DEN_DWOAZN
Active member
Sleuren ze je dan niet meer naar beneden? Gelukkig hier co-leadership door een aantal en als er één scheef gaat dan zorgen de anderen er wel voor dat alles terug in lijn komt.
Nee, niet persé.
Mijn takenpakket bestaat eruit om process-installaties mee te ontwikkelen en op punt te zetten, zodra dit (min of meer) het geval is dan draag ik deze over naar productie. Ik heb wel de gewoonte om deze vanop afstand mee te blijven volgen en dan zien je toch wel dat het links en rechts fout loopt.
We zijn namelijk een Seveso-bedrijf maar de PBM's worden amper toegepast, als er dan een incident plaats heeft gevonden is het natuurlijk alle hens aan dek.
Ik spreek operatoren zelf aan op hun PBM-gebruik, bij repetitieve inbreuken meld ik dit aan hun directe leidinggevenden.
Deze reageren dan zeer kordaat naar mij toe à la 'dit valt absoluut niet te tolereren, dit gaan we aanpakken, ...' maar uiteindelijk zijn dit dode mussen.
- leidinggevenden hebben per definitie een verantwoordelijkheid (al is het maar het welzijn van de mensen wie aan heb rapporteren)
- afschuiven van verantwoordelijkheid/werk is een trend in de hele “lean” cultuur want niemand heeft nog marge
- close zijn met ondergeschikten werkt volgens mij het beste (tenzij hier een sexuele ondertoon bedoelt wordt)
- als je aan de zijlijn staat te kijken ben je misschien geen deel van het probleem, maar ook niet van de oplossing
Ik vraag me ook altijd af hoe mensen oordelen dat men “alles verneukt”. Hoe vertaalt zich dat dan? Dat het bedrijf inkomsten verliest? Is het met die voorspellende kracht niet interessant om er proberen waarde uit te slaan?
Mijn ergernis is zijn een aantal mailtjes gemarkeerd als dringend, die over banale zaken. Een beetje zoals in de lijn van hierboven: als mensen eens naar het groter geheel konden kijken, dan waren we al een stap dichter tot een efficiënt werking
Close zijn met ondergeschikten is absoluut niet verkeerd, maar dan moet er wel consequent met iedereen omgegaan worden. Wanneer er 'favorieten' zijn die meer mogen dan anderen ben je niet meer consequent bezig.
"
"