Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waarom zou je als kinderlore uberhaupt in juli en augustus persé op reis willen gaan?
Mijn partner werkt in een bedrijf dat bouwverlof heeft.
Ik begeleid een jeugdkamp in de zomer als hobby.
Ik wil een natuur fenomeen bekijken dat maar enkele weken per jaar is.
Ik houd van de gezellige drukte in vakantieplaats x.
Ik ga op reis met iemand met kinderen.
Mijn vrienden kunnen enkel die periode.
Ik wil naar (een) bepaald(e) festival(s).

En ga maar door, genoeg redenen ;)

Verder vermits ik nog kinderloos ben ga ik ook buiten de vakantie op reis. Gewoon al in reistijd win ik 1h per dag. Je wordt niet gestoord en kan eindelijk eens alle achterstand wegwerken. Vanaf dat de stress en de drukte begint ben jij weg :love2:

Zelf vond ik het heerlijk om naar het bureau te komen als iedereen op vakantie was.

Lekker lanterfanten en niemand die ziet dat je niks aan het doen bent.

Mijn partner werkt in een bedrijf dat bouwverlof heeft.
Ik begeleid een jeugdkamp in de zomer als hobby.
Ik wil een natuur fenomeen bekijken dat maar enkele weken per jaar is.
Ik houd van de gezellige drukte in vakantieplaats x.
Ik ga op reis met iemand met kinderen.
Mijn vrienden kunnen enkel die periode.
Ik wil naar (een) bepaald(e) festival(s).

En ga maar door, genoeg redenen ;)

Verder vermits ik nog kinderloos ben ga ik ook buiten de vakantie op reis. Gewoon al in reistijd win ik 1h per dag. Je wordt niet gestoord en kan eindelijk eens alle achterstand wegwerken. Vanaf dat de stress en de drukte begint ben jij weg :love2:
En het verschil in prijs dan! Eind september is t nog schoon weer, maar wel een stuk goedkoper.

De zomer is van iedereen en niet alleen van koppels met kinderen. Ik ga vaak naar Ibiza waarom moet ik mijn plaats afstaan voor Ann die naar Zuid Frankrijk gaat met de kids?

De zomer is van iedereen en niet alleen van koppels met kinderen. Ik ga vaak naar Ibiza waarom moet ik mijn plaats afstaan voor Ann die naar Zuid Frankrijk gaat met de kids?
Doe maar, maar pakt @Tomski zijn koters dan wel mee.

Ik denk dat er veel kinderen vastgebonden aan een boom gaan worden opgehaald door een nieuw soort asiel.
I’m in!
Works for me 🤷‍♂️

Fuck kerel, sommige mensen in het professionele leven zijn toch echt kleine kinderen.

Ok, ik had beloofd om partij x een mail te sturen vorige week. Mea culpa. Maar als je dan als partij x nog niets hebt gekregen deze week, wat houdt u dan tegen om even uw telefoon te nemen: "Ah hey mac-bc, verlies je die mail niet uit het oog aub? Ok, thanks, bye!".

Neen. Dan vinden sommigen het blijkbaar een normale reactie om een mailtje te beginnen schrijven met 10 collega's van mij in CC, 10 collega's van hem in CC, mijn baas in CC, zijn baas in CC, en wellicht ook nog de eerste minister in CC met de boodschap: "Hallo mac-bc, je had dat beloofd maar ik heb nog altijd niets gekregen! :cry::cry::cry::cry:"
Kerel, doe niet alsof ik je al 10 keer iets heb beloofd en nooit nagekomen ben. Dat je dàn mijn baas in CC begint te betrekken, fair enough. Maar vanaf de eerste keer, zonder eerst überhaupt eens informeel poolshoogte te nemen? Dan ben je echt een dramaqueen eerste klas.

Waarschijnlijk hetzelfde type die vroeger altijd alles "aan de juffrouw ging zeggen!".

Van de 10 000 mails die je elke week verstuurt, verstuur je er eentje niet, en deze moet dan op die manier afgehandeld worden natuurlijk. Fucking klein kind, doe normaal.

Je kunt je ook gewoon aan je beloftes houden. Ik krijg de kriebels van mensen die shit beloven en het niet doen. Als ik een email krijg dat volgende week maandag mijn ding dat ik nodig heb, zal zijn, dan ga ik er ook van uit dat dat er zal zijn.

Na 2 3 x is het ook CC met helft van de wereld erbij. Liefst Je baas erbij en een passive aggressive toontje. Je belooft en deliveret of je zegt "zo snel mogelijk" en dan val ik je wel lastig tot het er is zonder van iets uit te gaan.

Jaarlijkse gewoonte: Binnenkort ontploft weer de bom bij ons op het werk. Iedereen wil in 2022 op dezelfde moment op vakantie gaan. Collega's die afkomen dat zij eerst mogen kiezen omdat ze kinderen hebben, daar ga ik mij niet flexibel voor instellen. Onze werkgever is deze discussie spuugzat en overweegt om den boel in de zomer collectief te sluiten.
Tot je zelf kinderen hebt...

Ik ben letterlijk 0x op reis geweest in juli augustus als ik geen kinderen had. Skien in Jan, Frankrijk in Mei, alpen in September.

Zo een bullshit-argument dat mensen met kinderen voorrang krijgen. Daar word ik echt lastig van.
Verdraagzaamheid is toch mooi. Je kunt ze geen 9 weken in een kot steken.

Als toekomstige vader ga ik daar eigenlijk niet mee akkoord. Ik zie niet in waarom ik meer rechten zou moeten hebben dan mijn collega's zonder kinderen. Ik snap het praktische wel natuurlijk, maar dat mag niet ten koste gaan van een ander.
Tot je ze hebt. Volgend jaar nog eens spreken?

Ga je 9 weken opvang vinden? Creche is hoogstwaarschijnlijk weken toe, ze gaan nog niet op Kamp gaan, schoonouders gaan ook geen weken oppassen. Als ze wat ouder zijn, 9 weken voor zorgen en hopen dat je ergens opvang vindt.

grote kans dat je zelfs paar weken verlof mag nemen om er thuis op te passen. Met wat chance kun je er paar dagen mee weg gaan.
Waarom moeten zij hun plaats afstaan aan jou?
Very much this. Ik vind dat mensen met kinderen zich algemeen graag privileges aanmeten, gewoon omdat ze kinderen hebben.
First come, first serve tbh.
Verdraagzaamheid...

Very much this. Ik vind dat mensen met kinderen zich algemeen graag privileges aanmeten, gewoon omdat ze kinderen hebben.
First come, first serve tbh.

Maar dan vanaf je 67ste wel je resterende levensjaren zelf financieren want mijn kinderen betalen dan alleen sociale bijdragen om de pensioenen van mensen die voor nakomelingen (al dan niet biologisch) gezorgd hebben te financieren.

Het inlevend vermogen is bij sommigen toch wat zoek hier.

Maar dan vanaf je 67ste wel je resterende levensjaren zelf financieren want mijn kinderen betalen dan alleen sociale bijdragen om de pensioenen van mensen die voor nakomelingen (al dan niet biologisch) gezorgd hebben te financieren.

Want ik betaal niet mee aan alle voordelen die jij en uw kinderen krijgen natuurlijk

Want ik betaal niet mee aan alle voordelen die jij en uw kinderen krijgen natuurlijk

Even negeren dat het opvoeden van een kind tot ze 18 jaar zijn een veelvoud is van eender welk voordeel je al zou gekregen hebben als ouder. Voordelen waar je in die tijd bovendien ook gewoon belastingen voor betaald. Zoals ik reeds zei; bijzonder weinig inlevend vermogen.

Je kunt je ook gewoon aan je beloftes houden. Ik krijg de kriebels van mensen die shit beloven en het niet doen. Als ik een email krijg dat volgende week maandag mijn ding dat ik nodig heb, zal zijn, dan ga ik er ook van uit dat dat er zal zijn.

Na 2 3 x is het ook CC met helft van de wereld erbij. Liefst Je baas erbij en een passive aggressive toontje. Je belooft en deliveret of je zegt "zo snel mogelijk" en dan val ik je wel lastig tot het er is zonder van iets uit te gaan.

Jij bent het type voorbeeld waarom de ethiek op "den bureau" achteruit gaat. Alsof dat de zon enkel draait rond de e-mail die jij gestuurd hebt? Je vergeet soms dat iemand een mailbox heeft en dat ie moet werken voor 20 personen. Die 20 personen trekken geen bonnetje zoals bij de slager om hun vraag te stellen, ze sturen een e-mail en je moet het dan maar oplossen.

Als je de cc balk vol kliedert dan mag die persoon zich verwachten aan mijn versie van de feiten.

Okay, op voorwaarde dan dat jij de volledige pot betaalt voor de +- 16 jaar durende schoolcarrière?

Hier, mr. perfect die nooit een mailtje vergeet. Het moet zijn dat je er niet genoeg moet versturen.

Terug
Bovenaan