Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je hebt dat toch gewoon aanvaard en dat vlak in haar gezicht gesmeten?

200.gif

Wat een kalle.
Tging om een rijsttaart.

Niemand verkwist dat, of laat dat slecht worden. Ik heb ook mijn principes.

En het wordt mooier.

Vandaag staat de collega met tranen in haar ogen voor mij als ik laat weten dat ik niet aanwezig zal zijn bij de startvergadering, aangezien ik daar toch niets meer te zoeken heb.

Bijkomen stond ze in voor de catering van de vergadering en heeft ze speciaal voor mij een taartje gekocht.

En dan moet ik toch echt wel veel moeite doen om mij in te houden.

Ik zelfs op het moment de zever van @kay-gell zijn werk kunnen verdragen dan dit.
Welkom bij club cynisme trouwens vanaf nu.

En dan moet ge weten dat ze dit een half jaar geleden nog gedaan heeft met een andere collega. Die is toen op staande voet ontslaan.
Kunt er eens mee lachen, maar die vrouw wordt duidelijk beschermd van bovenaf. Dat is duidelijk gedrag van iemand die weet dat ze untouchable is.
Heeft ze ooit iets gehad met een hoge pief daar?

Toxische werksfeer.

Kunt er eens mee lachen, maar die vrouw wordt duidelijk beschermd van bovenaf. Dat is duidelijk gedrag van iemand die weet dat ze untouchable is.
Heeft ze ooit iets gehad met een hoge pief daar?
Het is eerder dat zij alles doet wat van bovenaf gevraagd wordt, omdat ze bang is haar job te verliezen.

Vroeger zat haar ex-man in de raad van bestuur en hebben ze kunnen regelen dat ze een voltijds inkomen heeft, voor maar halftijds te werken (door ziekte mag ze niet meer werken). Of dat is toch wat in de roddelgangen rondgaat.

Als ze bij ons gaat, is die regeling kwijt en gaat ze bovendien als ongeschoolde weinig kans maken om een soortgelijke job te vinden.

Het is eerder dat zij alles doet wat van bovenaf gevraagd wordt, omdat ze bang is haar job te verliezen.

Vroeger zat haar ex-man in de raad van bestuur en hebben ze kunnen regelen dat ze een voltijds inkomen heeft, voor maar halftijds te werken (door ziekte mag ze niet meer werken). Of dat is toch wat in de roddelgangen rondgaat.

Als ze bij ons gaat, is die regeling kwijt en gaat ze bovendien als ongeschoolde weinig kans maken om een soortgelijke job te vinden.
Dat maakt het er allemaal niet veel beter op. Geen wonder dat ze haar man kwijt is met die ingesteldheid.

Kunt het haar dan niet kwalijk nemen natuurlijk.

Als ik moet kiezen tussen ik vlieg of jij vliegt. Dan zulde gij vliegen zunne... ( rekening houdende met de zwakke positie)

Kunt het haar dan niet kwalijk nemen natuurlijk.

Als ik moet kiezen tussen ik vlieg of jij vliegt. Dan zulde gij vliegen zunne... ( rekening houdende met de zwakke positie)
Akkoord en dat stuk neem ik haar niet kwalijk, maar ge kunt ook op een andere manier overbrengen en open kaart spelen.

Als ze zegt van kijk Pardal ik heb die opdracht van de RVB gekregen en ik kan niet anders dan x doen is het heel anders dan nix zeggen en met de neus omhoog lopen

Snap niet goed dat je je dat nog aantrekt.

Je huidige job is het verleden, lig er niet meer wakker van.

"Let it go" en geniet nu gewoon van die paar maanden dat je nog kan werken zonder werkstress.
Geloof me, ergens een opzeg doen in zo een sfeer is alles behalve ontspannend.
Heb hetzelfde meegemaakt, weliswaar maar 4 tal weken in samenspraak ipv +/- 13.
Mijn quarantaine en isolatie kwam als geroepen.

Ik ga toch ook met veel meer irritatie en wrevel gaan werken sinds mijn ontslag, als je onrecht wordt aangedaan schuif je dat niet zomaar van je af he. Dan ben je gewoon terecht nijdig.

Ik ga toch ook met veel meer irritatie en wrevel gaan werken sinds mijn ontslag, als je onrecht wordt aangedaan schuif je dat niet zomaar van je af he. Dan ben je gewoon terecht nijdig.
Heb je ondertussen al zicht op nieuw werk Mulan? Ik hoop alvast dat je vlot een nieuwe baan vindt...

En wat zijn de voordelen van de club?

Gratis dopamine en endorfine.
Rijsttaart, enkel voor de VIP-leden. (VIP word je enkel bij voldoende bijdrage aan een cynischere wereld.)
Betere nachtrust.
Minder kans op kaal worden. (Maar is al te laat heb ik begrepen.)

Gratis lessen in:
-Teleurstelling ombuigen naar verwachting.
-Vertrouwen. (Welk vertrouwen?)
-Loslaten.
-Niet gekloot worden.
...

Terug
Bovenaan