Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

In één van onze magazijnen met kleine bezetting (4 man) was het door Corona vrij kalm het afgelopen jaar, in plaats van direct te snijden in de kosten hebben we beslist om iedereen aan te houden en zaken te doen die we 'ooit wel eens gingen doen wanneer we tijd hadden'.

Die zaken zijn nu gedaan, het werk begint terug aan te zwengelen (+-75% van pre-corona volume) en nu zitten ze alle 4 te zagen dat ze overwerkt zijn, dat we te veel eisen.

Aan het proces is 0,0 verandert, behalve dat er nieuwe heftrucks zijn waarvan iedereen het eens is dat die het werk vereenvoudigt hebben. Ze waren al ons minst performante team pre-Corona, nu zijn ze nog eens 25% trager.

Lesson learned, bij een volgende dip in volume niet meer menselijk zijn en gewoon mensen buiten zetten zodat ze niet lui worden.

Ik werk in de zorg. Wij hebben sinds kort coaches die verbinding willen en willen laten merken dat ze er zijn voor ons.
1 van de dingen die ze doen zijn persoonlijke verjaardagskaartjes schrijven. Ik zou me meer gesteund voelen als ze eens komen helpen eten geven of eens een dagske meedraaien, maar dat leren ze blijkbaar in hun dure cursussen niet. Dus doen we het maar met de verjaardagskaartjes 🤷‍♀️
Kaart het eens aan bij jullie Chief Happiness Officer :unsure:

In negatieve burnoutpoints
Flame up points?

Of misschien deze berekening die ik vorige week gaf, dat geeft ook wat happiness voor sommigen:
Klopt, maar daar is een formule voor;
According to Randy Marsh, you can calculate your Adjusted Penis Size (or TMI) with the following formula:
((L*D)+(W/G))/(A^2)
Length times Diameter plus Weight over Girth divided by Angle of the tip squared

Inderdaad. Das het minste.
Zeker met thuiswerk kan dat geen kwaad (de keren dat je elkaar dan al ziet).

Trouwens vorige week leuke quote uit artikel De Tijd: “een carrière maak je niet thuis in je living” (verwijzend naar thuiswerk).
Quote van Bart Mariman, CCO bij ISS.
Wat dus opnieuw bewijst dat het dus is 'who you know / who you bl*w'.
Zien & gezien worden, of je 't nu goed doet of niet.

Als je o.b.v. uw werk & resultaten beoordeeld wordt zou het totaal niet mogen uitmaken of je dit nu doet van op een of ander bureau in BXL waarvoor je alle lappen 2/3u in de wagen zit, of uit een of andere 'shared space' met 30 man verspreid in 1 ruimte of van op 't strand in Saint-Tropez.

Sommige jobs kan je uiteraard niet uitvoeren remote, maar tegenwoordig zijn er zeker veel jobs waar dit alles behalve een probleem is.

Zien en gezien worden zal steeds belangrijk blijven, informeel netwerken via Teams/Zoom/Mail is nu eenmaal moeilijker.

het zal steeds een extra troef zijn denk ik, visibiliteit IRL.

Vrouwelijke manager (& single mom) die mij binnenkort moet beoordelen. Niks speciaals, want onze evaluaties worden niet gekoppeld aan targets..en het is niet dat we opslag krijgen dit jaar. Ze heeft maar 5 mensen onder haar hoede en ik ben de collega die het nauwst met haar samenwerkt
Belt mij "Seg Gumball..wat houden uw dagelijkse taken nu in? Is dat nog steeds hetzelfde als 2jr geleden? Want ik weet niet wat ik over u moet zeggen..het is nooit spannend bij u..ge werkt zoals het hoort, maar ik geef u al letterlijk elke keer een copy-paste van vorige evaluaties..dat gaat beginnen opvallen " :oink:

Meanwhile stuurt die soms om middernacht/1u 's ochtends berichten om het over haar privé te hebben. Onlangs stuurde ze mij zelfs een video vanop haar vakantie waarbij ze in bikini gewoon staat te dansen in het zwembad :shutup:. Beide type berichten negeer ik volledig... Is niet de eerste keer dat ze probeert te hitten. Op een personeelsfeest, net toen ik daar begon te werken zei ze in hare zatte (ik nuchter) "Amaai de Gumball is toch ne schone jongen eh".
Leeftijdsverschil = 19jr
ik = in een relatie.. Bedoel..wijf..respecteer da..

Edit: En ja, voor de mensen die al wegdromen bij dit verhaal.. ze is fysiek ni mis. Type vrouw dat veel sport, naar de zonnebank gaat, Louis Vuitton koopt ed. :crazy:
En mijn vriendin weet wat er gaande is met haar. Ze heeft ook weet van de video :)

Laatst bewerkt:
Vrouwelijke manager (& single mom) die mij binnenkort moet beoordelen. Niks speciaals, want onze evaluaties worden niet gekoppeld aan targets..en het is niet dat we opslag krijgen dit jaar. Ze heeft maar 5 mensen onder haar hoede en ik ben de collega die het nauwst met haar samenwerkt
Belt mij "Seg Gumball..wat houden uw dagelijkse taken nu in? Is dat nog steeds hetzelfde als 2jr geleden? Want ik weet niet wat ik over u moet zeggen..het is nooit spannend bij u..ge werkt zoals het hoort, maar ik geef u al letterlijk elke keer een copy-paste van vorige evaluaties..dat gaat beginnen opvallen " :oink:

Meanwhile stuurt die soms om middernacht/1u 's ochtends berichten om het over haar privé te hebben. Onlangs stuurde ze mij zelfs een video vanop haar vakantie waarbij ze in bikini gewoon staat te dansen in het zwembad :shutup:. Beide type berichten negeer ik volledig... Is niet de eerste keer dat ze probeert te hitten. Op een personeelsfeest, net toen ik daar begon te werken zei ze in hare zatte (ik nuchter) "Amaai de Gumball is toch ne schone jongen eh".
Leeftijdsverschil = 19jr
ik = in een relatie.. Bedoel..wijf..respecteer da..
Ik zou dat melden bij HR, zeker als je je er ongemakkelijk bij voelt.

Ik zou dat melden bij HR, zeker als je je er ongemakkelijk bij voelt.
Tis zo eerder ne "Wijf..kga er nooit op in..probeer het nieens".
En anderzijds is dat de meest zalige manager om mee samen te werken. Die valt u NOOIT met moeilijke dingen lastig. Wil ik nekeer 2u vroeger vertrekken, omdat ik de werkdag beu ben..ik mag het allemaal en het wordt nooit doorgegeven. Wil ik 's morgens 2u later beginnen? Ook allemaal mogelijk. Uiteraard moet het werk wel altijd in orde zijn, wat ook het geval is.
Da voordeel ga ik dan weer nergens meer vinden..

één van de freelancers waar ik mee bij een klant zit die meer met zijn eigen kmo-klanten bezig is dan met de klant waar ie de uren voor factureert en waardoor 90% van het werk op mijn nek valt.

:angry:
Als die zijn naam Kristof is heb ik er ook al mee samen gewerkt vermoed ik, want die deed net hetzelfde. :unsure:

En anderzijds is dat de meest zalige manager om mee samen te werken. Die valt u NOOIT met moeilijke dingen lastig. Wil ik nekeer 2u vroeger vertrekken, omdat ik de werkdag beu ben..ik mag het allemaal en het wordt nooit doorgegeven. Wil ik 's morgens 2u later beginnen? Ook allemaal mogelijk. Uiteraard moet het werk wel altijd in orde zijn, wat ook het geval is.

Als die zijn naam Kristof is heb ik er ook al mee samen gewerkt vermoed ik, want die deed net hetzelfde. :unsure:

er lopen dus meerdere van die exemplaren rond :(

Gisteren heeft ie 2 thirdlevel tickets op mijn naam gezet want zijn agenda "zat overvol"
Maar wel 2u aan de lijn hangen met een klant van hem en onze software gebruiken om die klant zijn infrastructuur remote te beheren.

Dan hebben we daar nog zo een specimen lopen dat maar na 11u toekomt, maar wel om 17u doorgaat. En dat factureert ook per dag.

Zou ze dat niet gewoon toelaten omdat ze u ziet zitten? Of mag iedereen dat?

Vrouwelijke manager (& single mom) die mij binnenkort moet beoordelen.
Onlangs stuurde ze mij zelfs een video vanop haar vakantie waarbij ze in bikini gewoon staat te dansen in het zwembad :shutup:. Op een personeelsfeest, net toen ik daar begon te werken zei ze in hare zatte (ik nuchter) "Amaai de Gumball is toch ne schone jongen eh"

Leeftijdsverschil = 19jr

Edit: En ja, voor de mensen die al wegdromen bij dit verhaal.. ze is fysiek ni mis. Type vrouw dat veel sport, naar de zonnebank gaat, Louis Vuitton koopt ed. :crazy:
Essentieel in uw verhaal: is ze 19 jaar ouder of 19 jaar jonger dan u. :unsure:

Terug
Bovenaan