Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

alles. en iedereen.
mensen die hun eigen softwarepaketten niet kennen.
mensen die hun scherm niet kunnen instellen
mensen de mij op gsm blijven bellen ook al stuurde elke keer nen sms als antwoord da ze naar de vaste lijn moeten bellen
mensen die fu.ck.ing. tr.aa.g. do.or. he.t le.ven. ga.an. als.of. ik. ni.ets an.de.rs te do.en he.b da.n aa.n de li.jn t.e ha.ng.en
GET TE FUCK ON WITH IT

het gaat vandaag mijnen dag niet zijn.
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
Hier komt vandaag gelijkaardige vraag binnen :p. Ons team is deels in België deels in Azië gestationeerd. Een collega in Azië, die ik nog nooit gezien heb maar wel wekelijks vaste team meetings mee heb haar grootmoeder is overleden. Ze hebben net mailtje gestuurd om geld te storten voor aankoop bloemstuk. Dinsdag is mijn laatste werkdag bij deze klant. Ik zal haar wel via een mailtje mijn medeleven betuigen maar hier ga ik geen geld voor storten. Voor een direct gezinslid kind/partner tot daar aantoe, maar een grootouder? :/
 
Laatst bewerkt:
Bij ons is de "regel" dat iemand vlaai geeft als hij jarig is. Ikzelf doe dat ook elk jaar, maar iedereen moet zelf weten of ze willen trakteren of niet. Waar ik wel het vliegend schijt van krijg, is dat er mensen zich vol duwen met vlaai, maar dan te gierig zijn om zelf iets te geven als ze jarig zijn. Ik werk wel in Nederland, dus daar is dat natuurlijk normaal om de gierige pin uit te hangen. Ge merkt sowieso wel dat de "jongere generatie" wat minder is voor het trakteren.
 
Bij ons is de "regel" dat iemand vlaai geeft als hij jarig is. Ikzelf doe dat ook elk jaar, maar iedereen moet zelf weten of ze willen trakteren of niet. Waar ik wel het vliegend schijt van krijg, is dat er mensen zich vol duwen met vlaai, maar dan te gierig zijn om zelf iets te geven als ze jarig zijn. Ik werk wel in Nederland, dus daar is dat natuurlijk normaal om de gierige pin uit te hangen. Ge merkt sowieso wel dat de "jongere generatie" wat minder is voor het trakteren.
Eerder glimlach van vorige week. Ik moest absoluut taart regelen voor mijn vriend zijn verjaardagstraktatie. S'avonds komt hij met 2 van de 3 dozen taart terug thuis. De resterende dagen van de week zou hij van thuis werken.
'Ja niet heel het team is naar kantoor gekomen dus had te veel.' 'Euhm waarom laat je het dan niet op kantoor?' 'jah nee eh, met heel dien clean desk policy, dat gaat niet'. 'Jama als in, ge zet het in de koelkast en stuurt mailtje naar de collega's dat er nog taart aanwezig is.'
'Ja nee, ik ken dat, die andere afdelingen gaan er mee weg zijn voor dat mijn collega's ook maar de kans krijgen.' 'jama nu geef je sowieso niemand op kantoor de kans.'
Ik heb ze dan zaterdagavond met bezoek gedeeld, was de grap aan tafel. En terwijl ik het typ schiet de glimlach weer op mijn gezicht, vriend vraagt 'wat zit gij daar zo te grinniken' waarbij ik heel de argumentatie opnieuw over mij heen krijg waarom die taarten niet op kantoor konden blijven en ik alweer tranen in mijn ogen van het lachen heb :p..
 
Laatst bewerkt:
Op m'n vorig werk vroegen ze me eens om bij te leggen voor collega die net baby gekocht had.
(was gelijk m'n tweede week dak daar was of zo)
eh ok hoeveel is dat dan?
35 euro...
hm ok das dan 5 euro per persoon of zo?
eh nee, ... 35 euro per persoon (wat in paniek)...
(mn gezicht sloeg wat bleek)
maar je moet je niet verplicht voelen hoor, Liselotte vond het ook wat veel de vorige keer da sofie zwanger was, maar ze heeft dan zelf cado gekocht en da kwam beetje opzelfde neer...

ik zei dan ok dat goed was.
Kheb daar elke keer 35 euro moeten geven aan al die zwangere vrouwen...
(heb daar jaren gewerkt en nog altijd bittere nasmaak v da gedoe, het is ook moeilijk want als je voor 1 doe kun je moeilijk vr de andere weigeren)
Ik heb da eens gezegd tegen andere single en die zei "ja maar als jij en je vriendin een kind krijgen dan krijg je toch ook zo'n kado?"
Ja maar als da niet gebeurd... enfin.

twas ook eens 1 collega die uitnodiging gaf ivm plechtige communie, heb da diplomatisch afgewimpeld.
Zeg waar stopt da zeg.

Op het kantoor nu hebben ze een soort budget waarbij elk jaar 2 personeelsleden verantwoordelijk zijn en die moeten dan bij geboorte of verjaardag een kaartje regelen en laten tekenen door iedereen. Dit jaar gingen ze wel eens rond voor een zwangere collega maar vroegen ze 10 euro per persoon, heb vlakaf gezegd waarom neem je niet v budget? Aja da gaat nt blabla, enfin toch maar meegedaan.
35 de man, zijn die zot geworden of zo?? 5 euro doe en deed ik met de glimlach, maar dat is het dan ook. Trakteren op mijn verjaardag was altijd met taarten en brownies, dat doe ik ook gewoon graag. Kostte me elk jaar 50-60 euro maar da kon mij nie schelen. Maar 35 euro elke keer... wtf gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Eerder glimlach van vorige week. Ik moest absoluut taart regelen voor mijn vriend zijn verjaardagstraktatie. S'avonds komt hij met 2 van de 3 dozen taart terug thuis. De resterende dagen van de week zou hij van thuis werken.
'Ja niet heel het team is naar kantoor gekomen dus had te veel.' 'Euhm waarom laat je het dan niet op kantoor?' 'jah nee eh, met heel dien clean desk policy, dat gaat niet'. 'Jama als in, ge zet het in de koelkast en stuurt mailtje naar de collega's dat er nog taart aanwezig is.'
'Ja nee, ik ken dat, die andere afdelingen gaan er mee weg zijn voor dat mijn collega's ook maar de kans krijgen.' 'jama nu geef je sowieso niemand op kantoor de kans.'
Ik heb ze dan zaterdagavond met bezoek gedeeld, was de grap aan tafel. En terwijl ik het typ schiet de glimlach weer op mijn gezicht, vriend vraagt 'wat zit gij daar zo te grinniken' waarbij ik heel de argumentatie opnieuw over mij heen krijg waarom die taarten niet op kantoor konden blijven en ik alweer tranen in mijn ogen van het lachen heb :p..
Welke taart was het? Want bij rijsttaart snap ik perfect de argumentatie van uw vriend. Dat deelt ge alleen met degene waarmee ge ze wilt delen. En de rest pakt ge mee terug om zelf op te eten.
 
Hier gaan we gewoon met een potje rond en ge geeft wat ge wilt. Natuurlijk zijn er ook die niks geven, maar wel hun naam op de kaart zetten :unsure:
 
Welke taart was het? Want bij rijsttaart snap ik perfect de argumentatie van uw vriend. Dat deelt ge alleen met degene waarmee ge ze wilt delen. En de rest pakt ge mee terug om zelf op te eten.
Wat is er speciaal aan rijsttaart? (Tenzij er van Kanne komt :unsure: )
 
Eerder glimlach van vorige week. Ik moest absoluut taart regelen voor mijn vriend zijn verjaardagstraktatie. S'avonds komt hij met 2 van de 3 dozen taart terug thuis. De resterende dagen van de week zou hij van thuis werken.
'Ja niet heel het team is naar kantoor gekomen dus had te veel.' 'Euhm waarom laat je het dan niet op kantoor?' 'jah nee eh, met heel dien clean desk policy, dat gaat niet'. 'Jama als in, ge zet het in de koelkast en stuurt mailtje naar de collega's dat er nog taart aanwezig is.'
'Ja nee, ik ken dat, die andere afdelingen gaan er mee weg zijn voor dat mijn collega's ook maar de kans krijgen.' 'jama nu geef je sowieso niemand op kantoor de kans.'
Ik heb ze dan zaterdagavond met bezoek gedeeld, was de grap aan tafel. En terwijl ik het typ schiet de glimlach weer op mijn gezicht, vriend vraagt 'wat zit gij daar zo te grinniken' waarbij ik heel de argumentatie opnieuw over mij heen krijg waarom die taarten niet op kantoor konden blijven en ik alweer tranen in mijn ogen van het lachen heb :p..
Had hij op voorhand aan zijn collega's laten weten dat hij zou trakteren met taart voor zijn verjaardag ?
Indien ja en ze komen niet, dan volg ik zijn redenering
 
Welke taart was het? Want bij rijsttaart snap ik perfect de argumentatie van uw vriend. Dat deelt ge alleen met degene waarmee ge ze wilt delen. En de rest pakt ge mee terug om zelf op te eten.
Ppff dat noemt zich limburger... daar had minimum een smurfentaart moeten tussenzitten.

En ja dan gaat die mee naar huis. Die rijsttaart laat ik met plezier achter.

:)
 
Had hij op voorhand aan zijn collega's laten weten dat hij zou trakteren met taart voor zijn verjaardag ?
Indien ja en ze komen niet, dan volg ik zijn redenering
Jama dat is eigen aan 'man' zijn of toch aan de mijne .. zondagavond beseft hij dat hij op woensdag op zijn verjaardag best trakteert en dat hij X-hoeveelheid wil want er stond woensdagavond een teamdinner op de planning en hij ging er van uit dat iedereen daarom wel op kantoor zou aanwezig zijn. Dan begint het gejammer dat hij dat niet georganiseerd krijgt want hij had gepland om dinsdag en woensdag naar kantoor te gaan en met al die wegenwerken in de buurt moet hij dan een hele omweg doen om woensdagmorgen langs de bakker te passeren. Dus ik, die wel dinsdag thuis was, bied aan om te bestellen en er dinsdagavond om te gaan. Merendeel van de collega's had uiteindelijk besloten om van thuis te werken en s'avonds louter voor het event op te rijden. Hij had ze beter achteraf in Brussel centrum ene getrakteerd :p, of nog een stuk voorgeschoteld :p. Want dan is hij nog langs kantoor gepasseerd om zijn taart op te halen :biglaugh:.
Ppff dat noemt zich limburger... daar had minimum een smurfentaart moeten tussenzitten.

En ja dan gaat die mee naar huis. Die rijsttaart laat ik met plezier achter.

:)
Smurfentaart is hier ook wel de favoriet! Maar dat hebben ze in Oost-Vlaanderen niet :p.
 
35 de man, zijn die zot geworden of zo?? 5 euro doe en deed ik met de glimlach, maar dat is het dan ook. Trakteren op mijn verjaardag was altijd met taarten en brownies, dat doe ik ook gewoon graag. Kostte me elk jaar 50-60 euro maar da kon mij nie schelen. Maar 35 euro elke keer... wtf gewoon.
Ja echt.
Ik vond het toen overdreven en zoveel jaar later als ik erop terug kijk vind ik dat nog steeds, moest ik gewoon gezegd hebben "wat 35? Nee sorry da doe ik niet, ik geef wel zelf iets...".
Kvind dat eigenlijk wat chantage, ik was daar nog maar net en die komen daar geld aftroggelen. Tr*tten.
Gelukkig zijn we nu al jaren overgenomen en zijn die oude collega's weg, we zijn nu zo groot dat je zo'n toestanden ook niet meer kunt doen.

Met m'n verjaardag trakteer ik meestal met paaseitjes of snoep, kost me ook wel wat. Maar iedereen trakteert dus das ok. Toch mag het niet overdreven worden imho.
 
Op m'n vorig werk vroegen ze me eens om bij te leggen voor collega die net baby gekocht had.
(was gelijk m'n tweede week dak daar was of zo)
eh ok hoeveel is dat dan?
35 euro...
hm ok das dan 5 euro per persoon of zo?
eh nee, ... 35 euro per persoon (wat in paniek)...
(mn gezicht sloeg wat bleek)
maar je moet je niet verplicht voelen hoor, Liselotte vond het ook wat veel de vorige keer da sofie zwanger was, maar ze heeft dan zelf cado gekocht en da kwam beetje opzelfde neer...

ik zei dan ok dat goed was.
Kheb daar elke keer 35 euro moeten geven aan al die zwangere vrouwen...
(heb daar jaren gewerkt en nog altijd bittere nasmaak v da gedoe, het is ook moeilijk want als je voor 1 doe kun je moeilijk vr de andere weigeren)
Ik heb da eens gezegd tegen andere single en die zei "ja maar als jij en je vriendin een kind krijgen dan krijg je toch ook zo'n kado?"
Ja maar als da niet gebeurd... enfin.

twas ook eens 1 collega die uitnodiging gaf ivm plechtige communie, heb da diplomatisch afgewimpeld.
Zeg waar stopt da zeg.

Op het kantoor nu hebben ze een soort budget waarbij elk jaar 2 personeelsleden verantwoordelijk zijn en die moeten dan bij geboorte of verjaardag een kaartje regelen en laten tekenen door iedereen. Dit jaar gingen ze wel eens rond voor een zwangere collega maar vroegen ze 10 euro per persoon, heb vlakaf gezegd waarom neem je niet v budget? Aja da gaat nt blabla, enfin toch maar meegedaan.
€ 35 euro is wel van de zotte. Hier is het telkens bij speciale gelegenheden of bij uitdiensttredingen met een positieve noot. Jaren aan meegedaan en toen ben ik ermee gestopt. Waarom moet ik daarin investeren? Nee zeggen doet geen pijn. En als de ander er daardoor gechoqueerd is, ligt het probleem vooral bij hen.
 
Terug
Bovenaan