Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nog erger, mail kwam van iemand extern, met leidinggevende in cc. En naast de mail ook nog een sms van die leidinggevende.

en die leidinggevende snapt niet dat dit buiten de werkuren gevraagd wordt?

die zou zijn functietje beter rap teruggeven, niet het juiste materiaal.

en die leidinggevende snapt niet dat dit buiten de werkuren gevraagd wordt?

die zou zijn functietje beter rap teruggeven, niet het juiste materiaal.
Een keer kan ik daarmee leven, maar dat buiten de werkuren (weekend, 's avonds, tijdens verlof) zaken vragen is regelmatig. Als het echt dringend zou zijn vind ik dat niet erg, maar het zijn altijd zaken die ook wel kunnen wachten tot de dag erna. En dan nog de toon en het 'onder de voeten geven' daarvoor zijn zaken waarop ik afknap. Er zijn hier ook enkele collega's buiten strijd met burn-out/depressie en geen enkele collega lijkt hier met plezier te werken.
Dus ik ga hier dan ook weg binnen 4 maanden, maar ik wacht nog met het te zeggen want ik weet sowieso dat ze me nog gaan overladen met allerlei "dringende" projecten.

Als het én buiten de werkuren én echt dringend is, doet ge dat toch ook niet per mail? :wtf:
Vandaar de SMS natuurlijk!
Ik vind dat voor zoiets ofwel een on call vergoeding moet tegenoverstaan, of een mild exhubirant loon met de duidelijke vermelding dat dit daaronder valt.

Vandaar de SMS natuurlijk!
Ik vind dat voor zoiets ofwel een on call vergoeding moet tegenoverstaan, of een mild exhubirant loon met de duidelijke vermelding dat dit daaronder valt.

Die sms kwam pas nadien om van hun tak te maken, had ik begrepen, niet om de vraag zelf te stellen.
Meh, ik word ook regelmatig gestoord in het weekend of op vakantie en ik heb geen van beide, maar ik ben dan ook zot.

Meh, ik word ook regelmatig gestoord in het weekend of op vakantie en ik heb geen van beide, maar ik ben dan ook zot.
Ik heb daarnet ineens een werkweekend op m'n bord gekregen via Teams call. 🤷‍♂️

Nuja ... technisch gezien zou'k dat kunnen weigeren, maar in mijn geval is dat wel zo afgesproken dat voor niets de zon op komt.
Basically, in 't weekend kom ik niet uit m'n bed voor de voor niets.

Als ik er voor betaald wordt ben ik nog steeds bereid om door te travakken!

Verder ... als men mij zo eens belt na de uren heb ik daar weinig problemen mee. 't Zou nu natuurlijk niet alle dagen moeten zijn dat men mij belt om 22u of zoiets, maar dat is redelijk uitzonderlijk.
't Is al gebeurd dat ik ineens (op 't onverwachtse) om pakweg 22u achter m'n PC moet kruipen, maar als dat uitzonderlijk is kan ik daar nog mee leven. Anders zou ik er zeker ook voor betaald willen worden om 'on call' te zijn uiteraard.

Ne collega waarvan ik weet dat ie schrik heeft van mij (qua positie, maar heb geen ambities om die van hem over te pakken) heeft mijn naam doorgegeven aan headhunters en gezegd dat ik hier wss weg ga :lol:

Aangetekend schrijven ontvangen van mijn werk in verband met een outplacement traject.

Ze kunnen het ook gewoon aan mij komen geven, ik loop hier nog altijd rond.

Bende klein kinderen.
Mijn ontslagbrief heb ik afgerekend op datum met "getekend voor ontvangst".
Exact 1 week later: "Ja, Mulan, sociaal secretariaat heeft gezegd dat het aangetekend moet verzonden worden om geen miserie te hebben met uwe vakbond".

*Frons van Mulan*

Ondertussen zijn we 14/01 en ik wacht nog steeds op mijn eindejaarspremie... Ja, zo ga je idd gezeik krijgen met "mijne" vakbond! 😈
Dinsdag overleg, ga hen er voor de 3de keer op aanspreken dat hun wettelijke verplichtingen nog steeds gelden... 🙄

Sociaal secretariaat heeft ook gewoon gelijk. Je zou anders dubbele betaling kunnen vragen :). Bij Pardal idem waarom er het aangetekend versturen. Ze haddden natuurlijk ook beide kunnen doen om wat humaner over te komen, maar dat is nooit een bezorgdheid van Human Resources

Sociaal secretariaat heeft ook gewoon gelijk. Je zou anders dubbele betaling kunnen vragen :). Bij Pardal idem waarom er het aangetekend versturen. Ze haddden natuurlijk ook beide kunnen doen om wat humaner over te komen, maar dat is nooit een bezorgdheid van Human Resources
Dubbele betaling van....?

Opzegtermijn uitdoen en opzeggingsvergoeding claimen…
Je kan doe toch niet zomaar 1zijdig claimen? Ik kan toch niet zomaar zeggen: "en vanaf nu kom ik niet meer werken, betaal me maar uit!"
Daarnaast heeft mijn werkgever een document waarop in mijn handschrift staat: "getekend voor ontvangst + handtekening + datum".

Laatst bewerkt:
De werkgever moet een ontslag per aangetekende brief ( of deurwaarder) betekenen, anders is het onregelmatig. De werknemer kan als hij zijn ontslag aanbiedt dit voor akkoord laten ondertekenen, maar de werkgever niet. Als je van slechte wil zou zijn, kan je dus op het einde van de opzeg zeggen: ah dat ontslag was onregelmatig , gelieve mij uit te betalen, want het ontslag zelf was wel geldig, maar de regels niet gevolgd.

De werkgever moet een ontslag per aangetekende brief ( of deurwaarder) betekenen, anders is het onregelmatig. De werknemer kan als hij zijn ontslag aanbiedt dit voor akkoord laten ondertekenen, maar de werkgever niet. Als je van slechte wil zou zijn, kan je dus op het einde van de opzeg zeggen: ah dat ontslag was onregelmatig , gelieve mij uit te betalen, want het ontslag zelf was wel geldig, maar de regels niet gevolgd.
Daar had ik geen idee van, thx!

Daar had ik geen idee van, thx!
Ale ten ... foefelare troef. Typisch Belgisch! :devilish:

Terug
Bovenaan