Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet een ergernis hier, maar wel bij mijn vrouw.
Ze werkt bij het lokaal OCMW en daar is net iemand ontslagen omdat ze de functie waarin ze werkt van C naar B-niveau gaan brengen. En die persoon heeft niet het juiste diploma daarvoor.

Maar, die vrouw voert die functie dus al 20 jaar uit he... Wat voor absurd systeem blijft dat toch.

Ze werkt bij het lokaal OCMW en daar is net iemand ontslagen omdat ze de functie waarin ze werkt van C naar B-niveau gaan brengen. En die persoon heeft niet het juiste diploma daarvoor.

Maar, die vrouw voert die functie dus al 20 jaar uit he... Wat voor absurd systeem blijft dat toch.
Kunnen ze niet met die persoon in gesprek gaan en de prestaties van de afgelopen 20j bekijken of ze niet voldoet aan de criteria van B-niveau?
Als die naar behoren presteerde de afgelopen 20j, dan maak je daar gewoon een uitzondering voor.
Voer die regel toch enkel in voor nieuw aan te nemen personeel. Absurd inderdaad.

Kunnen ze niet met die persoon in gesprek gaan en de prestaties van de afgelopen 20j bekijken of ze niet voldoet aan de criteria van B-niveau?
Als die naar behoren presteerde de afgelopen 20j, dan maak je daar gewoon een uitzondering voor.
Voer die regel toch enkel in voor nieuw aan te nemen personeel. Absurd inderdaad.
Ik vind het ook heel raar dat dat niet gewoon gelijkgesteld kan worden...
Het is dan nog een alleenstaande vrouw die het sowieso niet breed had en geen eigen vastgoed. 20 jaar dezelfde job gedaan (in essentie "administratief bediende"). Dat wordt héél moeilijk om nog iets nieuws te vinden...

Dat is onzin, ik ken er meerdere die op B-niveau werken zonder hogeschooldiploma, ook A-niveaus zonder universitair diploma.
Ze kunnen haar nog steeds bevorderen naar B-niveau zonder dat diploma, tenzij dat diploma nodig is voor de functie. Maar als ze dat al 20j doet zal dat niet zo zijn.

Dat is onzin, ik ken er meerdere die op B-niveau werken zonder hogeschooldiploma, ook A-niveaus zonder universitair diploma.
Ze kunnen haar nog steeds bevorderen naar B-niveau zonder dat diploma, tenzij dat diploma nodig is voor de functie. Maar als ze dat al 20j doet zal dat niet zo zijn.
Ja, het kan natuurlijk een "afrekening" zijn he (ze kwam ook niet goed overeen met de leidinggevende). Maar het is wel de officiële reden van ontslag.

4de of 5de keer dat een collega toevallig de zondagavond nen mogelijks positieve zelftest doet, en dan de maandag dagje thuis blijft tot em weeral eens nen negatieve pcr test heeft. Misschien ist deze keer wel eens waar?

4de of 5de keer dat een collega toevallig de zondagavond nen mogelijks positieve zelftest doet, en dan de maandag dagje thuis blijft tot em weeral eens nen negatieve pcr test heeft. Misschien ist deze keer wel eens waar?
Bewijs vragen van die zelftest zeker (foto van 't resultaat me uwe kop der mee op?)

We zijn onze klanten aan het reviewen en documentatie aan het bijwerken.

Ons backoffice team vraagt nu of ik bewijs kan leveren van waar ik de jaarrekening/belgisch staatsblad heb gedownload, en op welke datum ik dat gedownload heb. Dan moet ik die data nog eens als screenshot in een pdf erbijhangen lolwut.

Al die documenten zijn publiek beschikbaar, wat een zever.

Ma jongens toch, is zelfstandig nadenken tegenwoordig ook al teveel gevraagd? Als er bepaalde onderdelen zogezegd geleverd zijn maar niet te vinden zijn, dan kan je zelf toch ook bedenken "Ah, ik zal eens naar <insert pakjesdienst> bellen om te vragen op welk adres en wanneer dit geleverd zou zijn". Maar nee, als je dat niet expliciet zegt gebeurt het niet. En dat zijn dingen die je gewoon niet kan bijbrengen eh, als dat er niet inzit dan zit dat er niet in.

De historische data hier op het werk is echt om van te huilen soms... Ipv alles van 1 project samen onder 1 projectnummer te bundelen voor het overzicht, waren er in het verleden die er een sport van maakten om het zo ingewikkeld mogelijk te doen.
Prijsaanvraag bij fabrikant: Project 1
Offerte naar klant van bovenstaande: Project 2
Een jaar later een herstelling doen: Project 3
En dan project 4 en 5 voor dezelfde klant onder dezelfde naam, maar voor een huisnummer er naast...
En dan hebben wij de fysieke dossier nodig en vinden we dat niet in het 'oh zo perfecte archief' van de vorige eigenaars :doh:

Deze namiddag opleiding van de telefoon, ze gaan een nieuw systeem invoeren.

Staat gepland op 13h ik werk tot 16h overuren zijn niet toegelaten. Om 15h45 komt de baas af met de telefoonkerel om de uitleg te geven. Om 16h geef ik aan dat ik moet vertrekken en krijg ik van de baas een papier onder mijn neus geduwd dat ik moet afrekenen dat ik de vorming heb deelgenomen en alle uitleg heb gekregen.

Ben kwaad vertrokken zonder iets te tekenen. Blij dat ik daar weg ga zijn.

Ze gaan hier naar een systeem met 2 co-CIO's 🤦‍♂️

dyen78vjyyy41.jpg

Ahhh de overheid.

Toen de 'manager' van mijn broer overleed, en er een vacature openkwam op die plek in te vullen, werd hij geweigerd, omdat hij te gekwalificeerd was voor die job. Want de verantwoordelijke van de afdeling moest een verpleger zijn, en de mensen die hij aanstuurde (zoals mijn broer) licenciaat kinesitherapie..

'Jij kunt nooit promoveren, want je hebt een te hoog diploma om promotie te maken'
Motiverend... en alleen mogelijk bij de overheid

Laatst bewerkt:
Mijn Insights app geeft me 27 uur meetings deze week ... hopelijk krijgen we ook nog wat werk gedaan dat in die meetings besproken wordt.

Mijn Insights app geeft me 27 uur meetings deze week ... hopelijk krijgen we ook nog wat werk gedaan dat in die meetings besproken wordt.
Hier van tzelfde. Volgens mij denkt mijn baas dat ge na ne werkdag nog een magische 8u hebt om uw eigenlijk werk te doen.
Mijn 2 leidinggevenden hebben al een paar x gezegd dat ik zeker moet aangeven als ik overladen word. Kheb intussen al een 5x gezegd dat ik alles wat op mn bord komt niet gedaan krijg maar dat wordt dan vakkundig genegeerd. Maar wel onnuttige meetings houden.

Terug
Bovenaan