Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Twee dagen opleiding die in het Engels moeten omdat een Waalse collega geen Nederlands begrijpt. De lesgever zijn Engels is dan ook nog echt van dat plat Vlaams Engels. Mijn concentratie is sowieso al niet dat maar nu is het echt 0,0
Bud, come awn sheldon, you know é dat such een koersoes in powerpoint, is echt geweldig hé
en you learn so mutch from id éh

Dat is inderdaad waar, maar het gaat ook om een vastbenoemde ambtenaar waar zelfs zijn bazen amper vat op hebben.
Als ambtenaar zijnde een discussie met een privébedrijf gehad omdat ze mijn digitale handtekening niet wilden aannemen. Moest afprinten en een krabbel onderzetten en inscannen . Was veiliger volgens het securitybedrijf...

Als ambtenaar zijnde een discussie met een privébedrijf gehad omdat ze mijn digitale handtekening niet wilden aannemen. Moest afprinten en een krabbel onderzetten en inscannen . Was veiliger volgens het securitybedrijf...
Binnenkort (ale, als ze ooit es goesting hebben) digitaal tekenen via ItsMe jong. Nu gaat het nog niet, maar 't zit naar 't schijnt wel in de pipeline.
Nu moet dat nog met de kaartlezer, maar wie heeft dat tegenwoordig nog bij de hand. 't Is allemaal ItsMe om in te loggen tegenwoordig.

Binnenkort (ale, als ze ooit es goesting hebben) digitaal tekenen via ItsMe jong. Nu gaat het nog niet, maar 't zit naar 't schijnt wel in de pipeline.
Nu moet dat nog met de kaartlezer, maar wie heeft dat tegenwoordig nog bij de hand. 't Is allemaal ItsMe om in te loggen tegenwoordig.

Ben al content dat we niet linksboven aan ons gsm of computerscherm moeten likken om de betaling te voltooien voor een email. Had het aan bpost gelegen het was van dat!

Geen wonder dat je zo snel promotie kan maken in een bedrijf vol dergelijk incompetente boomers. Ik kan ook exporteren naar pdf maar hier worden zulke zotte skillzzz niet naar waarde geschat helaas
Voor de duidelijkheid: het zijn sommige van onze klanten die op die manier werken, niet wij. :p Het bedrijf waar ik voor werk ging daar vroeger heel vaak in mee omdat ze grote klanten tevreden wouden houden, maar de laatste jaren (onder nieuw management) zijn ze meer en meer aan het afstappen van het idee dat we voor iedere grote klant uitzonderingen moeten maken. En dat vind ik een positieve evolutie.

Ik gebruik een overheidsloket waar je wel kan inloggen met ItsMe, maar als je een dossier finaal moet indienen moet dat wel via de eID-kaartlezer.

gV1X6Hw.gif

Kaartlezer? Zit in onze laptops ingebouwd. (Overheid is moderner dan ge denkt :) )

Niet houden omdat ze slecht betalen?
pc200 dus tenzij je 16 jaar aan een stuk hebt gewerkt kom je niet eens aan €1600
in mijn opstart zitten jonge mensen die voltijds werken voor €1300...
dan is er nog de planning die langs geen kanten klopt. Om een voorbeeld te geven van een collega: zij had week 1 late shift maandag en donderdag vrij en dan 8 dagen aan een stuk werken omdat ze van late naar dag uren ging in week 2. Dus die mannen vinden dat normaal dat ge soms 5+ dagen aan een stuk moet werken. vrij tot zon tot 22 uur werken en dan van maandag - tot vrijdag om 8 uur al beginnen.

slecht loon
kut planning
elke dag uitgekakt worden aan de telefoon
elke dag moet je min één telenet product hebben verkocht aan bestaande klanten
een programma dat niet werkt

voor 1300 - 1400€

je moet een echte masochist zijn om daar te willen blijven
Is dat daar niet een beetje het probleem van gebrek aan opleiding (en/of competentie)? Heb onlangs een uur verscheten aan de lijn om te proberen 1 optietje te activeren, waarna op een bepaald moment gewoon de lijn werd verbroken. Ga ik daarna bij de Telenet winkel langs, is het op 5 minuten gefixed.

Extrapoleer dit gevalletje eens even op grotere schaal? Dat is een gigantische verspilling van resources, niet?

je krijgt 6 dagen opleiding en in die 6 dagen krijg je maar 30% van de problemen die je gaat tegen komen. Begrijpelijk want telenet klanten bellen voor alles binnen, echt voor alles.

Wij werken dus met een citrix kant en aan de andere kant een beveiligde waar ook al onze programma's op draaien.

Ik kreeg dus uitleg van iemand die toonde hoe je een bestand van de citrix kant kan uploaden in 1 van onze programma's.

Je download het bestand, dan doe je langs de citrix kant je mail open en mail je het bestand naar jezelf. Dan doe je langs de andere kant je mail open, download je dat bestand die je net naar jezelf gestuurd hebt en dan kun je het uploaden in ons programma.

Mijn antwoord. Met pdf creator kun je toch gewoon rechtstreeks van citrix kant naar de andere kant opslaan?

Best dat de staat toch belastinggeld genoeg heeft voor al die verloren uren te betalen zeker?

Wij werken dus met een citrix kant en aan de andere kant een beveiligde waar ook al onze programma's op draaien.

Ik kreeg dus uitleg van iemand die toonde hoe je een bestand van de citrix kant kan uploaden in 1 van onze programma's.

Je download het bestand, dan doe je langs de citrix kant je mail open en mail je het bestand naar jezelf. Dan doe je langs de andere kant je mail open, download je dat bestand die je net naar jezelf gestuurd hebt en dan kun je het uploaden in ons programma.

Mijn antwoord. Met pdf creator kun je toch gewoon rechtstreeks van citrix kant naar de andere kant opslaan?

Best dat de staat toch belastinggeld genoeg heeft voor al die verloren uren te betalen zeker?
Ik had hem gevraagd van 'en wat als mijn bestand groter is dan de limiet v/d e-mail attachment?'

E-mail is een vrij slecht data uitwisseling systeem in de meeste gevallen voor zulk een situaties.

In midden maart was er een gaslek in een gebouw. Bij vaststelling bleek dat bijna alle leidingen in de garage kleine lekken vertoonden en er één een groot lek had (die afgesloten werd).
Long story short, al die leidingen in de garage heb ik dan per direct (of zo goed als want dat is niet simpel) laten herstellen.
Maar op die ene afgesloten meter zat nog een lek in de koker naar boven .

Die firma wilde toen breken om daar aan te geraken of die leiding door de trappenhal leggen. Nu goed, dat gaat allemaal zo niet (niet gedekt door de verzekering) en dat gebouw is ook te mooi om die leidingen door de trappenhal te trekken.
Heb ik dus een firma gevonden die dat lek kan herstellen zonder te breken.
Maar dat kost 3000 euro, heb dat tegen die eigenaar uitgelegd van de afgesloten meter. Ben dan met die firma bij hem ter plaatse geweest en heel de uitleg gedaan een maand geleden ofzo.
Nu komt em zeuren dat het nog niet hersteld is.
Ffs sommige mensen.

En het ergste is nog dat het ene is die amper zijn bijdrages betaalt. Dus ik ga de blok zijn privatieve problemen zeker niet laten voorschieten.
Maar het lef om dan zo ne beschuldigende mail te sturen terwijl ik méér dan mijn job gedaan heb hé...

In midden maart was er een gaslek in een gebouw. Bij vaststelling bleek dat bijna alle leidingen in de garage kleine lekken vertoonden en er één een groot lek had (die afgesloten werd).
Long story short, al die leidingen in de garage heb ik dan per direct (of zo goed als want dat is niet simpel) laten herstellen.
Maar op die ene afgesloten meter zat nog een lek in de koker naar boven .

Die firma wilde toen breken om daar aan te geraken of die leiding door de trappenhal leggen. Nu goed, dat gaat allemaal zo niet (niet gedekt door de verzekering) en dat gebouw is ook te mooi om die leidingen door de trappenhal te trekken.
Heb ik dus een firma gevonden die dat lek kan herstellen zonder te breken.
Maar dat kost 3000 euro, heb dat tegen die eigenaar uitgelegd van de afgesloten meter. Ben dan met die firma bij hem ter plaatse geweest en heel de uitleg gedaan een maand geleden ofzo.
Nu komt em zeuren dat het nog niet hersteld is.
Ffs sommige mensen.

En het ergste is nog dat het ene is die amper zijn bijdrages betaalt. Dus ik ga de blok zijn privatieve problemen zeker niet laten voorschieten.
Maar het lef om dan zo ne beschuldigende mail te sturen terwijl ik méér dan mijn job gedaan heb hé...
Leg anders een nieuwe buis door z'n living e. :sneaky:

Onze Duitse klanten gebruikten vaak nog de fax om vragen door te sturen. Dit was in 2017.

Toen heeft ons bedrijf gezegd dat we geen fax meer ondersteunen. Sindsdien typen sommigen onder hen hun orders in een word-document, dat printen ze af, dan scannen ze dat naar hun pc en die scan voegen ze als bijlage toe aan hun e-mail. En dan zijn ze boos op ons omdat wij hun proces "omslachtig" maken.
Op onze dienst verkoop staat er nog een fax speciaal voor de Duitse klanten. De rest van de wereld is daar gelukkig over geraakt.
Maar anders wel correct volk om mee te werken.

pc200 dus tenzij je 16 jaar aan een stuk hebt gewerkt kom je niet eens aan €1600
in mijn opstart zitten jonge mensen die voltijds werken voor €1300...
dan is er nog de planning die langs geen kanten klopt. Om een voorbeeld te geven van een collega: zij had week 1 late shift maandag en donderdag vrij en dan 8 dagen aan een stuk werken omdat ze van late naar dag uren ging in week 2. Dus die mannen vinden dat normaal dat ge soms 5+ dagen aan een stuk moet werken. vrij tot zon tot 22 uur werken en dan van maandag - tot vrijdag om 8 uur al beginnen.

slecht loon
kut planning
elke dag uitgekakt worden aan de telefoon
elke dag moet je min één telenet product hebben verkocht aan bestaande klanten
een programma dat niet werkt

voor 1300 - 1400€
Mijn vrouw heeft ook ooit een tweetal jaar in zo'n callcenter gewerkt. Dat was toen ook al van dat gezeik (ik spreek van 15+ jaar geleden). Toen ze ineens ook nog toestemming moest vragen om naar het toilet gegaan heeft ze haar schup daar afgekuist. Beste beslissing in haar loopbaan ooit.

Mijn vrouw heeft ook ooit een tweetal jaar in zo'n callcenter gewerkt. Dat was toen ook al van dat gezeik (ik spreek van 15+ jaar geleden). Toen ze ineens ook nog toestemming moest vragen om naar het toilet gegaan heeft ze haar schup daar afgekuist. Beste beslissing in haar loopbaan ooit.
Ik zou ook niet willen werken voor een werkgever met een sanitaire infrastructuur van uit de middeleeuwen.

Ik zou ook niet willen werken voor een werkgever met een sanitaire infrastructuur van uit de middeleeuwen.
De voorzieningen waren het probleem niet. Maar vragen om te mogen gaan pissen, en daar dan ook een voorafbepaald aantal minuten voor krijgen, nee, steek uw jobke dan maar in uw hol.

Terug
Bovenaan