Doet me denken aan een vergadering vele jaren terug. 15 man in de zaal, een Koreaan die iets aan het uitleggen was in het Engels en niemand van ons die er een woord van begrepen had wegens een niet-zo-licht accent...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nu moet je in het break systeem inloggen om naar de wc te gaan en dan wordt je aantal min afgetrokken van u pauzeMijn vrouw heeft ook ooit een tweetal jaar in zo'n callcenter gewerkt. Dat was toen ook al van dat gezeik (ik spreek van 15+ jaar geleden). Toen ze ineens ook nog toestemming moest vragen om naar het toilet gegaan heeft ze haar schup daar afgekuist. Beste beslissing in haar loopbaan ooit.
Sommige mensen worden echt zwaar uitgebuit.nu moet je in het break systeem inloggen om naar de wc te gaan en dan wordt je aantal min afgetrokken van u pauze
Dit dus ..Weinig mensen die toegeven dat thuiswerk vooral handig is om met andere dingen bezig te zijn dan met het werk.
Niks mis mee, maar geef het dan ook toe.
Maar het taboe is heel groot om toe te geven dat er gepoetst, gewassen, eten gemaakt wordt
Bij ons heeft men actief gekeken naar output thuiswerk vs op bureau en de resultaten zijn opmerkelijk.
Maar oké als ik echter afga op dit forum is thuiswerk gelijk aan maximaal knallen en nooit stoppen met werken.
waarheid ligt ergens middenin?

, maar ne baas die zo redeneert kan voor mij de hoogste BOOM in. Mijn C4'ke ligt dan al klaar sé. Ten eerste is dit dan een gebrek aan vertrouwen van de baas in mij als werknemer. Ten tweede mag ie (terecht) zagen als mijn productiviteit, minder is als ervoor. Als die hetzelfde is of zelfs beter (omdat ik uren winst doe door meteen aan de PC te kruipen hier) wat is dan het probleem ??? 
Dit dus ..
Echter de vraag is eerder: Heeft thuiswerk geleidt tot minder winst en geleidt tot een vermindering van de productiviteit?
Volgens hetgeen ik zo rond mij hoor is het antwoord: Neen (Toch niet bij onze firma hier)
Ik begrijp niet als een baas zou roepen en tieren: Thuiswerk! Godverdomme dieë werknemer van mij zit ondertussen de afwas te doen! Eet ne biefstuk in zijne tuin en gaat even liggen surfen op internet!
Klopt dit? Deels wel, we moeten een kat een kat noemen hé, maar ne baas die zo redeneert kan voor mij de hoogste BOOM in. Mijn C4'ke ligt dan al klaar sé. Ten eerste is dit dan een gebrek aan vertrouwen van de baas in mij als werknemer. Ten tweede mag ie (terecht) zagen als mijn productiviteit, minder is als ervoor. Als die hetzelfde is of zelfs beter (omdat ik uren winst doe door meteen aan de PC te kruipen hier) wat is dan het probleem ???
![]()
Oudere mensen heel vaak nog wel
"Goeiedag het is hier met xxx xxx van de xxx-straat in random postcode + gemeente"
Alsof ik dan weet wie ge zijt..
Ik zeg altijd Goeiemorgen/middag/avond, u spreekt met xxx. Geef ik u alvast mijn klantnummer/het dossiernummer?
Direct vertrokken dan![]()
Toevallig telefoon gehad van de avatar van @Mr.Fingers?Hier ook al vaak gemerkt dat oudere mensen vaak hun woonplaats moeten vermelden, ook al is dat totaal niet relevant.
Oudere mensen wijken sowieso vaak te veel af ipv gewoon to the point te komen.
Vroeger nog in een hotel gewerkt en dan kreeg ge ook zo van die telefoons waarbij men bijvoorbeeld wou weten of ons hotel makkelijk bereikbaar was met de bus vanaf het station.
Maar in plaats van de vraag "Goeiedag, we hebben morgen een reservatie bij jullie en ik vroeg me af of er een bus vanaf het station stopt in de buurt van het hotel?" krijgt ge dan een verhaal in de aard van "Goeiendaaggggg tis hier met Maria uit Erpemere he, wij zijn dat die die reservatie bij jullie hebben gemaakt, we kijken er al echt naar uit om dit weekend te komen, zeker nu met dat schoon weer! Maar we zaten wel met een klein probleem want ons Rene mag van de dokter niet meer met de auto rijden en ikzelf durf dat niet goed zo ver rijden over de autostrade enz want het is toch zo druk op de baan he meneer met al die camions enz! Normaal gezien ging ons Lisa ons dus brengen want die heeft toch ne wagen van het werk en rijdt dus gratis maar nu vertrekken de kleinkinderen toch wel niet op kamp zeker morgen dus kon dat niet meer. Maar dan pakken we de trein he want we zijn gepensioneerd dus we reizen toch goedkoop en zo met de trein is eigenlijk ook gezellig he meneer. Maar het is de eerste keer dat we in Hasselt komen en we kennen het daar dus nog niet zo goed, in Brussel zijn we wel al eens geweest maar dat is ook al lang geleden dus dat zal ook wel veel veranderd zijn allemaal na al die jaren maar Hasselt is sowieso wel kleiner en gezelliger dan Brussel denk ik he? Maar als we zo ver onderweg geweest zijn zien we het zeker niet zitten om nog te stappen met die koffer, want ik heb sowieso al vlug last van mijne knie, ook al pak ik er pillekes voor. Maar in Hasselt zijn de bussen toch gratis he meneer, of moet ge daar tegenwoordig ook al voor betalen? Ze vragen toch overal geld voor he tegenwoordig, gratis bestaat niet meer. Ons Rene had daarstraks om de computer in de google al eens gekeken of er een bus is die ons van het station naar jullie hotel reed maar toen bleef de computer hangen en wij zijn oude mensen en kennen daar dus neit veel van he meneer, de kleinzoon zal dus wel eens langskomen in de week om dat te maken. Hij had ook een planneke willen uitprinten met de computer want dat is altijd handig he in zo'n weekend maar dat gaat nu dus niet meer want de computer hangt maar misschien kan ik bij jullie ook wel een planneke krijgen? Dan kan ik daarop aanduiden waar het hotel is want ja anders lopen we verloren he meneer, ge kent dat! Maar als ik u niet stoor dan wil ik dus even vragen, rijdt er een bus van het station naar jullie hotel?"

nu moet je in het break systeem inloggen om naar de wc te gaan en dan wordt je aantal min afgetrokken van u pauze
Document dan wel direct teruggevonden en doorgestuurd.
Dienst Ar: is dat augmented reality? Aka de dienst met de glazen bollen?Net nog een leuke gehad.
Verkoper mailt vorige week met de mededeling dat zijn klant X ergens in januari een overschrijving aan ons heeft gedaan van een bepaald bedrag. Of wij dat terugvinden.
Ik ga eens kijken bij die klant zijn facturen rond die periode en ik vind niets terug. Misschien heeft hij meerdere facturen betaald, dus ik ga in zijn betalingshistoriek van januari kijken en ik kan van dat bedrag geen enkel spoor of aanknoping vinden. Het begint al wat te lijken op de jacht op Jürgen Conings... Dan maar eens mijn licht opsteken bij AR want zij boeken de binnenkomende betalingen er er kan natuurlijk altijd eens iets verkeerd geboekt zijn, maar ook zij vinden rond die periode geen overeenkomend bedrag op onze rekening.
Ik kaats de bal dan terug naar de verkoper en vraag of de klant een bewijs kan doorgeven van betaling. Misschien heeft hij het wel op de verkeerde rekening gestuurd. Verkoper stuurt na een dag of twee een screenshot door van de klant en ik zie al direct wat er mis was. Klant heeft het over een betaling in januari 2020! Ja, zo kan ik het ook ze.Document dan wel direct teruggevonden en doorgestuurd.
Het was natuurlijk weer nen Hollander.

Accounts Receivable ... ? Dat is nu toch een heel gewone en veel gebruikte afkorting hoor.Dienst Ar: is dat augmented reality? Aka de dienst met de glazen bollen?![]()
Ik zit niet in de branche, dus mij zei dat niets. Het eerste wat in me opkwam was augmented reality. Komt ervan als je veel in de mobile wereld zitAccounts Receivable ... ? Dat is nu toch een heel gewone en veel gebruikte afkorting hoor.

Ik zit niet in de branche, dus mij zei dat niets. Het eerste wat in me opkwam was augmented reality. Komt ervan als je veel in de mobile wereld zit![]()

.Bij ons is AP eerder het bodemloos vat.
Maar om het dan uit te leggen: Elk ietwat groter bedrijf (denk ik?) heeft een accounts receivable persoon of departement. Dat is basically de boekhouding, degenen die de facturen boeken en betalen.
En bij elke bedrijf dat ik ken, is dat een zwart gat waar ge vragen naartoe kunt sturen die in het niets verdwijnen.

Voor de dienst met de glazen bollen : dat is accounts payableBij ons is AP eerder het bodemloos vat.![]()

Ik versta eigenlijk niet hoe Cronos al jarenlang op die manier kan werken. Alles opsplitsen in kleine firma's, om allerlei korting en subsidies te hebben, maar geen vakbond nodig te hebben etc. Terwijl het duidelijk is dat er een centrale groep is: de auto's, de logistieke organisatie etc wordt allemaal samen beheerd. Dat zijn totaal geen onafhankelijke bedrijven, er zijn afspraken om elkaar niet te hard te beconcurreren etc.
Er is zoveel fout aan, maar toch blijft dat duren.