Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het kan aan mij liggen maar ik vind dat ook maar een achterlijke vraag. Iets dat niemand ooit gedaan heeft? Wie kan dat nu zeggen?? Als het is om te pijlen naar uw reactie of naar uw durf om risico's te nemen, dan kunnen ze toch wel betere vragen stellen lijkt me. Of gewoon direct vragen naar een voorbeeld van een risicovolle beslissing.

Ik zou alleszins geen idee hebben wat ik moet antwoorden.
Vandaag gekakt in mijn toilet

Het kan aan mij liggen maar ik vind dat ook maar een achterlijke vraag. Iets dat niemand ooit gedaan heeft? Wie kan dat nu zeggen?? Als het is om te pijlen naar uw reactie of naar uw durf om risico's te nemen, dan kunnen ze toch wel betere vragen stellen lijkt me. Of gewoon direct vragen naar een voorbeeld van een risicovolle beslissing.

"Een recruiter links geswiped op Tinder tijdens een sollicitatiegesprek."

Ik vind het wel een leuke vraag, zeker om te testen hoe vindingrijk en ad rem de kandidaat is, maar deze vraag als reden geven waarom ze u niet aannemen is ronduit belachelijk en ik zou in u plaats blij zijn dat ge niet bij zo'n bedrijf aan de slag moet!

Moest ik de vraag zelf krijgen dan zou ik vermoedelijk mijn studentenjob vermelden waar ik computerles gaf aan de kindjes van de werknemers... ik was alleszins de eerste die het deed, en na mij is geen enkele zot meer gevonden die het opnieuw wou doen :biglaugh:

"Hier en nu in uw gezicht zeggen dat dit gewoon een achterlijke bullshit-vraag is, dát heeft volgens mij niémand al ooit gedaan" zou wel getuigen van een antwoord met durf om risico's te nemen.

Net te horen gekregen dat ik niet weerhouden ben voor een functie omdat ik:
1: geen concreet voorbeeld kon geven op de vraag "noem iets dat jij in je leven gedaan hebt dat niemand anders gedaan heeft".

Het ligt misschien aan mij, maar ik verfoei dergelijke vragen. Hoe haal je je in het hoofd om zo een vraag tijdens een gesprek te stellen en meteen een antwoord te verwachten. De boodschap mag dan wel zijn of je risico's durft nemen of dergelijke, maar verpak het niet op die manier.

2: "niet genoeg enthousiasme toonde om voor het bedrijf te willen werken"
Tijdens het eerste gesprek kwam ook als opmerking aan bod dat ze het spijtig vonden dat ik niets zei over de "sustainability" waarop ze zich inzetten. Vroeger deden ze aan carpooling, maar nu zetten ze shuttlebussen in blijkbaar voor hun personeel..

Het ligt misschien aan mij, maar hoe kan een extern iemand dit weten en hoe kan dit als motivatie gelden om voor een bedrijf te willen werken..
Het lijkt dat iemand niet zou solliciteren als ze geen shuttlebus zouden voorzien.
Bullet dodged, zou ik zeggen. Prijs jezelf dus gelukkig.

"Hier en nu in uw gezicht zeggen dat dit gewoon een achterlijke bullshit-vraag is, dát heeft volgens mij niémand al ooit gedaan" zou wel getuigen van een antwoord met durf om risico's te nemen.
En dan zo buiten wandelen:

fe69dd59dfe5eecefb3f3b9baebc635a--rage-faces-troll-face.jpg

Ik heb met een pincet alle wilde 3 potige panters in België gedood

"Tegen die van HR van bedrijf <insert bedrijfsnaam> tijdens een solicitatie gezegd da ze den boom in kan met haar onnozele kutvragen."

"ik heb ooit aan een pastoor gevraagd hoe de paus zijn opvolger gekozen werd, of dat dat automatisch naar zijn kinderen ging"

en ja, da's echt gebeurd :unsure:

Mijn heup gebroken op mijn vrijgezellen een week voor mijn trouw 200km van huis.
✅

Next question.
En luidop brullen: "kijk eens hoe lomp ik ben!" Met 90% kans op de gedachte "van zattigheid zeker?!? 🙄" Bij de interviewers helpt je kansen op een job...hoe precies vooruit? 🙈🤔

Valt nog mee

Hier is het soms.

Piet Snot, msc, MBA, phd, huppeldepup
Program manager
Project management office
A department
X division

:ROFLMAO:

Plus long, plus con
Bij ons zijn er die volharden in : "beste kameraad "

Ik doe zelf altijd gewoon 'hey...' of 'beste'

En luidop brullen: "kijk eens hoe lomp ik ben!" Met 90% kans op de gedachte "van zattigheid zeker?!? 🙄" Bij de interviewers helpt je kansen op een job...hoe precies vooruit? 🙈🤔
Bij de politie is het een voordeel als je een zatte nonkel bent. Als er oude gendarmes in de jury zitten ben je direct hun maat.

Trouwens mijn vrouw heeft dankzij dat verhaal ook haar job. Ze vroegen of ze al eens iets onverwacht tegen gekomen had en hoe ze het opgelost heeft.

Bij ons zijn er die volharden in : "beste kameraad "

Ik doe zelf altijd gewoon 'hey...' of 'beste'
Dit heb nog niet tegengekomen 'Beste kameraad'.
Waar halen ze het toch vandaan. :rofl:
Kunt dan evengoed beginnen met 'Yooo, den [insert name] hier.'

2 voorstellen ergens anders gehad, 2x ver onder huidig pakket (na expliciete vermelding). Ik begrijp dit echt niet, wees dan direct eerlijk op 1ste gesprek dat het niks zal worden obv loon.

Terug
Bovenaan