Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De laatste weken schieten ze steeds meer last-minute "late" meetings in mijn agenda. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het binnen aanvaardbare uren valt (laatste uitschieter is om 19 uur gedaan), maar voor een ochtendmens is dat vreselijk om je dagen te kunnen plannen. Het nadeel van voor een bedrijf te werken waar veel collega's in een andere tijdszone zitten. Ik was liever een Amerikaan die vroeg moet beginnen werken. :thinking:
 
De laatste weken schieten ze steeds meer last-minute "late" meetings in mijn agenda. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het binnen aanvaardbare uren valt (laatste uitschieter is om 19 uur gedaan), maar voor een ochtendmens is dat vreselijk om je dagen te kunnen plannen. Het nadeel van voor een bedrijf te werken waar veel collega's in een andere tijdszone zitten. Ik was liever een Amerikaan die vroeg moet beginnen werken. :thinking:
Ik vind een vergadering tot 19:00 uur niet echt aanvaardbaar. Ik ga zoiets nooit inplannen. Ik weet dat er mensen in mijn organisatie om 7:30 uur starten en hou daar rekening mee. Dat lijkt me niet zo moeilijk.
 
De laatste weken schieten ze steeds meer last-minute "late" meetings in mijn agenda. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het binnen aanvaardbare uren valt (laatste uitschieter is om 19 uur gedaan), maar voor een ochtendmens is dat vreselijk om je dagen te kunnen plannen. Het nadeel van voor een bedrijf te werken waar veel collega's in een andere tijdszone zitten. Ik was liever een Amerikaan die vroeg moet beginnen werken. :thinking:

Respond --> Decline + comments: "sorry, cannot join. I have a private matter to attend at this time. I'm available from 9AM-5PM CET)
 
Ik zit hier met dat nieuwe takenpakket dat ik heb toegewezen gekregen en uiteraard een hoop vragen:

Collega die dit deed -> Is het hier afgebolt
Collega die moet helpen -> Verlof tot 08/08
Chef -> Verlof tot 08/08

Schiet het me juist binnen dat er nog iemand overkoepelend zit -> verlof tot 19/08

Vond het al vreemd dat ik zoveel kreeg toegeschoven maar als ik alleen bezig ben moet het niet verbazen.
Zal zich nog wel een tijdje opstapelen op dees manier
 
Ik vind een vergadering tot 19:00 uur niet echt aanvaardbaar. Ik ga zoiets nooit inplannen. Ik weet dat er mensen in mijn organisatie om 7:30 uur starten en hou daar rekening mee. Dat lijkt me niet zo moeilijk.
Die tot 19 is eerder uitzonderlijk. Meeste zijn om 17:30 gedaan. Maar ik zit al om 6:30 op post, dus dat pikt dan wel een beetje. :p in de vroege ochtend ben ik gewoon het meest helder van geest, dus later beginnen zou me veel minder productief maken jammer genoeg. Ik weet wel dat ik eerder de uitzondering ben, dus van die meetings maak ik nooit een probleem, enkel irritant als ik de invite pas de dag zelf krijg vaak.

Komt er voor mij nog eens bovenop dat ik nog herstellende ben van een eetstoornis en alles dat planning van koken/etenstijd in de war stuurt me veel stress bezorgt. Maar dat is eerder mijn probleem waar ik mee moet leren omgaan, niemand op mijn werk is daarvan op de hoogte.
 
Die tot 19 is eerder uitzonderlijk. Meeste zijn om 17:30 gedaan. Maar ik zit al om 6:30 op post, dus dat pikt dan wel een beetje. :p in de vroege ochtend ben ik gewoon het meest helder van geest, dus later beginnen zou me veel minder productief maken jammer genoeg. Ik weet wel dat ik eerder de uitzondering ben, dus van die meetings maak ik nooit een probleem, enkel irritant als ik de invite pas de dag zelf krijg vaak.

Komt er voor mij nog eens bovenop dat ik nog herstellende ben van een eetstoornis en alles dat planning van koken/etenstijd in de war stuurt me veel stress bezorgt. Maar dat is eerder mijn probleem waar ik mee moet leren omgaan, niemand op mijn werk is daarvan op de hoogte.
Eigenlijk is dat niet alleen jouw probleem, die eetstoornis. Een werkgever heeft er ook belang bij dat jij je goed in je vel voelt en goed presteert.
Je houdt toch ook wat rekening met je medewerkers en hun gezondheidstoestand.

Ik heb mensen die vroeg beginnen, wat mij ook goed uitkomt. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt die mensen uit te nodigen op een vergadering die tot 17h30 duurt, tenzij er echt een noodsituatie is.
 
De laatste weken schieten ze steeds meer last-minute "late" meetings in mijn agenda. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het binnen aanvaardbare uren valt (laatste uitschieter is om 19 uur gedaan), maar voor een ochtendmens is dat vreselijk om je dagen te kunnen plannen. Het nadeel van voor een bedrijf te werken waar veel collega's in een andere tijdszone zitten. Ik was liever een Amerikaan die vroeg moet beginnen werken. :thinking:
Als je in een andere tijdzone werkt dan collega's zou het zeker niet mogen uitmaken dat je je grenzen stelt. 19u is zeker uit den boze als je vanaf 7u30 begint te werken standaard.

Zet je beschikbaarheid tussen 7u30 en 18u, tenzij je collega's uit de USA in de Westkust zitten, moet dat méér dan voldoende zijn.
 
Als je in een andere tijdzone werkt dan collega's zou het zeker niet mogen uitmaken dat je je grenzen stelt. 19u is zeker uit den boze als je vanaf 7u30 begint te werken standaard.

Zet je beschikbaarheid tussen 7u30 en 18u, tenzij je collega's uit de USA in de Westkust zitten, moet dat méér dan voldoende zijn.
Ik zit in die situatie met collega's in Westkust US -> denk meer dan 2x na voor je aan zo'n job begint ;)

Mijn meetings beginnen pas rond 15u maar voor 18u nooit gedaan, ook niet op een vrijdag of in de zomer of zo.

Voordeel is wel dat je 's morgens rustig in je mailbox kan werken zonder dat er nieuwe mails bijkomen
 
Van af augustus zouden we onze maaltijdcheques krijgen (nog minder dat ze eerst beloofd hadden op de personeel vergadering). Van 2,5€ naar 2,24€.
Daar word dan nog eens 1,12 € van afgetrokken.
Dus een almoesje van 1,12€. per gewerkte 7.60 uur. En dan die belachelijk uitleg van, ja maar we hebben te veel kosten door het interim-personeel (door personeels te kort, jaag je vast personeel dan ook niet buiten maar beloon hun harde werk) de algemene situatie in de wereld met bijkomende inflatie. Wat hebben wij daar mee te maken? Plus ik weet zeker dat ze zeker geen nadeel doen door ons te beledigen door zo een belachelijk laag bedrag te geven. Morgen eerste werk is dat document weigeren te teken om de kaart te ontvangen. En zoals ik volgens verschillende Whatsapp berichten las, ben ik niet de enige. Ofwel geef je een serieus bedrag of wel niets. Dit is echt neerkijken op je personeel die te allen tijde zich in zet.
Welke industrie? Nog niet te vaak zo'n laag bedrag gezien. Vaak €5, €7 of €8 per gewerkte dag.
 
Woonzorg centra, poets en keukenmedewerkers krijgen maar 1, 12 € netto verpleeg en zorgkundigen, 4, 12 € netto. Dat verpleeg en zorgkundigen meer krijgen heb ik geen probleem mee. Maar ze weten dat ze bij ons in de keuken en de poets op ons altijd kunnen rekenen ( lees staan altijd paraat), om dan ons zo te behandelen, gaat voor mij een brug te ver.
Inderdaad, alles lager dan 5€ MC is lachen met de mensen.
 
De laatste weken schieten ze steeds meer last-minute "late" meetings in mijn agenda. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het binnen aanvaardbare uren valt (laatste uitschieter is om 19 uur gedaan), maar voor een ochtendmens is dat vreselijk om je dagen te kunnen plannen. Het nadeel van voor een bedrijf te werken waar veel collega's in een andere tijdszone zitten. Ik was liever een Amerikaan die vroeg moet beginnen werken. :thinking:
Begrijp ik volledig! Ik ben ook een ochtendmens en vind het ook het fijnst om 's avonds nog voldoende tijd te hebben voor andere leuke dingen.

Ik probeer zo'n late meetings altijd te declinen. Lijkt me ook een vorm van wederzijds respect. Ik plan geen meetings om 7u 's ochtends, maar ik verwacht ook geen late meetings naar mijn kant toe.

Tenzij er uiteraard een extreem dringende issue is he. Dat is iets anders... Maar anders, graag de meetings op normale daguren.
 
Begrijp ik volledig! Ik ben ook een ochtendmens en vind het ook het fijnst om 's avonds nog voldoende tijd te hebben voor andere leuke dingen.

Ik probeer zo'n late meetings altijd te declinen. Lijkt me ook een vorm van wederzijds respect. Ik plan geen meetings om 7u 's ochtends, maar ik verwacht ook geen late meetings naar mijn kant toe.

Tenzij er uiteraard een extreem dringende issue is he. Dat is iets anders... Maar anders, graag de meetings op normale daguren.
Bij mij weet men dit ook dat ze geen al te vroege meetings moeten plannen.
Ik heb meerdere collega's die er de gewoonte van maken om bij 't ochtendgloren te beginnen werken ... ik lig dan nog in m'n bed.

Ik zal dus een meeting om 7u even goed declinen als iemand die om 7u start & een meeting request krijgt voor 18u30.

Ze weten dit, dus als het eens nodig is vraagt men dat op voorhand of het lukt & dan doe ik wel een effort'ke om nog eens op te staan op mijn 'ik moet in Brussel zijn'-uur.

Zoals je wel merkt ... ik ben géén ochtendmens. :sneaky:
 
eindelijk opleiding aan het krijgen en heb gisteren een hoop dossier berekeningen moeten doen > vandaag spilindex overschreden komt de college naar mij toe Peppe we zijn genaaid! Al u berekeningen van gisteren zijn voor niets geweest omdat de spilindex is overschreden.

:oops:

Ah maar dan passen we toch gewoon dat bedrag aan in het systeem en dan verliezen we weinig tijd? (y)

Ahja nee alleen IT kan dat aanpassen in het systeem. Okay wat moet ik ondertussen doen?

Niets ... 😅

😕
 
Bij mij weet men dit ook dat ze geen al te vroege meetings moeten plannen.
Ik heb meerdere collega's die er de gewoonte van maken om bij 't ochtendgloren te beginnen werken ... ik lig dan nog in m'n bed.

Ik zal dus een meeting om 7u even goed declinen als iemand die om 7u start & een meeting request krijgt voor 18u30.

Ze weten dit, dus als het eens nodig is vraagt men dat op voorhand of het lukt & dan doe ik wel een effort'ke om nog eens op te staan op mijn 'ik moet in Brussel zijn'-uur.

Zoals je wel merkt ... ik ben géén ochtendmens. :sneaky:
ik dacht bij afstuderen: ITers dat zullen wel geen ochtendmensen zijn.
Blijkt toch dat er veel ochtendmensen tussenzitten die al vanaf 8u aan de slag zijn.
Als ik dan van 12u tem 14u een meeting inplan zitten die meestal met een serieuze honger. al vaak gezegd dat ze van mij mogen eten tijdens de meeting.
voor 11u laten ze mij met rust en na 16u laat ik hun met rust, dat werkt vrij vlot.
 
eindelijk opleiding aan het krijgen en heb gisteren een hoop dossier berekeningen moeten doen > vandaag spilindex overschreden komt de college naar mij toe Peppe we zijn genaaid! Al u berekeningen van gisteren zijn voor niets geweest omdat de spilindex is overschreden.

:oops:

Ah maar dan passen we toch gewoon dat bedrag aan in het systeem en dan verliezen we weinig tijd? (y)

Ahja nee alleen IT kan dat aanpassen in het systeem. Okay wat moet ik ondertussen doen?

Niets ... 😅

😕
Spilindex is toch nu pas overschreden dus uitkeringen stijgen pas vanaf augustus en de lonen vanaf september.
 
ik dacht bij afstuderen: ITers dat zullen wel geen ochtendmensen zijn.
Blijkt toch dat er veel ochtendmensen tussenzitten die al vanaf 8u aan de slag zijn.
Als ik dan van 12u tem 14u een meeting inplan zitten die meestal met een serieuze honger. al vaak gezegd dat ze van mij mogen eten tijdens de meeting.
voor 11u laten ze mij met rust en na 16u laat ik hun met rust, dat werkt vrij vlot.
Vergaderingen inplannen tijdens de lunchpauze is toch ook iets wat je niet te vaak moet doen. Laat mensen ‘s middags toch gewoon even deconnecteren. Vooral introverte mensen moeten zich even kunnen afzonderlijk eens mee volgens mij.
 
Meeting requests op vroege/late uren valt eigenlijk toch gewoon perfect op te lossen door kernuren af te spreken waarop iedereen aanwezig/beschikbaar moet zijn, en dan gewoon afspreken dat meetings (idem voor beantwoorden mails, opnemen telefoon) altijd binnen die kernuren dienen te vallen?
 
Terug
Bovenaan