heb ik het gemeld. Soms denk je dat een job uw ding is tot je begint.
 
2 weken terug, sollicitant niet afgekomen.

vorige week , andere sollicitant kwam af: contract gegeven.
vandaag is hij alweer weg in onderling overleg.

snap dat toch nie, sommigen veranderen van job, bijna gelijk dat ze veranderen van onderbroek.....

Andersom kan ook. Nieuwe werknemer die op dag twee laat vallen dat ze het wat moeilijk heeft omdat ze te zwaar is doorgezakt en nu met een kater zit. Oké salutjes!
 
Aaah aflevering 288276 over mn manager.
Ik had vorige week een week vakantie. Stuurt ze mij ineens "allez X (die bij onze concurrent werkt) wil graag eens met mij afspreken..en die heeft een vrouw hé"
Ik (aangezien er toch niks te vies is voor haar, toch effe uitgedaagd) "ge moet er dan eens mee afspreken he haha"
- "sja..huidhonger heeft wel zin..maar weet niet of het een goed idee is" (concurrent..+ goeie vriend vn bepaalde verkopers bij ons).
Spreekt ze er wel ni mee af zeker 😂.
Zegt ze zo "ja..en die wil enkel overdag afspreken zodat zijn vrouw het niet merkt"..

Die X gaat daar binnen enkele weken wss bij zijn vrienden (onze verkopers) mee stoefen. En zo gaat da verhaal wss weer de ronde doen. Alé mannen onder mekaar..als ze kunnen stoefen over hun jacht op vrouwen hé..
Echt een dwaas wijf ze..
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
Groot gelijk. Herinner mij nog dat oud Teamverantwoordelijke een half jaar op pensioen was en dat ze voor zijn kleinkind ook wilden bijleggen.
Not me.
 
Ne eigenaar die meldt dat er nog altijd mensen hun fiets insteken op de algemene stekker.
Ik vraag hem te melden als hij dat ziet zodat die mensen kan aanspreken.

Zegt hij dat het niet zijn taak is omdat te doen maar dat ik meer dan genoeg betaald word om dat te komen controleren.
Ik heb geantwoord

Ik wist niet dat u inzicht had in wat ik betaald word maar ok.

U zal hopelijk ook verstaan dat, ondanks mijn riant loon, ik niet hele dagen in algemene delen stekkers kan komen controleren van elk gebouw dat ik beheer.
 
Ne eigenaar die meldt dat er nog altijd mensen hun fiets insteken op de algemene stekker.
Ik vraag hem te melden als hij dat ziet zodat die mensen kan aanspreken.

Zegt hij dat het niet zijn taak is omdat te doen maar dat ik meer dan genoeg betaald word om dat te komen controleren.
Ik heb geantwoord
En daar aan toevoegen:

"Indien jullie niet wensen over te gaan tot visuele controle, bestaat de mogelijkheid om te bekijken of we voldoende eigenaren kunnen warm maken om te opteren voor een camerasysteem ter controle van dit probleem.
Wanneer u een bewakingscamera wil plaatsen en gebruiken voor bewaking en toezicht moet er een bijzonder wettelijk regime nageleefd worden, de zogenaamde Camerawet. Voor de aspecten die in de Camerawet niet uitdrukkelijk worden geregeld, is de AVG van toepassing.

Een gemiddeld camerasysteem kost €XXX.

U mag me gerust contacteren indien u bovenstaande optie verder wil bespreken.

Fijne dag verder,

Mvg,
Kay-gell"
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een "summer event" op het werk waardoor de bezetting van ons kantoor van normaal 5 man nu plots 35 man is. Een kiekenkot is er niks tegen. Lekker productief werken op kantoor heet dat.
 
Dagelijks cringe moment, of eerder het meest cringe moment van mn jonge carrière.

Ik had met mn collega een software demo voor een klant van me (ik werk in sales). De betreffende klant was een heel trouwe, goede klant van ons tot voor kort dat er een zeer vervelende persoon erbij is gekomen. Deze is fan van een andere leverancier en probeert die binnen te krijgen bij mijn klant (al gelukt voor 1 toestel).

Ik had al eerder naar mn collega eens via Teams verstuurd dat we op ons hoede moeten zijn van die ene persoon die heel de boel aan het overhoop halen…

Komt die Teams chat wel niet een paar seconden in beeld terwijl mijn collega zijn scherm deelt voor de klant… 😖
 
Jama dat is eigen aan 'man' zijn of toch aan de mijne .. zondagavond beseft hij dat hij op woensdag op zijn verjaardag best trakteert en dat hij X-hoeveelheid wil want er stond woensdagavond een teamdinner op de planning en hij ging er van uit dat iedereen daarom wel op kantoor zou aanwezig zijn. Dan begint het gejammer dat hij dat niet georganiseerd krijgt want hij had gepland om dinsdag en woensdag naar kantoor te gaan en met al die wegenwerken in de buurt moet hij dan een hele omweg doen om woensdagmorgen langs de bakker te passeren. Dus ik, die wel dinsdag thuis was, bied aan om te bestellen en er dinsdagavond om te gaan. Merendeel van de collega's had uiteindelijk besloten om van thuis te werken en s'avonds louter voor het event op te rijden. Hij had ze beter achteraf in Brussel centrum ene getrakteerd :p, of nog een stuk voorgeschoteld :p. Want dan is hij nog langs kantoor gepasseerd om zijn taart op te halen :biglaugh:.

Smurfentaart is hier ook wel de favoriet! Maar dat hebben ze in Oost-Vlaanderen niet :p.
Werkt hem ik Turnhout mss? :p
 
Te koud zonder truitje, te warm mèt.
Bureau naast de radiator gezet maar de lichtinval is hier minder goed.
En ons programma is al dagen aan het sukkelen, als je per uur ongeveer 100 bestanden moet openen en diejen brol wil niet meewerken... 😡
 
HR die weer maar is op zich laat wachten...
Ze hadden mij beloofd van mijn huidig contract (2e keer van 1 jaar) vervroegd om te zetten naar een vast contract. Ondertussen al 2 maanden geleden dat ze zeiden dat HR mij zou contacteren.

HR bij ons is zo moeilijk te bereiken, maar ook zo ontransparant. Als er daar iemand op verlof is is het ook van "Ik ben er nu niet." . Maar nooit effe meedelen wie je dan wel kan bereiken. Soms zijn het nu eenmaal dringende zaken.
Ondertussen ook bevestiging gekregen dat ze het niet gaan doen wegens de huidige situatie van het bedrijf (herstructurering komt eraan).

Al apprecieer ik dan weer wel dat mijn n+1 en n+2 hierover al ruzie gemaakt hebben met HR.
 
Transversale afdelingen in een bedrijf dat het al moeilijk heeft om samen te werken met een andere afdeling....

Soms vraag ik mij echt af wat ik hier elke dag zit te doen.
Ale, behalve overbetaald worden
 
Transversale afdelingen in een bedrijf dat het al moeilijk heeft om samen te werken met een andere afdeling....

Soms vraag ik mij echt af wat ik hier elke dag zit te doen.
Ale, behalve overbetaald worden
Als je uw afrekening van gas krijgt ga je niet meer zeggen dat je overbetaald wordt. 😋

Probeer dan eens transversale projecten bij de overheid. Armoedebeleidsplan, ouderenbeleidsplan, .... Op den duur ben je nog halftijds aan het werk en de andere helft fiches aan het invullen over wat je doet.
 
Als je uw afrekening van gas krijgt ga je niet meer zeggen dat je overbetaald wordt. 😋

Probeer dan eens transversale projecten bij de overheid. Armoedebeleidsplan, ouderenbeleidsplan, .... Op den duur ben je nog halftijds aan het werk en de andere helft fiches aan het invullen over wat je doet.
Goh ja

Hier is het resultaat vooral dat ik vanalles doe, waar dan uiteindelijk weinig mee gebeurt omdat de implementatie/gebruik valt onder verantwoordelijkheid van de eigenlijke afdelingshoofden. Die er dan zelf ook de ballen van snappen.

En als ik dan data run, ben ik altijd verbaasd hoe wij nog niet failliet zijn. Voordeel van grote groep zijn i guess, er zal wel iemand winst draaien :p
 
"Ja, ik stuur u nog een lijst met alle adres gegevens, dan kunt gij verder"
*krijgt lijst*
Alle adresinformatie per leverancier staat in één cel; naam, adres, btw-nr, banknummer,... Bij het btw- en banknummer worden de ene keer wél, de andere keer géén spaties gebruikt. :cry:
Het zijn wel een kleine honderd lijnen, maar dan nog. :sop:
 
Te koud zonder truitje, te warm mèt.
Bureau naast de radiator gezet maar de lichtinval is hier minder goed.
En ons programma is al dagen aan het sukkelen, als je per uur ongeveer 100 bestanden moet openen en diejen brol wil niet meewerken... 😡
Kan dat ook niet liggen aan een slechte(re) internetverbinding?
Als je plots de bureau verhuist en het wifi-signaal is plots minder sterk, dan snap ik wel dat een applicatie moeite heeft om honderden bestanden steeds op te vragen bij een server.
 
Kan dat ook niet liggen aan een slechte(re) internetverbinding?
Als je plots de bureau verhuist en het wifi-signaal is plots minder sterk, dan snap ik wel dat een applicatie moeite heeft om honderden bestanden steeds op te vragen bij een server.
Neenee, gisteren gebeld naar den baas en daar is het ook van dat, ik heb een WiFiversterker zitten vlak aan mijn bureau ook dus daar ligt het ook niet aan.
 
Dagelijks cringe moment, of eerder het meest cringe moment van mn jonge carrière.

Ik had met mn collega een software demo voor een klant van me (ik werk in sales). De betreffende klant was een heel trouwe, goede klant van ons tot voor kort dat er een zeer vervelende persoon erbij is gekomen. Deze is fan van een andere leverancier en probeert die binnen te krijgen bij mijn klant (al gelukt voor 1 toestel).

Ik had al eerder naar mn collega eens via Teams verstuurd dat we op ons hoede moeten zijn van die ene persoon die heel de boel aan het overhoop halen…

Komt die Teams chat wel niet een paar seconden in beeld terwijl mijn collega zijn scherm deelt voor de klant… 😖
Altijd presenteren met uw scherm uitgebreid, niet gedupliceerd.


OT: 1 van de redenen waarom ik weg wil hier is de laksheid. 3 voorbeelden:

- gisteren was ik op de baan als technieker. Ik krijg telefoon dat er iemand op de bureau staat die een bezoek gevraagd heeft ivm haar kapotte dinges. Collega en baas weten zogezegd van niks.
Ik heb daar idd telefoon van gekregen, ik heb dat in de PC gezet bij de telefoons, en dan uitgeprint en bij mijn collega bij haar 'in te plannen' gelegd. Papier ligt wss al een maand in haar bakje. Ik kreeg vandaag een identieke telefoon van een andere klant. Ook een bezoek in te plannen dat nog niet gebeurd is.
- Klant die al in maart iets gevraagd heeft. Ik had een offerte op basis van plannen. We moeten opmeten omdat er een prijsstijging is maar ik zeg tegen de baas dat het niet persé in maart moet want als ik nu al bestel op voorlopige maten dat ik de prijs kan aanhouden. Ipv dat mijn baas hoort 'de 1e week van april kan dus ook nog' hoort die 'ik zal eens in mei gaan'. Om dan niks te bestellen terwijl de offerte getekend is. Die klant belt natuurlijk 100 keer geïrriteerd, om nu te zeggen dat we ons gerief in ons gat mogen steken. Wreed tof naar de klant toe. Ik geneer mij dood.
- andere klant bleef veel bellen, dus daar zijn we rap gaan kijken/opmeten. Ipv mij die papieren direct te geven, laat hij ze eerst 3 weken in zijn camionette liggen, zodat ik niks kan doen. Hij ging de offerte ook zelf maken. Als ik die klant zijn telefoonnummer zag pakte ik zelfs niet meer op deze week. Uiteindelijk deze ochtend gezegd dat ik weeral gemiste oproepen had. Papieren gekregen en letterlijk 2 min uitleg en het was in orde :doh:
 
Laatst bewerkt:
Ergernis vandaag is ne collega die altijd begint tegen mij te babbelen, terwijl ik deadlines heb en veel werk en geen zin heb en koffieklets.
Gelukkig is da mens daar maar 2 namiddagen in de week.

tweede ergernis is deadline voor aangiftes personenbelasting, moet binnen tegen 30 september, begin serieus te twijfelen of da nog lukt.
 
Terug
Bovenaan