Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

2 uur meeting over hoe project managment wil dat consultants zich gedragen in een project.. met als uitschieter: altijd echte tijd rapporteren, als het 48 minuten duurt dan schrijf je 48 minuten :rolleyes:

Dan de vraag: reken we het tijd rapporteren dan bij die taak? Ah nee dat is niet iets dat de klant moet aangerekend worden. Ok moeten we dan een 2 minuten entry doen voor het ingeven van die 2 tijdsregistraties? Jep

Dat gaat echt wel gebeuren

2 uur meeting over hoe project managment wil dat consultants zich gedragen in een project.. met als uitschieter: altijd echte tijd rapporteren, als het 48 minuten duurt dan schrijf je 48 minuten :rolleyes:

Dan de vraag: reken we het tijd rapporteren dan bij die taak? Ah nee dat is niet iets dat de klant moet aangerekend worden. Ok moeten we dan een 2 minuten entry doen voor het ingeven van die 2 tijdsregistraties? Jep

Het antwoord :

Dat doen we.

De realiteit :
Schrijft 1 uur neer.

Procedures in de productie omgevingen in de lifescience wereld waar je door alle regelgevende organen continu ge-audit wordt (FAGG, FDA, PMDA, EMA, NMPA, ANVISA, etc.), worden wel degelijk door iedereen in het bedrijf opgevolgd.
Uiteraard maakt er wel eens iemand een fout en zijn veel procedures lifecycle documenten, maar geloof me: de procedures dienen in principe gekend te zijn en gevolgd te worden. Afwijken van een procedure of maken van een fout: alles wordt gedocumenteerd en opgevolgd.
Nogal logisch, je laat Jefke niet zomaar een medicijn maken op goed geluk.. :-)

Bij ons ... elk begonnen kwartier wordt ingeboekt.

Ja OK, als ne klant belt & ge klapt er 5 minuten mee & een half uur later nog eens 5 minuten op dat project zetten we dat dan wel in 1 blok v/e kwartier, maar da's eerder een edge case.

Bottom line is, elk begonnen kwartier is een kwartier (dus wordt gefactureerd per kwartier), maar we gaan u nu geen 20 kwartierkes aanrekenen voor 20 keer 1 minuut werk.
Dus duurt een werkje 25 minuten --> 30 gefactureerd. Duurt het 35 minuten ---> 45, etc.

Echter, op 'projecten' is dat heel zeldzaam dat je een werkje van 5 minuten hebt natuurlijk. 't Is eerder bij support dat je kortere calls kunt krijgen.

NOTE: Het 'inboeken' wordt in principe mee in dat blok gerekend.
Ik weet dat maar al te goed, dat als ik wat backlog in te halen heb (om mijn Outlook blokken 'in te boeken'), dat dit uiteindelijk gerust wel een tijdje kan duren. Hoe meer verschillende blokken (dus klanten/meetings/...) hoe meer werk het is.
't Is niet uitzonderlijk dat dit een uur of langer duurt op een week.

deze voormiddag meer dan 200 mails ontvangen en +/- 40 telefoons en nog een afspraak gehad.
Shoot me please
Ik heb mijn pistool voor jou al in aanslag.

maxresdefault.jpg

Geheel alleen op 't kantoor. Zogezegd om de deur open te doen en voor pakketjes, echter hebben we gemiddeld nog geen 3 bezoekers per dag ofzo. Voor die paar keer kan 't gerust aan een postpunt gelegd worden.
Saa-aai.

@kay-gell ik wist niet dat syndici als statutair ambtenaar aan de slag konden.
Neeje dat was de werkwijze in de privé.

De werkwijze als statutair ambtenaar is :

Plan een bepaald uur voor mailafhandeling
1) skim de tekst -> beslis of je delegeert, delete of handelt
2) bij handel -> zet die aan de kant en geef prioriteitennummer
3) bij delegeer -> geef die aan uw collega/persoon die voor u werkt of...
4) bij delete -> geen actie te ondernemen, dus onbelangrijk delete of archiveer
5) doe volgende
6) bij laatste handel alles af in functie van prioriteit of indien tijd om, rest voor volgende mailafhandelingmoment
7) doe uw normale taken
8) vertrek naar huis om 17h, kom thuis aan om 18h30. Maak uw eten.
9) 19h met het bord voor u, handel de mails af die je aan de kant had gezet
10) 22h tijd voor 1 uur TV en slapen.

Dat was de laatste 10j mijn manier van werken als statutair ambtenaar :p.

Terug
Bovenaan