Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mensen die continu iets willen zeggen. Er is heus niets mis met een tijdje aangename stilte hoor. :sop:
Een babbelke kan wel eens leuk zijn, maar ik heb ook graag 2 uur stilte en ongestoord kunnen werken. Want als je heel de dag zit te kletsen dan ben je toch nt zo productief of geconcentreerd imo.
Daarin is thuiswerken toch wel beter.

Een babbelke kan wel eens leuk zijn, maar ik heb ook graag 2 uur stilte en ongestoord kunnen werken. Want als je heel de dag zit te kletsen dan ben je toch nt zo productief of geconcentreerd imo.
Daarin is thuiswerken toch wel beter.
Maar ook gewoon tijdens de middagpauze. Pas op, ik ben geen @Dr. Sheldon Cooper ofzo, maar ik had al aangegeven dat ik gisteren wat slecht gezind was. Laat mij dan ook op mijn gemak eten ipv continu iets te willen vertellen.

Op een gegeven moment gezegd dat ik nog moest bellen om iets te regelen, gewoon om efkes op mijn gemak te zijn.

Meh, het is aan de IT'er om die troubleshooting te doen, zij het remote of on site. Niet aan de gebruiker. Anders is het nogal makkelijk, gewoon een pdf met 101 verschillende troubleshooting stappen sturen en voila.

Ja, vond ik dus ook.
Allee, een beetje troubleshooting zelf doen vind ik niet erg. Maar 40 dingen proberen is er nu wat over :D

Toch eens checken dat hij er voor de lol niet op plaats 27 'doe een regendans' in heeft gezet om te zien of je de lijst wel echt bent afgegaan.

Ja, vond ik dus ook.
Allee, een beetje troubleshooting zelf doen vind ik niet erg. Maar 40 dingen proberen is er nu wat over :D
Hiermee ben ik wel akkoord. In vele gevallen hebben de gebruikers nog niet eens local admin rechten waardoor je constant tegen de muur aan loopt.

Om dan een niet IT-minded (of experienced) persoon zomaar even een lijst door te sturen van 'deze 40 dingen kan je proberen' ... da's dan niet meer correct. Als je een duidelijk antwoord kan geven van 'doe dit & dit ... en evt. nog dit en het zal wel goed zijn, anders kom ik wel even kijken', dan kan je de gebruiker zelf laten troubleshooten.

Als het letterlijk 40 dingen zijn, dan kan je dat moeilijk nog een gericht antwoord noemen. Dan is het zijn job om die PC onder de loep te nemen.

Deze lijst en die is dus nog volledig in het ENG en mijne outlook NL.
Ja kijk, als IT'er vind ik wel dat de mensen zichzelf een beetje mogen behelpen. Er worden dikwijls de domste vragen bij IT gelegd waar tijd in gestoken moet worden. Maar deze lijst doorsturen als ITer en verwachten dat een gebruiker dat zelf gaat doen is er ook over... Dit kan de IT'er perfect remote uitvoeren via teamviewer of dergelijke. Lijkt me niet echt een goeie maar eerder gewoon luie ITer.

Ik neem in zo gevallen dikwijls de pc over met teamviewer, en voer die stappen uit. Als er iets tussenzit waar je een langere tijd op moet wachten vrebreek ik mijn verbinding wel en vraag de persoon om terug te testen als het klaar is ofwel om terug te bellen.

Outlook search problemen komen wel meer voor, iedere update van Office gaat er weer iets anders stuk. De meesten heb ik nu aangewezen op de webinterface ... daar loopt de search 10x beter en is makkelijk te openen vanuit Outlook. En dat vinden de mensen perfect als oplossing voor hun probleem.

Ja kijk, als IT'er vind ik wel dat de mensen zichzelf een beetje mogen behelpen. Er worden dikwijls de domste vragen bij IT gelegd waar tijd in gestoken moet worden. Maar deze lijst doorsturen als ITer en verwachten dat een gebruiker dat zelf gaat doen is er ook over... Dit kan de IT'er perfect remote uitvoeren via teamviewer of dergelijke. Lijkt me niet echt een goeie maar eerder gewoon luie ITer.

Ik neem in zo gevallen dikwijls de pc over met teamviewer, en voer die stappen uit. Als er iets tussenzit waar je een langere tijd op moet wachten vrebreek ik mijn verbinding wel en vraag de persoon om terug te testen als het klaar is ofwel om terug te bellen.

Outlook search problemen komen wel meer voor, iedere update van Office gaat er weer iets anders stuk. De meesten heb ik nu aangewezen op de webinterface ... daar loopt de search 10x beter en is makkelijk te openen vanuit Outlook. En dat vinden de mensen perfect als oplossing voor hun probleem.

Ja, dat vond ik dus ook.
Allee, paar dingskes kan ik nog mee leven maar dit. En ik ben dan ook nog niet eens de enige met dat probleem dus dat is al helemaal onlogisch om één iemand dit dan te laten doen.
Plus ja, ik heb werk te doen hé (of op BG zitten).

Ik had zo van de week ook naar onze IT-kerel iets gestuurd omdat ik mijn mails van meer dan een jaar oud niet meer terugvind.
"Kay-gell, heb je deze opties al geprobeerd?"

Met ne troubleshoot van een stuk of 40 dingen. Ik ben nu een paar dagen aan het wachten zodat het een normale tijdspanne lijkt waarin ik die geprobeerd zou kunnen hebben om dan te zeggen dat ik dat geprobeerd heb.
Maar ik heb daar zelf dus geen zin + die troubleshoot is in het engels en mijne outlook in het NL. Das vervelend.
Ge moet uw mailbox synchroniseren op langer dan een jaar zetten ;)

Bestand - account settings (grote knop bovenaan) - account settings (1e optie)

Dan in het 1e tabblad uw email adres kiezen, en klikken op change (handje met bladje, de 3e knop)
Dan het schuivertje meer naar rechts zetten (bv 2 jaar). Alles OK doen en sluiten. Efkes uw Outlook sluiten en opnieuw openen en hij zal uw oudere mails beginnen synchroniseren.

Ge moet uw mailbox synchroniseren op langer dan een jaar zetten ;)

Bestand - account settings (grote knop bovenaan) - account settings (1e optie)

Dan in het 1e tabblad uw email adres kiezen, en klikken op change (handje met bladje, de 3e knop)
Dan het schuivertje meer naar rechts zetten (bv 2 jaar). Alles OK doen en sluiten. Efkes uw Outlook sluiten en opnieuw openen en hij zal uw oudere mails beginnen synchroniseren.

Dat had ik ook al gedaan :p

Maar het probleem is dat dat via een server gaat. En het is zo dat sommigen anderen dan via de browers kunnen inloggen op hun mail en dan via een online archief zoeken in mails van + 1 jaar geleden. Ik denk omdat het anders de server overbelast of iets om telkens die mails in te laden.
Maar dat online archief werkt dus ook niet bij mij.

Dat had ik ook al gedaan :p

Maar het probleem is dat dat via een server gaat. En het is zo dat sommigen anderen dan via de browers kunnen inloggen op hun mail en dan via een online archief zoeken in mails van + 1 jaar geleden. Ik denk omdat het anders de server overbelast of iets om telkens die mails in te laden.
Maar dat online archief werkt dus ook niet bij mij.
Normaal als je mijn methode volgt gaat hij eenmalig al je mails binnen halen. In feite dus beter voor de server, gezien je zoekacties nadien lokaal zijn.

De prijsstijgingen swingen de pan uit en er zijn zelfs stijgingen die doorgevoerd worden op bestaande orders. Je hebt het maar te slikken of wees vrij om je orders te annuleren. O wee als je eens een tegenvoorstel doet, dan hoor je plots niets meer.
Die schaarsheid heeft veel producenten echt in een machtspositie gestoken en ze weten het, maar ze gaan er precies van uit dat dit voor eeuwig zal zijn.
De dag dat metaal weer vlotter te verkrijgen is ga ik ook niet laten om de complete asshole te gaan afgeven waar ik vroeger veel vriendelijker werkte.

Deze lijst en die is dus nog volledig in het ENG en mijne outlook NL.
Dezelfde pagina in het NL: https://support.microsoft.com/nl-nl...oplossen-2556b11f-f4d8-46be-b0a7-de33a3f4f066

Los daarvan vind ik het ook niet ok om als IT dienst gewoon heel die lijst door te sturen naar een gebruiker. Je kan op zijn minst aangeven welke items relevant zijn voor jou.

Met architecten samenwerken is toch echt afzien soms. De tegenstrijdigheden in lastenboeken... huilen bij momenten.
Nu weer enen die met 10 normen smijt en als ik ze opzoek zijn er 9 niet relevant.

Terug
Bovenaan