Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Recruiters / bedrijven die geen reactie tot zelfs ghosten na eerste gesprek doen, zo hatelijk en onbeschoft. Wat bezint zo'n mensen / bedrijven?
Er is genoeg volk om dit te doen dus why bother. Ik zou zeggen trek het je niet aan, maar dat is dus makkelijk gezegd. Je kan hen ook vragen om feedback.

Ik vind hun reacties verrassend eerlijk. Mijn mening is dat je eerst je agenda en to do's voor de volgende dag bekijkt en dat je zorgt dat je bereikbaar blijft.

Dus in scenario 1 moest die collega de vorige dag gezien hebben dat hij om 8h30 iets op de planning had. Gaat hij 's morgens een half uurtje boodschappen doen? Geen probleem, zet dan een blok in je agenda van een halfuur (out of office) en zie ook dat die flexibiliteit goed doorgesproken is met je leidinggevende.

In scenario 2 zijn er meerdere opties. Of idem als hierboven, werken met een blok in je agenda of je laat je laptop naast je vuur staan, zodat je tenminste kan reageren op een inkomende telefoon.

Het is allemaal niet zo moeilijk, maar een beetje duidelijkheid en flexibiliteit naar je collega's toe is zeker niet teveel gevraagd gedurende de normale werkuren. Zoals jij het schetst, is het inderdaad veel te egoïstisch en nemen ze hun werk niet al te serieus.

Aah ja maar er blijkbaar nog discussie geweest. Blijkbaar volgens hem had de baas een verkeerde planning of een verkeerde planning doorgestuurd.

Ze kunnen zich ook gewoon bezet, niet storen of afwezig zetten hè. Maar dan moeten ze die uren waarschijnlijk compenseren of gaan ze vragen krijgen waarom ze afwezig zijn. Nu pakken ze het "risico" liever in de hoop van niet gecontacteerd te worden.

Het is één en al geklaag "Het interesseert me niet meer" "De werkwijze ligt me niet" "Die nieuwe systemen werken niet"
Maar als ge zegt : zou ge niks anders zoeken ? Dan is het kot te klein want het is nu zo chill en ze hebben veel voordelen.
Dat het een visieuze cirkel is waarin ze zitten en het eigenlijk enkel erger maken zien ze niet meer.

Er is genoeg volk om dit te doen dus why bother. Ik zou zeggen trek het je niet aan, maar dat is dus makkelijk gezegd. Je kan hen ook vragen om feedback.
Klopt maar dit is gewoon een kwestie van eenvoudig iets te laten weten. Feedback is zelfs geen optie gezien er gewoonweg geen reactie is na meerdere mails / bellen / etc. Triestig maar is een closure om niet bij zo'n boites te willen werken :).

In scenario 2 zijn er meerdere opties. Of idem als hierboven, werken met een blok in je agenda of je laat je laptop naast je vuur staan, zodat je tenminste kan reageren op een inkomende telefoon.
Doe ik ook. Ajuinen snijden aan mijn bureau en dan vooral hopen dat er geen videocall binnenkomt. :unsure:

Doodleuk gaan winkelen tijdens mijn thuiswerkuren zou ik wel echt niet durven, amai (en al zeker niet toegeven :tongue: ). Zoiets zou hooguit één keer door de vingers gezien worden door mijn teamleader denk ik, al zegt de policy strikt genomen wel dat we onze thuiswerkdagen naar eigen goeddunken mogen invullen zolang het aantal uren gepresteerd wordt.

Ik ben maandag voormiddag naar de apotheek gegaan maar heb me voor dat kwartier dat ik weg was wel uitgetikt (om 7 uur ingetikt en dan om 9 weer uitgetikt). We moeten op kernuren aan onze bureau zitten (van 9:30-12 en van 14-16) en zien dat je op het einde van de maand gemiddeld 7.48 uur/dag gewerkt hebt.

Mijn werkgever zou er toch ook niet mee kunnen lachen als mensen dan tijdens hun ingetikte uren MIA zijn.

Klopt maar dit is gewoon een kwestie van eenvoudig iets te laten weten. Feedback is zelfs geen optie gezien er gewoonweg geen reactie is na meerdere mails / bellen / etc. Triestig maar is een closure om niet bij zo'n boites te willen werken :).

Klopt, totaal niet professioneel en zo zijn er helaas veel. Echt een sector met veel rotte appels, naast de goeie die hun werk wél serieus nemen.

Ooit meegemaakt dat zo'n recruiter 2 keer niet inbelde voor de eerste interview ronde. Dan maar het bedrijf zelf gecontacteerd en gezegd dat ze met zo'n prutser nooit een deftige kandidaat zouden vinden.

We moeten op kernuren aan onze bureau zitten (van 9:30-12 en van 14-16) en zien dat je op het einde van de maand gemiddeld 7.48 uur/dag gewerkt hebt.
Beetje gelijkaardig hier. 7u/dag te presteren ergens tussen 7u and 19u, maar ook verplichte kernuren 9u30-11u30 en 14u-16u. Het is dus de bedoeling dat je je meetings/collaboraties tijdens deze kernuren plant.

Doe ik ook. Ajuinen snijden aan mijn bureau en dan vooral hopen dat er geen videocall binnenkomt. :unsure:
Goh ja ... als men dan belt kunt ge ten minste op hun medelijden rekenen eh.
Ge hebt het nl. zooooo druk dat ge der van zit te wenen.
Doodleuk gaan winkelen tijdens mijn thuiswerkuren zou ik wel echt niet durven, amai (en al zeker niet toegeven
:tongue:
). Zoiets zou hooguit één keer door de vingers gezien worden door mijn teamleader denk ik, al zegt de policy strikt genomen wel dat we onze thuiswerkdagen naar eigen goeddunken mogen invullen zolang het aantal uren gepresteerd wordt.
Naar goeddunken inrichten, all fine & dandy.
Mor euuuuh ... als men tijdens hun uren 'gewoon' regelmatig 'geen werk' uitvoert (want jah ... ze lopen in de Colruyt voor een uur of langer) ... dan komt men op 't einde v/d week toch nooit aan hun uren. Men zal dan mss 30u gewerkt hebben & 40u effectief ingeboekt?
Beetje gelijkaardig hier. 7u/dag te presteren ergens tussen 7u and 19u, maar ook verplichte kernuren 9u30-11u30 en 14u-16u. Het is dus de bedoeling dat je je meetings/collaboraties tijdens deze kernuren plant.
Geen concept van kernuren voor ons. Als ik echt eens weg moet voor een uurtje 'boek' ik dat gewoon in mijnen agenda in als afwezig & ben ik den bos in.
Uiteraard rekening houdende met wat er al op 'den boek' staat. Maar als er geen meetings of dergelijke staan ben ik redelijk vrij.

Men zou het uiteraard NIET appreciëren moest ik dit gewoon door boeken op een klantproject! (als gewerkte uren)

Ik werk grotendeels met teams in de US, dus mijn dagen lopen regelmatig wel uit tot na 17 uur. Omgekeerd stellen zij zich ook wel flexibel op en mag ik meetings inplannen vanaf 8 am hun tijd.

In de praktijk komt het er op neer dat als ik de meetings inplan, ze vaak voor mij laat op de dag zijn omdat ik hen wil ontzien, en als zij de meetings inplannen, ik juist geen late meetings heb omdat ze mij willen ontzien.

Is dus een kwestie van gul zijn en hen zoveel mogelijk de meetings laten plannen. :unsure:

Naar goeddunken inrichten, all fine & dandy.
Mor euuuuh ... als men tijdens hun uren 'gewoon' regelmatig 'geen werk' uitvoert (want jah ... ze lopen in de Colruyt voor een uur of langer) ... dan komt men op 't einde v/d week toch nooit aan hun uren. Men zal dan mss 30u gewerkt hebben & 40u effectief ingeboekt?

Dat zal wel zo zijn, of misschien nog minder.

Wat is dat ook, "aantal uren gewerkt" hebben? Iedereen zit hier schijnbaar vrolijk tijdens de werkuren te lullen over hun brutoloon, ergernissen, de oorlog in Oekraïne, hun auto, games, series, films, ... Ze drinken een koffie, roken een safke, kletsen wat met de collega's. Het is allemaal zo relatief als wat. ik zie weinig verschil tussen dat en pakweg uw strijk doen of staan koken met uw laptop in de buurt. Naar de Colruyt gaan is nog iets helemaal anders, want dan ben je effectief niet beschikbaar.

Ikzelf ben altijd bereikbaar tijdens mijn werkuren (en ver daarbuiten) en mijn werk is af tegen de afgesproken deadlines, dat is het enige dat zou moeten tellen imo.

Hier de laatste paar dagen van verschillende van mijn oudere dossiers die nu bij verschillende collega's zitten mails gehad om te klagen over die nieuwe collega's.
Ik weet niet of het allemaal klopt, maar het zijn wel mensen die mij mailen waar ik al vaak 8 jaar goed contact mee gehad heb. Dan vooral nog over basiszaken zoals op tijd een verslag uitsturen, antwoorden op mails, terugbellen,... Enfin, we zullen wel al eens discussies gehad hebben maar niet van wat ik zie passeren met name overstappen naar een andere syndicus.

Soit, ik ben blij dat ik dat relatief goed van mij kan afzetten. Vroeger zou ik dan al ingegrepen hebben. Nu denk ik vooral: "laat het zijn, ge slaapt terug relatief goed het is het allemaal niet waard om te moeien".
En op zich ben ik wel blij met die klik (al zijn er nog zeker wel stressvolle momenten maar toch, als ge niet maar enkele uren geslapen hebt is alles draaglijker).

Aah ja maar er blijkbaar nog discussie geweest. Blijkbaar volgens hem had de baas een verkeerde planning of een verkeerde planning doorgestuurd.

Ze kunnen zich ook gewoon bezet, niet storen of afwezig zetten hè. Maar dan moeten ze die uren waarschijnlijk compenseren of gaan ze vragen krijgen waarom ze afwezig zijn. Nu pakken ze het "risico" liever in de hoop van niet gecontacteerd te worden.

Het is één en al geklaag "Het interesseert me niet meer" "De werkwijze ligt me niet" "Die nieuwe systemen werken niet"
Maar als ge zegt : zou ge niks anders zoeken ? Dan is het kot te klein want het is nu zo chill en ze hebben veel voordelen.
Dat het een visieuze cirkel is waarin ze zitten en het eigenlijk enkel erger maken zien ze niet meer.

Geen goesting om zelf te veranderen? Jouw werkgever kennende biedt die toch veel opties aan?

Ik zie je toch vaak klagen over je directe omgeving. :p

Geen goesting om zelf te veranderen? Jouw werkgever kennende biedt die toch veel opties aan?

Ik zie je toch vaak klagen over je directe omgeving. :p
Jawel. Stilaan ook aan het uitkijken voor iets anders, intern of extern.

Ik doe mijn werk nog wel graag, maar het is vrij frustrerend en demotiverend als je dan wat leeghangers ziet rondlopen die enkel gehoord hebben van rechten en vrijheden, maar precies geen verantwoordelijkheden en plichten

Loon staat normaal de laatste van de maand op de rekening.. 3x raden bij wie er nog niets gestort is? 🙋🏼‍♀️
Ze hebben nog x aantal dagen tijd na de maand om het geld over te maken.

Fijn en professioneel is het zeker niet, juridisch volgens mij wel.

Ze hebben nog x aantal dagen tijd na de maand om het geld over te maken.

Fijn en professioneel is het zeker niet, juridisch volgens mij wel.
Da's bij mij nog nooit de laatste van de 'vorige' maand geweest, noch de eerste v/d huidige maand.

Waarschinlijk meestal ergens tussen de 3e en de 7e v/d maand geloof ik. Min of meer de eerste week ergens dus.
'k Denk dat de maaltijdcheques telkens nog iets later zijn, maar eigenlijk volg ik dat niet zo gedetailleerd op. Het steekt allemaal zou nauw niet, zolang het er maar komt rondom die periode.
Moest het er de 15e of whatever nog altijd niet zijn zou ik wel al eens een ballonnetje oplaten natuurlijk.

M'n hypotheek gaat er weliswaar wel elke maand af op dag 1 v/d maand.

Tijdens het zoeken naar vacatures, mijn eigen job tegengekomen, sinds vandaag online. Mijn probleem over hoe ik uiteindelijk ga moeten vertrekken, lijkt me dus opgelost. :unsure:

Op solliciteren met een andere naam? Hun kop moet geld waard zijn als ge daar binnenstapt.
't Is via een selectiebureau jammer genoeg, en 't is dezelfde dossierverantwoordelijke. Was wel van plan om daar eens binnen te gaan omdat ik nog iets anders interessant gezien heb op hun site, maar ik vermoed dat ik daar nu niet meer zo positief bekeken ga worden als mijn baas een eenzijdige uitleg heeft gegeven.

Terug
Bovenaan