Wel.. Op onze teambuilding van 2 weken geleden was er een opkomst van 60 man op een 100 uitgenodigden.. Ze zagen er allemaal enthousiast uit en het leek toch niet tegen hun goesting te zijn..Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel.. Op onze teambuilding van 2 weken geleden was er een opkomst van 60 man op een 100 uitgenodigden.. Ze zagen er allemaal enthousiast uit en het leek toch niet tegen hun goesting te zijn..Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?
Mocht je huidige project aflopen, dan is het misschien niet slecht om van collega's al te weten naar welk bedrijf je liever niet wordt gestuurd om de poort te bewaken...Is het zo raar dat mij dat echt totaal niet boeit waar een ander werkt en hoe het daar is?
Moest het nu op een verplicht werkevent zijn, tijdens de uren. Maar ergens op resto met 10 vreemden wat over consultancy praten.
Zegt me nu eens echt niks.
't Is niet dat ik veel ja/nee te zeggen heb op welke klanten ik doe. Mijn vorige klant hadden ze op voorhand gezegd dat het geen leuk bedrijf was. Maar het was dat of geen contract en dan weet ik het wel.Mocht je huidige project aflopen, dan is het misschien niet slecht om van collega's al te weten naar welk bedrijf je liever niet wordt gestuurd om de poort te bewaken...
Ik ga met plezier naar elk bedrijfsevent na de uren, zelfs als er niemand gaat die ik ken. Al dikwijls nieuwe en fijne mensen leren kennen.
Als je netwerkt binnen en buiten je bedrijf dan weet je soms dat er meer opties zijn en moet je niet zomaar alles direct aannemen wat ze je geven. Dan kan je ook zelf zeggen dat ze bij xxxxx nog een xxxx zoeken.'t Is niet dat ik veel ja/nee te zeggen heb op welke klanten ik doe. Mijn vorige klant hadden ze op voorhand gezegd dat het geen leuk bedrijf was. Maar het was dat of geen contract en dan weet ik het wel.
Zo'n dingen zeggen mij echt niks. Niet dat ik asociaal ben maar smalltalk is echt mijn grootste pet peeve denk ik.
.Ze zijn daar tot nu toe altijd redelijk en eerlijk in geweest dus ik heb weinig klagenAls je netwerkt binnen en buiten je bedrijf dan weet je soms dat er meer opties zijn en moet je niet zomaar alles direct aannemen wat ze je geven. Dan kan je ook zelf zeggen dat ze bij xxxxx nog een xxxx zoeken.
Maar ben het er mee eens dat er op een zaterdagavond wel betere dingen te doen zijn.
Hoe weet je zeker dat ze eerlijk zijn geweest? Misschien waren er nog opdrachten maar hebben ze jou maar op die gezet.Ze zijn daar tot nu toe altijd redelijk en eerlijk in geweest dus ik heb weinig klagen
Zit nu ook ergens long term en hopelijk blijft dat ook zo
Mijn eerste contract heb ik gekregen voor die specifieke klant dus dat leek mij wel duidelijk.Hoe weet je zeker dat ze eerlijk zijn geweest? Misschien waren er nog opdrachten maar hebben ze jou maar op die gezet.

Ik ervaar het bij ons toch anders. Ik heb al veel opgestoken op zo'n avonden hoe er bij een ander lifescience bedrijf omgesprongen wordt met kwaliteit, audits, beheer van projecten, werkdruk, overuren enz. Uiteraard spreken we ook wel wat over de actualiteit en met zeer dichte collega's ook al eens iets over de privé..Goh ... netwerken op 'teambuilding' is overroepen. Zijn allemaal collega werknemers van hetzelfde bedrijf (die mogelijks wel bij veel verschillende klanten actief zijn, al dan niet 'fulltime'), maar kom ... buiten iedereen die hier & daar eens z'n klachtenboekje open doet over 't een of 't ander dat gebeurd is bij die klant of op dat project ga je hier nu geen effectief voordeel uit halen.
Voor mij is dat niet anders, ik zelf bepaal niet op welk project is terecht kom, dus de pieren uit de neus halen v/d collega's heeft geen zin om een project switch te bemachtigen of zoiets.
Die teambuildings zijn geen netwerking events, maar effectief om uw collega's (vooral zij die je niet veel tegen komt), toch ook nog eens te zien 'in the flesh'. Op die manier kan je toch een beetje voeling krijgen met wie er werkt bij het bedrijf.
Dankzij de corona bv. werkt er ondertussen ook al een pak volk bij ons dat ik begot de naam niet van ken. Als je dan eens een bericht ziet passeren op Teams of e-mail van 'persoon X' is dat zo van 'euuuuh ... who now?'. Ik heb zelfs al meerdere 'persoon X is het afgebold/buiten gekegeld' mails gekregen waarvan ik mij af vroeg van 'euuuuh ... who???'.
Dus ik denk dat ze met die teambuildings de mensen een beetje mekaar willen laten 'kennen' (althans, toch al minimum weten dat ze bestaan).
Echter, je merkt wel ... als het een avond op resto is ... met zoveel volk ... jah, je spreekt 't gros v/d avond enkel met de personen rondom u. Want 1 of meerdere 'lange tafels' zorgen er voor dat je begot niet kunt klappen met iemand aan de andere kant v/d tafel.
Dus dan gebeurd het nog dat je effectief samen zit met de mensen die je al jaren kent & dat de personen die je niet kent aan de andere kant zitten & dat je er de hele avond mss enkel goeiendag & salut tegen zegt.
NOTE: Bij ons is er al sinds 't begin v/d corona geen TB meer geweest weliswaar.

Het is woensdag, voila, weer een dag dichter bij het weekendMaar 6u geslapen en alles lijkt in slow motion te gebeuren. En het is nog maar dinsdag.
Het helpt ook niet dat ik momenteel op een nieuw project moet inspringen, de technische verantwoordelijke daarvan met verlof is en ik alles technisch nog zelf moet traceren.
De dailies om 9u helpen ook niets want dan moet ik de wekker om 8u zetten ipv 9u gezien wakker worden minstens een uur duurt.
Wel sinds het eerst een vrouwelijk teamlid sinds ik ben begonnen met werken (4jaren), een unicum in software development.
Fin, volgende week verlof![]()
UhuMaar 6u geslapen en alles lijkt in slow motion te gebeuren. En het is nog maar dinsdag.
Het helpt ook niet dat ik momenteel op een nieuw project moet inspringen, de technische verantwoordelijke daarvan met verlof is en ik alles technisch nog zelf moet traceren.
De dailies om 9u helpen ook niets want dan moet ik de wekker om 8u zetten ipv 9u gezien wakker worden minstens een uur duurt.
Wel sinds het eerst een vrouwelijk teamlid sinds ik ben begonnen met werken (4jaren), een unicum in software development.

Ben je daar zeker van? Want uw kalender skills laten ook de wensen overMaar 6u geslapen en alles lijkt in slow motion te gebeuren. En het is nog maar dinsdag.

Maar ik wil die niet leren kennen... Misschien asociaal maar tbh is dat echt geen verrijking voor mij.@Dr. Sheldon Cooper : je klaagt dat je weinig zin hebt om met wildvreemden op restaurant te gaan. Maar hoe kan je ze leren kennen als je weigert naar zo’n evenement te gaan? Was jij ook niet diegene die aan het klagen was dat je over de middag eens wat small talk moest bij je huidige klant?

toch even geverifieerd :') het is alvast nodigBen je daar zeker van? Want uw kalender skills laten ook de wensen over![]()
Mensen tegen wie je 50 keer zegt dat ze voor een bepaalde taak een bepaalde procedure moeten volgen maar toch koppig hun eigen zin blijven doen.