Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Die taks op huisdieren is ook echt dikke zever. Gewoon omdat je zelf geen huisdieren hebt.
Mensen betalen toch ook milieutaksen, taksen voor hun wagen, taksen voor vanalles en nog wat. Ik kan dus straks 2 grote honden van 50kg gaan kopen, die samen 5kg kak per dag produceren en 2 kg vleeshoudend voedsel per dag eten, zonder dat ik enige compensatie betaal voor de milieuschade...
Sommigen hebben dan nog de neiging om die kak op te rapen, maar het plastiek zakje met kak in de graskant of op een speelpleintje te gooien.
Zou nu zelf ook mijn hond niet meepakken naar mijn werk omdat het niet het type hond is dat de hele dag rustig ligt te maffen.
Maar ik ken bedrijven waar mensen hun hond mogen meepakken en dat ook doen.
Imo komt dat zeer onprofessioneel over. Dat je dat doet in een patattenbedrijf ok, maar in een deftige omgeving...

Ik stond al een paar maanden deze vrijdag geboekt op een normale opdracht die altijd rond 18u gedaan is. Ik moet die vrijdag naar een verrassingsfeest 's avonds, maar omdat die huidige opdracht nooit een probleem was qua timing, heb ik dat niet doorgegeven aan m'n planning.

Begin deze week staat daar plots een nieuwe boeking, van 18.00 tot 24.00... Normaal is het de regel dat ze bij veranderingen binnen de week, steeds moeten vragen of dat wel gaat. Da's dus niet gebeurd. Nu ben ik gaan vragen om mij daar af te halen. Maar dat gaat niet wegens zieken en onbeschikbaren. Gelukkig heeft nog iemand van planning haar best gedaan aflossing te verzorgen rond 20.30.

Ik ben technisch gezien niet diegene die een fout gemaakt heeft, maar ik had me de zever kunnen besparen door me op onbeschikbaar te laten zetten.

Vorige week een mail van het ITAA gezien daarover: weer wat blabla naar aanleiding van vertragingen op Myminfin van “we hameren er bij de overheid op dat ze performante toepassingen hebben”.

Nee beroepsorganisatie van mijn kl*ten, onderhandel eens om die deadlines wat beter te spreiden en er geen 3 op praktisch hetzelfde moment te zetten.
Schuif die Pb al eens 2 weken op naar 15 november ofzo, dat zou al een pakje schelen.
I.p.v. te kicken op regeltjes met antiwitwas-toestanden zouden die beter eens bezig zijn met dergelijke dingen.

Gelukkig doe ik al een jaar of 2 praktisch geen Pb’s meer, op een viertal eenmanszaken na (nog 1 te gaan) maar die samenvallende termijnen zijn en blijven een ramp.
Vandaag eerst een mail dat het misschien 15 nov ging zijn, paar uur later dat bevestigd is dat de deadline 8 november is.

Tickets van sommig collega's overnemen is de nagel aan mijn doodskist.

Gegeven: printer print niet
Verdere info: Getest, printer print niet.

Locatie, ip adres, hostname, wat is er getest, etc. Allemaal niet nodig zegt.

Allé, begint maar Carrion :unsure:

Wij hebben ooit een klacht doorgestuurd gekregen van klantendienst omdat de klant een Word document van ons niet geprint kreeg...

Wij hebben ooit een klacht doorgestuurd gekregen van klantendienst omdat de klant een Word document van ons niet geprint kreeg...

Klanten :love:

Wij hadden ooit klanten uitgenodigd (in de tijd dat dat allemaal nog mocht en kon) voor een avondfeest met buffet voor voorstelling van een nieuw product in het gamma. Kregen we een mailtje van een klant of we hem geen kilometervergoeding konden aanbieden voor de gereden afstand en dat hij in ruil niet ging eten.

:unsure:

Ik zou ticket solven en zetten: "effectief, printer print niet. True story!"

Ik werk totaal niet in de IT sector, maar in een soortgelijk geval.

De Klant "mijn frigo werkt niet goed en er komt veel condens in de frigo."
Gaan zien, De deur blijft een beetje openstaan ,een fles die neer ligt, die tegen een fles in de deur zit verplaatst en het was opgelost. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Mag niet deelnemen aan het examen voor de job te behouden die ik intussen al 5 maanden doe wegens gebrek aan ervaring. Soms heb je toch zin het allemaal op te geven.

Gisteren had er een collega tegen een nieuwe jongen die maandag was begonnen, verteld dat we allemaal op mannen vallen en de vrijdag samen naar een bar gaan. Aangezien iedereen, op 1 na, een vrouw en kinderen heeft, was dat uiteraard enkel om eens te lachen, maar die jongen is vandaag dus niet meer willen komen. :unsure:

Afhankelijk zijn van een collega om een deadline te halen. Het type collega dat het niet te nauw neemt met z'n eigen deadlines, jou in de problemen brengt en dan ook nog eens jouw tijd verspilt door op overlegmomenten niet of veel te laat op te dagen.

Beetje respect voor je collega's mag wel, denk ik dan.

Gisteren had er een collega tegen een nieuwe jongen die maandag was begonnen, verteld dat we allemaal op mannen vallen en de vrijdag samen naar een bar gaan. Aangezien iedereen, op 1 na, een vrouw en kinderen heeft, was dat uiteraard enkel om eens te lachen, maar die jongen is vandaag dus niet meer willen komen. :unsure:
Het feit dat daar ne pipo met zwarte nagellak rondliep, maakte het alleen maar geloofwaardiger.

Niet letterlijk op het werk maar voor een vrij belangrijke opleiding die ik nog ga bijvolgen moest je:
1. Persoonlijk intake gesprek doen met de cursusverantwoordelijke
2. Cv opsturen (opleiding die eigenlijk niets met mijn job te maken heeft)
3. Volledig portfolio opstellen met ervaring, ...
Dit alles met deadlines tegen 30 augustus dus pal in de zomervakantie.
Dag erna een mail gekregen met het bericht dat mijn portfolio goedgekeurd was en dat er nog een gesprek ging volgen "de komende" weken betreffende persoonlijk traject van de cursist,...

Nu weet ik niet hoe ruim je "de komende" weken moet nemen maar we zijn ondertussen half oktober en dat lijkt me toch wel wat lang...
Ter info: 3 andere cursisten hebben exact dezelfde mail gekregen en wachten ook nog altijd.

Mailtje gestuurd naar de cursusverantwoordelijke: Automatische reply--> Ik ben via mail/telefoon niet bereikbaar tijdens de maand oktober :wallbash:

Tijdje terug had ik hier al eens m’n beklag gedaan over de calvarietocht die het vergde om een uitzondering te krijgen voor het gebruik van MS Teams om deel te kunnen nemen aan calls met externen. Na 2,5 maand was die goedkeuring rond. (True story).
Vrijdag heb ik een call met die externe partijen en mijn gevoel zei dat ik dat best op voorhand al even uitprobeerde. Dus de FAQ gevolgd met de stappen hoe die app te installeren. Via IE geraakte ik nog het verst, maar die is niet meer ondersteund dus download van de app startte uiteindelijk niet. Via Edge of Chrome kreeg ik gewoon een droge melding dat MS teams niet ondersteund wordt door IT en ik dus geen toegang krijg tot de downloadpage. En dan een link naar welke apps wel toegelaten zijn door IT :wallbash:

Nogmaals de helpdesk in Kuala Lumpur gecontacteerd die me een hoop dingen heeft laten checken ivm proxy settings met dan uiteindelijk als oplossing dat ik de calls maar via browser moet doen. :wtf: Dat dit in tegenspraak is met hun eigen FAQ waar ze dat afraden en desktop app aanbevelen, zijn zorgen voor vrijdag.

Vind maar raar dat men dezer dagen nog Teams blokkeert, ok hier hebben we het ook dichtgetimmerd dat men niet Teams voor alles en iedereen begint aan te maken... maar met Corona en thuiswerk is dat toch wel onmisbaar geweest.

Terug
Bovenaan