Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Exact hetzelfde bij onze boekhouders hier, die hun klantenservice, communicatie & commerciële ingesteldheid is gelijkgesteld aan een warme kom knolseldersoep.

Mijn baas met zijn Excel lijstjes![]()
Ik voorspel persoonlijke drama's bij sommige mensen. 
Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.Bij ons gaan ze Excel afschaffen en vervangen door Google sheets.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb er geen moeite mee, collaboration is gewoon 1000x beter geregeld in sheets.Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.
Het probleem is dat zowat iedere boekhouder bij ons daar last van heeft en dat ook altijd al zo is geweest.
Ik heb dat al meermaals aangekaart hoor, maar ik heb de indruk dat dat vaak een ander type persoonlijkheid ofzo is (of thans die bij ons beginnen).
Die zijn veel minder snel "commercieel" aangelegd en zien dat precies gewoon niet dat soort zaken. Ook de manier waarop die communiceren.

"Er is ook een reden waarom gij al 20 jaar de secretaresse blijft en de jonge garde u langs alle kanten voorbij steekt"
en inderdaad, 2 minuten later zegt de baas: "We zouden één van de komende weken graag intern hier een opleiding willen organiseren, op kantoor. De ruimte is groot genoeg en desnoods kunnen we het misschien zelfs buiten organiseren. We kunnen ons perfect aan alle regels houden bla bla bla. Dat is toch ok voor iedereen he? Ok dan".
. Bovendien is het nog altijd tegen de regels en zijn er ongetwijfeld mensen die dit niet zien zitten.Hier is dat ook eens voorgesteld door een van de chefs omdat 'zo'n office licentie' wel duur is. Ze had wel niet door dat ze dan ook word/outlook en heel de exchange moest buitenknallen.Bij ons gaan ze Excel afschaffen en vervangen door Google sheets.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot ge met een hoop legacy macro's en vba begint...,Sommige zaken werken in Sheets dan ook minder handig. Grotendeels werkt het wel voor de meeste dingen hetzelfde.
Innige deelnemingBij ons hebben ze Excell vervangen door Libroffice![]()
Ik moet zeggen dat de integratie hier met Teams en Onedrive goed bolt:Ik heb er geen moeite mee, collaboration is gewoon 1000x beter geregeld in sheets.
En ze komen van ver (wij werken er hier al jaren mee) pivottables waren onbestaande enkele jaren terug, macro's...
Hier idem, en zelfs nog erger. De toestanden die je bij ons op kantoor ziet, echt onwaarschijnlijk.Sinds lockdown 2 werkt iedereen fulltime van thuis uit, voor iedereen perfect mogelijk. Geen enkele functie moet per se voor niks op kantoor komen, is nooit noodzakelijk omdat iedereen alles van thuis kan doen. Vandaag op de teammeeting: "We gaan het kantoor opnieuw 2 dagen in de week open stellen, dus laat dan elke week op vrijdag weten of je dan een dag of 2 wil komen dan kunnen we daar een papier voor aanvragen. MAAR NIEMAND MOET ZICH VERPLICHT VOELEN HE, iedereen kiest zelf of hij naar kantoor wil komen of niet. We willen dat iedereen er zich goed bij voelt en we merken bij iedereen dat de nood hoog is om elkaar in levende lijve terug te zien". Niemand zegt natuurlijk iets daarover, ook al is het ietwat "shady" en eigenlijk nog tegen de regels, maar niemand werd verplicht dus ik dacht er het mijne van.
Maar ik voel de bui natuurlijk al hangen...en inderdaad, 2 minuten later zegt de baas: "We zouden één van de komende weken graag intern hier een opleiding willen organiseren, op kantoor. De ruimte is groot genoeg en desnoods kunnen we het misschien zelfs buiten organiseren. We kunnen ons perfect aan alle regels houden bla bla bla. Dat is toch ok voor iedereen he? Ok dan".
Jezus man, an sich heb ik er persoonlijk niks op tegen omdat we dat inderdaad perfect veilig kunnen organiseren dus boeit mij niet echt zoveel. Maar doe er dan niet zo schijnheilig over en zeg het dan gewoon ineens i.p.v. even daarvoor wat bullshit te verkondigen. Bovendien is het nog altijd tegen de regels en zijn er ongetwijfeld mensen die dit niet zien zitten.
"We willen niemand verplichten en rekening houden met iedereen" Ja nee he...
Waar gaan ze nog mee afkomen? Vijf bladzijden straf schrijven en een buis op attitude volgend rapport? Ik heb zo de indruk uit je vorige posts dat het nieuwe management de anciens probeert weg te pesten.Hier idem, en zelfs nog erger. De toestanden die je bij ons op kantoor ziet, echt onwaarschijnlijk.
Onlangs had het management heel mijn weekplanning overhoop gegooid en daarom had ik mijn uren eens niet binnen de 24 u ingevuld in het systeem op vrijdagavond. Wegens tijdgebrek ging ik dat in het weekend doen. Dat is daar in het verkeerde keelgat geschoten. Bij wijze van strafregime ben ik dan een paar weken verplicht naar kantoor moeten komen. Als antwoord op mijn opmerking dat dat zelfs illegaal is, zeiden ze dat ze wel een briefje gingen schrijven.
Dus maak jullie geen illusies als je al die files ziet op de baan: allemaal werknemers die voor een eikel van een baas moeten komen werken, terwijl ze het verkloten voor alle bedrijven die zich wél aan de regels houden. In combinatie met een dweil van een overheid die geen streng beleid durven handhaven.
Echt he. Het was van mijn strafstudie in de middelbare school geleden dat ik me zo als een klein kind behandeld heb gevoeld.Waar gaan ze nog mee afkomen? Vijf bladzijden straf schrijven en een buis op attitude volgend rapport? Ik heb zo de indruk uit je vorige posts dat het nieuwe management de anciens probeert weg te pesten.
Wij zijn vier jaar geleden overgestapt van Office naar Google Suite, want dat was goedkoper. Ik moet zeggen dat het wel handig was om sommige zaken te delen. Andere zaken zoals gewoon vertikaal zoeken tussen twee verschillende bestanden is dan weer (nodeloos) complex gemaakt imo. Hierdoor en het feit dat er veel oude spreadsheets niet konden overgezet worden -sommige bestanden zijn gekoppeld aan vijf verschillende bestanden, begin dan maar eens of er zitten nog macros die geschreven werden voor er nog sprake was van de Millenniumbug- naar Google Sheets is het nooit echt 100% ingeburgerd geraakt. Ik ben ook altijd vrolijk Excel blijven gebruiken.Bij ons gaan ze Excel afschaffen en vervangen door Google sheets.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ik dus nóg onwaarschijnlijker vind dan de toestanden die je omschrijft, is dat een kerel als jij dit slikt. En al lang.Hier idem, en zelfs nog erger. De toestanden die je bij ons op kantoor ziet, echt onwaarschijnlijk.
Innige deelneming & procificiat dat ge weer terug moogt naar 'the real thing' ipv allerhande 'wannabe' imitaties.Wij zijn vier jaar geleden overgestapt van Office naar Google Suite, want dat was goedkoper. Ik moet zeggen dat het wel handig was om sommige zaken te delen. Andere zaken zoals gewoon vertikaal zoeken tussen twee verschillende bestanden is dan weer (nodeloos) complex gemaakt imo. Hierdoor en het feit dat er veel oude spreadsheets niet konden overgezet worden -sommige bestanden zijn gekoppeld aan vijf verschillende bestanden, begin dan maar eens of er zitten nog macros die geschreven werden voor er nog sprake was van de Millenniumbug- naar Google Sheets is het nooit echt 100% ingeburgerd geraakt. Ik ben ook altijd vrolijk Excel blijven gebruiken.
Volgende maand gaan we weer overstappen naar Office 365. Ben benieuwd.

Echt he. Het was van mijn strafstudie in de middelbare school geleden dat ik me zo als een klein kind behandeld heb gevoeld.
)