Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Subsidieaanvraag schrijven met DJ Blyatman op de achtergrond. Smeken om geld. Na deze job werk ik nooit meer voor een non-profit
Subsidieaanvraag schrijven met DJ Blyatman op de achtergrond. Smeken om geld. Na deze job werk ik nooit meer voor een non-profit

Een email krijgen met het volgende :
Een half uur tijd verschijten om uit te maken wat in hemelsnaam 'OOO' te betekenen heeft?Uiteindelijk ze maar even opgebeld wat het moest voorstellen. Wat een idioterie toch allemaal zeg...die afkortingen.
Och gewoon antwoorden naar die persoon met een volledige mail met afkortingen dus :Second, daar krijg ik ook het vliegend schijt van.
Er zijn nochtans simpele regels die werden afgesproken voor alle mensen die niet als analfabeten beschouwd worden:
A) Je gebruikt enkel afkortingen die in het woordenboek staan en die dus verondersteld gekend te zijn.
B) Indien je daarbuiten toch nog een zelfverzonnen afkorting wil gebruiken, dan schrijf je het woord éérst voluit en zet je de door u gewenste afkorting er vlak achter tussen haakjes. Enkel vanaf dan mag je in de verdere communicatie uw zelfverzonnen afkorting gebruiken.
Alle andere afkortingen getuigen van hautain gedrag met een gebrek aan respect voor de ontvanger van de boodschap.
Een beetje interessant lopen doen met een zelfverzonnen, onverklaarde afkorting straalt echt zoiets uit van "Ik heb het zo enorm druk en ik ben zo ontzettend belangrijk dat ik slechts een minimum van tijd en moeite ga voorzien om jou een boodschap duidelijk te maken, de rest moet jij maar zelf zien uit te klaren stukje onbenul die je bent".
Het wordt ook vaak doelbewust gebruikt om de boodschap mee te geven dat je zelf een expert bent in de materie en tot een select groepje behoort die geen uitleg nodig heeft bij die afkorting. De rest wordt dan de facto uitgesloten van de communicatie, of moet zich blootgeven door de betekenis te vragen. Zo'n doorzichtige truukjes van de foor.
Bizar dat ik als ingenieur één van de weinigen ben die zich blijkbaar bewust is van deze basisregels communicatie, in een maatschappij waar nooit zoveel communicatiewetenschappers zijn afgestudeerd.
PS: de afkorting "i.v.m." betekent niet "in vergelijking met", maar "in verband met".
.A) Als het een Engelse OOO was: https://www.google.com/amp/s/dictionary.cambridge.org/amp/english/oooSecond, daar krijg ik ook het vliegend schijt van.
Er zijn nochtans simpele regels die werden afgesproken voor alle mensen die niet als analfabeten beschouwd worden:
A) Je gebruikt enkel afkortingen die in het woordenboek staan en die dus verondersteld gekend te zijn.
B) Indien je daarbuiten toch nog een zelfverzonnen afkorting wil gebruiken, dan schrijf je het woord éérst voluit en zet je de door u gewenste afkorting er vlak achter tussen haakjes. Enkel vanaf dan mag je in de verdere communicatie uw zelfverzonnen afkorting gebruiken.
Alle andere afkortingen getuigen van hautain gedrag met een gebrek aan respect voor de ontvanger van de boodschap.
Een beetje interessant lopen doen met een zelfverzonnen, onverklaarde afkorting straalt echt zoiets uit van "Ik heb het zo enorm druk en ik ben zo ontzettend belangrijk dat ik slechts een minimum van tijd en moeite ga voorzien om jou een boodschap duidelijk te maken, de rest moet jij maar zelf zien uit te klaren stukje onbenul die je bent".
Het wordt ook vaak doelbewust gebruikt om de boodschap mee te geven dat je zelf een expert bent in de materie en tot een select groepje behoort die geen uitleg nodig heeft bij die afkorting. De rest wordt dan de facto uitgesloten van de communicatie, of moet zich blootgeven door de betekenis te vragen. Zo'n doorzichtige truukjes van de foor.
Bizar dat ik als ingenieur één van de weinigen ben die zich blijkbaar bewust is van deze basisregels communicatie, in een maatschappij waar nooit zoveel communicatiewetenschappers zijn afgestudeerd.
PS: de afkorting "i.v.m." betekent niet "in vergelijking met", maar "in verband met", maar dit geheel terzijde.
Dat gebruik ik eigenlijk ook wel verkeerd dan denk ik. Voor de 'echte' betekenis heb je toch al m.b.t. (met betrekking tot)?PS: de afkorting "i.v.m." betekent niet "in vergelijking met", maar "in verband met", maar dit geheel terzijde.

Dat OoO geen vrij breed gebruikte afkorting is lijkt mij inderdaad ook wel een beetje de waarheid geweld aan doen. En zelfs als je de afkorting niet kent en je krijgt een mail binnen "I am OoO until november 15th" dan moet je toch niet gestudeerd hebben om uit de context af te leiden waar die OoO waarschijnlijk voor zal staan.A) Als het een Engelse OOO was: https://www.google.com/amp/s/dictionary.cambridge.org/amp/english/ooo
B) Zelfs als niet Engels: OOO is m.i. (deze staat in het woordenboek) echt wel een ingeburgerde afkorting in een kantoor omgeving.
En alle zaken die gij er dan weer bij sleurt (hautain doen, doelbewust, uitsluiten, select groepje,...) is gewoon te belachelijk voor woorden, lol (laughing out loud).
)Helemaal akkoord hoor. Zoals je zelf zei, is OOO helemaal niet zo vreemd, noch moeilijk om uit de context te halen.Dat gezegd zijnde ben ik wel van mening dat het taak is van de "auteur" om ervoor te zorgen dat zijn/haar boodschap zo goed mogelijk te lezen is door zoveel mogelijk mensen
Het wordt ook vaak doelbewust gebruikt om de boodschap mee te geven dat je zelf een expert bent in de materie en tot een select groepje behoort die geen uitleg nodig heeft bij die afkorting.
De rest wordt dan de facto uitgesloten van de communicatie, of moet zich blootgeven door de betekenis te vragen. Zo'n doorzichtige truukjes van de foor.
<hautaine mode on> Maar communicatiewetenschappen is dan ook een nutteloze richtingIk kende OOO als afgestudeerde communicatiewetenschapper. ook niet
.

vakken als filmgeschiedenis, populaire cultuur, ... krijgen en een master diploma erbovenop, met relatief weinig moeite, in de business wereld noemen ze dat ne win-win (heb ik van horen zeggen ik heb zelf uiteraard geen toegang tot die wereld of t moest zijn om de vuilnisbakken leeg te maken).<hautaine mode on> Maar communicatiewetenschappen is dan ook een nutteloze richting![]()
Klanten die hunne syndicus niet betalen en als ge dan vraagt te betalen zeggen ze dat ze ontevreden zijn en daarom niet betalen.
Ahja, want dat geeft u het recht niet meer te betalen voor de lift, elektriciteit, verzekering,...
En die ontevredenheid stamt dan uit gebrek aan kennis omdat ze niet snappen hoe iets werkt.
Zijn ze nog onbeleefd en willen ze tot kantoor komen voor uitleg. Fine by me.
Maar dat moet dan 's avonds na de uren, voor hun. Dan kunnen ze toch es dik op hunne kop gaan staan, als ik naar mijne makelaar, bank, whatever moet dan moet ik daar ook tijd voor vrijmaken. En als ge eerst onbeleefd zijt moogt ge het vergeten dat ik daar nog es mijne tijd ga insteken na mijn "uren".

Corona excuses?
Ziekte? Bedoel je die ene dag toen ik ook nog aan het werk was en jullie toch nog antwoord gekregen hebben?
Of de antwoorden ’s morgensvroeg zoals vandaag of andere dagen vanaf 7u?
Of het feit dat je bijna onmiddellijk altijd antwoord krijgt op je mails/vragen?
Dan daag ik je toch uit om een andere dienstverlener te zoeken die dat zo snel doet.
Je mag je vragen stellen, dat is je goed recht.
Maar ik ga niet voor enkele eigenaren andere algemene vergaderingen opschuiven, punt andere lijn.
Kijk maar in de agenda wanneer je wel past dus. Verder reageer ik hier niet meer op.
Ik snap die afkortingen ook niet. Mijn afwezigheidsmail is gewoon:Een email krijgen met het volgende :
Een half uur tijd verschijten om uit te maken wat in hemelsnaam 'OOO' te betekenen heeft?Uiteindelijk ze maar even opgebeld wat het moest voorstellen. Wat een idioterie toch allemaal zeg...die afkortingen.
Ik ben afwezig tot XXX. U kan terecht bij YYY.
PTO (Paid Time Off) vind ik wat raar. Wat maakt het uit of iemand betaald verlof heeft, sociaal verlof of gewoon onbetaald verlof? Waarom is dat relevant om te noteren dat je betaald verlof hebt? OOO zie ik hier wel regelmatig verschijnen.OOO en PTO zijn heel gangbaar in mijn sector.
Die term is bij ons ook pas vorig jaar beginnen opduiken. Maar het duurt twee seconden om "ooo meaning" in je adresbalk te typen om uit te dokteren wat het betekent.Is er effectief iemand die niet weet wat OoO wil zeggen in een office en e-mail context?![]()
Ik ken PTO vooral als Personal of Planned Time Off, wat ik wel OK vind.PTO (Paid Time Off) vind ik wat raar. Wat maakt het uit of iemand betaald verlof heeft, sociaal verlof of gewoon onbetaald verlof? Waarom is dat relevant om te noteren dat je betaald verlof hebt? OOO zie ik hier wel regelmatig verschijnen.
Zal wel iets uit de VS zijn, waar betaald verlof niet zo evident is als hier.Ik ken PTO vooral als Personal of Planned Time Off, wat ik wel OK vind.
Maar volgens google is de meest voorkomende definitie inderdaad Paid, wat ik ook wel raar vind.
Ik denk dan: dat is een tikfout. Dat moet PTFO zijn. Play the fucking object. En die zitten gewoon te gamen tijdens thuiswerkIk ken PTO vooral als Personal of Planned Time Off, wat ik wel OK vind.
Maar volgens google is de meest voorkomende definitie inderdaad Paid, wat ik ook wel raar vind.