Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Onze manuals beginnen steevast met een aantal pagina's lexicon. Tabellen vol afkortingen en hun verklaringen. Dan doe je een search in een PDF en komt afkorting XDF 2 keer voor in een boek van 2500 pagina's.

Ja zeg

Het boomer-gehalte begint zich te tonen :unsure:
In steno noteren. #Boomerboss

(geen idee van steno btw)
Onze manuals beginnen steevast met een aantal pagina's lexicon. Tabellen vol afkortingen en hun verklaringen. Dan doe je een search in een PDF en komt afkorting XDF 2 keer voor in een boek van 2500 pagina's.

Ja zeg
Dat is op zich wel de manier om het te doen. Als je een wetenschappelijke tekst schrijft is het ook not done om afkortingen te gebruiken die niet aan het begin, of tenminste waar ze de eerste keer verschijnen, voluit worden geschreven.

In steno noteren. #Boomerboss

(geen idee van steno btw)

Dat is op zich wel de manier om het te doen. Als je een wetenschappelijke tekst schrijft is het ook not done om afkortingen te gebruiken die niet aan het begin, of tenminste waar ze de eerste keer verschijnen, voluit worden geschreven.

Dat weet ik. Het punt is eerder dat een afkorting voor een term die op een volledig werk 2 keer voorkomt redelijk zinloos is

De helft van de gerechten bij de Chinees is Indonesisch..
Smaakt er niet minder om.
En dan nog is het sowieso 'verwesterst' (of whatever woord je er voor wilt uitvinden).

De gerechten worden gemaakt naar de smaak van de omgeving waar het resto zich bevind. Zo is de Chinees in Holland alvast niet hetzelfde dan die in België (in mijn beperkte Hollandse ervaring).
Hier in BE ben ik nog maar nauwelijks een gerecht met pindasaus tegen gekomen. In Holland ... wanneer men daar een hele menu bestelde om op tafel te zetten ... gemakkelijk de helft was satésaus ginder.

A propos ... /me loves Babi Pangang. 😋

En dan nog is het sowieso 'verwesterst' (of whatever woord je er voor wilt uitvinden).

De gerechten worden gemaakt naar de smaak van de omgeving waar het resto zich bevind. Zo is de Chinees in Holland alvast niet hetzelfde dan die in België (in mijn beperkte Hollandse ervaring).
Hier in BE ben ik nog maar nauwelijks een gerecht met pindasaus tegen gekomen. In Holland ... wanneer men daar een hele menu bestelde om op tafel te zetten ... gemakkelijk de helft was satésaus ginder.

A propos ... /me loves Babi Pangang. 😋
Pindasaus is niet verwestert maar komt oorspronkelijk uit Indonesie en in Nederland zit het, als ex kolonie zijnde (Dutch East Indies), vol met Indonesiërs. Terwijl je over heel Belgie volgens mij 2 Indonesische restaurants hebt vind je er in elke deftige Nederlandse stad wel een 5-tal. Een aanrader voor iedereen die Babi Pangang lekker vindt maar graag eens de meer authentieke versie wilt eten, ipv de copycat Chinezen. :)

Pindasaus is niet verwestert maar komt oorspronkelijk uit Indonesie en in Nederland zit het, als ex kolonie zijnde (Dutch East Indies), vol met Indonesiërs. Terwijl je over heel Belgie volgens mij 2 Indonesische restaurants hebt vind je er in elke deftige Nederlandse stad wel een 5-tal. Een aanrader voor iedereen die Babi Pangang lekker vindt maar graag eens de meer authentieke versie wilt eten, ipv de copycat Chinezen. :)

Weet niet hoe authentiek dat dan wel is. Babi Pangang in Indonesië is gewoon een soort varkensgebraad, gelijkaardig aan het vlees in de Belgische (Nederlandse?) variant, maar zonder de saus er bij.

Ik woon in Indonesië en heb het ooit uit nieuwsgierigheid genomen. Zeer teleurgesteld met het bord rijst en droog varkensvlees dat ik voor mijn neus had :).

Echt belachelijk druk op het werk, combinatie achterstand van onze eigen corona besmettingen proberen wegwerken + heel veel werk betekent dat ik meermaals per week overuren doe om gewoon niet te verzuipen.
In januari komt er extra ondersteuning voor 10u/week, dus er is licht aan het einde van de tunnel!
Maar probleem is dat die op een belachelijk druk moment ook nog eens opgeleid zal moeten worden in een onderbemand team... Dus nog meer overuren doen wanneer je al op je tandvlees zit. Wordt nog leuk de komende maanden! 😭 Gelukkig eind april al recuup ingeboekt, kuis ik een maand mijn schup af (dan wordt het normaal wat rustiger op het werk en ook het enige moment dat niemand anders verlof neemt), nu maar hopen dat ik het nog tot dan red!

De solidariteit is wel groot op het werk nu, waar het enkele maanden geleden nog was van "je wordt er toch voor betaald?" Of "ja, het is voor ons allemaal druk!" Is het nu eerder "Merci, ik waardeer je flexibiliteit!" 💪

Echt belachelijk druk op het werk, combinatie achterstand van onze eigen corona besmettingen proberen wegwerken + heel veel werk betekent dat ik meermaals per week overuren doe om gewoon niet te verzuipen.
In januari komt er extra ondersteuning voor 10u/week, dus er is licht aan het einde van de tunnel!
Maar probleem is dat die op een belachelijk druk moment ook nog eens opgeleid zal moeten worden in een onderbemand team... Dus nog meer overuren doen wanneer je al op je tandvlees zit. Wordt nog leuk de komende maanden! 😭 Gelukkig eind april al recuup ingeboekt, kuis ik een maand mijn schup af (dan wordt het normaal wat rustiger op het werk en ook het enige moment dat niemand anders verlof neemt), nu maar hopen dat ik het nog tot dan red!

De solidariteit is wel groot op het werk nu, waar het enkele maanden geleden nog was van "je wordt er toch voor betaald?" Of "ja, het is voor ons allemaal druk!" Is het nu eerder "Merci, ik waardeer je flexibiliteit!" 💪

Zou je het dan niet wat rustiger aan doen?

Wordt nog leuk de komende maanden! 😭 Gelukkig eind april al recuup ingeboekt, kuis ik een maand mijn schup af (dan wordt het normaal wat rustiger op het werk en ook het enige moment dat niemand anders verlof neemt), nu maar hopen dat ik het nog tot dan red!

Nog zo lang zonder verlof? Geen kerstverlof?

Zou je het dan niet wat rustiger aan doen?
Ergens probeer ik dat wel, maar het is nu gewoon extra druk door die 4de golf. De telefoon staat nooit meer stil, ik schakel hem door als mijn uren erop zitten, maar dan moeten de mails nog gedaan worden, documenten opgemaakt,...
En als je dat niet binnen de 2 dagen kan doen... Dan bellen ze om te vragen waar het blijft en moet je het alsnog doen. 🤷🏼 Dus liever na mijn uren doen zonder onderbreking van de telefoon dan 2 dagen later nog een extra telefoontje bij te krijgen.

Maar nu zet ik soms het rinkelvolume wat stiller om iets af te kunnen werken van de telefoon ervoor of om simpelweg eens te kunnen gaan plassen. 🙈
Ook block ik sneller mensen af. 5 minuten aan de lijn die na 3 minuten zijn antwoord al kreeg? "Sorry, maar ik ga je moeten laten, je hebt zelf in de wachtrij gestaan dus je weet hoe druk het is". 😏

Nog zo lang zonder verlof? Geen kerstverlof?
Ik heb de 24ste december vrij genomen. 🤣
We hebben een personeelswissel waarbij mijn collega haar verlof nog op moet nemen én de nieuwe collega eerst ingewerkt moet worden in decembermaand en januari. Indien de werkdruk het toe laat, zal ik in februari wel eens 2 dagen proberen nemen om een verlengd weekend te pakken.

(Op een team van 6 zijn er 2 personen die in de kerstvakantie verlof opnemen, allebei moeders van 2 kleine kinderen. Al de rest neemt geen verlof tussen oktober en maart. Al heb ik vandaag vernomen dat we voor het eerst sinds 10j eens de brug maken! Dat wil zeggen dat de helft vrijaf neemt en ik met 2 anderen de achterstand proberen bij te werken. Telefoon op een bandje dat we uitzonderlijk gesloten zijn, en met drie noodzakelijke zaken doen als dossiers in orde brengen, inventaris opmaken en materiaal bestellen,.. Solidariteit, kan deugd doen. 😉)

Laatst bewerkt:
Goh ... als al die uren betaald worden of terug te nemen zijn op een minder druk moment, dan zie ik er geen graten in.
Hangt af hoe/waar je in 't leven staat, maar in mijn geval zou dat zelfs nog een voordeel zijn. Heb ik meer uren & meer centen, wat mij momenteel nog meer waard is dan meer vrijaf.

Bij ons zijn alle diensten chronisch onderbemand. Net zoals bij onze leveranciers, die leveren ook minder en minder consequent.
Dus late antwoorden over leveringen die niet komen. Blijkt dan dat die niet komen omdat de ophaling van onze kant niet geregeld raakt.
Waarom niet? De persoon in kwestie is voor onbepaalde tijd afwezig en collega moet alles alleen doen dus die kampen met een enorme achterstand. Verkoop belt constant van waar zit dit en dat.
Ondertussen haken klanten af omdat we onze backorders niet kunnen nakomen.
We moeten dan wel onze quota halen anders halen we onze bonus niet.
Ondertussen blijven er maar projecten binnenlopen die we in gang moeten steken tussen het gewone werk door. Bijna geen kat die die afgewerkt krijgt op de deadline,want we zijn ook echt met te weinig om die af te werken. Ondertussen regent het mails met dezelfde vragen.
Het is de laatste tijd nogal overweldigend aan het worden en ik weet al van 2 man bij ons die niet ver meer zijn van op zoek te gaan naar een nieuwe job.

Het boomer-gehalte begint zich te tonen :unsure:
d419ea686964f70478b1f36141f46bb085d25130a70c895d1520c1763cfc0ed8_1.webp

Terug
Bovenaan