Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het ligt misschien aan mij maar op vrijdag krijg je bij IEDERE collega te horen "Ahh gelukkig is het bijna weekend!". Niemand lijkt hier graag te werken..? Ik kijk uiteraard ook wel uit naar het weekend maar doe mijn job wel graag en zit niet elke minuut af te tellen. Hoe zit dat bij jullie?
Was het al maar weekend. :wink:

Het ligt misschien aan mij maar op vrijdag krijg je bij IEDERE collega te horen "Ahh gelukkig is het bijna weekend!". Niemand lijkt hier graag te werken..? Ik kijk uiteraard ook wel uit naar het weekend maar doe mijn job wel graag en zit niet elke minuut af te tellen. Hoe zit dat bij jullie?
Hangt van het weer af. Deze week toch veel rust op genomen omdat ik echt sterf langs binnen als het zonnetje schijnt en ik binnen zit.

Hangt van het weer af. Deze week toch veel rust op genomen omdat ik echt sterf langs binnen als het zonnetje schijnt en ik binnen zit.
Snap ik wel hoor :-) alleen is het wel beetje demotiverend als je vraagt "hoe ist?" en je altijd het standaard antwoord "Goe dat vrijdag is" krijgt van iedereen. Altijd, zomer of winter..

9 van de 10 keren is het hier "Verdorie, het is AL weekend :sop:"
Niet dat ik geen zin heb in het weekend, in tegendeel, maar die weken vliegen zo hard voorbij dat het niet meer normaal is.

Een sales-kerel van ons bedrijf die mij gisteren aansprak met "jongen". :wtf:

Die arrogante gasten met hun grote muil moeten zich toch altijd nét iets beter voelen dan de rest hé. Is dat de eerste les bij sales-opleidingen misschien?
Les 1: Je bent beter dan de rest.
Les 2: Zet een grote muil op. Je weet altijd alles, ook als je het niet weet.
Les 3: Je mag de meest onrealistische planning en technische oplossingen beloven aan de prospect. Voor dat liegen krijgen jullie commissies. Het uitvoerende team kuist uw stront wel op, zonder commissie uiteraard.

Voila jongens, hier heb je allemaal een kostuum, een zonnebril en nog een flinke portie arrogantie erbovenop. Veel succes!
Zoiets zou mij ook storen, maar dat is toch het ideale moment om gewoon iets gelijkaardigs terug te zeggen? :D

Gohja na een werkweek ben ik toch ook altijd moe en blij dat het weekend is.

Vind het vreemd als mensen verveeld zijn als ge ze belt op wat ik op hun werkgsm omdat ze in verlof zijn.
Zet dan niet uw gsm nummer in uw handtekening of houd zowel een werk- als privégsm, is wat ik doe net om te vermijden dat ik werktelefoons moet opnemen.

Hier komen we eigenlijk allemaal graag werken, geen gezaag over eindelijk weekend, wel: "oef, tis vrijdag!" maar dat is omdat het door corona VEEL drukker is dan andere jaren tijdens de zomer en er dan eindelijk rust is... Totaal niet omdat de inhoud of collega's ons tegen staan, wel dat we al anderhalf jaar in 4de en soms 5de vitesse bezig zijn zonder echte rustige periodes tussenin.

Vind het vreemd als mensen verveeld zijn als ge ze belt op wat ik op hun werkgsm omdat ze in verlof zijn.
Zet dan niet uw gsm nummer in uw handtekening of houd zowel een werk- als privégsm, is wat ik doe net om te vermijden dat ik werktelefoons moet opnemen.
ik snap niet waarom je een aparte werk gsm zou hebben want je betaalt "voordeel alle aard" op zowel het toestel als je abonnement

7 a 8 uur 5 dagen per dag met hetzelfde bezig zijn, hoe leuk het ook mag zijn ik was wel blij dat ik vanaf was voor twee dagen.

En zondag dan fuck tis morgen maandag gevoel :(

Hier komen we eigenlijk allemaal graag werken, geen gezaag over eindelijk weekend, wel: "oef, tis vrijdag!" maar dat is omdat het door corona VEEL drukker is dan andere jaren tijdens de zomer en er dan eindelijk rust is... Totaal niet omdat de inhoud of collega's ons tegen staan, wel dat we al anderhalf jaar in 4de en soms 5de vitesse bezig zijn zonder echte rustige periodes tussenin.
De meeste auto's hebben wel 6 vitessen tegenwoordig... zo moe zulde wel ni zijn als ge in 5e blijft steken :tongue:.

Ik laat dan gewoon bellen. De meesten staan in mijn contacten dus zie ik meteen wanneer het professioneel is en ik dus niet moet opnemen. Onbekende nummers neem ik sowieso al niet op wanneer ik geen telefoontje van iemand verwacht tijdens mijn vakantie. Ik heb er dus geen last van.

Waarom nemen die mensen op als ze met vakantie zijn?

Edit: als ik een belangrijke functie heb (managing director, VP, ceo, etc.), dan zal ik wel meer durven opnemen als er geen echte back up is. Maar dan moet het echt gaan over een belangrijke deal of iets dergelijks.

Terug
Bovenaan