Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zoals ik al eens vermeld heb, ben ik echt niet de persoon die graag smalltalk voert.
Nu zit er in onze bureau van 5 zo ene die *constant* over vanalles wil praten.
"En de kindjes dit weekend, en Sinterklaas, en we zijn zo laat opgestaan en we hebben naar die serie gekeken, en wa vinde gij van Marvel?"

Normaal gezien valt hij de rest er mee lastig maar toevallig heeft iedereen verlof deze week, buiten hij en ik.
Nu is die al een hele ochtend aan het ratelen over vanalles. Ik zet dan in een stil moment mijn koptelefoon op.
Absoluut geen kwade gast maar dat gebabbel de hele dag. Vreselijk.
Staat hij ineens naast mij met zijn gsm "dit zijn dus de nieuwe ruiten van ons huis".

:sop:

Aangegeven dat ik wil werken helpt precies niet, na 10 minuten begint die opnieuw.
Heb nu een vergaderzaal geboekt en daar gaan werken met de deur toe. Rust.
Nu zien dat ik later dan hem ga eten zodat ik niet aan zijn tafel moet zitten.
Vandaag was mijn collega er en heeft hij exact dezelfde verhalen aan hem verteld :evil:
Ik mijn koptelefoon op en laat hem maar babbelen.

f24ebb6cfda9f9bee3b5b33d2066a8a0.gif

HQ in België dat 2-3x /jaar foto’s of filmpjes van elk filiaal wil voor een of andere marketing ding. Nu weer voor kerst. 9/10 zijn hier moslim en vorig jaar waren er al meerdere dat vanwege religieuze redenen niet mee wouden doen.

Wij zitten in 40+ landen, maar nog nooit iets van initiatief gezien dat verbonden is aan andere religies.
Organiseer een suikerfeest fotoshoot en stuur die foto's gewoon ongevraagd ten gepaste tijde door naar hetzelfde hoofdkantoor? Of een andere moslim holiday (ik vind het oprecht erg dat ik enkel van het suikerfeest afweet eigenlijk...).

Sinds de chauffeur die bij ons de uitzonderlijk vervoer ritten papa geworden is, en nr 1 reserve hetzelfde. val ik nu al een week in om die ritten te doen. (blijft nog een uurtje of 2-3 over per dag voor mijn eigen papierwerk.)

Laten we zeggen dat ik mijn best doe, maar door al die k*tdorpen rijden als je 3,2M breed bent is niet echt een cadeau.
om 05.00 s'morgens oprijden hoort er ook bij. (omdat je die k*tdorpen liefst zo verlaten mogelijk hebt. (s'avonds ben je echt doodop omdat je 4 paar ogen nodig hebt.)

Vandaag telefoon, "seg die derde rit moest je toch helemaal niet maken, de boekhouding/calculatie zitten eigenlijk op u te wachten he."
Ben dan een beetje ontploft, Aangezien ik collega X zijn job aan het doen ben is het vrij logisch dat mijn eigen job blijft liggen.

(zaterdag ben ik ook al ingesprongen, omdat de betoncentralist doodziek was op vrijdag, en helaas kan ik dat ook)
(dus het beetje papierwerk dat ik op zaterdag thuis ging doen,heb ik maandagmorgen om 5.30 maar gedaan.)

Het leven is zoveel makkelijker als je gewoon zegt, "ik kan dat niet" en op uwe stoel blijft zitten...
Merk van mezelf dat ik nu al 1-2 maand tegen "collega's" die mij lastig vallen met iets dat in mijn ogen onkunde is, daar keihard op wijs, terwijl ik vroeger altijd maar tof tof hielp.

10 dagen corona quarantaine is eigenlijk al heel het jaar mijn droom. :biglaugh:

Sinds de chauffeur die bij ons de uitzonderlijk vervoer ritten papa geworden is, en nr 1 reserve hetzelfde. val ik nu al een week in om die ritten te doen. (blijft nog een uurtje of 2-3 over per dag voor mijn eigen papierwerk.)

Laten we zeggen dat ik mijn best doe, maar door al die k*tdorpen rijden als je 3,2M breed bent is niet echt een cadeau.
om 05.00 s'morgens oprijden hoort er ook bij. (omdat je die k*tdorpen liefst zo verlaten mogelijk hebt. (s'avonds ben je echt doodop omdat je 4 paar ogen nodig hebt.)

Vandaag telefoon, "seg die derde rit moest je toch helemaal niet maken, de boekhouding/calculatie zitten eigenlijk op u te wachten he."
Ben dan een beetje ontploft, Aangezien ik collega X zijn job aan het doen ben is het vrij logisch dat mijn eigen job blijft liggen.

(zaterdag ben ik ook al ingesprongen, omdat de betoncentralist doodziek was op vrijdag, en helaas kan ik dat ook)
(dus het beetje papierwerk dat ik op zaterdag thuis ging doen,heb ik maandagmorgen om 5.30 maar gedaan.)

Het leven is zoveel makkelijker als je gewoon zegt, "ik kan dat niet" en op uwe stoel blijft zitten...
Merk van mezelf dat ik nu al 1-2 maand tegen "collega's" die mij lastig vallen met iets dat in mijn ogen onkunde is, daar keihard op wijs, terwijl ik vroeger altijd maar tof tof hielp.

10 dagen corona quarantaine is eigenlijk al heel het jaar mijn droom. :biglaugh:
Just, jij bent die bouwmanager die ook nog handig is en huizen renoveert om te verhuren.

Dat is altijd moeilijk om als leidinggevende over te schakelen naar arbeiderswerk, het bureauwerk blijft liggen en uiteindelijk wordt het toch niet in dank afgenomen...

Mijn baas die mij (onbewust) aan het ergeren is en ik die hem (bewust) aan het ergeren ben :laugh:

...

Micromanagement, vreselijk :angry:

Doet me een beetje denken aan mijn ergernis deze week: deadline van een aantal werkgroepen wordt initieel gezet op eind deze week. De start van die werkgroepen wordt door diezelfde persoon met een halve week verlaat.
Gisteren komt hij plots zeggen dat hij toch al tegen donderdagochtend de resultaten moet hebben (terwijl er heel die donderdag nog werksessies gepland zijn omdat de deadline al superkort was) en vandaag stuurt hij al een mail met de vraag naar specifieke resultaten :rolleyes:

Heel andere sector maar is hier niet anders.
Degene die niet willen werken kunnen het zogezegd niet en de rest moet het maar oplossen. Dat en paar viswijven op de bureau die niks anders doen dan tetteren met hun veel te luiden en schelle stem.
Die komen om 9u toe en om 9.15 wil ik ze al uit het raam smijten, maar jammer genoeg passen ze er niet tussen 🙄. #@straight_six.

Door mijn ontslag zal ik hopelijk nooit nog te maken moet hebben met syndici en vastgoedmakelaars. Da's een klantenbestand van ons die me de muren doet oplopen. Volgens mij moet ge om BIV-lid te worden gewoon het verschil weten tussen een vierkant en een driehoek en de eerste 7 letters van het alfabet kunnen opzeggen.

Laatst bewerkt:
Organiseer een suikerfeest fotoshoot en stuur die foto's gewoon ongevraagd ten gepaste tijde door naar hetzelfde hoofdkantoor? Of een andere moslim holiday (ik vind het oprecht erg dat ik enkel van het suikerfeest afweet eigenlijk...).
Ik had ze er op gewezen en kreeg als reactie dat dat een fantastisch idee was! Dus nu hang ik er aan om binnen 5 maand (de suikerfeesten jawel) opnieuw een photoshoot te regelen.

Om het compleet te maken, dit jaar was er een kritische massa collega’s op kantoor. Als die mensen foto’s zien nemen krijgen ze FOMO, dus al die klagers van vorig jaar wouden nu op het einde toch mee op de foto. (HQ vond ook dat fantastisch natuurlijk, net nadat ik mijn beklag had gedaan)

Ik had ze er op gewezen en kreeg als reactie dat dat een fantastisch idee was! Dus nu hang ik er aan om binnen 5 maand (de suikerfeesten jawel) opnieuw een photoshoot te regelen.

Om het compleet te maken, dit jaar was er een kritische massa collega’s op kantoor. Als die mensen foto’s zien nemen krijgen ze FOMO, dus al die klagers van vorig jaar wouden nu op het einde toch mee op de foto. (HQ vond ook dat fantastisch natuurlijk, net nadat ik mijn beklag had gedaan)
Sounds like a win to me :cool:. Volgende evaluatie niet vergeten opslag te vragen.

Aaargh. Wij hebben hier al een jaar een nieuwe "testing lead" op het werk. Komt er eigenlijk op neer dat dat een facteur is die dingetjes naar Indie stuurt. Maar je moet wel elke dag zeggen wat hij moet doorsturen en de antwoorden moet je zelf opvolgen. Een echte leader...

Ondertussen zijn we al geevolueerd naar het test werk zelf te doen tussen de soep en de patatten met een kwart of half FTE en maar wachten op het Officiële testen (waiting for godot) dat dan nog eens vol met fouten zijn en dat zijn 3 FTE... na 4weken in nieuw project, zitten we al met 6w achterstand aan dit tempo....

Vandaag paar zaken/features tegengekomen waar ik al 4 of 5x gevraagd had "test dat nu eindelijk eens". "I'll do it tomorrow". 10 oktober, 25 oktober, 10 November, 25 November, 2 December. Sprint 6 ongoing en meneertje zit nog sprint 2 te testen...

Wel leuk als je moet afdalen om een ander zijn job in parallel te doen.

/rant

Aaargh. Wij hebben hier al een jaar een nieuwe "testing lead" op het werk. Komt er eigenlijk op neer dat dat een facteur is die dingetjes naar Indie stuurt. Maar je moet wel elke dag zeggen wat hij moet doorsturen en de antwoorden moet je zelf opvolgen. Een echte leader...

Ondertussen zijn we al geevolueerd naar het test werk zelf te doen tussen de soep en de patatten met een kwart of half FTE en maar wachten op het Officiële testen (waiting for godot) dat dan nog eens vol met fouten zijn en dat zijn 3 FTE... na 4weken in nieuw project, zitten we al met 6w achterstand aan dit tempo....

Vandaag paar zaken/features tegengekomen waar ik al 4 of 5x gevraagd had "test dat nu eindelijk eens". "I'll do it tomorrow". 10 oktober, 25 oktober, 10 November, 25 November, 2 December. Sprint 6 ongoing en meneertje zit nog sprint 2 te testen...

Wel leuk als je moet afdalen om een ander zijn job in parallel te doen.

/rant
Ah yes ... testing ... the scourge of software development. :devilish:

you-are-not-in-a-software-project-until-someone-says-it-works-on-my-machine.jpg

Ik vraag me soms af hoe je "tester" wordt, ik zie vaak van die aanbiedingen passeren.
Wat houdt dat eigenlijk in? Software installeren en het proberen kapot te maken? :laugh:
Wij hebben 2 test engineers, geen idee of dat hetzelfde is?
Maar die schrijven de testen: deels automatisering van tests en daarnaast scenario's dat testgebruikers moeten volgen.
Dat laatste gaat echt van: ga naar dat scherm, klik op dat knopje, geef die input in dat is het gewenste resultaat. En dan dikwijls nog een paar keer hetzelfde waar een gebruiker verschillende soorten input moet geven (bv speciale characters in een alfanummeriek veld).

Lijkt me niet de meest boeiende job tbh.

Ik vraag me soms af hoe je "tester" wordt, ik zie vaak van die aanbiedingen passeren.
Wat houdt dat eigenlijk in? Software installeren en het proberen kapot te maken? :laugh:
Mijn eerste 'baas' was volgens mij de ideale tester. Er was echt geen stuk code dat hij niet kon doen crashen.

Nieuwe opdracht sinds een paar weken. Mijn coach die mij moet helpen met de opstart (een oud collega dus ken hem wel goed) heeft mij al meerdere keren verteld dat ik "tactisch" moet werken. Lees: vooral niet te snel want anders ga ik verwachtingen scheppen die hij niet kan/wil inlossen en hij is bang dat er te weinig werk gaat zijn. Altijd zo half gemeend, half al lachend dat hij dat verteld.
En volgens de manager verdrinkt het team in het werk maar mijn eerste indruk is dat iedereen toch wat die bovenstaande mentaliteit hier heeft.
Ik wil hier nu niemand bruskeren door een haantje de voorste uit te hangen maar ik ga er ook niet met mijn klak naar smijten.
Speciaal binnenkomen zo...

Had deze namiddag es geen meetings. Had ook ergens een heel flauw idee om misschien, héél misschien, me es een halve dag te nemen.

Ik had dat beter deze ochtend geboekt en mijn calendar out of office gezet. Tijdens de lunch is héél mijn namiddag volgeboekt, op een half u na, met zooms, teams en google meets.

Nieuwe opdracht sinds een paar weken. Mijn coach die mij moet helpen met de opstart (een oud collega dus ken hem wel goed) heeft mij al meerdere keren verteld dat ik "tactisch" moet werken. Lees: vooral niet te snel want anders ga ik verwachtingen scheppen die hij niet kan/wil inlossen en hij is bang dat er te weinig werk gaat zijn. Altijd zo half gemeend, half al lachend dat hij dat verteld.
En volgens de manager verdrinkt het team in het werk maar mijn eerste indruk is dat iedereen toch wat die bovenstaande mentaliteit hier heeft.
Ik wil hier nu niemand bruskeren door een haantje de voorste uit te hangen maar ik ga er ook niet met mijn klak naar smijten.
Speciaal binnenkomen zo...
Ik zou precies toch de raad van de collega opvolgen en wat temporiseren. Dan heb je meteen wat meer tijd om uw spelling te verzorgen ;)

Wij hebben 2 test engineers, geen idee of dat hetzelfde is?
Maar die schrijven de testen: deels automatisering van tests en daarnaast scenario's dat testgebruikers moeten volgen.
Dat laatste gaat echt van: ga naar dat scherm, klik op dat knopje, geef die input in dat is het gewenste resultaat. En dan dikwijls nog een paar keer hetzelfde waar een gebruiker verschillende soorten input moet geven (bv speciale characters in een alfanummeriek veld).

Lijkt me niet de meest boeiende job tbh.

Op mijn eerste werk heb ik eens een week lang zo'n nieuwe toepassing moeten testen. Was idd zoals je beschrijft:

Ga naar X
Klik op Y
Noteer wat het programma retourneert

En dat in elfendertig varianten. Een van de meest vorte taken die ik ooit al heb moeten doen. En dat programma trok op niets. Dat werkte even vlot als de gemiddelde federale regeringsvorming van de afgelopen twintig jaar. :sop:

Wel ja - onze testers doet het als volgt.

Requirement: Must be able to order beer in bar

"cege, wat moet ik doen ?"
- "Walk into the bar and order beer"

*Walks in bar and orders beer* - It works
- "Did you try to order -1, 0, abc etc.

*Tries to order -1" -> It gives error - it works
- "You only tested 1 edge case" *argh*

1 week later
"what was it again with the bar ?"

Akkoord, onze software is veel complexer in medische sector. Maar use your fucking own brains... Een scenario dat je niet op voorhand opgeschreven hebt, doet dien dus niet. I ain't got time for that shit. Ik mag al requirements managen, studies managen, development managen, complaints managen, trainingen en demos geven etc. Met test cases te schrijven ga ik me niet bezig houden. Denk dat hij in het jaar dat hij er zit, misschien 5 bugs gevonden heeft en de al de rest (ik, dev, random interne gebruikers, zelfs management tijdens demos) letterlijk honderden. Added value dien pee...

Vanmorgen begon hij opnieuw "I need data to test ABC". Ik antwoord "Make a list of what you need and schedule meeting with dev". - "Can you schedule meeting for me". Echte Testing lead dat :wallbash: . Soms dingen dat je gewoon een knopke moet testen dat mis staat. Ik klik 5 seconden rond, het werk. En dan mogen we 2 weken wachten op onze genius om het formeel te testen. Geen idee wat die genius eigenlijk uitsteekt heel der dagen...

Terug
Bovenaan