Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niets slecht. Jij hebt hier altijd al waarden/standpunten verdedigd waarover je hebt gedacht en geargumenteerd. Meer niet, enkel positief zelfs. Mijn idee van een leraar zijn standpunt is dat het kortzichtig en opgelegd is, dat heb jij niet.
Meeste van uw punten ga ik trouwens mee akkoord, de manier van brengen minder.

Gelukkig ben jij er nog met je doordachte, gefundeerde mening, vanuit een brede, onbevooroordeelde kijk op de wereld, vrij van veralgemeningen en platitudes, over leerkrachten en hun gedachtengoed.

Alles hangt af van de bedragen, maar er is bij tijden van krappe cash-positie nu wel nog een verschil in beleid tussen een CAPEX van 20 m€ vs een extra OPEX van 100 k€ natuurlijk… maar ik snap dat het raar oogt, en soms klopt het ook gewoon niet.

Tuurlijk, van miljoeneninvesteringen verwacht ik ook niet dat ze die doen. Paar zo een paar 100 K€ CAPEX tegenover een paar 10 K€ verspillen aan wat reizen waar niemand op zit te wachten...

Gvd vrijdag 15 uur ofzo gewerkt omdat 't druk was en een aantal collega's ziek waren of in verlof.

Ik moest dan deze namiddag m'n vriendin naar 't ziekenhuis doen, maar ben kunnen omdraaien omdat ik ne bult op m'n band had.

Zie ik net ne mail van ne collega dat er een lift geblokkeerd staat.
Die had ik dus niet gezien als ik naar 't ziekenhuis was kunnen doorrijden zoals in m'n agenda stond.

Collegialiteit en klantvriendelijkheid 0,0 hé.
Als ik die mail pas morgen had gezien dan hadden die mensen nog heel de dag zonder lift gezeten.

Ipv dan zelf ff de fucking telefoon op te pakken als uwe collega er niet is.
Echt kwaad word ik er van.

@kay-gell Ik zie toch vaak weerkerende patronen bij u op het werk. Waarom blijf je dat altijd op u pakken? Wat zegt uw baas daarvan?

Niet veel. Zijn eigenlijk wat te laks bij ons op dat vlak.
Het zijn altijd ook dezelfden die niet verder denken dan hun neus lang is maar an sich doen ze hun werk wel goed dus ja 🤦‍♂️

Zonet op Linkedin een berichtje gekregen van een ex-collega dat hij ook komt solliciteren bij het bedrijf waar ik nu werk. Dat is dan nummer 3. :p

Alles hangt af van de bedragen, maar er is bij tijden van krappe cash-positie nu wel nog een verschil in beleid tussen een CAPEX van 20 m€ vs een extra OPEX van 100 k€ natuurlijk… maar ik snap dat het raar oogt, en soms klopt het ook gewoon niet.
- In grote bedrijven is verantwoordelijkheid opex en capex vaak opgedeeld en wordt er met budgetten gewerkt waar iedereen aan moet voldoen
- Best practice zou in principe ook geld kunnen opbrengen en mogelijk sneller dan capex

In dat opzicht mijn frustratie van de laatste maand: centraal wordt bedrijf ingehuurd om facility management te doen (opex) maar elke aanvraag resulteert in een meerkost waardoor nu alles gevraagd wordt om zelf te doen via capex (of opex maar dan geen fee te betalen doordat we het zelf doen)

- In grote bedrijven is verantwoordelijkheid opex en capex vaak opgedeeld en wordt er met budgetten gewerkt waar iedereen aan moet voldoen
- Best practice zou in principe ook geld kunnen opbrengen en mogelijk sneller dan capex

In dat opzicht mijn frustratie van de laatste maand: centraal wordt bedrijf ingehuurd om facility management te doen (opex) maar elke aanvraag resulteert in een meerkost waardoor nu alles gevraagd wordt om zelf te doen via capex (of opex maar dan geen fee te betalen doordat we het zelf doen)

Dus eigenlijk is dat facility management bedrijf dan weggesmeten geld omdat je uiteindelijk toch alles zelf moet doen? Precies goed over nagedacht :)

Afgelopen 4 jaar Service Desk Lead geweest, was het een beetje beu en zeker omdat de kwaliteit van de nieuwe mensen stelselmatig minder wordt terwijl het werk ingewikkelder wordt. Cloud- en OnPrem-services tezamen maakt het echt niet gemakkelijker voor de Service Desk, helaas zorgt dat ervoor dat je tweemaal zoveel werk hebt om alles uitgelegd te krijgen en op te volgen.

Aangegeven intern dat ik iets technischer wil, misschien meer Azure-related omdat onze client toch zwaar aan't inzetten is daarop. Hebben ze daarmee ingestemd en mij op een project gezet waar ik in theorie zou helpen services te verplaatsen van OnPrem naar Azure. In praktijk komt het erop neer dat ik gewoon de administratieve hulp ben geworden van de manager van dat project. Meer dan 1.000 emails verstuurd op paar weken tijd om medewerkers om hun app voorkeuren te vragen, PPT'jes maken, algemeen administratief werk en opvolgingen, etc. Echt nutteloos werk (afin, voor het project niet, voor mij persoonlijk wel).

In het afgelopen jaar wel een aantal certificaten behaald om mij te herorienteren want Service Desk Management is wat mij betreft een doodlopend straatje. Eerst begonnen met het algemene GCE certificaat (Google Cloud Engineer) en ook gekeken (maar niet behaald) naar AZ-104 en AZ-304 (Azure Administrator en Azure Solutions Expert), maar dat was me toch iets te breed en daarvoor is mijn IT-kennis wat te beperkt (ik weet niets van Linux/Bash/Powershell). Dan de Microsoft Fundamentals maar eens gedaan om te kijken of er uberhaupt wel iets is dat me aanstaat, en onlangs de DP-900 Azure Data Fundamentals gedaan. Dat beviel me wel en ik ben sowieso een fan van bezig zijn met Data in het algemeen, heb bij wijze van spreken 20.000 persoonlijke excel lijsten/databases thuis en rapportjes draaien, statistieken bijhouden en grafiekjes maken, waren ook altijd het hoogtepunt van mijn werk in lower management.
Nu via Coursera begonnen met de Google Data Analytics Professional Certificate (waarvan de CIO geloof ik aankondigde dit als equivalent te beschouwen van een Bachelor-diploma bij toekomstige werknemers, en ook andere bedrijven bereid vond dit te sponsoren) en de IBM Data Analyst Professional Certificate. Over 6 maanden zou ik dus SQL, R, Python, Tableau op een vrij goed niveau moeten beheersen met een deftige portfolio (groot deel van de cursussen zijn een focus op het uitbouwen van een portfolio met persoonlijke projecten). Dan nog een tweetal Azure certificaten behalen om aan te tonen bekend te zijn met haar Data Solutions online en ik hoop ofwel intern ofwel extern een data analyst/engineer functie te pakken te kunnen krijgen.

Maar goed, ondertussen doorbijten en secretaresseke spelen.

Zonet op Linkedin een berichtje gekregen van een ex-collega dat hij ook komt solliciteren bij het bedrijf waar ik nu werk. Dat is dan nummer 3. :p
Dit zegt heel veel. Enerzijds dat de verstandhouding tussen enkele ex-collega's goed zit. Zo goed zelfs, dat jullie elkaar terug opzoeken en graag terug willen samenwerken. En anderzijds betekent dit dat je frustraties naar je ex-werkgever gegrond waren.

Dit zegt heel veel. Enerzijds dat de verstandhouding tussen enkele ex-collega's goed zit. Zo goed zelfs, dat jullie elkaar terug opzoeken en graag terug willen samenwerken. En anderzijds betekent dit dat je frustraties naar je ex-werkgever gegrond waren.
Even de taalpurist uithangen: enerzijds/anderzijds duidt op een tegenstelling en moet je dus ook zo gebruiken.
In deze context maak je eerder een opsomming, en kan je enerzijds/anderzijds dus niet gebruiken.

Maar je inhoudelijke punten kloppen inderdaad!

Even de taalpurist uithangen: enerzijds/anderzijds duidt op een tegenstelling en moet je dus ook zo gebruiken.
In deze context maak je eerder een opsomming, en kan je enerzijds/anderzijds dus niet gebruiken.

Maar je inhoudelijke punten kloppen inderdaad!
Haha je hebt gelijk :-)

Ben een (online) opleiding aan het volgen deze week, en de instructeur slipt er regelmatig "come to daddy" tussen. Voel me daar eigenlijk een beetje ongemakkelijk bij :unsure:

Een sales-kerel van ons bedrijf die mij gisteren aansprak met "jongen". :wtf:

Die arrogante gasten met hun grote muil moeten zich toch altijd nét iets beter voelen dan de rest hé. Is dat de eerste les bij sales-opleidingen misschien?
Les 1: Je bent beter dan de rest.
Les 2: Zet een grote muil op. Je weet altijd alles, ook als je het niet weet.
Les 3: Je mag de meest onrealistische planning en technische oplossingen beloven aan de prospect. Voor dat liegen krijgen jullie commissies. Het uitvoerende team kuist uw stront wel op, zonder commissie uiteraard.

Voila jongens, hier heb je allemaal een kostuum, een zonnebril en nog een flinke portie arrogantie erbovenop. Veel succes!

Ben een (online) opleiding aan het volgen deze week, en de instructeur slipt er regelmatig "come to daddy" tussen. Voel me daar eigenlijk een beetje ongemakkelijk bij :unsure:
Euhm, en in welke context is dat dan?
Zo gewoon casual "mag ik eens een vraag stellen?" => "sure, come to daddy" ofzo? :unsure:

Een sales-kerel van ons bedrijf die mij gisteren aansprak met "jongen". :wtf:

Die arrogante gasten met hun grote muil moeten zich toch altijd nét iets beter voelen dan de rest hé. Is dat de eerste les bij sales-opleidingen misschien?
Les 1: Je bent beter dan de rest.
Les 2: Zet een grote muil op. Je weet altijd alles, ook als je het niet weet.
Les 3: Je mag de meest onrealistische planning en technische oplossingen beloven aan de prospect. Voor dat liegen krijgen jullie commissies. Het uitvoerende team kuist uw stront wel op, zonder commissie uiteraard.

Voila jongens, hier heb je allemaal een kostuum, een zonnebril en nog een flinke portie arrogantie erbovenop. Veel succes!
Ok ...

Terug
Bovenaan