Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Stagaire die hier een poging doet om alles en iedereen te besmetten. Heeft ondertussen al op iedere dienst rondgedwarreld al snotteren, hoesten en niezen omdat ze miserie heeft met haar licenties.

Ze steken ons omwille van corona express in aparte bureaus, komt ze het hier nu ook nog eens niet proberen en dan bellen met mijn telefoon terwijl ze een gsm van hier krijgt.

Lukt ook niet, nu zit ze bij een mens waarvan zijn vrouw kanker heeft. Dat ze gewoon in haar kot blijft eh, we hebben nu al een hoop volk tekort omdat er al zoveel positief getest hebben.

Nu, ik ga maar beginnen heel de boel ontsmetten en het raam open zetten zeker..

Constant weigeren van tickets op vluchten van de duurdere maatschappijen te boeken die wél direct van BRU naar het land van het zusterbedrijf vliegen.

Gevolg is dat Avi dus op vijf werkdagen effectief drie werkdagen op bestemming is voor de opdracht. De andere twee dagen is het met een tussenstop naar de bestemming vliegen.

Maar pas op, het kan nog beter.

Hoofdkantoor; Ja hallo Avi zeg Oost-Europa je kent je weg daar wel een beetje hé?

Avi; ....

Hoofdkantoor; Anders vliegen we u in via Boekarest en dan pak je een huurwagen want we moeten op Baneasa een opdracht afwerken en dan rij je misschien direct door naar de klant op Sofia want dat ligt daar niet zo ver van.

Avi; Dat is 6 uur rijden die afstanden en reistijden zijn daar niet zoals hier bij ons. Als ik de ochtend na Baneasa vertrek ben ik ginder in de vroege namiddag ten vroegste.

Hoofdkantoor; De ochtend nadien? Maar je moet niet overnachten hé je kan toch na Baneasa die avond gewoon doorrijden?

Hoofdkantoor; Ja hallo Avi zeg Oost-Europa je kent je weg daar wel een beetje hé?

Avi; ....

Hoofdkantoor; Anders vliegen we u in via Boekarest en dan pak je een huurwagen want we moeten op Baneasa een opdracht afwerken en dan rij je misschien direct door naar de klant op Sofia want dat ligt daar niet zo ver van.

Avi; Dat is 6 uur rijden die afstanden en reistijden zijn daar niet zoals hier bij ons. Als ik de ochtend na Baneasa vertrek ben ik ginder in de vroege namiddag ten vroegste.

Hoofdkantoor; De ochtend nadien? Maar je moet niet overnachten hé je kan toch na Baneasa die avond gewoon doorrijden?
Ik ben eens met vrienden naar Sunny Beach in Bulgarije gegaan vanuit Boekarest. Was niet veel plezier aan om naar daar te gaan met de auto. Het verkeer in Boekarest is al echt zot, dan heb je nog al de zwerfhonden die over de weg lopen van zodra je centrum Boekarest uitkomt waarvoor je moet uitwijken, vervolgens mag je ook nog lang staan wachten aan de grenscontrole met Bulgarije, en snelwegen of een goede staat van het wegdek moet je ook niet vaak verwachten....

Het was een rit van 5 uur volgens Google Maps. We hebben er bijna 8 uur over gedaan...

Dus ik begrijp je frustratie maar al te goed.

Allee, het zijn weer een bende klein kinderen op werk.
Heb dat telewerk hier al aangehaald en weer een deel die pertinent weigeren om thuis te werken.

Waarvan één die vorige keer zei dat ze absoluut niet kon thuiswerken, maar nu recent een hele tijd thuis werkte omdat haar auto defect was.
Dat mijne baas het maar oplost, mij zien ze er niet meer of amper.

Kleutermentaliteit van sommigen, echt waar.

"Ja maar die maatregelen trekken op niets want allee op plaats X moet ik een CST en mag ik zonder masker, maar op café moet ik dat wel opzetten om naar toilet te gaan".

"Ge snapt toch dat ze de regels zo gemaakt hebben om maximaal vrijheid te geven zodat ge net nog op café kunt gaan? Of liever alles ineens terug dicht"

*stilte*

Mijn vriend zei dat een collega begon over filmpjes die aantoonden dat het vaccin kankers veroorzaakt.

Los van het wappie gehalte: Wat bezielt mensen om daar op kantoor over te praten? Voor mij is dat zoals politiek, dat bespreek ik gewoon niet in een professionele omgeving.

Mijn vriend zei dat een collega begon over filmpjes die aantoonden dat het vaccin kankers veroorzaakt.

Los van het wappie gehalte: Wat bezielt mensen om daar op kantoor over te praten? Voor mij is dat zoals politiek, dat bespreek ik gewoon niet in een professionele omgeving.
Corona als onderwerp is tegenwoordig wel amper te omzeilen. De vraag is hoever je je eigen Groot Gelijk op tafel wil zwieren, want als je niet oplet is het een big dick contest.*

*Succession-lingo.

Stagaire die hier een poging doet om alles en iedereen te besmetten. Heeft ondertussen al op iedere dienst rondgedwarreld al snotteren, hoesten en niezen omdat ze miserie heeft met haar licenties.

Ze steken ons omwille van corona express in aparte bureaus, komt ze het hier nu ook nog eens niet proberen en dan bellen met mijn telefoon terwijl ze een gsm van hier krijgt.

Lukt ook niet, nu zit ze bij een mens waarvan zijn vrouw kanker heeft. Dat ze gewoon in haar kot blijft eh, we hebben nu al een hoop volk tekort omdat er al zoveel positief getest hebben.

Nu, ik ga maar beginnen heel de boel ontsmetten en het raam open zetten zeker..
Ge had beter begonnen met eerst het raam open te zetten voor ge hier kwam ranten🤷‍♂️

Dat zou ik dus al ostentatief doen als er zo iemand binnenkomt waar ik zit.

Constant weigeren van tickets op vluchten van de duurdere maatschappijen te boeken die wél direct van BRU naar het land van het zusterbedrijf vliegen.

Gevolg is dat Avi dus op vijf werkdagen effectief drie werkdagen op bestemming is voor de opdracht. De andere twee dagen is het met een tussenstop naar de bestemming vliegen.

Maar pas op, het kan nog beter.

Avi; ....

En hoe is het afgelopen?

Na twee weken ziek te zijn terug aan het werk gegaan maar voelde al meteen dat het weer niet ging. Sinds begin deze week opnieuw last van reflux, keelontsteking, hoesten... Lig 's nachts wakker van dossiers die ik nog dringend moet behandelen. Heb m'n overste telefonisch meegedeeld dat het voor mij genoeg was en ik m'n opzegbrief indien. Momenteel in gesprek met een bedrijf in dezelfde sector maar waar het werk minder stressy is en wat meer 9 to 5 is - momenteel is het eerder 8 to 6 en komt daarbij dat ik nog soms tot de late uurtjes werkte want deadlines.

Heb het gevoel dat m'n werkgever personeel dat vertrekt maar zelden vervangt en ze liever uittesten hoeveel werk ze kunnen geven aan een werknemer tot het net te laat is. Vorig jaar bestond mijn team uit 5 mensen. Wanneer ik wegga blijft er nog maar 1 over.

Na twee weken ziek te zijn terug aan het werk gegaan maar voelde al meteen dat het weer niet ging. Sinds begin deze week opnieuw last van reflux, keelontsteking, hoesten... Lig 's nachts wakker van dossiers die ik nog dringend moet behandelen. Heb m'n overste telefonisch meegedeeld dat het voor mij genoeg was en ik m'n opzegbrief indien. Momenteel in gesprek met een bedrijf in dezelfde sector maar waar het werk minder stressy is en wat meer 9 to 5 is - momenteel is het eerder 8 to 6 en komt daarbij dat ik nog soms tot de late uurtjes werkte want deadlines.

Heb het gevoel dat m'n werkgever personeel dat vertrekt maar zelden vervangt en ze liever uittesten hoeveel werk ze kunnen geven aan een werknemer tot het net te laat is. Vorig jaar bestond mijn team uit 5 mensen. Wanneer ik wegga blijft er nog maar 1 over.
Je maakt de juiste beslissing door andere oorden op te zoeken. Je moet trots zijn dat je de eerste stappen bent aan het zetten, want dat op zich is al moeilijk als je het mentaal zwaar hebt!

Als je snachts wakker/het op je privéleven begint door te wegen ligt is het tijd om het schip te verlaten.

Was voor mij bij mijn vorige werkgever ook daar dat ik de streep eronder getrokken heb. Geen enkel werk is het waard om slaap te laten en bij gevolg je gezondheid kapot te maken.

En hoe is het afgelopen?

Geen idee. Die work orders staan in het systeem maar er staat niemand op momenteel.

Ik ben niet van slechte wil en vlieg gerust naar ginder om de klant in Baneasa uit de shit te helpen. En ik wil gerust een kleine roadtrip doen. Maar op maandagavond in Baneasa, en dinsdag in Sofia, dat zal niet lukken.

Edit; ondertussen is het volle paniek nu blijkt dat de politie graag actie voert op de nationale luchthaven en er geen garantie is dat je je vlucht nog haalt.

Nog eentje die ik van een collega hoorde

Collega mist zijn vlucht uit Brussel vanwege vertragingen onderweg

Dispatching; Vlucht gemist??? Hoe kan dat nu? Heb je niet gezegd dat het voor het werk was!?

...

Klinkt heel herkenbaar, bij één van mijn vorige werkgevers was dat standaard. En dat was dan een verschil van €100 à 200 voor zo'n vlucht om dan 5 à 6 uur extra reistijd te hebben op een week tijd...

Zelfs nog een team geweten dat hun contractuele dagvergoeding niet eens kreeg in het buitenland - of landen waar die vergoeding zo laag berekend was, dat een ontbijt in het hotel er niet vanaf kon.

Laat me raden: omdat er procentueel meer gevaccineerden kanker krijgen dan niet gevaccineerden? :laugh:
NO SHIT SHERLOCK

Verveling,

Overlaatst zei ik tegen mijn direct chef: “ik wil
niet direct van werk veranderen, want kheb 50+ Dagen verlof en ik kan zo goed als ‘s ochtends bellen dat ik niet kom en 90% van de tijd word da geaccepteerd”

Waarop hij al lachend antwoord “of gewoon niets late weten en thuisblijven, geen kat die da merkt”

Dit was zowel een glimlach als ergernis, omdat ik merk da het nog waar is ook.

De enige reden dat ik van werk zou veranderen omdat ik mij echt verveel.

Deze week vraag ik achter werk, of waar ik materiaal moet halen om dat uit te voeren, zeggen ze dat ik naar iemand moet mailen die tot volgende week in verlof is omdat te bestellen.

Ben dan maar gewoon om 11.30 naar huis gegaan, niemand die mij gemist heeft. (Ik werk van 8 tot 16.30)

Gisteren had ik gelukkig in de voormiddag een afspraak met iemand in de voormiddag.

In de namiddag heeft mijnen directe chef mij dan een teamvergadering laten meevolgen int Frans, terwijl dak daar geen reet van versta (is ook niet vereist van mij)
Dus dat lijkt mij pure bezigheidstherapie

En deze ochtend vroeg ik me af, waarom nog gaan werken? En nu zit ik thuis te hopen dat er iemand belt voor een jobke, of met de laptop open tot er een storing verschijnt.

Maarja, mijn Loon is “ok” volgend jaar kan ik wss 100dagen verlof nemen als ik wil (heb er al zoveel opgespaard en da geraakt niet op) ik heb geen stress op het werk, leuke collega’s.
Alleen soms is er echt niets te doen.

Ze zeggen altijd: “als je wilt werken is er werk genoeg”

Geven ze zo werkskes da je 40km moet rijden voor 2 onderdelen te gaan vervangen waar er maar 1 van binnen is.

Als da een belangerijk onderdeel is ok, maar indien niet is da toch gewoon inefficient.

Ik kan ook in allerlei kotjes gaan vegen, en de aantal treden van de
Ladders gaan tellen, maar bezigheidstherapie hoeft voor mij ook ni.

Grote veranderingen zouden welkom zijn, 3 maand geleden wouden ze nog volk aannemen. Kmoest daar ies goe mee lachen.

Als ge 5 domme blondjes nodig hebt om een lamp in te draaien, hebde 10 man nodig van ons bedrijf

Terug
Bovenaan