Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Is nu al een week dat er bijna niks nog deftig werkt hier op de beveiligde kant. Iedere muisklik mag je weer 5 minuten wachten.
 
Probleem zit in Brussel. Er is ergens een inbreuk geweest en iedereen heeft zijn paswoord moeten veranderen en sindsdien werkt er bijna niks nog deftig. Teams ligt er ook constant uit, sharepoint, Outlook,..
Beetje herkenbaar, was bij ons ook de aanleiding om plots iedereen verplicht elke 4 weken het paswoord te laten aanpassen. Ze hebben toen wel volk moeten bijzetten op de helpdesk, want de telefoontjes met 'paswoord vergeten' gingen drastisch omhoog.
 
Volgens mij zullen vanaf deze winter wel weer veel meer mensen opteren om naar kantoor te gaan. Zeker als men de enige is thuis (& dus de verwarming etc. niet vollen tuub moet blijven geven de hele dag).

Met de almaar stijgende gasprijzen denk ik dat je toch heel wat zal kunnen besparen door gewoon de verwarming op kantoor te gaan bezigen.
Er is altijd een kost geweest aan het thuis werken, van koffie tot verwarming/water/elentriek. Maar tegenwoordig lopen die laatste wel zwaar op eh (meer dan de naft/diesel eigenlijk, zeker als je niet te ver van kantoor woont of een tankkaart hebt).
 
Collega stuurde gisteren een vraag voor info naar ne groep collega's die hij toegegeven slimmer had kunnen uitzoeken.
(hunnen baas weet wnr hun projecten aflopen)

90% van de collega's antwoord gewoon ff ; allemaal geen probleem
Paar wijsneuzen da zeiden "ja ze weten dat toch op cc: "dienst X" vraagt dat daar aan"
Een van die wijsneuzen heeft daarna een issue op zijne PC, ik moet scherm overnemen en ik zie ne mail van DienstX
"Ja was da nu voor zever ze zouden beter op IT hun eigen systemen is wa beter moeten kennen"
Nog wat ander CC'kes erbij natuurlijk, waaronder de "improvement manager" die ons mocht een opleiding moest voorzien.

Well.. fuck u too.
- Die systemen kennen is geen taak van IT, wij zorgen ervoor dat iedereen in die systemen kan dat er moet in kunnen, hoe dat werkt kan mij gestolen worden, ik heb nog 44 andere systemen te onderhouden.
- ik kan daar wel mee om; dus voor de grap is een greep uit de antwoorden vergeleken met de data in dat systeem, van de 18 waren er 14 met fotieve data (inschatting van begin van project vs werkelijkheid)

Ik had het eerst gans op mail gezet maar dan toch eerst ff me DiensthoofdX besproken en voor de collegialiteit toch maar gewoon ff mondeling gaan bespreken dat ik er niet mee gedient was dat ze achter onze rug zone zever verkopen, dat ze met hun meningen altijd tot bij ons mogen komen, dat de collega hier nog maar een paar maand werkt en dat niet kon weten én dat hun data ronduit foutief is dus waardeloos voor mijne collega.

Ze zaten daar uiteraard gelijk een schaap te nuanceren en kwamen uit de lucht gevallen dat hun data foutief was "want ze deden daar echt met regelmaat updates van hoor"

Sorry maar als ge trashtalking wilt doen zorgt dan da ge het in het gezicht ook durft waarmaken.
 
Volgens mij zullen vanaf deze winter wel weer veel meer mensen opteren om naar kantoor te gaan. Zeker als men de enige is thuis (& dus de verwarming etc. niet vollen tuub moet blijven geven de hele dag).

Met de almaar stijgende gasprijzen denk ik dat je toch heel wat zal kunnen besparen door gewoon de verwarming op kantoor te gaan bezigen.
Er is altijd een kost geweest aan het thuis werken, van koffie tot verwarming/water/elentriek. Maar tegenwoordig lopen die laatste wel zwaar op eh (meer dan de naft/diesel eigenlijk, zeker als je niet te ver van kantoor woont of een tankkaart hebt).
Tja voor die kost dat je betaald aan het thuis werken krijg je er wel veel gemak voor terug. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar het merendeel heeft dat er meer dan graag voor over. Dat er deze winter er meer terug naar kantoor zullen gaan is wel zeker, maar dat de kantoorgebouwen terug (half)vol gaan zitten geloof ik allerminst.
 
Hierop terugkomend, controle- arts is langsgeweest en moet morgen terug komen werken. Blijkbaar niet ziek genoeg.
Ik kon het niet laten... (en om te pre-empten)


Hoe, wie, wat... een controlearts bij de overheid!!!!! die moeten toch niet meer doen als hun broek verslijten ;p. Een ambtenaar die werkt dat is van du jamais vu.
 
Ik kon het niet laten... (en om te pre-empten)


Hoe, wie, wat... een controlearts bij de overheid!!!!! die moeten toch niet meer doen als hun broek verslijten ;p. Een ambtenaar die werkt dat is van du jamais vu.
In het onderwijs ook altijd prijs gehad als ik het gore lef had ziek te vallen buiten de vakanties.
 
Ik kon het niet laten... (en om te pre-empten)


Hoe, wie, wat... een controlearts bij de overheid!!!!! die moeten toch niet meer doen als hun broek verslijten ;p. Een ambtenaar die werkt dat is van du jamais vu.
Interne regel dat controle-arts automatisch wordt gestuurd als je binnen de 12 maanden 3 keer ziek wordt

En ook: uitrusten doet ge op uw werk. De werkende mensen betalen daar genoeg belastingen voor
 
Laatst bewerkt:
Tja voor die kost dat je betaald aan het thuis werken krijg je er wel veel gemak voor terug. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar het merendeel heeft dat er meer dan graag voor over. Dat er deze winter er meer terug naar kantoor zullen gaan is wel zeker, maar dat de kantoorgebouwen terug (half)vol gaan zitten geloof ik allerminst.
Goh ... tot op heden zal dat voor velen ergens wel waar geweest zijn, maar als je van sommigen hoort welke voorschotten/afrekeningen men ineens krijgt voor verwarming/gas ... dan kan ik mij ook goed inbeelden dat het dat helemaal niet meer waard is.
100en EUR extra op maandbasis. Gigantische afrekeningen. Sheesh. Te zot voor woorden.

Ik leg er uiteindelijk ook voor op eh, voor dat thuiswerk. Al bijna 3 jaar nu.
Van koffie tot water/gas/elec. Maar als ik ineens 200 EUR/mnd aan gas kan besparen door meer naar kantoor te gaan ... jah ... dan weet ik het zo nog niet of ik niet gewoon foert zou zeggen.
Ik heb nog een vast contract, dus zit nog effe goed, maar 'k hou gelijk mijn hart al vast voor daarna.
 
Goh ... tot op heden zal dat voor velen ergens wel waar geweest zijn, maar als je van sommigen hoort welke voorschotten/afrekeningen men ineens krijgt voor verwarming/gas ... dan kan ik mij ook goed inbeelden dat het dat helemaal niet meer waard is.
100en EUR extra op maandbasis. Gigantische afrekeningen. Sheesh. Te zot voor woorden.

Ik leg er uiteindelijk ook voor op eh, voor dat thuiswerk. Al bijna 3 jaar nu.
Van koffie tot water/gas/elec. Maar als ik ineens 200 EUR/mnd aan gas kan besparen door meer naar kantoor te gaan ... jah ... dan weet ik het zo nog niet of ik niet gewoon foert zou zeggen.
Ik heb nog een vast contract, dus zit nog effe goed, maar 'k hou gelijk mijn hart al vast voor daarna.
Mja verschillende werkgevers hebben ook de tankkaarten gelimiteerd (gemiddeld op 150 EUR) en anderen hebben helemaal geen bedrijfswagen. Brandstof zal ook beginnen meespelen.
Openbaar vervoer zal volgen. Las gisteren in de krant dat voor kinderen die de schoolbus nemen (niet de lijn, bus door school zelf voorzien) al op een klein 600 EUR per jaar per kind extra mogen rekenen :/.
Denk dat het inderdaad gaat afhangen van de energiecontracten die men individueel heeft.
 
Ik leg er uiteindelijk ook voor op eh, voor dat thuiswerk. Al bijna 3 jaar nu.
Van koffie tot water/gas/elec. Maar als ik ineens 200 EUR/mnd aan gas kan besparen door meer naar kantoor te gaan ... jah ... dan weet ik het zo nog niet of ik niet gewoon foert zou zeggen.
Ik ga voluit terug voor kantoorwerk vanaf oktober, dat bespaart hopen aan verwarmingskosten/water/elektriciteit/(croissants :-)
Thuiswerk is in de zomer wel eens tof, maar tijdens die koudere donkere winterdagen zit ik even graag op kantoor.
 
De cringe met onze nieuwe n+3 wordt steeds maar erger. We hebben nu "huiswerk" gekregen. We moeten dit weekend een kort filmpje van onszelf maken terwijl we een persoonlijke activiteit aan het doen zijn. Daar wordt dan een collage van gemaakt en dat wordt getoond op een event volgende week. Zo leren we elkaar allemaal een beetje beter kennen 😬

Ik heb nog even met mezelf gedebatteerd om een dickpick door te sturen, maar spijtig genoeg heb ik die dag toevallig vrijaf, dus ik ben excused.
 
Goh ... tot op heden zal dat voor velen ergens wel waar geweest zijn, maar als je van sommigen hoort welke voorschotten/afrekeningen men ineens krijgt voor verwarming/gas ... dan kan ik mij ook goed inbeelden dat het dat helemaal niet meer waard is.
100en EUR extra op maandbasis. Gigantische afrekeningen. Sheesh. Te zot voor woorden.

Ik leg er uiteindelijk ook voor op eh, voor dat thuiswerk. Al bijna 3 jaar nu.
Van koffie tot water/gas/elec. Maar als ik ineens 200 EUR/mnd aan gas kan besparen door meer naar kantoor te gaan ... jah ... dan weet ik het zo nog niet of ik niet gewoon foert zou zeggen.
Ik heb nog een vast contract, dus zit nog effe goed, maar 'k hou gelijk mijn hart al vast voor daarna.
Als je alleen woont of waar er overdag niemand thuis is kan je inderdaad wel wat besparen. Maar dan nog denk ik dat het grote verbruik zich vooral s'avonds voordoet; koken, wassen en de verwarming gaat dan ook een graadje omhoog.
In het geval dat je een wat groter gezin hebt waarbij beide ouders wisselende uren hebben en met bijvoorbeeld thuiswonende kinderen, waarbij er dus altijd wel iemand thuis is overdag dan gaat uw besparing al minimaal zijn. Die gratis koffie en water op kosten van de baas gaat mijn trein ticket- en benzine kosten niet goed maken denk ik ;)
 
De cringe met onze nieuwe n+3 wordt steeds maar erger. We hebben nu "huiswerk" gekregen. We moeten dit weekend een kort filmpje van onszelf maken terwijl we een persoonlijke activiteit aan het doen zijn. Daar wordt dan een collage van gemaakt en dat wordt getoond op een event volgende week. Zo leren we elkaar allemaal een beetje beter kennen 😬

Ik heb nog even met mezelf gedebatteerd om een dickpick door te sturen, maar spijtig genoeg heb ik die dag toevallig vrijaf, dus ik ben excused.
Daar zouden ze bij mij toch wel kunnen naar fluiten ze.
Ik doe niet mee aan Instagram/TikTok/... zeverderij.
 
De cringe met onze nieuwe n+3 wordt steeds maar erger. We hebben nu "huiswerk" gekregen. We moeten dit weekend een kort filmpje van onszelf maken terwijl we een persoonlijke activiteit aan het doen zijn. Daar wordt dan een collage van gemaakt en dat wordt getoond op een event volgende week. Zo leren we elkaar allemaal een beetje beter kennen 😬

Ik heb nog even met mezelf gedebatteerd om een dickpick door te sturen, maar spijtig genoeg heb ik die dag toevallig vrijaf, dus ik ben excused.
Hahahahaha. My god. Wie komt er nu af met zo'n zever. Dat draagt echt 0,0 bij aan de productiviteit . Weer iemand dat tekort had aan eigen ideeën.
 
Terug
Bovenaan