Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn 2 leidinggevenden hebben al een paar x gezegd dat ik zeker moet aangeven als ik overladen word. Kheb intussen al een 5x gezegd dat ik alles wat op mn bord komt niet gedaan krijg maar dat wordt dan vakkundig genegeerd. Maar wel onnuttige meetings houden.
"Euh ja seg Pan we hebben wel enkel gezegd dat je het mocht aangeven, niet dat we er per se iets aan gaan doen he"

"Euh ja seg Pan we hebben wel enkel gezegd dat je het mocht aangeven, niet dat we er per se iets aan gaan doen he"
Vandaag weer van dattum, om 16u nog een 'dringende' vraag waar ik dan ook voor zorg (meetingske en powerpoint maken). Om 17u van andere leidinggevende nog een 'dringende' vraag voor een rapport. Ik antwoord dat het niet meer zal lukken vandaag maar dat ik het morgen als eerste opneem.
18u: Mail van leidinggevende van een A4 waarom het belangrijk is deadlines te halen en dat het allemaal niet zoveel werk is met uiterste deadline om 20u.
Ik dus gewerkt van 19u tot 21u en mijn gedacht gemaild (beleefd) met het gevraagde rapport. (ik werk tegenwoordig gemiddeld 2-3 avonden per week)
Ik was aan het twijfelen om nu al mee te delen dat ik binnenkort vertrek, maar me toch kunnen inhouden.

Ofwel is het morgen shitstorm oftewel gatlikkerij.

Laatst bewerkt:
Vandaag weer van dattum, om 16u nog een 'dringende' vraag waar ik dan ook voor zorg (meetingske en powerpoint maken). Om 17u van andere leidinggevende nog een 'dringende' vraag voor een rapport. Ik antwoord dat het niet meer zal lukken vandaag maar dat ik het morgen als eerste opneem.
18u: Mail van leidinggevende van een A4 waarom het belangrijk is deadlines te halen en dat het allemaal niet zoveel werk is met uiterste deadline om 20u.
Ik dus gewerkt van 19u tot 21u en mijn gedacht gemaild (beleefd) met het gevraagde rapport. (ik werk tegenwoordig gemiddeld 2-3 avonden per week)
Ik was aan het twijfelen om nu al mee te delen dat ik binnenkort vertrek, maar me toch kunnen inhouden.

Ofwel is het morgen shitstorm oftewel gatlikkerij.

Waarom doe je die moeite als je toch reeds vertrekt

Mijn Insights app geeft me 27 uur meetings deze week ... hopelijk krijgen we ook nog wat werk gedaan dat in die meetings besproken wordt.
Vorige week een meeting van een uur gehad waarin er alleen maar door elkaar gepraat werd en de uiteindelijke conclusie was dat we er niet zouden uitgeraken, want degene die die beslissing mocht nemen zat vast in een andere meeting. Er is dan maar besloten om deze week verder te gaan, maar dan hebben ze in die meeting nog een kwartier liggen zoeken om een gemeenschappelijk halfuurtje te zoeken waarin iedereen (6 personen) beschikbaar waren.

gaatje not found

Ik heb er gelukkig (nog) niet al te veel last van, maar het begint meer en meer een ziekte te worden die verschillende meetings. Thuiswerk is toch ook niet ideaal. Wat vroeger gemakkelijk kon opgelost worden door bij één collega eens vijf of tien minuten te passeren, moet nu allemaal online besproken worden in een vergadering van minstens een half uur. En nodig daarbij gerust half het bedrijf mee uit.

Waarom doe je die moeite als je toch reeds vertrekt
Ik ga terug naar mijn vorige dienst binnen eenzelfde organisatie. Ik zit hier in principe voor bepaalde duur, maar ze gaan ervanuit dat ik wil verlengen.
Ik zou dus mijn termijn willen uitdoen, dat vind ik het properste. Langs de andere kant is vertrekken voor de vooropgestelde termijn om is ook wel een signaal, maar dan verbrand ik misschien bruggen. Ze zijn al met volk te kort omdat er uitvallen door de stress/druk.

Meetings vind ik ook een verschrikking. Loopt altijd uit, is nooit to the point en heeft vooral veel tijdverlies en overwerk tot gevolg. En dan zit ik max enkele uren per week in een meeting, je halve werkweek eraan spenderen kan ik me echt niet voorstellen…

Meetings zijn hier over het algemeen wel to the point en lopen niet zo vaak uit. Het hangt ook wat af van de cultuur in het bedrijf en diegene die de meeting heeft opgezet en dus moet leiden.
Wat ik dan weer als vervelend ervaar, zijn meetings van een uur, waar mijn input beperkt is (5tal minuten). Maar waar ik aanwezig "moet" zijn om te antwoorden op eventuele vragen, mijn mening eens gevraagd wordt of gewoon zaken moet aanhoren "ter info".
Wat ik soms doe is kort mijn update geven en vragen of er iemand nog vragen heeft. Zo niet, dan verlaat ik de meeting, met de melding dat ik terug zal inbellen indien ze me toch nog nodig moesten hebben. :)

Ergens nieuw beginnen en altijd moeten zagen en ticketjes invullen voor rechten op wat weet ik nog allemaal.

Kan men dat nu niet allemaal op voorhand doen. 😑

baas die zo'n oplichter is...

telkens er iets defect is, weet hij het te "regelen" dat hij een pak geld krijgt van verzekering.

1) oude clark, ruit kapot, ok wachten tot het stormt en dan voor de poort zetten, dan is het "stormschade" want die poort heeft tegen clark gewaaid

2) camion, spiegel werd afgereden, snel nog wat krassen op de ouwe camion trekken, om extra geld te claimen

kan nog wel een hoop dingen verzinnen, maar nu ook weer, we hebben een heel mooi bedrag gekregen voor een schade geval, en nog is meneer niet content met de expertise, omdat zijn bevriende kennis een schadebestek had opgemaakt die veel te ruim was.

echt ergerlijk, en onze brandverzekeringen thuis (privé bij mij) en alle andere gaan dan wel weer omhoog gaan door zo'n pippo's.
veel zin om dit ergens te melden, maar ja is ook mijn baas natuurlijk.

Ergens nieuw beginnen en altijd moeten zagen en ticketjes invullen voor rechten op wat weet ik nog allemaal.

Hier van 't zelfde laken een broek. Heeft een week geduurd alvorens ik Google kon gebruiken. Daarna nog lijdensweg om toegang tot alle GUI's en applicaties te krijgen die ik nodig had om mijn werk te kunnen uitvoeren. Letterlijk ettelijke keren van kastje naar de muur gestuurd: Active Directory Team -> Security Team -> Application Team -> Active Directory Team etc. Werk voor een BEL20 bedrijf, volgens mij is diegene die ooit de AD structuur heeft opgezet al lang overleden.

Heeft vaak te maken met goedkeuringen ook of licentie kosten en gewoon ook enkel toegang geven tot de zaken die echt nodig zijn.

Geef de nieuwe dezelfde rechten als persoon X, terwijl persoon X al 20 jaar voor de firma werk en op 4 afdelingen heeft gewerkt met historische toegangsrechten.
De nieuwe heeft daarom niet steeds al die rechten van persoon X nodig.

Heeft vaak te maken met goedkeuringen ook of licentie kosten en gewoon ook enkel toegang geven tot de zaken die echt nodig zijn.

Geef de nieuwe dezelfde rechten als persoon X, terwijl persoon X al 20 jaar voor de firma werk en op 4 afdelingen heeft gewerkt met historische toegangsrechten.
De nieuwe heeft daarom niet steeds al die rechten van persoon X nodig.
Security in grotere bedrijven is altijd een ramp.

Enerzijds wil men 'secure' zijn, maar da's enkel schone schijn 'naar buiten toe'. Dus mails rondom dit & dat & whatever, veel gedoe & een rompslomp om iets gedaan te krijgen.
Maar als er dan iets nodig is is het van 'goh ... gebruik de credentials van die gast die naast u zit e'. Om de kripse van te krijgen.

Hoeveel keer ik al niet van paspoort zou moeten gewijzigd hebben, 't is ni meer schoon. En da's dan voor bedrijven die forceren om met 'personal' accounts te werken & nog erger als ze er dan nog eens 2-Factor op steken zodat die'n andere gast ook constant op 'Approve' moet tikken op z'n GSM. 😑 (nu met dat remote work mannekes ... zucht zelle, da's dan via Teams van 'zeg, tikt eens op uwe GSM' & hopen dat ge antwoord krijgt)

Of als er technische accounts nodig zijn & ze geen goesting hebben om het deftig te doen, maar het wel snel LIVE willen & af komen met 'a zet dan uw eigen username/paswoord op de server e'.
Sheesh ... en tush mailkes rond sturen van 'zet uw paswoord niet op een post-it op uw scherm'. :rolleyes:

Ik denk dat je onderschat in welke mate ontslag, en zeker op die leeftijd, een negatieve impact heeft op de moraal van veel mensen.

Ook financieel is het niet per definitie zo geweldig. De kans om nog werk te vinden aan een vergelijkbaar loon is redelijk klein (tenzij je zelfstandig als consultant kan starten). Ik denk dat ik op die leeftijd al blij zou mogen zijn indien ik een job vind aan 50% van mijn huidige loon, en dan nog zonder auto, fiscale voordelen,....

Mensen met een contact van onbepaalde duur hebben altijd een opzegvergoeding. Ze moeten die vaak wel uitzitten. Maar dat wil wel zeggen dat zonder grove nalatigheden je nog zeker ben van een loon gedurende x maanden (maar je moet dus wel presteren).
Ik denk dat dit vooral bij bedienden het geval zal zijn dan. Bij arbeiders die vaak met barema's zitten heb je vaak hetzelfde loon als je binnen dezelfde sector een nieuwe werkgever zoekt/vindt. (Hier van kortbij meegemaakt met mijn vader recent).
Positief: ze geven mij enorm veel vertrouwen op mijn werk. Ik zie dat veel grote, mooie (vaak ook complexe) projecten mijn kant uitkomen.

Tegenzijde van de medaille: enorm strakke deadlines, veel werk, veel verantwoordelijkheid. Men wil mij dan ondersteunen met een senior profiel die niet de lead neemt, maar mij wel bijstaat. Daar komt af en toe wel wat nuttige feedback uit maar die kerel hoort zichzelf ook ongelofelijk graag praten. Vaak hijackt hij bepaalde meetings met oeverloos gelul over zijn ervaringen in eerdere projecten zonder concreet te worden. En naast zijn input levert hij verder ook geen concreet werk (bepaalde communicatie in handen nemen, bepaalde documenten opstellen, ...) waardoor alle werk nog steeds bij mij terechtkomt en zijn advies houdt vaak ook gewoon nog extra werk in.

Ondertussen komen ook alle zaken waar ik op wachtte van andere projecten plots terug los. Zaken die al 4 weken blijven liggen bij een andere partij, moeten uitgerekend nu allemaal samen terug opgestart worden. *zucht*

Sowieso weekendwerk, terwijl mijn weekend al volgepland staat voor private zaken. Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".
Je kan je altijd omscholen. ;) Misschien kijken zij naar binnen en denken "Amai dat meneertje daar heeft het toch goed hé? Lekker warm binnen zitten, beetje tokkelen op zijn toetsenbord bij een lekkere warme koffie.
Die zal niet snel lichamelijke klachten hebben of in de koude zitten!".

ik zen nogal is ne keirel hé

giphy.gif

@Tomski

Week 2 waarbij onze vervangsters present zijn: morgen ga ik bij 1 van de bazen thuis gaan werken op haar persoonlijke laptop nadat ik vorige week 30% van de tijd (!) Geen computer tot mijn beschikking had. Als administratief medewerker. 🤯
Echt, wat een geknoei, dat we maar rap een maand verder zijn. Ze hebben noch de ruimte, noch het materiaal om me te laten werken. What a fucking joke.

Week 2 waarbij onze vervangsters present zijn: morgen ga ik bij 1 van de bazen thuis gaan werken op haar persoonlijke laptop nadat ik vorige week 30% van de tijd (!) Geen computer tot mijn beschikking had. Als administratief medewerker. 🤯
Echt, wat een geknoei, dat we maar rap een maand verder zijn. Ze hebben noch de ruimte, noch het materiaal om me te laten werken. What a fucking joke.
Al vooruitzichten op wat anders?

Je bent gek?

C4 gehad en thuis bij één van de bazen gaan werken?

Chapeau.

Je bent gek?

C4 gehad en thuis bij één van de bazen gaan werken?

Chapeau.
Ik had voorgesteld om de laptop op te komen halen van dinsdag middag tot donderdag middag en van thuis uit te werken.
Bij haar thuis is ook een kabinet dat enkel halve dagen gebruikt wordt, zij wilden me liever daar zetten "want dan heb je ook een printer en telefoonlijn". 🤷🏼

Terug
Bovenaan