Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De grote voorraad kantoormateriaal ligt hier ook in een afgesloten ruimte hoor. Vroeger hadden we nog een grote kast met materiaal, maar nu kan je alles gaan vragen aan de verantwoordelijke. Triest eigenlijk als je weet dat het hier voornamelijk over papier en pennen gaat...
 
Ik snap niet dat grote werkgevers zich daarmee bezig houden. Als je zelf een stylo pakt duurt dat 1 minuut. Als je het aan iemand moet vragen ben je 3-5 minuten kwijt. Genoeg om 10 nieuwe stylo's te kopen.
 
Bij mij thuis liggen ondertussen ook wel wat pennen en een kladblok van het werk. Het is niet dat ik dat bewust meeneem, maar zit dan in mijn werktas en dan neem ik dat eruit om even te gebruiken. Ik weet niet of ze daar zwaar over vallen.
 
Vandaag serieus last gehad in mijn nek, ik vermoed toch wel wat van de stress maar nu alles terug onder controle is is het weg. Dus dat is al goed nieuws. Ik kijk wel enorm hard uit naar mijn verlof half september, nog anderhalve week!

Al twijfel ik wel om misschien 1 week van de 2 in te trekken en die in oktober of november te nemen zodat het wat meer gespreid is.
 
Mensen die denken dat wanneer ze FORCED: voor een meeting zetten, dat het dan OK is om dit tijdens de lunch te plannen.

***DECLINED*** (en vanaf nu zit je in mijn onderste schuif)
 
Onze firma heeft een sectorgenoot overgenomen, maar loopt nog spaak.
Hun grootste klant blijft onredelijke dingen eisen (waar ze wel niet voor willen betalen) en de mensen die mee zijn overgekomen doen eigenlijk niks om te helpen :sop: .
We moeten precies alles zelf uitzoeken
 
Ik snap niet dat grote werkgevers zich daarmee bezig houden. Als je zelf een stylo pakt duurt dat 1 minuut. Als je het aan iemand moet vragen ben je 3-5 minuten kwijt. Genoeg om 10 nieuwe stylo's te kopen.
Ik ga één voorbeeld geven: inktcartridges. Mesen kopen thuis dezelfde printer als op het werk … Bij ons zijn er daarom alleen nog peperdure multifunctionele printers, en alle persoonlijke printers zijn weg (en dat geldt ook voor het mgmt).
 
Vandaag serieus last gehad in mijn nek, ik vermoed toch wel wat van de stress maar nu alles terug onder controle is is het weg. Dus dat is al goed nieuws. Ik kijk wel enorm hard uit naar mijn verlof half september, nog anderhalve week!

Al twijfel ik wel om misschien 1 week van de 2 in te trekken en die in oktober of november te nemen zodat het wat meer gespreid is.
M.i. is het beter om, op zijn minst 1, langere blok te nemen om te kunnen ontkoppelen. Als gij echter iemand zijt die dat kan op 1 week, maakt het niet uit (en ben ik enorm jaloers op u).
 
Ik weet zelfs niet of ik nog kan schrijven. :devilish: Ik heb al zeker +10j nog nauwelijks een stylo in m'n pollen gehad.
2

Ik had vroeger al geen mooi geschrift en dat is er niet beter op geworden, ik merk dat ik al moeite heb om bepaalde letters te schrijven.
Precies alsof ik vergeten ben hoe ik die moet vormen :p

Ik ben wel gezond jaloers op mensen met een mooi leesbaar geschrift, die dan ook nog eens redelijk rap kunnen schrijven.

@BlackOccult : ik neem altijd max. 10 dagen na elkaar verlof.
Door wat op feestdagen enzo te letten heb ik dan voldoende verlof voor 10 dagen rond april-mei, een goeie week eind oktober en 10 dagen in december.

Zo is dat mooi gespreid en is er altijd iets om naar uit te kijken.
 
Geeft natuurlijk ook niet de meest goede indruk als je in uw eerste maand al zit te surfen op het werk natuurlijk :unsure:
Toen ik hier begon -midden in volle Coronacrisis eind november/begin december- zeiden ze tegen mij; " Hier is uw laptop en vanaf morgen moet je thuisblijven tot nader order. Lees u maar wat in. Je kan persoon X helpen met bepaalde eenvoudige taken voor de jaarafsluit, maar de persoon die haar taken deels moet overdragen heeft het veel te druk met die jaarafsluit, dus verschiet er niet van als je soms eens niet te doen hebt"
Daar zit je dan thuis. Inlezen kan je ook maar zo lang doen en eenmaal die eenvoudige taken gedaan, was er niets. Heeft toch bijna twee maanden geduurd zo. Zat je daar thuis met de duimen te draaien, maar ik ben toch een paar uren betaald geweest voor letterlijk niks te doen. 🤷‍♂️

Ik beweer niet dat je de hele tijd kunt werken en er altijd werk zal zijn maar gewoon, kan me wel inbeelden dat dat geen goede indruk geeft als je gewoon zit te surfen als je er pas werkt.

Zelf ook ooit die fout gemaakt en da's niet zo geweldig afgelopen :unsure

Ze zijn al 4 jaar opzoek naar een vervanger en ik ben de eerste waar ze zien dat het goed gaat komen dus ik doe wat ik moet doen. Maar als het werk op is dan is het op. Ik ga niet naar een andere dienst gaan en daar werk verrichten wat niet in mijn takenpakket hoort.

Uiteindelijk word ik niet meer of minder betaald dus ik doe gewoon wat ik moet doen. Ik word betaal om mijn werk goed te doen en dat doe ik, simpel.

Ik heb al genoeg mensen gezien die een tent in de kont van de baas hadden geplaatst en die niet verder zijn geraakt. No thanks

Dus wat een paar ouw taarten zeggen die niet eens weten wat ik doe ga ik echt niet aan mijn hart laten komen.
 
Blijkbaar is gewoon je job doen en niks meer tegenwoordig not done. Altijd grappig om boomers te horen zeiken over de luie jeugd terwijl ze zelf gigantisch overbetaald worden voor hun capaciteiten.
 
Ze zijn al 4 jaar opzoek naar een vervanger en ik ben de eerste waar ze zien dat het goed gaat komen dus ik doe wat ik moet doen. Maar als het werk op is dan is het op. Ik ga niet naar een andere dienst gaan en daar werk verrichten wat niet in mijn takenpakket hoort.

Uiteindelijk word ik niet meer of minder betaald dus ik doe gewoon wat ik moet doen. Ik word betaal om mijn werk goed te doen en dat doe ik, simpel.

Ik heb al genoeg mensen gezien die een tent in de kont van de baas hadden geplaatst en die niet verder zijn geraakt. No thanks

Dus wat een paar ouw taarten zeggen die niet eens weten wat ik doe ga ik echt niet aan mijn hart laten komen.
Denk niet dat gij veel vrienden gaat maken op 't werk :unsure:
 
Ik ga één voorbeeld geven: inktcartridges. Mesen kopen thuis dezelfde printer als op het werk … Bij ons zijn er daarom alleen nog peperdure multifunctionele printers, en alle persoonlijke printers zijn weg (en dat geldt ook voor het mgmt).
Dat is idd een goed voorbeeld, niet aan gedacht. Ik heb altijd met die grote multifunctionals gewerkt.
 
Server lag hier uit op kantoor. Natuurlijk kan bibi dat weer regelen met de IT-firma.
Maar hebben ze al het karton voor die server gezet dus dat allemaal eerst aan de kant duwen.
Soit, na 1 uur werkt dat terug. Maar we vonden het hier op kantoor qua telefoon ongewoon rustig. Dus ik test en idd de binnenkomende lijnen komen niet door.
Ik zet dat in onze whatsapp groep.

1 uur (!) later worden er op de andere kantoren collega's wakker en krijg ik berichten in die groep

Collega x: "zeg, die telefoon werkt precies niet"
Collega Y "volgens ons enkel de binnenkomende lijnen, want hier werkt het precies ook niet"
Collega Z: "Ja, hier komt ook niks binnen"

Wat doen die in hemelsnaam den hele dag dat die daar pas zo laat achter komen en dan nog niet eens de moeite doen om het bericht erboven te lezen :')
 
Jonge nieuw collega geeft ontslag na een maand, was juist ingewerkt. Het heeft maanden geduurd voordat de vacature ingevuld was. Vertrekt voor een nieuwe job waar het gras groener is (en het loon hoger).
Ik kan hem niks kwalijk nemen, je moet het ervan nemen zolang je kan, de baas gaat er geen boterham minder om eten.
 
Jonge nieuw collega geeft ontslag na een maand, was juist ingewerkt. Het heeft maanden geduurd voordat de vacature ingevuld was. Vertrekt voor een nieuwe job waar het gras groener is (en het loon hoger).
Ik kan hem niks kwalijk nemen, je moet het ervan nemen zolang je kan, de baas gaat er geen boterham minder om eten.
Ergernis of eerder jaloers ? :D
1 maand is wel heel vlug..
 
Wat doen die in hemelsnaam den hele dag dat die daar pas zo laat achter komen en dan nog niet eens de moeite doen om het bericht erboven te lezen :')
Genieten van de stilte ongetwijfeld. De mijne stond gisterennamiddag weeral niet stil... Kan deugd doen zo eens geen telefoon een paar uur.
 
Nieuwe klant wil een basic product dat we eigenlijk niet vaak aanbieden.
Omdat het zo weinig wordt aangeboden weet niemand hoe dat opgezet of geboekt kan worden, en beginnen teveel mensen zich te moeien waardoor het een grote soep wordt.
Niemand weet overigens hoe we dat moeten pricen lel
 
Ergernis of eerder jaloers ? :D
1 maand is wel heel vlug..
Helemaal niet, heeft geen invloed op mijn werk dus maakt mij allemaal niet uit :p
Verbazing alom natuurlijk, want het is niet dat zijn taken onmogelijk waren of dat hij onder druk stond. Tja gewoon een betere deal gekregen en dan maakt de rest gewoon niet meer uit.
 
Terug
Bovenaan