Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Helemaal niet, heeft geen invloed op mijn werk dus maakt mij allemaal niet uit :p
Verbazing alom natuurlijk, want het is niet dat zijn taken onmogelijk waren of dat hij onder druk stond. Tja gewoon een betere deal gekregen en dan maakt de rest gewoon niet meer uit.
Uw baas had natuurlijk kunnen informeren naar de deal en een counteroffer kunnen maken.
 
Nieuwe klant wil een basic product dat we eigenlijk niet vaak aanbieden.
Omdat het zo weinig wordt aangeboden weet niemand hoe dat opgezet of geboekt kan worden, en beginnen teveel mensen zich te moeien waardoor het een grote soep wordt.
Niemand weet overigens hoe we dat moeten pricen lel
Wij hebben ook zo'n tariff met tal van kleine producten die we nog aanbieden en begot niet weten wat het is.

Eentje heet 'Canadian bulk confusion'.
 
Blijkbaar is gewoon je job doen en niks meer tegenwoordig not done. Altijd grappig om boomers te horen zeiken over de luie jeugd terwijl ze zelf gigantisch overbetaald worden voor hun capaciteiten.
Idd, er is toch niets mis met enkel je werk doen. Ik heb geen ambitie om torenhoog te klimmen. (veel) Meer werk, verantwoordelijkheid en stress in ruil voor een wat hogere verloning? Nee dank u.
Toevallig ook net een artikel op HLN waarover het gaat:

Uiteraard weer bazen die aan het huilen en zeuren zijn
Denk niet dat gij veel vrienden gaat maken op 't werk :unsure:
En waarom niet? Ik word betaald om X en y te doen. Ik zal dat doen, zo goed als in mijn capaciteiten ligt. Ik wil gerust pro-actief optreden en manieren zoeken om mijn werk beter uit te voeren, maar eenmaal het gedaan is, is het toch gedaan? Als je een schilder inhuurt om de gang te schilderen, moet je hem toch ook niet vragen om en passant even de keuken en het tuinkot te schilderen als dat niet op voorhand is besproken?

Waarom zou je structureel overwerken als dat niet gecompenseerd wordt? Waarom elke dag een uur langer krijgen als je daar in het beste geval een "allez, merci hé" voor terugkrijgt? Ik zal eens proberen of ik mijn huis of hoge energierekening kan afbetalen met een "merci omdat ge tot 19:00 gewerkt hebt om dat rapport één dag vroeger af te krijgen". De gerechtsdeurwaarder zal nogal lachen.
Ik wil met alle plezier eens wat langer blijven om iets af te krijgen als het echt dringend is. Maar structureel overwerken zonder dat je zelfs je uren kan recupereren? No thx.
 
"Tot ergernis van werkgevers" geniaal gewoon. Ze kunnen de citroen niet meer uitpersen dus zijn ze boos? :lol:
Eigenlijk zou iedereen zo moeten handelen. Helaas maak ik mezelf ook schuldig aan taken opnemen die eigenlijk niet voor mij zijn.
 
Ik heb een tamelijke brede kennis van het bedrijf omdat ik zo nu en dan vrijwillig ergens bijspring of mentoring sessies aanvraag om bij te leren van de meer technische teams. Dat hoort ook niet bij mijn takenpakket en het heeft ervoor gezorgd dat ik breder inzetbaar ben. Ik zie dit als een plus omdat ik liever uitdagingen blijf krijgen. Anders heb ik schrik dat ik in een comfort zone zal vastroesten. Dat heeft niet zozeer te maken met omhoog op de ladder te willen klimmen. In de breedte de ladder verplaatsen is goed voor mij, zolang ik maar voldoende gestimuleerd word.

Dat anderen dat niet willen doen en het liever strak bij hun eigen verantwoordelijkheden houden, mij niet gelaten.
 
Ik heb een tamelijke brede kennis van het bedrijf omdat ik zo nu en dan vrijwillig ergens bijspring of mentoring sessies aanvraag om bij te leren van de meer technische teams. Dat hoort ook niet bij mijn takenpakket en het heeft ervoor gezorgd dat ik breder inzetbaar ben. Ik zie dit als een plus omdat ik liever uitdagingen blijf krijgen. Anders heb ik schrik dat ik in een comfort zone zal vastroesten. Dat heeft niet zozeer te maken met omhoog op de ladder te willen klimmen. In de breedte de ladder verplaatsen is goed voor mij, zolang ik maar voldoende gestimuleerd word.

Dat anderen dat niet willen doen en het liever strak bij hun eigen verantwoordelijkheden houden, mij niet gelaten.

Veel hangt ook af van of je ervoor beloond wordt (in de brede zin van het woord).
Genoeg jobs waar je geen doorgroeimogelijkheden krijgt, geen overuren uitbetaald, wat dan ook - dan moeten ze ook geen extra inzet verwachten.
Terwijl, als je deftig betaald wordt om een deftige verantwoordelijkheid te nemen op je werk, moet het imho ook in de andere richting werken en mag je er vanuit gaan dat je regelmatig extra's zal doen.
 
Denk niet dat gij veel vrienden gaat maken op 't werk :unsure:
ik kom om te werken en niet om vrienden te maken. Eens ik mag thuiswerken zien ze mij ook nog ma 2 dagen.


somt het perfect op.
 
ik kom om te werken en niet om vrienden te maken. Eens ik mag thuiswerken zien ze mij ook nog ma 2 dagen.


somt het perfect op.
Gelukkig zijn er nog de team-event weekends he. Dan mag je de hele zondag op teambuilding om buiten het werk elkaar beter te leren kennen en misschien dan toch nog collegavrienden te maken :)
 
Ik weet niet of ik voor een teambuilding mijn zondag zou opofferen. Zou ENORM afhangen van hoe goed ik overeen kom met collega's. Ik heb nog met collega's op café geweest en Gentse Feesten gedaan omdat dat klikte en ik die als vriend zag ook. Maar dat is dan vrijwillig onder de collega's georganiseerd.
 
Gelukkig zijn er nog de team-event weekends he. Dan mag je de hele zondag op teambuilding om buiten het werk elkaar beter te leren kennen en misschien dan toch nog collegavrienden te maken :)
Kunnen ze alle geluk niet verplichten.
Geen leuke sfeer/collega's = niet gaan.
Er is meer in het leven dan enkel maar uw werk. (Het helpt wel als je uw werk graag doet)
 
Echt verplichten kunnen ze dat niet, valt tenslotte buiten de werkuren. Maar dikwijls zat de helft daar maar gewoon om niet buiten de boot te vallen en als asociaal te worden bestempeld. En dan de grote baas die ineens zijn sympathiekste kant laat zien en zich enthousiast onder het gewone werkvolk mengt terwijl je hem voor de rest van het jaar nooit ziet langskomen op de werkvloer.
 
Sommige bedrijven overdrijven met die team events.

Zeker die kleinere IT-bedrijfjes.

Bij sommige is het aan de lopende band dat die iets doen.

Allemaal voor de war-for-talent. (Werkt bij mij omgekeerd. Ik krijg net schrik van die dingen. Ik loop gillend weg.)

Ik heb wat ex-collega-consultants op mijn LinkedIn en FB.
Non stop posten die crap van hoe ze weeral een mooie weekenddag hebben opgeofferd voor het bedrijf.

En tevens die #topCollega shit non stop.

#hetFitsteBedrijf => al uw sportprestaties delen en linken aan het bedrijf.

Je bent natuurlijk niet echt verplicht om mee te doen.
Maar uiteindelijk eindig je toch in de lade onderaan.



#laatMeTochMetRustMetDieZeverIkBenHierVoorHetGeldGewoon
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar de social media accounts gaan kijken van mijn school waar ik tot gisteren directeur was. Na wat scrollen heb ik opgemerkt dat mijn opvolgers alle posts met mijn aanwezigheid als directeur (kerstwensen, verwelkomingen, dat soort zaken) hebben laten deleten. What the hell.
Heb nog getwijfeld of het de beheerder van de account zelf was, maar dat zijn twee verschillende mensen (één per medium) dus er moet een specifieke opdracht gegeven zijn. Sad sad world.
 
Vandaag naar de social media accounts gaan kijken van mijn school waar ik tot gisteren directeur was. Na wat scrollen heb ik opgemerkt dat mijn opvolgers alle posts met mijn aanwezigheid als directeur (kerstwensen, verwelkomingen, dat soort zaken) hebben laten deleten. What the hell.
Heb nog getwijfeld of het de beheerder van de account zelf was, maar dat zijn twee verschillende mensen (één per medium) dus er moet een specifieke opdracht gegeven zijn. Sad sad world.
En wat doe je nu? Ergens anders directeur of efkes met een denkbeeldige middenvinger het onderwijs vaarwel gezegd?
 
Vandaag naar de social media accounts gaan kijken van mijn school waar ik tot gisteren directeur was. Na wat scrollen heb ik opgemerkt dat mijn opvolgers alle posts met mijn aanwezigheid als directeur (kerstwensen, verwelkomingen, dat soort zaken) hebben laten deleten. What the hell.
Heb nog getwijfeld of het de beheerder van de account zelf was, maar dat zijn twee verschillende mensen (één per medium) dus er moet een specifieke opdracht gegeven zijn. Sad sad world.
Allez hoe belachelijk is dat nu?
 
En wat doe je nu? Ergens anders directeur of efkes met een denkbeeldige middenvinger het onderwijs vaarwel gezegd?
Ik zie directeur zijn niet echt als een gewone job, beetje als een roeping (omdat het zo'n hondenjob is). Kan mezelf er niet echt toe brengen om mijn eigen school plots te vervangen door een andere :-) Iets met loyaliteit enzo (ook al is die misplaatst).

Ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen, heb verschillende aanbiedingen binnen onderwijs liggen maar ook de IT sector lonkt. Het is dus even afwegen, hopelijk snel terug aan de slag want na 1 dag thuis zitten ben ik het al beu.
 
Mijn collega die eind deze maand vertrekt om les te gaan geven. Nu werkt die al deeltijds wat de overdracht al lastig maakt, maar ze ging er voor zorgen dat ze vaak op kantoor zit. Nu krijgt ze gisteren haar lessenrooster en is de donderdag (onze vaste kantoordag) vrij zoals gevraagd maar omdat vrijdag een drukke dag is pakt madam maar heel de week verlof.
In combinatie met mijn vakantie eind deze maand zal ik ze nu nog een keer of 3 kunnen zien schat ik. Goede collega hoor, maar zo chaotisch met haar planning dat ik mij verbaas dat die twee kinderen kan opvoeden :unsure:
 
Mijn verlof moet nog beginnen en ik ben al opgejaagd voor de dag dat ik terug keer.

Verlof tot begin oktober. Als ik terug ben begin ik met een opleiding intern (alleen geen idee welke dagen die opleiding is)
Intussen zie ik al dat men bezig is met een planning voor oktober en mij lustig aan het inplannen is (aahja want ik heb geen datums kunnen doorgeven)

1 van die opleiders dan maar gemaild of er al zicht op de datums is -> "deze info zal binnenkort per mail worden doorgegeven"
Dus ik ga volgende week in verlof tot 3 oktober, dan ga ik terugkeren en zien dat die opleiding wss die dag of de dag erop begint, maar dat ze me ook hebben ingepland voor andere zaken (waar ik dan hoogst waarschijnlijk zelf oplossingen moet voor gaan zoeken of wisselen)

Intussen is iedereen gewoon bezig met zijn eigen ding en wil er niemand luisteren
Gaat leuk worden
 
Terug
Bovenaan