Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Snap niet goed dat je je dat nog aantrekt.

Je huidige job is het verleden, lig er niet meer wakker van.

"Let it go" en geniet nu gewoon van die paar maanden dat je nog kan werken zonder werkstress.
Dat is moeilijk, omdat dit echt mijn droomjob was.

Ik had een toffe baas, ik kreeg voldoende vrijheden om mijn ding te doen enz... En dat zien verkloten op een jaar tijd door 1 persoon is zwaar.

Vooral omdat er geen soortgelijk alternatief/rechtstreekse concurrentie bestaat.

Ik ga toch ook met veel meer irritatie en wrevel gaan werken sinds mijn ontslag, als je onrecht wordt aangedaan schuif je dat niet zomaar van je af he. Dan ben je gewoon terecht nijdig.
Bij mij is mijn irritatie en wervel verschoven van mij opjagen in het achterlijk beleid naar het toneelspelen van die collega.

Bij mij is mijn irritatie en wervel verschoven van mij opjagen in het achterlijk beleid naar het toneelspelen van die collega.

Dat is niet de schuld van die collega, dat is de schuld van het hoger management die haar laat doen omdat haar ex nog in RvB heeft gezeteld, burgemeester is en haaien elkaar nu eenmaal niet opeten.

Weten ze dit? Ja.
Doen ze er iets aan? Neen, want hogere belangen,
Jammer? Ja dat zeker

Enige dat je kan doen is spelletje meespelen of zelf vertrekken. Er tegen in gaan ? Je verliest toch.

Dat is niet de schuld van die collega, dat is de schuld van het hoger management die haar laat doen omdat haar ex nog in RvB heeft gezeteld, burgemeester is en haaien elkaar nu eenmaal niet opeten.

Weten ze dit? Ja.
Doen ze er iets aan? Neen, want hogere belangen,
Jammer? Ja dat zeker

Enige dat je kan doen is spelletje meespelen of zelf vertrekken. Er tegen in gaan ? Je verliest toch.
Ja maar ik heb gevochten waar ik voor stond en kan mezelf nog altijd in de spiegel kijken.

Dat ik van de andere collega's, oud-collega's en externe partners wel schouderklopjes krijg is dan voor mij meer waard dan mijn job houden

Toch vreemd verhaal dat die RvB iemand dwingt om dat gesprek te hebben met haar pester.
Sociale sector bedrijfjes.

Alles is daar vaak vreemd.

Ironisch is het vaak de minst sociale sector, wat interne werking betreft dan. Best ook niet eenoog zijn tussen de blinden, gewoon gedeisd meelopen.
En ons kent ons het meest primerend dan elders.

Een deftige carrière zit er vaak niet in. Je trekt gewoon werk en pesterijen naar u toe.
Ulteime weirdos kunnen er gemakkelijk gedijen en u nog voorbijsteken.

RvB zit heus tussen een gesloten omheining, minimale inspanning, maximaal grijpen.

Laatst bewerkt:
Een mevrouw die op zondag 26/12 via Immoweb en onze website info vraagt over één van onze projecten. Ik stuur haar op maandag 03/01 de info door. Haar antwoord: "Als jullie even snel bouwen als antwoorden op info aanvragen, belooft dat weinig goeds voor wat soort firma jullie zijn. Geen interesse meer."

Mensen hebben dus echt geen recht op (kerst)vakantie meer blijkbaar. Trut. :eviltongue:

Een mevrouw die op zondag 26/12 via Immoweb en onze website info vraagt over één van onze projecten. Ik stuur haar op maandag 03/01 de info door. Haar antwoord: "Als jullie even snel bouwen als antwoorden op info aanvragen, belooft dat weinig goeds voor wat soort firma jullie zijn. Geen interesse meer."

Mensen hebben dus echt geen recht op (kerst)vakantie meer blijkbaar. Trut. :eviltongue:
Bouwverlof is toch geen gekend fenomeen zeker?!? 😁

Kreeg die vrouw geen ‘we zijn met verlof’ bericht ofzo?
Of een opvolgend collega had haar kunnen antwoorden?

Beter kwijt dan rijk. Dat zijn zo van die klanten die drie keer zoveel van je tijd opslorpen als normaal, en dan toch nog iets zullen vinden om over te klagen.

Kreeg die vrouw geen ‘we zijn met verlof’ bericht ofzo?
Of een opvolgend collega had haar kunnen antwoorden?
Nee, dat gaat bij mijn weten niet via Immoweb, het staat wel op de website dat wij als bouwfirma...tja, bouwverlof volgen.

Daarnaast hebben die vaak specifieke vragen en heeft elke bouwadviseur zijn eigen manier van werken, tenzij bij heel lange uitzonderlijke afwezigheid ben ik geen vragende partij om collega's mijn klanten te laten informeren.

Dat project staat al bijna 2 jaar te koop, lijkt me nu toch dat het voor mevrouw echt op die ene week, midden in het kerstverlof, niet zal aankomen me dunkt.

Herkenbaar

Ik werk in een transportbedrijf en werken met een soort permanentie in de weekends voor klanten met dringende vragen of chauffeurs.
Elk weekend zijn er zondagnamiddag/avond wel mails van volk dat een vraag heeft over een transport.
En nooit dringend (voor de week erna) en met zoveel mogelijk volk in cc :sarcastic: .
Ik antwoord daar nooit op voor maandag en toch ook al eens ene gehad die op zijn tenen getrapt was dat er de zondag niet geantwoord is geweest. Was ook totaal niet dringend.

Het is niet omdat sommigen geen leven hebben buiten het werk dat ik mij daar ga laten aan vangen.

Terug
Bovenaan