Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Next level reply all ketting chaos hier... :frown:

Dit keer is het niet intern in het bedrijf maar via een (ik vermoed Tender) Platform waarop ik blijkbaar ben toegevoegd samen met een aantal collega's maar ook mensen van concurrenten, keuringsorganisme, Engineering partijen, machinebouwers, andere Pharma related dingen... na eerst een paar random Out of Office mails van mensen die ik niet ken komt er nu een stroom op gang van mensen die het nodig vinden van te reageren naar een emailadres <...._GuestUsers@...> met "remove me from this mailing list" en varianties daarop. :wallbash::wallbash::wallbash:

En het leukste van heel dit verhaal is: dit moet ook weer juist in juli gebeuren natuurlijk waardoor heel dit spelleke nog eens opnieuw kan beginnen als er volgende week/over 2 weken mensen terug komen uit verlof en den boel nog eens terug opnieuw in gang steken.

Voor een klant (gebouw) wachten op het telefoontje van Proximus waarbij ze dan binnen het halfuur zouden moeten toekomen... Een tijdslot kunnen ze niet meer doorgeven voor wholesale klanten... Alé, wat een zever toch... Zie me hier nu zitten in m'n auto in de zon met airco aan... Terugrijden naar 't kantoor zie ik ook niet zitten, want dan moet ik me door irritant toeristenverkeer wagen. 't Is hier weer druk plezant aan de kust, Franse, Nederlandse en Duitse toeristen, plots weten ze niet meer hoe ze moeten rijden, sens unique? Er gewoon door rijden en dan van hun tetter maken dat ik uit de weg moet...

Next level reply all ketting chaos hier... :frown:
Hier was het een dienst van een ziekenhuis, 125 personen in CC, gelukkig tot nu toe nog geen enkele reply-all. Wel na m'n melding bij hun DPO keurig een mailtje van dezelfde dienst ontvangen met hun excuses.

Geen ergernis op het werk maar op weg naar het werk. De verschrikkelijke urinegeur die in uw gezicht slaat zodra het in Brussel-Noord arriveert 🤮 Precies met dit warme weer nóg erger dan anders.

Sander, is alles opgelost op werf X?
'Alles opgelost Anderson, tip top'.

Telefoon hoofdaannemer: 'Dat is hier niet in orde é, oplevering volgende week donderdag met boeteclausules van 100.000 euro, gaan we doorrekenen!'

Fucking Sander.

Tis 't weekske wi.

Sander, is alles opgelost op werf X?
'Alles opgelost Anderson, tip top'.

Telefoon hoofdaannemer: 'Dat is hier niet in orde é, oplevering volgende week donderdag met boeteclausules van 100.000 euro, gaan we doorrekenen!'

Fucking Sander.

Tis 't weekske wi.
Heerlijk, das zoals ze bij ons aan ons mannen kunnen vragen: "heb jij die werf dan volledig afgewerkt en opgeruimd?" "Jup, volledig klaar". 2 weken nadien ofzo op werfbezoek voor een ander project: staat dat daar dan nog vol bobijnen met kabels, kabelladder... soms nog een halven bak gereedschap dat gij u op den duur afvraagt hoe ze überhaupt kunnen werken op hun nieuwe werf als al hun gereedschap hier nog ligt. :laugh: Op zo'n momenten vergeet ik dan even de vervelende kantjes van mijn job en ben ik vooral tevreden dat ik zelf geen mensen op de werf moet aansturen, dat is dan mijn dagelijkse glimlach op het werk :tongue:

Heerlijk, das zoals ze bij ons aan ons mannen kunnen vragen: "heb jij die werf dan volledig afgewerkt en opgeruimd?" "Jup, volledig klaar". 2 weken nadien ofzo op werfbezoek voor een ander project: staat dat daar dan nog vol bobijnen met kabels, kabelladder... soms nog een halven bak gereedschap dat gij u op den duur afvraagt hoe ze überhaupt kunnen werken op hun nieuwe werf als al hun gereedschap hier nog ligt. :laugh: Op zo'n momenten vergeet ik dan even de vervelende kantjes van mijn job en ben ik vooral tevreden dat ik zelf geen mensen op de werf moet aansturen, dat is dan mijn dagelijkse glimlach op het werk :tongue:
Een best wel grote aannemer hier uit de geburen had vroeger (nu misschien nog) zo een viertal "Rafkes*" in dienst. Dat waren oudere werknemers, paar jaar van hun pensioen, die eigenlijk niet meer rendabel waren in een gewone functie. Die hun taak was om na oplevering alle klein prutsen die toch opdoken gaan fixen (genre wat pleisterwerk bijwerken, koppel tegels terugleggen, plinten bijplaatsen) EN als werkmannen "klaar" waren heel de werf nagaan op achtergelaten/vergeten materiaal. Die begonnen met een erg basic uitgeruste camionette maar mochten houden wat ze vonden, na een jaartje ofzo hadden die mannen ongeveer ALLES bij.

*hun eerste werkman zo heette Raf(ke), de naam is blijven plakken aan de functie

Ik kom als hersteller van bouwmachines redelijk veel op werven en ook komen wekelijks toch een stuk of 15 hoogwerkers binnen voor onderhoud. Je wil niet weten hoeveel kg bouwbeslag en werkmateriaal ik jaarlijks zou kunnen vergaren. Imo is de bouw nog altijd veel te lucratief met hoge marges als je ziet hoe die mannen met (werk)materiaal omgaan.

Terug
Bovenaan