Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tijdens het zoeken naar vacatures, mijn eigen job tegengekomen, sinds vandaag online. Mijn probleem over hoe ik uiteindelijk ga moeten vertrekken, lijkt me dus opgelost. :unsure:
Hoe omschrijven ze de sfeer in de vacature? Altijd lachen.

en heb je het aan de eigenaar laten weten?
Vermoedelijk zelfs zijn beslissing, aangezien hij de maandag er nooit is en men waarschijnlijk gisteren heeft beslist de vacature weer open te zetten.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nu doorhebben dat ik het een dikke maand geleden meende toen ik zei dat ze mij nooit nog gingen zien als het nog 1x uit de hand zou lopen.

Inderdaad.
Is nu gewoon afwachten tot mijn ziekteverlof is afgelopen om te weten wat ze gaan doen. En als ik opzeg zou moeten doen, gewoon wat langer ziek zijn. :cool:
Helaas stelt ziekte de opzeg gewoon uit, net als verlof opnemen.
Anders zou ik het ook zo gedaan hebben. 😑

Naar goeddunken inrichten, all fine & dandy.
Mor euuuuh ... als men tijdens hun uren 'gewoon' regelmatig 'geen werk' uitvoert (want jah ... ze lopen in de Colruyt voor een uur of langer) ... dan komt men op 't einde v/d week toch nooit aan hun uren. Men zal dan mss 30u gewerkt hebben & 40u effectief ingeboekt?

Laat ons toch ook niet flauw doen.
Als jij 40 uren moet werken op locatie, dan werk jij ook geen 40 uren productief hoor.
Je slaat een praatje, gaat om koffie, doet een zinloze meeting, gaat naar het toilet en noem maar op.
Altijd grappig hoe mensen zich toch zo overschatten. Als je 25 uren op de week echt productief bezig bent dan heb je echt puik werk geleverd.
Dus ja als jij thuiswerkt en jij kan daar ook 25 uren productief zijn dan is dat toch perfect? Of je nu een praatje slaat met een collega of uw ajuinen snijdt dat maakt toch niks uit.

Dat is trouwens mijn ergernis, dat micromanagen en de totale onrealistische verwachtingen die sommigen hebben.

Ik denk dat het best is dat je daar dan weg bent want dat zijn meestal slechte voortekens over de financiele toestand van dat bedrijf.
Het bedrijf heeft geen enkel financieel probleem, maar ze hebben 0.0 kennis ervan en alles wordt geregeld door een externe dienst die beroep doet op een incompetent sociaal secretariaat. Dat heb ik na mijn eerste loonfiche al expliciet zo gezegd, but they don't care aangezien ik de enige was die loonfiches controleert én ik gewoon zelf belde/mailde naar het sociaal secretariaat met 1 van de bazen in cc. 🤷🏼

Laat ons toch ook niet flauw doen.
Als jij 40 uren moet werken op locatie, dan werk jij ook geen 40 uren productief hoor.
Je slaat een praatje, gaat om koffie, doet een zinloze meeting, gaat naar het toilet en noem maar op.
Altijd grappig hoe mensen zich toch zo overschatten. Als je 25 uren op de week echt productief bezig bent dan heb je echt puik werk geleverd.
Dus ja als jij thuiswerkt en jij kan daar ook 25 uren productief zijn dan is dat toch perfect? Of je nu een praatje slaat met een collega of uw ajuinen snijdt dat maakt toch niks uit.

Dat is trouwens mijn ergernis, dat micromanagen en de totale onrealistische verwachtingen die sommigen hebben.
Wij zitten in een 35u stelsel (dus 7u/dag) en wanneer we "man days" assigneren aan werk/projecten dan gaat dit over blokken van 5u. Dus bij ons rekent men van hogerop dat wij op een normale werkdag met 2u "overhead" zitten. En onder die overhead vallen bepaalde meetings, naar het toilet gaan, koffie drinken, koffieklets doen, "afgeleid zijn", etc.

Vind dit een goeie en realistische mentaliteit.

Misschien is het eerder een glimlach dan een ergernis maar op 1 week tijd heeft 15% van de collega's laten weten te vertrekken en 10% is ziekgevallen voor langere tijd.
De boodschap aan alle blijvers die al veel te veel op hun bord hebben; "We zullen een tandje moeten bijsteken".
De boodschap dat ik ook vertrek zal niet goed onthaald worden vrees ik.

Wij zitten in een 35u stelsel (dus 7u/dag) en wanneer we "man days" assigneren aan werk/projecten dan gaat dit over blokken van 5u. Dus bij ons rekent men van hogerop dat wij op een normale werkdag met 2u "overhead" zitten. En onder die overhead vallen bepaalde meetings, naar het toilet gaan, koffie drinken, koffieklets doen, "afgeleid zijn", etc.

Vind dit een goeie en realistische mentaliteit.
Zo doe ik dat ook, ben echt niet bezig met het loggen op de minuut correct. Werk ik een hele middag op een bepaald project, log ik gewoon 4 uur, ook al ben ik er miss maar 3.5 uur echt mee bezig geweest. Ben ik 20 min met iets bezig, log ik meestal gewoon 30 min. Wij moeten ook enkel maar loggen als we echt met een bepaald project of taak bezig zijn. Team meetings, problemen oplossen veroorzaakt door intern gepruts, mails afhandelen, tijd verprutsen op BG, ... worden gewoon niet gelogd.

Daarnet ne collega gesproken die in zijn opzeg zit. Blijkbaar is er onenigheid over niet betaalde overuren, coronasteun en ecocheques die niet zouden uitgedeeld zijn. Collega is met een advocaat bezig een zaak op te bouwen. Dat belooft weer. Ik ben wel zeer benieuwd naar wat er van gaat komen, want dit gesprek heeft mijn kop uiteraard ook aan het denken gezet. Als daar waarheid in zit wil ik hier niet meer werken.

De ongelooflijke pretentie van mensen echt waar.

Nieuwe eigenaars die verhuren en over elke factuur zeuren. Ze zitten daar nu 2 jaar ofzo in en verstaan niets van hoe een VME werkt. Het enige wat hen interesseert is dat het zo weinig mogelijk kost. En inleven dat bepaalde zaken dringend zijn en niet elke klusjesdienst staat te springen om klusjes te doen in een gebouw dat snappen ze niet.

Nu moet daar dus een bodemonderzoek gebeuren en de EPC van de algemene delen moet opgemaakt. Zijn dus wettelijke zaken waar ik 0.0 aan kan doen.
Ik mail al dat ik voor de EPC 3 offertes heb (bodemonderzoek was eerder al opgestart na communicatie) en of iemand nog een andere firma kent dan wil ik die ook vragen.

Direct ne mail van die eigenaar dat het een schande is dat ze voor "banale" zaken altijd maar moeten betalen. Dat wij als syndicus altijd dezelfde klusjesdienst zouden sturen om hen op kosten te jagen (lees zogezegd geld in ons zakken steken), ... en nog een hoop andere zaken.
Waaronder dat we evenveel geld vragen ondanks dat we niet hebben kunnen vergaderen.

Ik heb geantwoord dat ze moeten stoppen met halve ongefundeerde insinuaties, en dat ze beter onderzoek doen naar de kosten van een appartement voor ze spreken van "banale" onkosten.
En dat hun kostenargument (mbt de vergadering) van ons op 0.0 slaat omdat ikzelf voor waterinfiltraties (veroorzaakt door een gebouw erlangs) zelf 10-talle keren ter plaatse ben geweest en bij de enorme wateroverlast van de zomer zelf uren water heb weggedaan met een aftrekker omdat enkel 2 oudere dames dat deden en alle firma's bezet waren.
En dat de klusjesdienst (die we inderdaad vaak gebruiken omdat die man snel is en goed werkt levert) 0 keer gebruikt is het jaar ervoor, wat ze zouden hebben kunnen weten als ze de facturen bekeken hadden die ze een tijdje terug ontvangen hebben.

Krijg ik ne mail terug van hare papa:
Ik kopieer en plak de beste stukken

"U jobke bestaat eruit , de mensen van de Vme te bedienen met respect voor ieder Zijn mening!!!
Insinueren doen wij niks, luisteren naar de eigenaars is blijkbaar u beste kant niet. Dit is niet de eerste keer dat dit gezegd word van deze veel te duuuuure klusjesdienst. Insinueren en problemen als je dit zo aanvoelt? Dan zit het fout.
banen te leiden MET overleg!!!

Dit is u jobke bij de Syndicus, en behoort tot u rechtstreeks takenpakket.
Voor de rest is het best dat er met elkaar respectvol word omgegaan met respect voor ieder zijn mening!!!"

Heb hem geantwoord dat ik niet meer antwoord als hij op die manier praat. Waarop hij antwoordt dat hij ons mandaat als syndicus niet zal verlengen.
Heb hem daarop veel succes gewenst vermist de 20 andere bewoners al bijna 9 jaar unaniem achter mij staan (wat ook zo is.)

Echt, ik heb zoveel goeie en vriendelijke klanten hé. Maar zo van die zaken blijven toch vaak onnodig lang op mijn maag liggen. Ook al weet ik dat het meestal gewoon dikke eikels zijn met weinig verstand en tact.

Terug
Bovenaan