Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dit gaat heel onnozel en misschien wat akelig klinken, maar sinds ik geen contact met mijn moeder meer heb, zag ik mijn manager meer en meer als mijn rolmodel voor hoe ik als vrouw wil verder groeien
Niks mis mee imo, ge moet uw rolmodellen en mentors zoeken waar ge ze kunt vinden.

Als ik van jou was zou ik dat haar zeggen: zeggen dat ze een impact op je gehad heeft en een inspirerend persoon was.

Dat is zowel fijn voor haar, als jezelf imo.

Hier op het werk zijn er problemen met Outlook. Dat is blijkbaar een algemeen probleem dat bij Microsoft ligt en dat binnen enkele uren is opgelost. Toch zijn er mensen die van hun kloten maken dat ik dat niet opgelost krijg. Wtf zelfs. :crazy:

Foordruk op t werk en dan ist ja doede gij x nog bij ze krijgen het niet bolgewerkt.

Meer en meer aan t denken om is vol voor operationeel te gaan.

Jaarlijkse gewoonte: Binnenkort ontploft weer de bom bij ons op het werk. Iedereen wil in 2022 op dezelfde moment op vakantie gaan. Collega's die afkomen dat zij eerst mogen kiezen omdat ze kinderen hebben, daar ga ik mij niet flexibel voor instellen. Onze werkgever is deze discussie spuugzat en overweegt om den boel in de zomer collectief te sluiten.

Laatst bewerkt:
Jaarlijkse gewoonte: Binnenkort ontploft weer de bom bij ons op het werk. Iedereen wil in 2022 op dezelfde moment op vakantie gaan. Collega's die afkomen dat zij eerst mogen kiezen omdat ze kinderen hebben, daar ga ik mij niet flexibel voor instellen.
Zo een bullshit-argument dat mensen met kinderen voorrang krijgen. Daar word ik echt lastig van.

Dus als kinderloze koppels de zomervakantie inpalmen moeten ouders met kinderen dan maar es niet met vakantie
Neen, overeenkomen met uw collega's. Bijvoorbaat al aangeven dat je op die tijdstip vakantie wilt nemen omwille van de kids, kan niet. Bij ons zit er een exemplaar die haar vakantie inpalmt wanneer dat zij de kids niet heeft. Ja daag.

Dus als kinderloze koppels de zomervakantie inpalmen moeten ouders met kinderen dan maar es niet met vakantie

Denk dat het vooral wat tweerichtingsverkeer moet zijn. Ik heb een collega gehad die bij ons komen werken was omdat hij op z'n voorgaande job geen verlof kon nemen tijdens schoolvakanties omdat mensen met kinderen altijd voorrang kregen en allemaal al hun verlof in de schoolvakanties namen. Voor hem als kinderloze met een onderwijzeres als partner wilde dat zeggen dat die nooit met z'n madam op reis kon. In de 5 jaar dat die daar werkte had die nooit een dag verlof toegestaan gekregen dat zijn partner ook thuis was.

Denk dat het vooral wat tweerichtingsverkeer moet zijn. Ik heb een collega gehad die bij ons komen werken was omdat hij op z'n voorgaande job geen verlof kon nemen tijdens schoolvakanties omdat mensen met kinderen altijd voorrang kregen en allemaal al hun verlof in de schoolvakanties namen. Voor hem als kinderloze met een onderwijzeres als partner wilde dat zeggen dat die nooit met z'n madam op reis kon. In de 5 jaar dat die daar werkte had die nooit een dag verlof toegestaan gekregen dat zijn partner ook thuis was.

met een partner in het onderwijs zou je dus ook bij de voorrangsmensen moeten horen.

en mensen zonder kinderen kunnen toch beter in september met verlof, nee? minder duur, minder jengelend jung rond je, even goed weer als in augustus. Ik zou het wel weten ze.

met een partner in het onderwijs zou je dus ook bij de voorrangsmensen moeten horen.

en mensen zonder kinderen kunnen toch beter in september met verlof, nee? minder duur, minder jengelend jung rond je, even goed weer als in augustus. Ik zou het wel weten ze.
Er moeten helemaal geen "voorrangsmensen" zijn. Waarom zou iemand die beslist kinderloos te blijven, zich moeten aanpassen aan iemand die de beslissing nam er wel te nemen?
Dat voorbeeld van die met een partner in het onderwijs is maar een klein aandeel. Er zijn genoeg mensen zonder kinderen die dan nooit eens met hun partner of vrienden op verlof kunnen omdat de bijvoorbeeld bouwverlof hebben.

Voor de kleine ( en voor dat hij naart school ging ) gingen wij altijd in september op groot verlof.
En juist na paasvakantie ook. 2022 zal niet meer gaan wegens tschool...

Er moeten helemaal geen "voorrangsmensen" zijn. Waarom zou iemand die beslist kinderloos te blijven, zich moeten aanpassen aan iemand die de beslissing nam er wel te nemen?
Dat voorbeeld van die met een partner in het onderwijs is maar een klein aandeel. Er zijn genoeg mensen zonder kinderen die dan nooit eens met hun partner of vrienden op verlof kunnen omdat de bijvoorbeeld bouwverlof hebben.

Akkoord, maar je moet wel begrijpen dat mensen met kinderen slechts in die 2 dure maanden op verlof kunnen, en misschien ook es graag 3 weken de riem eraf hebben.
Ik snapte dat al voor ik er zelf had. Als je een partner hebt die in het onderwijs staat of bouwverlof heeft, dan geef je dat gewoon door aan HR of de collega's en dan snappen die dat ook wel.

Akkoord, maar je moet wel begrijpen dat mensen met kinderen slechts in die 2 dure maanden op verlof kunnen, en misschien ook es graag 3 weken de riem eraf hebben.
Ik snapte dat al voor ik er zelf had. Als je een partner hebt die in het onderwijs staat of bouwverlof heeft, dan geef je dat gewoon door aan HR of de collega's en dan snappen die dat ook wel.
Ik heb zelf avondonderwijs met verplichte lessen. Ik zou dan dus niet op vakantie kunnen 3 jaar lang.

Stel dat iemand van 23 werkt. Hij wil een feestvakantie hebben. De beste periodes zijn dan juli en augustus. Daarnaast heeft die misschien vrienden die enkel bouwverlof hebben. Dan kan die ook alleen die periode gaan.

Ik zeg niet dat ge geen rekening moet houden ,maar wel langs twee kanten.

Als toekomstige vader ga ik daar eigenlijk niet mee akkoord. Ik zie niet in waarom ik meer rechten zou moeten hebben dan mijn collega's zonder kinderen. Ik snap het praktische wel natuurlijk, maar dat mag niet ten koste gaan van een ander.

Ik heb zelf avondonderwijs met verplichte lessen. Ik zou dan dus niet op vakantie kunnen 3 jaar lang.

Stel dat iemand van 23 werkt. Hij wil een feestvakantie hebben. De beste periodes zijn dan juli en augustus. Daarnaast heeft die misschien vrienden die enkel bouwverlof hebben. Dan kan die ook alleen die periode gaan.

Ik zeg niet dat ge geen rekening moet houden ,maar wel langs twee kanten.
Daarbij kan er al een compromis te vinden zijn door bvb maximaal 2 weken verlof per zomervakantie toe te staan.
Bij mijn ex was het ook van dat: 5 personen op de dienst, permanentie van 2 was minimumbezetting. International team: voila, we nemen met 3 een maand op om naar ons thuisland te reizen!
Verstaanbaar? Ja, tuurlijk! Maar mijn ex heeft toch ook eens op tafel geklopt dat hij met een onderwijzeres samen was en ook niet veel opties had hierdoor.
Door simpelweg maar 2 weken toe te laten, kunnen er wel nog 2 een volle maand weg gaan: half juni-half juli en half augustus-half september.
Maar het moet wel eerlijk blijven voor iedereen.

Dat mijn collega altijd het bouwverlof neemt omwille van haar man snap ik volledig! Dan zijn er nog 5 over om te kiezen. En heel eerlijk: in de zomervakantie nam ik enkel verlengde weekends, ook nooit weken genomen in de zomervakantie. Misschien volgende zomer wel een noodzaak aangezien ze dan te groot is voor haar "vaste" opvang. :unsure:

Ik heb ook geen andere keuze dan juli of aug hoor.
Herfstvakantie
Kerstvakantie
Krokusvakantie
Paasvakantie

Het is niet omdat je kinderen hebt dat je voorrang hebt op iemand anders.

Genoeg andere redenen te bedenken waarom iemand enkel in juli of augustus wil of kan.
Iedereen heeft recht op 2 weken opeenvolgend. Maar ouders die denken dat ze voorrang krijgen op iemand anders :crazy:. Iedereen heeft evenveel rechten op vlak van vakantie nemen.

Juli en augustus zijn 8 volle weken... Het probleem zit meestal gewoon in de 2 a 3 weken rond 21 juli. Dus de meesten kunnen wel schuiven.

Waarom zou je als kinderlore uberhaupt in juli en augustus persé op reis willen gaan?
Je gaat alleen maar meer betalen zoals Tomski reeds aangaf.
Ik zit nu ook met een partner in het onderwijs en alleen het verschil in de prijs van de vliegtickets is al enorm.

Daarbij, juli en augustus zijn in totaal 8 weken. Daarmee kan je de onderwijs/kinder mensen meestal toch invullen?
Bij ons is dit nog nooit een probleem geweest alleszins. Wij zitten in een team van vijf waarbij er minstens 2 moeten werken.

Terug
Bovenaan