Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nee maar een beetje gezond verstand is altijd fijn. En uw vergelijking is verkeerd.

Je zou het kunnen vergelijken met een persoon die binnen belt en aan de politie vraagt hoe ze haar snelheidsboete moeten betalen. En dan aan u vraagt hoe een overschrijving werkt. De politie heeft betere dingen te doen dan uit te leggen hoe je een overschrijving moet doen.

Op onze brief staat indien je vragen hebt over je dossier bel dit nummer: xxxxxxx

Op onze brief staat niet indien je vragen hebt hoe je door de maatschappij moet geraken bel dit nummer: xxxxx

Als mensen mij bellen met vragen over hun dossier geen probleem ik ben hun dossierbeheerder. Ma je moet mij niet bellen om te vragen hoe je een brief moet sturen bel dan naar BPOST.

En zoals ik al zei ik dacht dat ze mij voor de gek aan het houden was maar daarna vroeg ze mij dood serieus wat het verschil was tussen het gewoon verzenden en aangetekend verzenden.

Maar geef die dan toch gewoon het adres door van het lokale postkantoor. En je zegt: "Ik ben de dossierbeheerder voor je pensioen, dus daarmee kan ik je jammer genoeg niet helpen. Maar hier zijn de gegevens van je lokale postkantoor. Ga daar eens langs en die gaan je zeker kunnen verder helpen."

Dat postkantoor googlen kost u welgeteld 3 seconden en die persoon gaat nog effectief het gevoel hebben dat ze ne goeie mens is tegen gekomen, die haar toch maar verder geholpen heeft. Als ge echt in uwe goeie zijt, kunt ge haar zelfs al aanraden om dat al in een enveloppe te steken (kijk ne keer bij de schoolartikelen in de supermarkt, daar ga je dat zeker vinden) en het adres waar het naartoe moet mee te nemen naar de post. Dan gaat dat daar in ene keer verstuurd geraken enal.

Terug
Bovenaan