Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

"Verlof" sinds vorige week vrijdag.
Elke dag al gebeld. Klanten die naar kantoor bellen en horen dat ik verlof heb en dan maar mij via messenger sturen.
Collega's die bellen.

En iedere dag doe ik van miserie mijne laptop open voor die mails. Kan dat dan niet loslaten.
Ene keer ik gestoord word zit ik in die "vibe" en denk ik aan van alles dat ik nog moet doen.
Vandaag kappersbezoek gepland en massage met idee es niks voor t werk te doen. Het heeft toch tot half 10 geduurd.
:wallbash:
Daarom krijgen klanten dus mijn gsm nummer niet. Allez er is er ene die hem toch heeft, maar ik pak gewoon nooit op. Ik mag nog aan mijn bureau zitten op het werk...

Daarom krijgen klanten dus mijn gsm nummer niet. Allez er is er ene die hem toch heeft, maar ik pak gewoon nooit op. Ik mag nog aan mijn bureau zitten op het werk...

Nu net had ik een voicemail van een onbekend nummer:

"Ja het is van gebouw X, ik bel voor een lek. Bel es terug."

Mja onbekend nummer. Dus ik mail heel dat gebouw:

"Beste,

dit is een bericht aan alle bewoners van gebouw X.
Zonet heeft iemand op mijn privé GSM een melding gedaan van een lek.
Echter belde deze persoon zonder onbekend en zonder een naam achter te laten.
Gelieve hiervoor terug te bellen op de nummer van het kantoor.

Mag ik ook eenieder die via-via aan mijn GSM nummer is gekomen dit niet te gebruiken, dit is een privé nummer en dient niet voor werk aangelegenheden"

Belt mij ne college 5 minuten later dat dat een prank van hun was en dat zij gebeld hadden (maar ik had de stem niet herkend), omdat ik al zoveel telefoon op mijne gsm kreeg.
Nu ik kan daar wel mee lachen sjans :unsure:

Maar nu ffkes nadenken wat te zeggen als mensen vragen stellen over dat lek. :unsure:

Maar nu ffkes nadenken wat te zeggen als mensen vragen stellen over dat lek. :unsure:
Nieuwe mail :

Beste,

Zonet heeft men mij op mijn privé GSM een melding gedaan dat dit een prank call was.
Gelieve hiervoor dan ook geen verdere acties te ondernemen.

De politie is omtrent deze prank call ingelicht.

Mvg,
Syndicus Kay Gell.

"Beste,

Mag ik ook eenieder die via-via aan mijn GSM nummer is gekomen dit niet te gebruiken, dit is een privé nummer en dient niet voor werk aangelegenheden"

Belt mij ne college 5 minuten later dat dat een prank van hun was en dat zij gebeld hadden (maar ik had de stem niet herkend), omdat ik al zoveel telefoon op mijne gsm kreeg.

Lol, ne goeie :)

Gewoon replyen met "I have been pranked, pls ignore"

"Beste,

Tof dat ze daar wel tijd voor vrijmaken, maar het zogezegd te druk hebben om hun eigen werk deftig op te volgen.

"Beste,

leuke collega's

"Beste,

Ik zie niet in waarom je daar mee kan lachen, is eigenlijk ook gewoon niet grappig.
Die kerel zou bij mij echt wel een probleem hebben.

Ik zie niet in waarom je daar mee kan lachen, is eigenlijk ook gewoon niet grappig.
Die kerel zou bij mij echt wel een probleem hebben.

Bwa ja, het was goed bedoel en we koeieneren mekaar al es graag.

Kom ook goed met die gast overweg. Het was misschien niet de slimste move maar er zat geen kwaad in bedoeld.

Laatste dag van 4 dagen verlof, waarvan vandaag het grootste deel op een vliegtuig gezeten te hebben en 24+u wakker te zijn.

Collega van het regionaal hoofdkantoor dat mij ‘s ochtends op mail vraagt iets te bevestigen i.v.m. de planning van een aantaal aankooporders. Ik antwoord late namiddag “klopt, staat allemaal in de mail trail én de tracking reports” - die hij dus ook allemaal heeft.

Even later een whatsapp “Hi Déwé….”. Gevolgd door een telefoon die ik niet opnam, waarna hij stuurt of ik even kan terugbellen. Geantwoord met een “nee, morgen ben ik beschikbaar”.

Dat is dan de regionale verantwoordelijke voor multinational klanten, en die moet voor elke verandering in een excel rapport of orderplanning bellen om te bevestigen wat het wil zeggen - en vergeet het dan binnen de week weer.

Voor noodgevallen ben ik altijd beschikbaar, maar om altijd voor zo een zaken mensen lastig vallen op vrije dagen… :sop:

(Note: ik had wel nog op de mail geantwoord omdat hij relatief dringend op een leverancier moest antwoorden en op mij wachtte - maar dat had hij dus ook 6u vroeger zonder mijn antwoord gekund)

"Beste,

Alle gekheid op een stokje, leuk dat jij hier om kan lachen, maar grappen waarbij externe klanten in mee worden gesleurd zijn toch echt geen goede grappen. Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn leidinggevende zou kunnen lachen als wij onnodige mails naar klanten liggen te sturen omwille van wat interne grapjes.

Laatste dag van 4 dagen verlof, waarvan vandaag het grootste deel op een vliegtuig gezeten te hebben en 24+u wakker te zijn.

Collega van het regionaal hoofdkantoor dat mij ‘s ochtends op mail vraagt iets te bevestigen i.v.m. de planning van een aantaal aankooporders. Ik antwoord late namiddag “klopt, staat allemaal in de mail trail én de tracking reports” - die hij dus ook allemaal heeft.

Even later een whatsapp “Hi Déwé….”. Gevolgd door een telefoon die ik niet opnam, waarna hij stuurt of ik even kan terugbellen. Geantwoord met een “nee, morgen ben ik beschikbaar”.

Dat is dan de regionale verantwoordelijke voor multinational klanten, en die moet voor elke verandering in een excel rapport of orderplanning bellen om te bevestigen wat het wil zeggen - en vergeet het dan binnen de week weer.

Voor noodgevallen ben ik altijd beschikbaar, maar om altijd voor zo een zaken mensen lastig vallen op vrije dagen… :sop:

(Note: ik had wel nog op de mail geantwoord omdat hij relatief dringend op een leverancier moest antwoorden en op mij wachtte - maar dat had hij dus ook 6u vroeger zonder mijn antwoord gekund)
Dit is exact de reden waarom ik twee gsm's draag. Ene van werk (oude iPhone) en m'n eigen waarvan maar enkele van mijn collega's het nummer hebben gezien het ook vrienden zijn. Als ik niet werk mag het kantoorgebouw nog in brand staan - ik ben niet bereikbaar. Heb, toen ik nog enkel die ene gsm had, geweten dat mijn manager me sms'te tijdens mijn verlof "om aub iets te checken, is extreem urgent". Bleek steeds dat het om twee keer niks gaat.

In ieder geval - vrijdag was m'n laatste dag. Heb nog als allerlaatste tot 18u gewerkt want wou het één en ander afkrijgen maar is me niet gelukt. Denk dat er wel wat problemen zullen zijn in opvolging gezien ik de laatste weken op prioritaire dossiers werd gezet terwijl ik had aangegeven dat het mijn inziens beter was om tijd te steken in uitleg aan mijn verschillende opvolgers en nieuwe sales. Bon, dat ze er hun plan mee trekken.

Dit is exact de reden waarom ik twee gsm's draag. Ene van werk (oude iPhone) en m'n eigen waarvan maar enkele van mijn collega's het nummer hebben gezien het ook vrienden zijn. Als ik niet werk mag het kantoorgebouw nog in brand staan - ik ben niet bereikbaar. Heb, toen ik nog enkel die ene gsm had, geweten dat mijn manager me sms'te tijdens mijn verlof "om aub iets te checken, is extreem urgent". Steeds blijkt dat het om twee keer niks gaat.

In ieder geval - vrijdag was m'n laatste dag. Heb nog als allerlaatste tot 18u gewerkt want wou het één en ander afkrijgen maar is me in de verre verste niet gelukt. Denk dat er wel wat problemen zullen zijn in opvolging gezien ik de laatste weken op prioritaire dossiers werd gezegd terwijl ik had aangegeven eerder tijd wou steken in uitleg aan mijn verschillende opvolgers en nieuwe sales. Bon, dat ze er hun plan mee trekken.
Ik heb altijd slechts 1 GSM gehad, ging er mij absoluut niet mee bezig houden om telkens met 2 toestellen rond te lopen in m'n zak.
GSM's worden er ook niet kleiner op, dus om zo met 2 smartphones rond te lopen ... no tnx.

Anyway ... tot op heden nog nooit issue mee gehad.

Net verlof gehad en uiteindelijk toch gerust gelaten geweest, dus geen issue.
Ik doe weliswaar geen PM of dergelijke, waar je constant met klanten over & weer communiceert, dus nummer wordt slechts heel uitzonderlijk doorgegeven aan klanten weliswaar. Als er dan gebeld zou worden is het door iemand intern die m'n nummer zou kunnen terug vinden in ons systeem. Maar dat gebeurd niet al te vaak.

weekje verlof, ze hebben me met rust gelaten.
Zag alleen dat de collega's gretig tickets mijn richting uit zwierde en niet eens moeite deden om het zelf eens te proberen oplossen.
Leuk voor je eerste dag terug op het kantoor .... hun een bijna lege queue, en mijn stapel die maar groter word.

Had ook gevraagd om wat materiaal uit te leveren in mijn afwezigheid, tijdens mijn verlof een mailtje ontvangen dat materiaal X en Y geleverd werd.
Was natuurlijk het materiaal van mijn collega's, dat van mijn aanvragen is gewoon blijven staan ... en nu zijn er bepaalde deadlines niet gehaald.

Dit is exact de reden waarom ik twee gsm's draag. Ene van werk (oude iPhone) en m'n eigen waarvan maar enkele van mijn collega's het nummer hebben gezien het ook vrienden zijn. Als ik niet werk mag het kantoorgebouw nog in brand staan - ik ben niet bereikbaar. Heb, toen ik nog enkel die ene gsm had, geweten dat mijn manager me sms'te tijdens mijn verlof "om aub iets te checken, is extreem urgent". Bleek steeds dat het om twee keer niks gaat.

In ieder geval - vrijdag was m'n laatste dag. Heb nog als allerlaatste tot 18u gewerkt want wou het één en ander afkrijgen maar is me niet gelukt. Denk dat er wel wat problemen zullen zijn in opvolging gezien ik de laatste weken op prioritaire dossiers werd gezet terwijl ik had aangegeven dat het mijn inziens beter was om tijd te steken in uitleg aan mijn verschillende opvolgers en nieuwe sales. Bon, dat ze er hun plan mee trekken.

Ik heb ooit een tijdje 2 gsm’s gehad, maar vond dat onhandig. Zeker in mijn huidige functie. Als tijdens mijn verlof het magazijn in brand staat of onze vrachtwagen de gracht in rijdt en een hoop chemicals lekt moet ik verwittigd kunnen worden. Ook zaken als bank approvals waar ik soms geen vervanging kan hebben als mijn back-up zelf verlof heeft…

Meeste collega’s (incl. mijn eigen manager) respecteren verlof, maar je hebt er altijd wel eens die geen benul hebben :unsure:

Terug
Bovenaan