Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Exact hetzelfde bij onze boekhouders hier, die hun klantenservice, communicatie & commerciële ingesteldheid is gelijkgesteld aan een warme kom knolseldersoep.

Interne jobverschuiving/promotie gekregen en na twee maand nog steeds geen vervanger voor mijn oude job dus zit nog steeds twee jobs te combineren. De nieuwe job is juridisch vrij geladen en heb nu pakken meer verantwoordelijkheid (i.e. beheer aantal klanten met omzet +200 miljoen euro). Niemand om mij iets uit te leggen want iedereen heeft het druk druk druk. Wel elke dag zelf opgestapeld met de ene na de andere deadline. Doordat ik die deadlines wil blijven halen en m'n werk correct wil doen dien ik me wel in te lezen in die dossiers waardoor ik eigenlijk 10-11 uur per dag werk. Het werk zelf is écht wel interessant en biedt me wel toekomstperspectieven. Echter weet ik niet of het de stress en lange dagen waard is.

Blijkbaar is dit ook normaal voor het nieuw departement waar ik zit.

De zin om te veranderen wordt groter met de dag.

Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.
Ik heb er geen moeite mee, collaboration is gewoon 1000x beter geregeld in sheets.

En ze komen van ver (wij werken er hier al jaren mee) pivottables waren onbestaande enkele jaren terug, macro's...

Het probleem is dat zowat iedere boekhouder bij ons daar last van heeft en dat ook altijd al zo is geweest.
Ik heb dat al meermaals aangekaart hoor, maar ik heb de indruk dat dat vaak een ander type persoonlijkheid ofzo is (of thans die bij ons beginnen).
Die zijn veel minder snel "commercieel" aangelegd en zien dat precies gewoon niet dat soort zaken. Ook de manier waarop die communiceren.

Dat is typisch voor die "profielen". Is hier ook zo..

Hier doe ik deels de marketing van de sleutel-op-de-deur en ben verantwoordelijk voor de communicatie voor projectontwikkeling.
Het probleem bij de projectontwikkeling is dat niemand er commercieel ingesteld is.

Ergernis:
Hebben al meermaals van Immoweb gehoord dat onze advertenties op het platform niet goed zijn. Als ge een project hebt met meerdere woningen ==> Moet ge elke woning apart adverteren.. Hier intern willen ze dat niet, want het is "veel" werk.. (echt hooguit een uur extra werk per project..en we hebben er maar een handvol). Het voordeel is dat het de verkoop enorm zou boosten en de weergave op de website wordt beter/overzichtelijker (is met een software aan mekaar verbonden).
Zelfs mijn collega marketeer begint zich hiermee te moeien. Alleen is hij de heftige en ben ik de softie in het verhaal. Ik probeer het altijd diplomatisch aan te pakken. Hij scheldt die van de projectontwikkeling de huid vol en zegt letterlijk dat ze de nietsnutten van het bedrijf zijn en er een reden is waarom ze nooit doorgroeien binnen het bedrijf :LOL::rolleyes: "Er is ook een reden waarom gij al 20 jaar de secretaresse blijft en de jonge garde u langs alle kanten voorbij steekt"
En ik zit daar dan tussen en denk "oew..touché" maar ook "Hmm..das nu ook ni de beste manier van communiceren naar ne collega". Nu die secretaresse is iemand als die "nee" zegt, het ook nooit gaat doen en doet dan koppig voort.
Het probleem is dat dit bij hun takenpakket hoort en wij het daardoor ni willen overnemen.

Sinds lockdown 2 werkt iedereen fulltime van thuis uit, voor iedereen perfect mogelijk. Geen enkele functie moet per se voor niks op kantoor komen, is nooit noodzakelijk omdat iedereen alles van thuis kan doen. Vandaag op de teammeeting: "We gaan het kantoor opnieuw 2 dagen in de week open stellen, dus laat dan elke week op vrijdag weten of je dan een dag of 2 wil komen dan kunnen we daar een papier voor aanvragen. MAAR NIEMAND MOET ZICH VERPLICHT VOELEN HE, iedereen kiest zelf of hij naar kantoor wil komen of niet. We willen dat iedereen er zich goed bij voelt en we merken bij iedereen dat de nood hoog is om elkaar in levende lijve terug te zien". Niemand zegt natuurlijk iets daarover, ook al is het ietwat "shady" en eigenlijk nog tegen de regels, maar niemand werd verplicht dus ik dacht er het mijne van.

Maar ik voel de bui natuurlijk al hangen... :rolleyes: en inderdaad, 2 minuten later zegt de baas: "We zouden één van de komende weken graag intern hier een opleiding willen organiseren, op kantoor. De ruimte is groot genoeg en desnoods kunnen we het misschien zelfs buiten organiseren. We kunnen ons perfect aan alle regels houden bla bla bla. Dat is toch ok voor iedereen he? Ok dan".

Jezus man, an sich heb ik er persoonlijk niks op tegen omdat we dat inderdaad perfect veilig kunnen organiseren dus boeit mij niet echt zoveel. Maar doe er dan niet zo schijnheilig over en zeg het dan gewoon ineens i.p.v. even daarvoor wat bullshit te verkondigen 🤬. Bovendien is het nog altijd tegen de regels en zijn er ongetwijfeld mensen die dit niet zien zitten.

"We willen niemand verplichten en rekening houden met iedereen" Ja nee he...

Bij ons gaan ze Excel afschaffen en vervangen door Google sheets. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ik voorspel persoonlijke drama's bij sommige mensen. :D
Hier is dat ook eens voorgesteld door een van de chefs omdat 'zo'n office licentie' wel duur is. Ze had wel niet door dat ze dan ook word/outlook en heel de exchange moest buitenknallen.
Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.
Tot ge met een hoop legacy macro's en vba begint...,
Bij ons hebben ze Excell vervangen door Libroffice 🤔🤔🤔
Innige deelneming
Ik heb er geen moeite mee, collaboration is gewoon 1000x beter geregeld in sheets.

En ze komen van ver (wij werken er hier al jaren mee) pivottables waren onbestaande enkele jaren terug, macro's...
Ik moet zeggen dat de integratie hier met Teams en Onedrive goed bolt:
- mensen die kleine aanpassingen/input moeten doen, kunnen naar een tabblad in teams gaan
- mensen die de geavanceerde bewerkingen moeten doen, kunnen er aan via onedrive, en alles blijft synchroon lopen.

En de belangrijkste pro voor MS Office: ge kunt nog steeds een lokale kopie hebben die werkt zonder verbinding met internet (ja, google suite heeft dat ook tegenwoordig, maar tis toch niet altijd fantastisch + support voor gdoc etc. is nog altijd suboptimaal imo).

Sinds lockdown 2 werkt iedereen fulltime van thuis uit, voor iedereen perfect mogelijk. Geen enkele functie moet per se voor niks op kantoor komen, is nooit noodzakelijk omdat iedereen alles van thuis kan doen. Vandaag op de teammeeting: "We gaan het kantoor opnieuw 2 dagen in de week open stellen, dus laat dan elke week op vrijdag weten of je dan een dag of 2 wil komen dan kunnen we daar een papier voor aanvragen. MAAR NIEMAND MOET ZICH VERPLICHT VOELEN HE, iedereen kiest zelf of hij naar kantoor wil komen of niet. We willen dat iedereen er zich goed bij voelt en we merken bij iedereen dat de nood hoog is om elkaar in levende lijve terug te zien". Niemand zegt natuurlijk iets daarover, ook al is het ietwat "shady" en eigenlijk nog tegen de regels, maar niemand werd verplicht dus ik dacht er het mijne van.

Maar ik voel de bui natuurlijk al hangen... :rolleyes: en inderdaad, 2 minuten later zegt de baas: "We zouden één van de komende weken graag intern hier een opleiding willen organiseren, op kantoor. De ruimte is groot genoeg en desnoods kunnen we het misschien zelfs buiten organiseren. We kunnen ons perfect aan alle regels houden bla bla bla. Dat is toch ok voor iedereen he? Ok dan".

Jezus man, an sich heb ik er persoonlijk niks op tegen omdat we dat inderdaad perfect veilig kunnen organiseren dus boeit mij niet echt zoveel. Maar doe er dan niet zo schijnheilig over en zeg het dan gewoon ineens i.p.v. even daarvoor wat bullshit te verkondigen 🤬. Bovendien is het nog altijd tegen de regels en zijn er ongetwijfeld mensen die dit niet zien zitten.

"We willen niemand verplichten en rekening houden met iedereen" Ja nee he...
Hier idem, en zelfs nog erger. De toestanden die je bij ons op kantoor ziet, echt onwaarschijnlijk.

Onlangs had het management heel mijn weekplanning overhoop gegooid en daarom had ik mijn uren eens niet binnen de 24 u ingevuld in het systeem op vrijdagavond. Wegens tijdgebrek ging ik dat in het weekend doen. Dat is daar in het verkeerde keelgat geschoten. Bij wijze van strafregime ben ik dan een paar weken verplicht naar kantoor moeten komen. Als antwoord op mijn opmerking dat dat zelfs illegaal is, zeiden ze dat ze wel een briefje gingen schrijven.

Dus maak jullie geen illusies als je al die files ziet op de baan: allemaal werknemers die voor een eikel van een baas moeten komen werken, terwijl ze het verkloten voor alle bedrijven die zich wél aan de regels houden. In combinatie met een dweil van een overheid die geen streng beleid durven handhaven.

Hier idem, en zelfs nog erger. De toestanden die je bij ons op kantoor ziet, echt onwaarschijnlijk.

Onlangs had het management heel mijn weekplanning overhoop gegooid en daarom had ik mijn uren eens niet binnen de 24 u ingevuld in het systeem op vrijdagavond. Wegens tijdgebrek ging ik dat in het weekend doen. Dat is daar in het verkeerde keelgat geschoten. Bij wijze van strafregime ben ik dan een paar weken verplicht naar kantoor moeten komen. Als antwoord op mijn opmerking dat dat zelfs illegaal is, zeiden ze dat ze wel een briefje gingen schrijven.

Dus maak jullie geen illusies als je al die files ziet op de baan: allemaal werknemers die voor een eikel van een baas moeten komen werken, terwijl ze het verkloten voor alle bedrijven die zich wél aan de regels houden. In combinatie met een dweil van een overheid die geen streng beleid durven handhaven.
Waar gaan ze nog mee afkomen? Vijf bladzijden straf schrijven en een buis op attitude volgend rapport? Ik heb zo de indruk uit je vorige posts dat het nieuwe management de anciens probeert weg te pesten.

Waar gaan ze nog mee afkomen? Vijf bladzijden straf schrijven en een buis op attitude volgend rapport? Ik heb zo de indruk uit je vorige posts dat het nieuwe management de anciens probeert weg te pesten.
Echt he. Het was van mijn strafstudie in de middelbare school geleden dat ik me zo als een klein kind behandeld heb gevoeld.
Van dat wegpesten, die indruk hebben wij ook al gehad. Op enkele cruciale dossiers merk je dat ze sommige zaken uit handen beginnen nemen. Je kunt wel enkele zaken verklaren aan de hand van "het is voor iedereen nog een beetje zijn weg zoeken" en "communicatieproblemen" maar ik begin wel een rode draad te zien.

Nu, het vorige "management" is dan weer een ackward probleemgeval zonder inschattingsvermogen met een 19de eeuwse visie op people management. Die kerel blijft nu ook nog een prominente rol spelen dus dan heb ik voor mezelf beslist om daar te vertrekken.

Bij ons gaan ze Excel afschaffen en vervangen door Google sheets. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ik voorspel persoonlijke drama's bij sommige mensen. :D
Wij zijn vier jaar geleden overgestapt van Office naar Google Suite, want dat was goedkoper. Ik moet zeggen dat het wel handig was om sommige zaken te delen. Andere zaken zoals gewoon vertikaal zoeken tussen twee verschillende bestanden is dan weer (nodeloos) complex gemaakt imo. Hierdoor en het feit dat er veel oude spreadsheets niet konden overgezet worden -sommige bestanden zijn gekoppeld aan vijf verschillende bestanden, begin dan maar eens of er zitten nog macros die geschreven werden voor er nog sprake was van de Millenniumbug- naar Google Sheets is het nooit echt 100% ingeburgerd geraakt. Ik ben ook altijd vrolijk Excel blijven gebruiken.

Volgende maand gaan we weer overstappen naar Office 365. Ben benieuwd.

Wij zijn vier jaar geleden overgestapt van Office naar Google Suite, want dat was goedkoper. Ik moet zeggen dat het wel handig was om sommige zaken te delen. Andere zaken zoals gewoon vertikaal zoeken tussen twee verschillende bestanden is dan weer (nodeloos) complex gemaakt imo. Hierdoor en het feit dat er veel oude spreadsheets niet konden overgezet worden -sommige bestanden zijn gekoppeld aan vijf verschillende bestanden, begin dan maar eens of er zitten nog macros die geschreven werden voor er nog sprake was van de Millenniumbug- naar Google Sheets is het nooit echt 100% ingeburgerd geraakt. Ik ben ook altijd vrolijk Excel blijven gebruiken.

Volgende maand gaan we weer overstappen naar Office 365. Ben benieuwd.
Innige deelneming & procificiat dat ge weer terug moogt naar 'the real thing' ipv allerhande 'wannabe' imitaties.

Nee, ik zie écht niet waarom je zou willen over stappen naar Sheets of iets dergelijks. Puur budgettair, sure, maar uw productiviteit kost ook geld natuurlijk. En vechten met uw software de helft van de tijd is nu ook niet echt efficiënt.
Heb slechts vrij beperkte ervaring in 't gebruik van Docs & Sheets, maar genoeg om te weten dat Mickey het beter doet. :whistle:
Er zit trouwens ook een stuk meer in O365 dan enkel Excel eh, wat je dan mee moet laten vallen.

En collaboratie in O365 is toch écht al lang geen issue meer.
  • Je kan perfect met 3 man tegelijkertijd in 1 DOCX bestand zitten snuisteren & editeren. Je ziet zelfs wie bezig is & waar in de 'Offline App' tegenwoordig.
  • De Online versies skip ik sowieso al zoveel mogelijk en da's nu net wat Sheets voornamelijk aanbiedt, maar als je in 1 XLSX met 5 man wilt werken ... in den Online client zie je elkaars cursor zowaar. Puur offline collab in Excel, van op een netwerk share ... meh ... da was ni alles, mor da's toch al even geleden dat dees van doen was eh.
  • Je krijgt ten minste nog full blown 'offline apps' die extra capabel zijn VS de Online versies
  • OneNote is de max! My favorite of the bunch!
  • En idd, Teams + Een OneNote book integrated in 'het channel', die ik dan gewoon open in m'n offline app & dat gesynct blijft & werkt offline & online + auto-sync + ...
    • Yeah ... I'll stick with Mickey thank you very much :cool:

Althans ... collaboratie platform is weliswaar SharePoint eh, die veel van die features aan elkaar plakt, samen met Teams (wat over 't algemeen allemaal mee in O365 subscription zit).

Echt he. Het was van mijn strafstudie in de middelbare school geleden dat ik me zo als een klein kind behandeld heb gevoeld.

Bij mijn vorige werkgever hebben ze mij eens verboden om mijn middageten op te eten omdat ik om 12u37 random op het internet aan het surfen was. (Onze middagpauze begon om 12u30 n.b. :thinking:)

En heb je dan uw eten effectief niet opgegeten?

Ik snap niet dat zulke zaken gepikt worden door volwassen mensen...

Je hebt zo van die schoolmeester bazen he...

Ik ben ooit een halve dag verlof kwijt gespeeld omdat ik een minuut te vroeg had uitgetikt.

Terug
Bovenaan