Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

UBO niet ingevuld?
🤷‍♂️

Ik word vervangen door een verpleegkundige omdat ik geen covidtesten mag afnemen en zij wél. Perfect verstaanbaarheid en dezelfde loonkost voor iemand die wél zelf geld opbrengt voor de zaak. Ik breng enkel tijd op, geen geld.
Je kunt terug les gaan geven !

Ze staan te schreeuwen voor leerkrachten

... die covid kunnen oplopen :p.

Nieuwe opdracht sinds een paar weken. Mijn coach die mij moet helpen met de opstart (een oud collega dus ken hem wel goed) heeft mij al meerdere keren verteld dat ik "tactisch" moet werken. Lees: vooral niet te snel want anders ga ik verwachtingen scheppen die hij niet kan/wil inlossen en hij is bang dat er te weinig werk gaat zijn. Altijd zo half gemeend, half al lachend dat hij dat verteld.
En volgens de manager verdrinkt het team in het werk maar mijn eerste indruk is dat iedereen toch wat die bovenstaande mentaliteit hier heeft.
Ik wil hier nu niemand bruskeren door een haantje de voorste uit te hangen maar ik ga er ook niet met mijn klak naar smijten.
Speciaal binnenkomen zo...
Ik zie ze dat in 1 bepaald team bij ons ook wel nog zeggen gewoon omdat ge sowieso bedolven wordt onder het werk van zodra ze merken dat ge snel oplevert. En niet plezant bedolven. En dan niet meer verstaan aannemen waarom ge x, y en z niet op die tijd kunt doen want x ging toch prima. En dat is toch gewoon maar een kleine aanpassing (nee).
Dat lijkt dan niet zo als ge begint (dat ge zou verdrinken in het werk), maar tis wel degelijk nuttige raad.

Je kunt terug les gaan geven !

Ze staan te schreeuwen voor leerkrachten

... die covid kunnen oplopen :p.
Ik heb het nog maar recent gehad én al mijn boosterprik, WHOOHOOW, bedankt voor het geweldige carrière advies!

van de carrière waar ik absoluut nooit meer naar terug wil omdat het me onwaarschijnlijk veel energie gekost heeft en leeggezogen heeft in een mate waar zelfs vampiers jaloers op zouden zijn. :unsure:

Ik heb het nog maar recent gehad én al mijn boosterprik, WHOOHOOW, bedankt voor het geweldige carrière advies!

van de carrière waar ik absoluut nooit meer naar terug wil omdat het me onwaarschijnlijk veel energie gekost heeft en leeggezogen heeft in een mate waar zelfs vampiers jaloers op zouden zijn. :unsure:
Hopelijk vind je dan snel iets anders. Eventueel bekijken of er geen cushy overheidsjobjes zijn waarvoor je competent en in aanmerking voor komt. Ofwel andere opportuniteiten in uw geburen.

Ik heb namelijk geen idee hoe de werkgelegenheid en de concurrentie momenteel is voor mensen met uw profiel :(.

Daar je in wallonië woont, indien ik niet mis ben, is daar ook zoiets als gewaarborgd wonen voorzien ? Kan maar helpen, zeker nu je pas verhuist bent naar een andere woning en daar toch wel wat geld hebt ingeploft :(.

Na dik 3j mijn ontslag gekregen wegens reorganisatie. Ik snap objectief perfect waarom, maar begin stilaan in een boze fase te gaan omdat het gewoon als "niet eerlijk" aanvoelt en ze daarbij ook nog eens de schuld op zaken/personen steken waarvan ik weet dat het complete bullshit is. (Vb "je kost ons wel wat" in de context van een bedrijf dat een omzet heeft van 400k en maar 2 personeelsleden heeft, waarvan ik dus maar deeltijds werk aan 13.5 euro/u. Bruto, zonder extra legale voordelen. :unsure: )
Ik had dit bericht van je niet gezien. Ik hoop dat je snel weer een job mag vinden en dat het eentje mag zijn waar ze je weten te waarderen

Hopelijk vind je dan snel iets anders. Eventueel bekijken of er geen cushy overheidsjobjes zijn waarvoor je competent en in aanmerking voor komt. Ofwel andere opportuniteiten in uw geburen.

Ik heb namelijk geen idee hoe de werkgelegenheid en de concurrentie momenteel is voor mensen met uw profiel :(.

Daar je in wallonië woont, indien ik niet mis ben, is daar ook zoiets als gewaarborgd wonen voorzien ? Kan maar helpen, zeker nu je pas verhuist bent naar een andere woning en daar toch wel wat geld hebt ingeploft :(.
Ik woon nog nipt in Vlaanderen "et mon français est avec un peu de cheveux" 🤪

Komt wel goed, ik stress alvast niet, eerst nog mijn opzeg uitdoen (en ja, direct gezegd dat ik mijn sollicitatieverlof wel ga opnemen ook. 🤪)

Super drukke week, krijg vanochtend om 8u een mail van mijn baas:

"Hey Mr. November, kan je dadelijk even deze meeting meevolgen aangezien jij daar de meeste expertise over hebt. Staat ingepland van 9u tot 12u30, maar zal maar maximum een uur duren hoor"

Kom in de meeting waar het management en alle franchisenemers samen zitten. Was meteen al duidelijk dat niemand op voorhand alles had doorgenomen en dat ze alles willen veranderen. Beginnen al meteen de planning te overlopen, zal dus toch ook voor mij tot 12u30 duren. Ben ondertussen wel nog maar met een half oor aan het luisteren. Om eerlijk te zijn interesseert het me allemaal nog maar bitter weinig aangezien ik hier binnen een dikke maand weg ben.

Baas wist volgens mij ook dat het langer ging duren, maar wou het niet zeggen. Vorige week ook extra werk op mijn nek gekregen terwijl ze weten dat mijn agenda overvol zit. Het respect was voor mijn ontslag al ver te zoeken en nu willen ze er precies nog van profiteren... . I wou alles mooi, professioneel en proper afhandelen, maar ik begin het meer en meer op te geven.

"Hey Mr. November, kan je dadelijk even deze meeting meevolgen aangezien jij daar de meeste expertise over hebt. Staat ingepland van 9u tot 12u30, maar zal maar maximum een uur duren hoor"

Kom in de meeting waar het management en alle franchisenemers samen zitten. Was meteen al duidelijk dat niemand op voorhand alles had doorgenomen en dat ze alles willen veranderen. Beginnen al meteen de planning te overlopen, zal dus toch ook voor mij tot 12u30 duren. Ben ondertussen wel nog maar met een half oor aan het luisteren. Om eerlijk te zijn interesseert het me allemaal nog maar bitter weinig aangezien ik hier binnen een dikke maand weg ben.

Baas wist volgens mij ook dat het langer ging duren, maar wou het niet zeggen. Vorige week ook extra werk op mijn nek gekregen terwijl ze weten dat mijn agenda overvol zit. Het respect was voor mijn ontslag al ver te zoeken en nu willen ze er precies nog van profiteren... . I wou alles mooi, professioneel en proper afhandelen, maar ik begin het meer en meer op te geven.
Je kan ze alvast kloten door wekelijks je sollicitatieverlof op te nemen. Bij voorkeur op de drukste dag. Mogen ze je in principe niet weigeren.

Snap de heisa niet zo goed eerlijk gezegd? Zolang applicatie X die dit gebruikt, niet extern toegankelijk is, is er toch geen reden tot paniek?
Dus volgens uw redenering gewoon firewall aan de perimeter zetten en dan zitten we veilig? Wel tof, kunnen we meteen ook patchen afschaffen, veel minder werk.

Ook vandaag lekkere mails gehad van m'n manager. Opzeg loopt af binnen 2 weken (thank god) . De vraag 'of ik nog een project wil finaliseren en presenteren aan de MB' , waar ik nota bene NIET aan heb meegewerkt. In de mailing dan het zinnetje 'zo kan je je tijd nog nuttig besteden'.

Dan wil je alles proper overdragen, ik heb immers nog voldoende te doen... 0,0 respect van haar in mijn ogen voor al het werk dat ik al geleverd heb.

Had niets anders verwacht om mij nog met stress op te zadelen. 'laten we dat doen door de vertrekker'.. Typisch. Blij dat ik ervanaf ben binnenkort.

Terug
Bovenaan