Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Komt wel net ongelegen nu na uw weekendwerk incident.
Hopelijk komt het goed!
Meh dat was uiteindelijk geen probleem want hetgene dat ik vrijdag namiddag daar gedaan heb zorgde er voor dat de backups toen gewoon liepen. Die hebben zich toen geëxcuseerd.

soit gelukkig zijn alle databases en fileservers gevrijwaard van dit probleem, dus de grote hoeveelheden data zitten safe. Vooral de applicatie VMs

Meh dat was uiteindelijk geen probleem want hetgene dat ik vrijdag namiddag daar gedaan heb zorgde er voor dat de backups toen gewoon liepen. Die hebben zich toen geëxcuseerd.

soit gelukkig zijn alle databases en fileservers gevrijwaard van dit probleem, dus de grote hoeveelheden data zitten safe. Vooral de applicatie VMs
Ken niks van IT, maar hoop voor u dat het zonder gevolgen is en anders => ander en beter

Zoals sommigen misschien wel weten wil ik binnenkort 4/5 gaan werken omwille van de thuissituatie. Namelijk, omdat ik momenteel elk uur billable moet werken, zorgt dit er momenteel voor dat elk moment van verminderde concentratie wegens slaaptekort, afleiding door private zaken, vervroegd ons kindje afhalen van de crèche, ... moet gecompenseerd worden door 's avonds of in het weekend te overwerken om mijn KPI's te halen.

Tegelijkertijd hoor ik allerlei verhalen rondom mij (en hier op het forum) van mensen die te weinig werk hebben, zich vervelen op het werk, ... zonder dat ze hun uren moeten registreren. M.a.w. er is geen enkel gevolg wanneer je eens met mindere concentratie op het werk zit, even afgeleid bent door private zaken, of eens wat vroeger moet vertrekken. En dan heb ik het niet alleen over ambtenaren (bij wie het vaak wel heel extreem is) maar ook over mensen die in de privé werken en gelijkaardige lonen krijgen als ik. Dat is een ergernis.

Dus in dat opzicht voelt het dan weer heel erg onnozel om 20% van mijn loon in te leveren. Dus dat is een ergernis.
Maar om het om te draaien in een opportuniteit: dan kan ik evengoed een job zoeken bij een bedrijf of in een sector waar het allemaal niet zo nauw steekt en fulltime blijven werken, toch? Is er een mate van voorspelbaarheid voor dergelijke jobs?

Hangt van sector tot sector af gok ik. Ik ben binnen ons filiaal van een 30-tal man verantwoordelijk voor alles dat operationeel is + een aantal financiële zaken. Behoudens uitzonderlijke gevallen kan ik altijd vlot om 17-18u vertrekken, of vroeger als het eens nodig is. Zelden dat ik ‘s avonds of in het weekend echt nog bezig moet zijn.

We hebben flexibele 8-17u werkuren, mensen mogen later toekomen en/of eens vroeger vertrekken. Mensen die aan mij rapporteren volgen regelmatig zaken op buiten de normale uren als het nodig is, hoewel dat expliciet wordt aangegeven als zijnde geen verwachting van het bedrijf/mezelf.

Naar mijn gevoel een gezond evenwicht tussen flexibel zijn en uren respecteren (tenzij “mijn” mensen misschien gewoon schrik van mij hebben :unsure: ).

Mijn punt is hiermee vooral dat er echt wel carrières met groei bestaan zonder dat je er idiote uren voor moet doen / altijd beschikbaar moet zijn.

3 dagen verlof genomen voor privéredenen paar weken geleden(woe-don-vrij), belt de manager mij vrijdagochtend en vraagt kurkdroog of ik een halve zaterdag kan komen werken "want er is veel werk" ... :wtf: ik zou zijn reactie willen zien mocht iemand hem hetzelfde vragen.

Dat is bij elke job raar, maar wat kan er als leraar nu zo belangrijk zijn op een zaterdag? :unsure:

Laatst bewerkt:
Is al gebeurd, conclusie data is bye bye

In het kort, klant had gevraagd alle incrementals te houden want ransomware en willen zo dicht als mogelijk tegen die datum kunnen restore doen. Vinkje gezet op de ene groep, niet gezien dat het systeem automatisch een andere groep maakt ook waar je dat ook moest aanvinken. De noodzakelijk incremental is 3 dagen terug verdwenen. >.< Wat dus wil zeggen dat ze moeten restore doen van de backup van 4 dagen vroeger.
Komt uiteindelijk wel in orde zoals @|nfected zei. In mijn beginjaren heb ik persoonlijk de commerciële website en shop van een grote online retailketen down gehaald voor 14u (mijn schuld), en alle SAP training servers van Fluvius (niet echt mijn schuld, ik had ze gewaarschuwd) net toen er een company wide training begon. En ik heb ook nog steeds een carrière :unsure:.

“Overdragers” zijn de slechtste, meestal diegenen die zelf wat te verbergen hebben of de kantjes ervanaf lopen.
Type: “ik zorg ervoor dat een ander steeds beschuldigd wordt zodat de aandacht nooit op mezelf komt te liggen”.

Oude maar beproefde taktiek die wel werkt.

Maak dat je daar weg bent zou ik zeggen. Zo'n toxische sfeer zal je niet gelukkig maken, en het zal de overdragers alleen maar motiveren om je de volgende keer weer onder de bus te gooien

Laatst bewerkt:
Komt uiteindelijk wel in orde zoals @|nfected zei. In mijn beginjaren heb ik persoonlijk de commerciële website en shop van een grote online retailketen down gehaald voor 14u (mijn schuld), en alle SAP training servers van Fluvius (niet echt mijn schuld, ik had ze gewaarschuwd) net toen er een company wide training begon. En ik heb ook nog steeds een carrière :unsure:.
Voila. Iedereen verkloot het wel eens maar het is maar hoe je er mee om gaat. Ooit in mijn jonge jaren remblokken van een oplegger omgekeerd geplaatst (toevallig op een zaterdagvoormiddag), bouten van massapunten vergeten aanspannen en nog van die geintjes. En ik heb ook nog altijd werk. (Zelfs veel teveel). Zolang je niet te beroerd bent om het toe te geven dat je het upgefucked hebt.

Hangt van sector tot sector af gok ik. Ik ben binnen ons filiaal van een 30-tal man verantwoordelijk voor alles dat operationeel is + een aantal financiële zaken. Behoudens uitzonderlijke gevallen kan ik altijd vlot om 17-18u vertrekken, of vroeger als het eens nodig is. Zelden dat ik ‘s avonds of in het weekend echt nog bezig moet zijn.

We hebben flexibele 8-17u werkuren, mensen mogen later toekomen en/of eens vroeger vertrekken. Mensen die aan mij rapporteren volgen regelmatig zaken op buiten de normale uren als het nodig is, hoewel dat expliciet wordt aangegeven als zijnde geen verwachting van het bedrijf/mezelf.

Naar mijn gevoel een gezond evenwicht tussen flexibel zijn en uren respecteren (tenzij “mijn” mensen misschien gewoon schrik van mij hebben :unsure: ).

Mijn punt is hiermee vooral dat er echt wel carrières met groei bestaan zonder dat je er idiote uren voor moet doen / altijd beschikbaar moet zijn.

En is dat omdat je "een machine" bent die geen impact ondervindt van extreme vermoeidheid, en steeds 100% blijft performen? Is dat in een omgeving waar je ook eens een praatje kan slaan met een collega zonder dat je jezelf ermee in het zak zet omdat je die verloren tijd moet inhalen?

En is dat omdat je "een machine" bent die geen impact ondervindt van extreme vermoeidheid, en steeds 100% blijft performen? Is dat in een omgeving waar je ook eens een praatje kan slaan met een collega zonder dat je jezelf ermee in het zak zet omdat je die verloren tijd moet inhalen?
Gij hebt toch ook maar een raar beeld vd bedrijfswereld ze.

Ik was vroeger verantwoordelijk voor de IT strategie en uitvoering van de B2B tak van een groot multinational, ik was dus verantwoordelijk voor 100M usd budget, had 100-300 mensen onder mij. We hadden allemaal deadlines op wekelijkse basis maar 99% van "mijn" team werkte ook van 9-5. Velen ook x % van home, sommige zelfs voor weken aan 1 stuk in een andere land. Zo lang het werk af was, soms zal het wel eens een zwaardere week geweest zijn maar meeste hadden echt wel chille werkweek.

En ja er mochten ook koffie en rook pauzes genomen worden. Ze mochten zelfs een uur of langer op lunch gaan. Vrijdag stopten we sowieso om 16:00 en meestal tot 19:00 met velen in de pub aan de tube. Met de goeie collegas dan het Londense nachtleven in tot de ochtend.

Ik had wel wat meer druk en langere dagen maar wou dan ook carrière maken en mijn salaris was ook gewoon goed.

Zoals sommigen misschien wel weten wil ik binnenkort 4/5 gaan werken omwille van de thuissituatie. Namelijk, omdat ik momenteel elk uur billable moet werken, zorgt dit er momenteel voor dat elk moment van verminderde concentratie wegens slaaptekort, afleiding door private zaken, vervroegd ons kindje afhalen van de crèche, ... moet gecompenseerd worden door 's avonds of in het weekend te overwerken om mijn KPI's te halen.

Tegelijkertijd hoor ik allerlei verhalen rondom mij (en hier op het forum) van mensen die te weinig werk hebben, zich vervelen op het werk, ... zonder dat ze hun uren moeten registreren. M.a.w. er is geen enkel gevolg wanneer je eens met mindere concentratie op het werk zit, even afgeleid bent door private zaken, of eens wat vroeger moet vertrekken. En dan heb ik het niet alleen over ambtenaren (bij wie het vaak wel heel extreem is) maar ook over mensen die in de privé werken en gelijkaardige lonen krijgen als ik. Dat is een ergernis.

Dus in dat opzicht voelt het dan weer heel erg onnozel om 20% van mijn loon in te leveren. Dus dat is een ergernis.
Maar om het om te draaien in een opportuniteit: dan kan ik evengoed een job zoeken bij een bedrijf of in een sector waar het allemaal niet zo nauw steekt en fulltime blijven werken, toch? Is er een mate van voorspelbaarheid voor dergelijke jobs?
Ik vrees dat dat ook gewoon het lot is van een gemiddelde ingenieur.
Meer complexe shit waarbij focus alles is, meer presteren, en waarbij prestaties beter opvallen/gemonitord worden.
Immers veel verantwoordelijkheid voor een specifiek iets, alles leidt tot bij u.
Sorry, je bent ingehaald door de realiteit.
Is ook gewoon een wereld van burn outs etc.
Altijd maar bijstuderen, verandering ondergaan.
De mooie centen en auto's maken wegen na een tijd niet meer op.

Veel van die profielen gekend die in een mentaal sukkelstraatje zijn geëindigd.
Velen hebben ook een stap terug gezet en zijn voor een simpelere job gegaan.

De beste jobs zijn diegene waarbij je wat in de massa kan opgaan,
als je eens een mindere dag hebt, dat het niet opvalt.
En waarbij fouten mogelijk niets eens opvallen.
Maar inleveren aan loon, maar mss pakken gelukkiger.

Laatst bewerkt:
Zonet de fout gedaan van mijn werkmails eens te checken. 4 mails van gisteren en vandaag met zaken tegen morgen.
Aangezien ik 2 dagen verlof heb, zal ik woensdagochtend de mails eens bekijken :ROFLMAO:

(Om de situatie wat te schetsen: Ik zit in een omgeving waar ze denken dat mensen nonstop werken, heel wat collega's met burnout, stressproblemen,.. De berg werk is niet eens nodig, dat komt door managers die allemaal nieuwe dingen willen, constant van gedacht veranderen, doorzeveren over details, rapporten willen die niemand leest, etc. En ik ga hier binnenkort weg maar dat weten ze nog niet. )

Zonet de fout gedaan van mijn werkmails eens te checken. 4 mails van gisteren en vandaag met zaken tegen morgen.
Aangezien ik 2 dagen verlof heb, zal ik woensdagochtend de mails eens bekijken :ROFLMAO:

(Om de situatie wat te schetsen: Ik zit in een omgeving waar ze denken dat mensen nonstop werken, heel wat collega's met burnout, stressproblemen,.. En ik ga hier binnenkort weg maar dat weten ze nog niet. )
Je bent toch ambtenaar?

(ja ok, die kunnen ook werkdruk kennen, soms :p, maar zo erg...)

Je bent toch ambtenaar?

(ja ok, die kunnen ook werkdruk kennen, soms :p, maar zo erg...)
jep :) al de 2de keer dat ik binnen de overheid op zo'n dienst beland. De vorige keer ben ik pas na 5j vertrokken, wat me toch wel wat tijd gekost heeft om te recupereren.
Dagelijks overuren (zonder enige compensatie), gemiddeld nog 2 avonden per week aan het werk en dan nog mails/berichten in het weekend krijgen, lastiggevallen worden tijdens verlof... . Binnenkort (na corona) er nog 2u30 pendeltijd erbovenop. Dat gecombineerd met micromanagement, het ontbreken van enig nut van 3/4 van die taken. En de magische oplossing voor zaken waar ge geen tijd voor hebt is er een deadline opplakken. :woohoo:

Ik snap eigenlijk niet dat (veel) mensen zich zo laten uitbuiten. Moest dit tijdelijk zijn, of al korte termijnsinvestering ok. Maar constant, jaren aan een stuk...

Terug
Bovenaan