Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik werk totaal niet in de IT sector, maar in een soortgelijk geval.

De Klant "mijn frigo werkt niet goed en er komt veel condens in de frigo."
Gaan zien, De deur blijft een beetje openstaan ,een fles die neer ligt, die tegen een fles in de deur zit verplaatst en het was opgelost. :rolleyes:
Dat heb ik ganse dagen. Snachts wakker gebeld worden omdat er een camionet niet start, daar toekomen, instappen, koppeling induwen en starten. Aaach, juist, ik was vergeten de koppeling in te duwen.

Man brengt auto binnen omdat airco niet werkt. Instappen, aircoknop indrukken, werkt. Aach, dient die knop daar voor.

Mensen zijn gewoon debiel.

Dat heb ik ganse dagen. Snachts wakker gebeld worden omdat er een camionet niet start, daar toekomen, instappen, koppeling induwen en starten. Aaach, juist, ik was vergeten de koppeling in te duwen.

Man brengt auto binnen omdat airco niet werkt. Instappen, aircoknop indrukken, werkt. Aach, dient die knop daar voor.

Mensen zijn gewoon debiel.

"maar daarjuust werkte het niet zenne"

Ik had hier in m'n lange post geklaagd over het geluid bij ons en dat ik elke dag met hoofdpijn naar huis ga, kheb even een random stukje opgegenomen.

Probeer u maar eens te concentreren met dit 8u aan een stuk.. Ik loet in dat geluid maatregelen toepassen en veiligheidscommunicatie uitvoeren waarbij 1 verkeerde actie mogelijks een accident kan veroorzaken.

En das elke f*cking dag zo. Zelfs s'nachts.

Laatst bewerkt:
Ik had hier in m'n lange post geklaagd over het geluid bij ons en dat ik elke dag met hoofdpijn naar huis ga, kheb even een random stukje opgegenomen.

Probeer u maar eens te concentreren met dit 8u aan een stuk.. Ik loet in dat geluid maatregelen toepassen en veiligheidscommunicatie uitvoeren waarbij 1 verkeerde actie mogelijks een accident kan veroorzaken.

En das elke f*cking dag zo. Zelfs s'nachts.

Dat doet precies niet veel... speciale plugins nodig voor de browser?

edge, chrome, firefox... ik hoor niks.

Wij hebben ooit een klacht doorgestuurd gekregen van klantendienst omdat de klant een Word document van ons niet geprint kreeg...

Laatst belde ook een gebruiker bij ons (B2C) om te melden dat iets niet werkte. Ik vroeg hem of het om een mail ging, of om de website zelf.

- "buh dat weet ik niet want ik ken echt niks van computers enz, ik klik gewoon altijd op m'n scherm en dan opent dat maar nu niet"
- "Ik zie dat in onze systemen correct werken, en ook niemand anders die fout gemeld heeft. Misschien zijn er bepaalde instellingen aangepast op jouw toestel?"
- "Neen mijn toestel is sowieso goed ingesteld, het ligt echt aan jullie"

Ok dan... :unsure:

Vind maar raar dat men dezer dagen nog Teams blokkeert, ok hier hebben we het ook dichtgetimmerd dat men niet Teams voor alles en iedereen begint aan te maken... maar met Corona en thuiswerk is dat toch wel onmisbaar geweest.
Het heeft blijkbaar vooral te maken met opslag van documenten/conversaties in een cloud die niet in eigen beheer is (en we ook niet op de hoogte zouden zijn als daar documenten van vrijgegeven worden).

Heb het erover gehad met mijn Teamlead:
- Salespersoon y kent die klant blijkbaar persoonlijk
- Salespersoon y heeft een voorhistorie met "enkel haar verkoopcijfers tellen, de rest kan de boom in"
- Salespersoon y moet officieus rapporteren aan salespersoon x, iets wat ze moeilijk kan verkroppen.

Enfin, een achterlijk verzuurd wicht met lange tenen die haar frustraties op mij heeft afgereageerd omdat haar vriendje, de klant, een respectloze oetlul is maar dit niet mag gezegd worden.

Is via mijn Teamlead tot aan het management geraakt. Was blijkbaar niet de eerste keer. Op dit moment zitten haar baas, iemand van het management samen met HR om een manier te bespreken om dit aan te pakken en haar erover aan te spreken.

Over hun hondenbeleid ben ik het dan wel niet eens, maar dit wordt wel grondig en professioneel aangepakt. Wat een contrast met mijn vorig bedrijf.

Mag niet :cry:

We mogen geen oortjes, hoofddeletoon, headset, oorbescherming,... gebruiken.
das nu toch niet extreem luid? nu luidheid is niet altijd de reden dat geluid storend is, natuurlijk. Ik zou het niet kunnen.
Precies wel veel volk aanwezig, maar ik moest het volume hier serieus hoog draaien om te verstaan wat ze zeggen.

In het omgekeerde geval, bij ons vandaag muisstil in de kamer op kantoor. Plots vliegt er een key van een keyboard door de kamer, ene die zich precies al even aan het opjagen was in de eisen van een bepaalde klant. Iedereen verschoot zich een ongeluk. chance dat ik binnenkort even mee moet draaien op dat project.

das nu toch niet extreem luid? nu luidheid is niet altijd de reden dat geluid storend is, natuurlijk. Ik zou het niet kunnen.
Precies wel veel volk aanwezig, maar ik moest het volume hier serieus hoog draaien om te verstaan wat ze zeggen.

In het omgekeerde geval, bij ons vandaag muisstil in de kamer op kantoor. Plots vliegt er een key van een keyboard door de kamer, ene die zich precies al even aan het opjagen was in de eisen van een bepaalde klant. Iedereen verschoot zich een ongeluk. chance dat ik binnenkort even mee moet draaien op dat project.
Het probleem is dat ik ze niet wil/moet verstaan.

M'n gsm lag naast mij op m'n bureau, de dichtste persoon die babbelde zat op 4 a 5 meter van mij. Ongeveer 25 personen aanwezig. En opgenomen klinkt het veel stiller.

Het is gewoon enorm storend, zeker voor iemand als ik die heel snel afgeleid is, en niet goed tegen omgevingsgeluiden kan.

Bij ons is het ook soms alsof je op café zit. Akoestiek is rot slecht.
Zeer vervelend als je dan telefoon hebt of er communicatie via de radio gebeurt.

Enkele collega's kunnen ook gewoon enorm luid zijn. Fucking irritant.

ALS het dan muisstil is dan is dat omdat iedereen op zijn smartphone zit te tokkelen :unsure:

Is bij ons ook zo. Ons bureau is net naast de therapieruimte van de patiënten, en daar hangt een tv. Collega zet systematisch die tv 's ochtends op op volume 40. Probeer zo maar eens je dossiers te maken. Als ik die dan afzet is 't GIJ ZIJT ANTI-TV HE GIJ. Nee, maar ik kan thuis tv kijken, ik hoef geen radioprogramma naast mijn oor aan 140 db te hebben.

Nee, maar ik kan thuis tv kijken, ik hoef geen radioprogramma naast mijn oor aan 140 db te hebben.
Volgens mij een beetje overdreven. 140db is het geluid van vuurwerk, een sirene, een straalmotor, een geweerschot...
Meet eens, vanaf 80db moet uw werkgever al gehoorbescherming geven.

Het probleem is dat ik ze niet wil/moet verstaan.

M'n gsm lag naast mij op m'n bureau, de dichtste persoon die babbelde zat op 4 a 5 meter van mij. Ongeveer 25 personen aanwezig. En opgenomen klinkt het veel stiller.

Het is gewoon enorm storend, zeker voor iemand als ik die heel snel afgeleid is, en niet goed tegen omgevingsgeluiden kan.
Geluidsdempende hoofdtelefoon?

Terug
Bovenaan