Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hmmm.

Je komt me ergens een tikkeltje naiëf over.
Goede harten zijn er louter om misbruikt te worden. Jij hebt een te goed hart.

Weet dat wat ze zeggen, dat dat 0x gemeend is. Ze moeten gewoon iets zeggen.
(Ze lachen u wsl uit achter uw rug.)

Als zij u geen materiaal voorzien, kunnen ze de boom in.

En naar ginds gereden op uw eigen kosten zekers...?
Tja. Ik hou me liever vast aan mijn waarden dan me aan te passen aan die van hen/ "de échte zakenwereld".
Ik ben er op het einde van de rit namelijk wél van overtuigd dat ik gelukkiger in het leven sta.

En ja, ik ben idd zo een naïeveling die uitgaat van het goede van de mens en zich laat "misbruiken". En regelmatig krijg je dan zwaar op je bakkes en sterft een stukje naïviteit.
Maar mezelf verloochenen zou me veel harder kwetsen.

W

Ik kan me hier maar 1 vraag bij stellen: Waarom neemt ge in godsnaam een telefoon op terwijl ge aan het eten zijt?

Ben je dan zo belangrijk dat het bedrijf geen 5 min verder kan zonder dat je gestoord wordt terwijl je aan het eten bent?
Goh, wij nemen ook gewoon verder telefoons aan terwijl we aan het eten zijn.
Vind ik niet erg eigenlijk.

Collega die 4 weken geleden wat vragen doormailde met 10 man in kopie. Ik daarop geantwoord met een aantal antwoorden en een paar vragen ter verduidelijking van wat hij eigenlijk zocht. Nooit antwoord op gekregen en nu mailt hij plots (weer met die 10 man in kopie) of er daar al een antwoord op is. Dan maar mijn vorige mail in bijlage gestuurd. Als je je vraag niet verduidelijkt, ga ik niet kunnen antwoorden, 4 weken geleden niet, vandaag niet en binnen 4 weken ook niet.
In plaats van mij kort te bellen, nee liever mailen en zelf niet lezen :sarcastic:

Tja. Ik hou me liever vast aan mijn waarden dan me aan te passen aan die van hen/ "de échte zakenwereld".
Ik ben er op het einde van de rit namelijk wél van overtuigd dat ik gelukkiger in het leven sta.
Denk je dat dan echt als je daar al huilend op het werk staat?

Specifieke tijdsregistratie zou ik me aan zwaar aan ergeren.
Ik heb 2 jobs gehad waar ik timesheets bij klanten moest invullen, een vaste plaats waar je gewoon altijd 8u schreef en het was in orde.
Eentje met korte opdrachten (dag tot 3 maand) en ook daar volstond het wel om gewoon te zetten "project xxxxxx - uitvoering PQ" ofzo. En als er wat projecten door elkaar liepen dan schat ge het in per blokken van 2 uur ofzo. Niemand die daar moeilijk over deed, iedereen tekende.

Maar specifieke taken bijhouden? Ik zou direct ontslag nemen uit ambetantigheid :p.
Op Colruyt moesten we echt elke minuut geklokte tijd toewijzen aan een project (of opleiding of admin). Echt om ZOT van te worden. No way dat ik dat ooit nog doe. Standaard ging een half uur of zo naar admin elke dag, daar kregen we dan weer gezaag over dat dat te veel was.

Maar als project manager kijkt iedereen naar mij natuurlijk. Als het project niet snel genoeg vooruit gaat, ben ik the one to blame.
Neen, dat is fout. Een PM is daar an sich niet alleen verantwoordelijk voor. De Project Executive draagt de eindverantwoordelijkheid en moet jou de middelen geven om dat project te coördineren.

En ja, ik ben idd zo een naïeveling die uitgaat van het goede van de mens en zich laat "misbruiken". En regelmatig krijg je dan zwaar op je bakkes en sterft een stukje naïviteit.
Maar mezelf verloochenen zou me veel harder kwetsen.
Ja oké maar ge hebt uw C4 gehad.

Lees: ze zitten niks met u in.

Edit; en naar huis rijden van een chef om een privé-laptop?! Hoe zit dat met GDPR enzo op uw werk? Klantgegevens op privé- laptop?
En eerder was je al eens thuis gaan werken bij uw baas?

Wtf?

Laatst bewerkt:
Ja oké maar ge hebt uw C4 gehad.

Lees: ze zitten niks met u in.

Edit; en naar huis rijden van een chef om een privé-laptop?! Hoe zit dat met GDPR enzo op uw werk? Klantgegevens op privé- laptop?
En eerder was je al eens thuis gaan werken bij uw baas?

Wtf?
Dat noemen we een "klein, familiaal bedrijf". 😁
De specifieke software waarmee we werken hebben die allemaal op hun persoonlijke laptop staan ook, zodat ze in het weekend en na hun uren van thuis uit kunnen werken ook.

Dat noemen we een "klein, familiaal bedrijf". 😁
De specifieke software waarmee we werken hebben die allemaal op hun persoonlijke laptop staan ook, zodat ze in het weekend en na hun uren van thuis uit kunnen werken ook.
Een bedrijf blijft een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Het kan er allemaal heel joviaal aan toegaan op de werkvloer, wat best wel het gevoel kan geven dat je gewaardeerd wordt etc. Dat kon ik me herinneren aan je posts voor je ontslagen werd.
Maar als puntje bij paaltje komt, worden er gewoon keiharde zakelijke beslissingen genomen. Je kan nog het gevoel hebben dat je keigoed bezig bent en dat iedereen je graag heeft en je naar waarde schat. Maar dat zijn jammer genoeg geen garanties dat je tot je pensioen kan blijven. Genoeg redenen denkbaar waarom ze zouden kunnen overgaan tot ontslag (waarmee ik niet wil zeggen dat ze allemaal terecht zijn).

Dat heb je nu jammer genoeg aan den lijve ondervonden. Je betrokkenheid en instelling sieren je om tot de laatste dag je uiterste best te doen. Maar het is duidelijk dat je niet meer serieus wordt genomen. Doe dan enkel nog het hoogst noodzakelijke. Kom je 's morgens toe en er is geen laptop beschikbaar, bel of stuur je baas een bericht dat je technisch werkloos bent, wegens geen laptop. En vraag wanneer je er terug over kan beschikken. Tot die tijd kan je niet werken (ik ga er even vanuit dat in dat bedrijf geen taken bestaan zonder laptop).
Ik zou nooit naar mijn baas (die me net heeft ontslagen) rijden en dan nog eens emotioneel worden. Opnieuw, het siert je dat je je eigenwaarde wilt behouden, maar op zo'n moment moet je ook je zakelijke kant naar boven proberen halen.

"je voelt je misschien overbodig, maar je bent het zeker niet"

Wel enorm contradictorisch met de c4, niet? :thinking:
Dat is omdat die door heeft dat Mulan daar mee gesust kan worden. Dat zou niet pakken bij jou en mij, maar goed.
Het maakt nog eens extra duidelijk dat er met de voeten van Mulan gespeeld wordt en dat is heel jammer.

"je voelt je misschien overbodig, maar je bent het zeker niet"

Wel enorm contradictorisch met de c4, niet? :thinking:

Dat is omdat die door heeft dat Mulan daar mee gesust kan worden. Dat zou niet pakken bij jou en mij, maar goed.
Het maakt nog eens extra duidelijk dat er met de voeten van Mulan gespeeld wordt en dat is heel jammer.

1. Ik ben geen machine, als de emoties hoog zitten, dan ga ik me niet forceren om toch maar neutraal te blijven. Dan mogen ze ook het gevolg zien van hun "beleid".

2. Denk je nu ècht dat ik daarmee gesust ben? Ik hou me in om geen bruggen op te blazen wanneer potentiële werkgevers zouden polsen bij hen. That's it.

1. Ik ben geen machine, als de emoties hoog zitten, dan ga ik me niet forceren om toch maar neutraal te blijven. Dan mogen ze ook het gevolg zien van hun "beleid".

2. Denk je nu ècht dat ik daarmee gesust ben? Ik hou me in om geen bruggen op te blazen wanneer potentiële werkgevers zouden polsen bij hen. That's it.
Ja, dat denk ik echt. Aangezien je emotioneel bent in een professionele omgeving, de omgeving die je zonet zonder boe of ba ontslagen heeft. Nota bene in het huis van je baas.. Wat doe je daar zelfs?!

Dit soort situaties creëer je zelf (met de beste bedoelingen) en dat maakt je heel kwetsbaar. Dat merkt die baas op en die maakt daar dankbaar gebruik van.

Ga gewoon dagelijks werken op de volgens het contract afgesproken plaats en doe wat er in je job omschrijving staat. Zo blaas je ook geen bruggen op en sta je ten minste niet wenend bij je baas thuis.

Terug
Bovenaan