Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
 
Gaat die kalasjnikov er dan voor zorgen dat hij geen typefouten maakt 🤣

Ooit gelijkaardige vraag horen binnenkomen, finacieel verantwoordelijke om het wachtwoord van zijn laptop weg te doen, reden was dat het teveel tijd innam om dat telkens opnieuw in te geven.
Anno 2022 zijn er nochtans andere oplossingen.
Big Tech zou uiteindelijk niet liever hebben dan paswoorden de wereld uit te helpen hoor.

Er zijn al zeker enkele bruikbare alternatieven.
Laptops met biometrische authenticatie bestaan (Windows Hello camera, Fingerprint scanner) laten u inloggen zonder wachtwoord bv. (en lukt voor in WinOS in te loggen)

Bij ons zijn ze een 'passwordless' traject begonnen. Dat zal voornamelijk via authenticator apps werken dan.
Kijk bv. naar ItsMe ... geen paswoorden meer om verkeerd in te geven (dit type auth maakt het er wel ni rapper op om in te loggen, mor soit).

En meer recent de push voor passkeys (wat nog verre van mainstream is natuurlijk).

Die laatste zijn meer voor de applicaties die ge bezigt & niet zo zeer om in WinOS te geraken natuurlijk.
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is

Dat was ook erg op mijn vorige job. Op de duur was er bijna wekelijks wel iets.

En dan verantwoordelijken die misbruik maakten van hun functie om voor vanalles en nog wat te gaan schooien bij iedereen omdat degene onder hen toch geen neen durfden zeggen.
 
Dat was ook erg op mijn vorige job. Op de duur was er bijna wekelijks wel iets.

En dan verantwoordelijken die misbruik maakten van hun functie om voor vanalles en nog wat te gaan schooien bij iedereen omdat degene onder hen toch geen neen durfden zeggen.
Het stoort me nie om bij te leggen, en ook nie om een paar €
Maar nie voor dingen die er echt niet toe doen hé. Leuk dat ge oma zijt geworden, maar daarvoor moet ge echt geen bijdrage verwachten.

En als ge gaat uiteten of iets drinken, dan is het ieder zijn consumpties hé. Want we gaan geen 10cent extra betalen voor ene zen wijntje
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
Ik leg al jaaaaren niet meer bij voor zulk een zaken.

Constant nieuw volk die ik van haar nog pluimen ken die dan klein mannen maken. Fine fine, laat ze doen ... maar not my problem.
Zelfs tijdens de corona, mensen die ik nog nooit ofte nooit gezien had, laat staan dat ik ze ken.
De laatste jaren zou het trouwens al serieus de moeite geweest zijn in m'n portefeuille. En 't is meestal geen 5 EUR dat ze komen vragen .. eerder 10-15 EUR of zoiets. Eenmalig is dat niets, maar als ze daar 10 keer mee af komen ... jah ... 't loopt dan wel op natuurlijk.

Dat gezegd zijnde ... pot uit leggen voor oma worden? Sheesh, dan gaat het toch al ver e.
'Mijne kleinen heeft ne kleinen gemaakt ... please pay me now'. :rolleyes:
Daar was madam toch voor gene meter bij betrokken (ale soit ... dat zou je toch hopen).

Bij ons houden ze het dan toch nog bij zelf vader/moeder worden of trouwen of zoiets. Niet voor elke stommiteit.
 
Bij ons zijn ze een 'passwordless' traject begonnen. Dat zal voornamelijk via authenticator apps werken dan.
Kijk bv. naar ItsMe ... geen paswoorden meer om verkeerd in te geven (dit type auth maakt het er wel ni rapper op om in te loggen, mor soit).
Bij ons doen ze de omgekeerde stap.
Eerst inloggen bij authenticator app met Windows-pw, dan krijg je code die enkele minuten geldig is.

Echter gaan ze nu ook verplichten om je Windows-pw meerdere keren per jaar te veranderen.
Nodige cijfers en speciale karaters er in(logisch), maar het mag ook niet lijken op een pw dat je al gebruikt hebt.
Dus sommigen moeten het ergens opschrijven om te onthouden 😂
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
Doet mij er aan denken dat er bij ons ook elke keer een bon werd gekocht voor mensen die het bedrijf verlieten, zelfs die daar maar paar maanden gewerkt hebben. Een collega en ik kregen voor ons 4 jaar dienst niets 🤡 wij legden eigenlijk ook nooit bij ma bon
 
Doet mij er aan denken dat er bij ons ook elke keer een bon werd gekocht voor mensen die het bedrijf verlieten, zelfs die daar maar paar maanden gewerkt hebben. Een collega en ik kregen voor ons 4 jaar dienst niets 🤡 wij legden eigenlijk ook nooit bij ma bon
Da's bij ons wel dik 't tegenovergestelde.

Onze patron is zo gelijk precies bang dat ge die mensen gaat aanspreken over hun vertrek/ontslag?/...
Dus over 't algemeen wordt er een mail uitgestuurd eens die mens ...
- OF z'n laatste dag, z'n laatste uur nog op kantoor is of zo
- Maar meestal eens die z'n laatste dag net gedaan heeft (de dag/maandag er na of zoiets)

Dus laat staan een pot uit leggen voor 'n bon, meestal weet er zelfs niemand van iets (buiten de nabije team leden die het van die mens persoonlijk horen).

En dit voor zowel korte als lange opzeg termijnen al het geval geweest.
 
Da's gewoon compleet asociaal.

Mensen die uit een organisatie vertrekken is een normaal iets (het moet natuurlijk niet aan de lopende band zijn :woohoo:), en er zijn er bij ons zelfs al een paar teruggekeerd na X maanden/jaren omdat het gras toch niet groener was aan de overkant... Heeft denk ik ook te maken met het normaal omgaan met mensen en hun professioneel leven.
 
Daarstraks komt een collega naar mij toe :wallbash:
- Seg Silence, ik kom rond voor die 5€ op te halen, legt gij ook bij ?
* Waarom was dat weer ?
- Nadia (fictieve naam, maar teamgenoot) is oma geworden, en we leggen dan iets klein samen, kan ze eens gaan ontbijten met hare man
* Aah. In dat geval: neen geen interesse
- Hoe ? Gij legt niet bij ofwa ?
* 1. Zij heeft toch geen verdienste aan een kleinkind en 2. als het geld naar naar dat kind ging oké, maar dit is een gratuit ontbijtbon dus neen
- Maar ze brengt volgende week suikerbonen mee naar de vergadering
* dan ben ik er niet, ik ben in verlof
- Allé jong, voor die 5€, gaat ge u daarvoor laten kennen

Wat verstaat ge niet aan het woordje neen ?
Ik ben om de 2 dagen wel aan het bijleggen voor iets precies. Iemand die weggaat, iemand die een (klein)kind krijgt, het overlijden van een (groot)ouder,...
Denk dat het wel stilaan goed is
Kan zo uit het Eiland komen.

Is dat verplicht?
Nee dat is niet verplicht en gij moogt al ni meer meedoen.
 
Da's bij ons wel dik 't tegenovergestelde.

Onze patron is zo gelijk precies bang dat ge die mensen gaat aanspreken over hun vertrek/ontslag?/...
Dus over 't algemeen wordt er een mail uitgestuurd eens die mens ...
- OF z'n laatste dag, z'n laatste uur nog op kantoor is of zo
- Maar meestal eens die z'n laatste dag net gedaan heeft (de dag/maandag er na of zoiets)

Dus laat staan een pot uit leggen voor 'n bon, meestal weet er zelfs niemand van iets (buiten de nabije team leden die het van die mens persoonlijk horen).

En dit voor zowel korte als lange opzeg termijnen al het geval geweest.
Op mn vorige job was het ook om de haverklap dat ze aan uw bureau stonden met een envelope.
Kwam vooral door een overijverige collega die dacht dat ze iedereen een plezier deed om voor elke non-gebeurtenis rond te gaan om in te zamelen. Hield ook in haar persoonlijke agenda alle verjaardagen bij zodat ze zeker niks vergat.
 
Voor mijn verjaardag breng ik wel wat snoep mee en leg dat op de kast.
Als iemand vertrekt in ons team, dan wordt er iets klein bijgelegd en dan doe ik mee.

Maar voor geboortes, trouwen, sterftegevallen in de familie etc. niet.
Wel als het team wordt uitgenodigd op de receptie van een trouw ofzo.

Ik zou dus ook niet bijleggen voor een collega die oma is geworden. En dat wordt bij ons gelukkig niet gedaan.
We feliciteren die wel mondeling tijdens de team meeting.
 
Op m'n vorig werk vroegen ze me eens om bij te leggen voor collega die net baby gekocht had.
(was gelijk m'n tweede week dak daar was of zo)
eh ok hoeveel is dat dan?
35 euro...
hm ok das dan 5 euro per persoon of zo?
eh nee, ... 35 euro per persoon (wat in paniek)...
(mn gezicht sloeg wat bleek)
maar je moet je niet verplicht voelen hoor, Liselotte vond het ook wat veel de vorige keer da sofie zwanger was, maar ze heeft dan zelf cado gekocht en da kwam beetje opzelfde neer...

ik zei dan ok dat goed was.
Kheb daar elke keer 35 euro moeten geven aan al die zwangere vrouwen...
(heb daar jaren gewerkt en nog altijd bittere nasmaak v da gedoe, het is ook moeilijk want als je voor 1 doe kun je moeilijk vr de andere weigeren)
Ik heb da eens gezegd tegen andere single en die zei "ja maar als jij en je vriendin een kind krijgen dan krijg je toch ook zo'n kado?"
Ja maar als da niet gebeurd... enfin.

twas ook eens 1 collega die uitnodiging gaf ivm plechtige communie, heb da diplomatisch afgewimpeld.
Zeg waar stopt da zeg.

Op het kantoor nu hebben ze een soort budget waarbij elk jaar 2 personeelsleden verantwoordelijk zijn en die moeten dan bij geboorte of verjaardag een kaartje regelen en laten tekenen door iedereen. Dit jaar gingen ze wel eens rond voor een zwangere collega maar vroegen ze 10 euro per persoon, heb vlakaf gezegd waarom neem je niet v budget? Aja da gaat nt blabla, enfin toch maar meegedaan.
 
tijdsdruk op kantoor (eerder grappig nu ik over nadenk)

Vandaag belde vrouw v recruteringsfirma da ze een nieuwe werkkracht gevonden hadden, en da ze wouden spreken met iem v ons kantoor.
"Mja met wie heb je gesproken?" vroeg ik.
"Kweet het niet meer, iemand v de ZZZ groep"
"Ja maar mevrouw, er werken hier bijna 1000 mensen, we hebben gelijk meer dan 40 kantoren"
"Kan ik dan tel. nr krijgen v hoofdkantoor vd groep"
Mn onderbaas passeert: "Wizard! Zegt dat ze het zelf opzoeken, sta op de website, wij moeten toch hun werk niet doen! Ophangen!!! NU!"🤬
Ik heb gewoon opgehangen zonder iets te zeggen.
Onderbaas: "ze gaan ons die 5 minuten tijdverlies niet betalen Wizard!!!"

Die belt terug naar ons en collega neemt nu op.
"De lijn was plots verbroken... Zou ik het nummer v hoofdkantoor mogen hebben?"😟
"Sta op de website mevrouw"
collega hangt direct op

😂
 
Mja over bijleggen.

Als ik jarig ben leg ik ook wel wat snoep of chocolade op de tafel aan de deur. Kan iedereen nemen wat hij wilt. Maar ik verwacht geen return.

Een andere collega is ook mama geworden. Ik ben afgelopen zaterdag met mijn vriendin daar langs gegaan omdat ik een redelijk goeie band met die collega heb. Dan koop ik zelf wel een cadeautje.
Ik heb al bijgelegd voor cadeaus voor vertrekkende collega's dat ik beschaamd was wat ze er maar voor gehaald hadden.

Vroeger kwamen ze zelfs met Pasen en Sinterklaas langs voor een bijdragen om de chef ook iets te kopen (want die leg ook iets op de bureau of zet paaseitjes). Toen ook moeten duidelijk maken dat het budget van de firma is en hij dus ook krijgt en dat niet uit zijn eigen zak komt.

En dan zwijg ik nog over die f*cking "Secret Santa" waar ze 1jaar mee wouden beginnen.
 
...
Mn onderbaas passeert: "Wizard! Zegt dat ze het zelf opzoeken, sta op de website, wij moeten toch hun werk niet doen! Ophangen!!! NU!"🤬
Ik heb gewoon opgehangen zonder iets te zeggen.
Onderbaas: "ze gaan ons die 5 minuten tijdverlies niet betalen Wizard!!!"

Die belt terug naar ons en collega neemt nu op.
"De lijn was plots verbroken... Zou ik het nummer v hoofdkantoor mogen hebben?"😟
"Sta op de website mevrouw"
collega hangt direct op

😂
Onderbaas, bovenbaas of whateverbaas, als die mij zo zou commanderen zou ik dat eigenlijk weinig apprecieren :sarcastic:
 
dag 4 van tijdelijke werkloosheid om economische redenen. Heb dit gemeld aan mijn overste en zij had iets van hou u maar bezig.

Dus hier zit ik dan in brussel, rustig mijn boek te lezen.
 
Vergaderingen waarin alles in het Nederlands en Frans gebeurd door iemand die hoogstens één van de twee deftig spreekt... :( .
 
Terug
Bovenaan