Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijne laptop wordt 1 keer herstart om de x-aantal weken/maanden. Zolang System Center mij niet forceert om te rebooten voor Windows Updates gebeurd het gewoonweg nooit.

Sleep mode all the way, scheelt veel tijd dat ik niet alle dagen alles moet afsluiten & de dag er op terug opnieuw opstarten om gewoon verder te doen waar je mee bezig was. Gewoon alles laten draaien is zoveel efficiënter.

So yeah ... nog nooit last gehad van Teams.

En Chrome/FF is al met GB's weg nog lang voor je aan 70 komt hoor. Al is het alles behalve een uitzonderlijke situatie bij mij.
Zelfs nog erger, meestal staat er ook nog een FireFox mee open die een andere tree aan research of apps of whatever open staan heeft & ook nog met wat GB weg is.
Hoe meer over & weer ik moet gaan tussen verschillende projecten, hoe erger het wordt (FF Private, FF gewoon, Chrome Incognito, Chrome gewoon is niet uitzonderlijk).
Fijn voor jou dat dat wel werkt. Bij de klant waar ik werk is dat helaas niet het geval (grote telco). Kan ook liggen aan de hardware dat we krijgen maar het vastlopen/trager worden van de laptop door teams en whiteboard is echt problematisch.

Ik zou liever met Miro en Zoom werken, maar die zijn helaas verboten

Fijn voor jou dat dat wel werkt. Bij de klant waar ik werk is dat helaas niet het geval (grote telco). Kan ook liggen aan de hardware dat we krijgen maar het vastlopen/trager worden van de laptop door teams en whiteboard is echt problematisch.

Ik zou liever met Miro en Zoom werken, maar die zijn helaas verboten
Goh ... de laptop van bij ons op den buro is nog redelijk ca va.
De laptop die ik al gekregen heb (en moest bezigen) bij klanten daarentegen is al meermaals écht ni vet gebleken en toch geen issues met Teams.
Wel voldoende werkgeheugen & SSD.

Nuja ... kan aan vanalles liggen eh. Als de hardware écht pover of als er écht te weinig geheugen in zit om pakweg gewoon Windows nog maar te draaien dan is er niet veel nodig om die machine op z'n gat te trekken eh.

Teams is bij mij toch ook met een paar 100 meg gaan lopen, dus als je maar 2GB totaal zitten hebt ... jah.

Dus ... in mijn ervaring, onafhankelijk Teams dus eh, maar in zake performance voor gelijk welke machine die veel achtergrondprocessen draait (en ja, Windows alleen al valt daar zelfs onder als em met z'n search indexing begint) ... anyway ... de beste boost die je kan steken is -> Nen deftigen SSD 'boot'.
Ik weet nog goed van indertijd 'pre-SSD' ... als Windows z'n schijf begon te crawlen was het gewoonweg vloeken, gedaan met werken. Idem updates of iets dergelijks die em in den achtergrond deed

Anyway ... over 't algemeen zijn RAM geheugen & SSD de 2 meest interessante punten om in te investeren voor 'the usual productivity work'.
En dit dus voor de meeste courante applicaties.

Het is Cava werkbaar tijdens de dag. Je mag alleen geen 50+ mensen op een whiteboard zetten, dan loopt het vast.

De problemen beginnen pas vanaf dag 2. Workaround is dus elke avond de pc gewoon afsluiten. Is meteen ook een goed einde van de werkdag

Sales die allerlei dingen beloven aan klanten die gewoon onhaalbaar zijn.
Wij als uitvoerende tak binnen het bedrijf krijgen alle shit dan over ons :cautious:.

Wij als uitvoerende tak binnen het bedrijf krijgen alle shit dan over ons :cautious:.
jn73Bpq.png

Tot een paar jaar geleden gebruikte wij dat als bedrijfscommunicatie. Tot ik dat op een vergadering es van tafel heb geveegd.
Ook de laatste keer dat ik over zulke futiliteiten nog andere mensen aan het woord laat, want heb tot maanden daarna nog te horen gekregen dat het lettertype vroeger 'toch zoveel mooier was'
Ik mag niet zeggen wat ik met mensen die comic sans gebruiken, zou doen, want dan krijg ik een warn voor aansporen tot geweld.

-Conference ruimte die constant verandert. Dat gebouw staat er dus al maar de inkleding zijn ze nog niet zeker van. 😩
-Een renovatie polyvalente zaal.
-een brandweerkazerne
-Belgisch station TCO
-Nieuwe revitfamilies maken + standarisatie van technische ruimtes
-Renovatie kantoor van 14.000m²
-Houtskeletbouw sociale app van 8 hoog.

And thats just last week.... 😭 Echt ik haat het van den hak op den tak moeten springen en switchen tussen dossiers. Das echt bij mij 'a recepy for disaster' Ik kan mijn focus echt niet verdelen tussen 7 dossiers. De nuances, de details vliegen over mijn hoofd!

Gah, ik ben op een jaar tijd van 'goh hier werk ik nu eigenlijk wel graag en ik hoop dat ik hier nog lang kan blijven' gegaan naar 'we zullen maar eens actief een oogje open houden op job advertenties'.

Tot een paar jaar geleden gebruikte wij dat als bedrijfscommunicatie. Tot ik dat op een vergadering es van tafel heb geveegd.
Ook de laatste keer dat ik over zulke futiliteiten nog andere mensen aan het woord laat, want heb tot maanden daarna nog te horen gekregen dat het lettertype vroeger 'toch zoveel mooier was'
Comic Sans in een professionele bedrijfscommunicatie? Wie heeft dat bedacht?

Dat lettertype is alleen aanvaardbaar op een zelfgemaakte -inclusief Word Art- uitnodiging voor je feestje voor je tiende verjaardag, de affiche van het straatcomité voor de jaarlijkse rommelmarkt of de flyer van Nagelstudio Sabrina.

Gah, ik ben op een jaar tijd van 'goh hier werk ik nu eigenlijk wel graag en ik hoop dat ik hier nog lang kan blijven' gegaan naar 'we zullen maar eens actief een oogje open houden op job advertenties'.
Hier net hetzelfde, toen ik daar begon zei ik tegen mijn eigen dat ik hier wel jaren kan blijven werken. Maar sinds de overname door een internationaal bedrijf waarbij er meer gefocust wordt op sales en getallen dan het familiale karakter van de kmo waar ik voor had gekozen, sta ik nu ook wel open voor andere opportuniteiten. Ik ga niet actief zelf zoeken maar moest er iets passeren, kzou zeker luisteren.

Dan beslissen ze ook zomaar dat ze ons hospitalisatieverzekering gaan aanpassen omdat de tarieven gestegen zijn. Waar vroeger een eenpersoonskamer gratis was, moeten we nu 250€ betalen en is enkel een tweepersoonskamer gratis. En dan betaal ik voor mijn partner al 15€ netto van mijn loon voor die verzekering..

Ik zei na mn zomervakantie dat ik blij was om terug te gaan werken. Normaal gezien start ik volgende maand ergens anders (wel nog intern) :)

Zo herkenbaar! Met voorsprong mijn grootste frustratie.

Die salesmannen hebben toch de simpelste job ter wereld? Hoe moeilijk kan het zijn om zaken te verkopen aan klanten als je hen de hemel op aarde belooft tegen onrealistische deadlines? Hoe dat die gasten niet meer verkopen, ik snap het niet.

Hoe vaak dat ik al gedacht heb "wat hebben ze hier nu weer verkocht?" of "Kunnen die dat niet gewoon eerst eens vragen aan ons of dat überhaupt wel mogelijk is?!". Ach, waarom zou je die moeilijke vragen stellen als je gewoon de stront kan laten opkuisen door een ander?

En als je dan een baas hebt met een sales-achtergrond en geen enkele technische kennis, dan gaat die daar nog in mee ook. Zo hadden we onlangs plots een hypercomplex project op ons bord gekregen waarbij niemand in het bedrijf wist hoe je eraan moest beginnen. Mijn collega en ik tekenen dan maar een super-voorlopige proof-of-concept uit. Daarop zei onze baas de week erop met een uitgestreken gezicht: "90% van de engineering is nu achter de rug, dus nu kunnen we focussen op ...". Mijn collega en ik keken naar elkaar en hadden zoiets van "in welk parallel universum leef jij eigenlijk?" :cautious:

En dan zagen over deadlines die niet gehaald worden natuurlijk. Ah ja.

Laatst bewerkt:
Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.
Google Sheets is ondertussen veel, maar dan ook veel krachtiger dan Excel. Je kan er heel wat database functies in gebruiken die Excel niet heeft. Ook de matrix functies in Sheets zijn gewoon vlotter te gebruiken

't Enige wat je niet in Sheets kan : tijd verprutsen aan de lay-out, want er zijn amper mogelijkheden om dat aan te passen.

Laatst bewerkt:
En heb je dan uw eten effectief niet opgegeten?

Ik snap niet dat zulke zaken gepikt worden door volwassen mensen...

Duh natuurlijk wel ben ni zot e. :p Was ook zo'n bazin waarbij, als ge een ziektebriefke binnenstuurde ge binnen 30 sec ne mail terugkreeg met de vraag 'AH EN WA HEBT GE?' en dan ging zij beslissen of dat zwaarwichtig genoeg was om thuis te mogen blijven. Heb eens een verlamming van een hersenzenuw gekregen toen da'k daar werkte en na 4 dagen kon ik terug naar den bureau. :cautious:

Dat ze bij ons niets kunnen motiveren of uitleggen

"Vanaf vandaag gaan we dat proces zo doen ipv zo"
Waarom ? Gene uitleg behalve 'komt van hogerhand'
Mensen die het moeten uitvoeren vragen ze niet wat zij er van vinden, maar mogen wel de shit oplossen

Sinds een jaar of 5 werken wij met sharepoint fiches voor alle projecten. En er zijn nog steeds projectleiders die hun shit nog altijd niet correct invullen, geen info meegeven in de fiche of gewoon zelfs de verkeerde statussen gebruiken.

't Is dat we nog niet genoeg deadlines hebben dat we dat ook nog constant mogen oplossen.

Ben mijn manager kotsbeu. Al een tijdje aan het werken aan een scoping document, heb geregeld feedback sessies hierover met hem. Dan dien ik mijn finale versie in voor zijn review en een dag later stuurt hij zijn herwerkte versie terug die voor minstens de helft volledig herschreven is. En zo is het in feite altijd, dat em het dan gewoon van den eerste keer zelf doet he. Zelfs externe consultants die soms voor hem werken klagen hierover.

Een van de komende maanden gewoon eens rage quitten denk ik.

Laatst bewerkt:
Sprint review en sprint retrospective gedaan deze voormiddag. Sebiet nog de volgende sprint planning en de dag is weer om :unsure:

Terug
Bovenaan