Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

allé, 4e Indiër op 12 maand tijd die zijn ontslag geeft in ons team nadat hij net een volledig trainingsprogramma had gekregen en maandenlange knowledge transfers omdat hij nu ergens 100 euro meer kan gaan verdienen.

We hebben vanaf deze week een app, genaamd Emprova, in gebruik genomen om te tikken.

Zowel gisteren als vandaag bij het openen van de app om uit te tikken gaf deze een foutmelding, namelijk "te veel foutieve login pogingen", wtf?

Er is een gps signaal nodig om te tikken, maar ik moet dit steeds zelf aan zetten, want de optie "Toegang tot locatie voor deze app" opzetten lukt blijkbaar niet. Bij collega's lukt dit wel, dus het ligt waarschijnlijk aan mijn gsm.

Laatst bewerkt:
We hebben vanaf deze week een app, genaamd Emprova, in gebruik genomen om te tikken.

Zowel gisteren als vandaag bij het openen van de app om uit te tikken gaf deze een foutmelding, namelijk "te veel foutieve login pogingen", wtf?

Er is een gps signaal nodig om te tikken, maar ik moet dit steeds zelf aan zetten, want de optie "Toegang tot locatie voor deze app" opzetten lukt blijkbaar niet. Bij collega's lukt dit wel, dus het ligt waarschijnlijk aan mijn gsm.
Wij werken ook met Emprova. App geeft problemen. Ik heb een snelkoppeling op m'n smartphone gezet naar de site in mijn browser. Werkt goed.

De hackers hebben gewonnen. Elk ziekenhuis waar ik iets betrokken ben is alle IT systematisch onmogelijk aan het maken. Het is totaal onwerkbaar geworden, maar het is blijkbaar de enige manier om patiënten te beschermen.

Wij hebben ook emprova, maar kunnen buiten App ook nog altijd met ons badge aan de tikklok, of via de website van emprova intikken. Maar het klopt dat de app al eens niet werkt

Een badge app die GPS nodig heeft, dat toont weer hoeveel vertrouwen een organisatie heeft in zijn werknemers. Degoutant.

degoutant nog wel?

Lijkt me in heel wat organisaties perfect logisch om enige vorm van controle te houden op correcte aanwezigheid van medewerkers. Bij een fysieke tikklok moet je ook op locatie zijn om te kunnen tikken.

Een badge app die GPS nodig heeft, dat toont weer hoeveel vertrouwen een organisatie heeft in zijn werknemers. Degoutant.
Hoezo? Deze functionaliteit is op zich zo gemakkelijk om toe te voegen en voor allicht zeer veel bedrijven ook gewoon nodig... Niet alles is gemaakt om u als uitvoerder "te pakken" :)

+ Als je wil kan je zo gemakkelijk je geolocatie spoofen en dat misbruiken, ik vermoed dus niet dat de reden van geopositionering was om "de luierikken te controleren". Luierikken zullen hun weg wel vinden rond de geobepaling als ze dat willen :)

Als ge voor een organisatie werkt van over de 1000 werknemers, werkend op verschillende diensten/locaties en verschillende functies wil ik onze HR dienst niet zijn als er geen (verschillende) tik systemen zijn om hun loonberekeningen te doen.

Dat gezegd zijnde is er in het verleden vertrouwen geweest en is er misbruik vastgesteld, waardoor je als organisatie toch moet optreden.

Op mijn vorig werk hebben ze dit ook ingevoerd, maar we waren maar met 10 man in heel de organisatie, die allemaal op kantoor werkte. Daar was het imo wel gewoon degoutant van de werkgever, maar daar zat ook nog wel een heel ander context achter

Of als werkgever de tamzakken die misbruik maken aanpakken ipv iedereen?

Zonder dergelijk systeem komt dat misbruik vaak moeilijk aan het licht.

hier redeneert men nogal snel vanuit de optiek dat alle medewerkers op een zelfde locatie tewerkgesteld zijn en aanwezig zijn. Dan is het nogal evident dat een GPS locatie weinig meerwaarde heeft in dergelijke situatie.

Vaak zijn er echter zéér uiteenlopende profielen in één organisatie die ook gewoon op zéér veel locaties moeten werken zonder dat daar een leidinggevende bij aanwezig is. Dan is dit soort systeem gewoon een tool om de excessen op te sporen en aan te pakken.

edit: ik zie trouwens ook niet in hoe je dit plaatst onder "iedereen aanpakken". Je komt werken en je krijgt daarvoor betaald. De werkgever mag dan toch nog wel weten waar jij bent op het moment dat je zegt dat je aan het werk bent zeker? Of is dit tegenwoordig ook al te veel gevraagd?

De doorgeslagen waanzin van security en data privacy tegenwoordig.

Hoe vaak ik op een dag niet overal zit op in te loggen, vaak 2pass-shit.
En dikwijls gaat er dan toch nog iets mis.
Zuigt enorm veel energie weg.

En het wordt nog erger.

Dat je eigenlijk totaal geen data van de klant te zien meer mag krijgen.
Dat alles scrambled moet zijn.

Dat als je uitzonderlijk toch iets wilt bekijken, je eerst toelating moet vragen.

Alles moet tot in detail gelogd worden.

Maar doe zo maar eens aan support, iemand helpen, maar je mag niets zien.

Al de afhankelijkheden die in de data zit, hoe ga je er mee om? Moet je al patronen programmeren binnen het scramblen.

Er mag maar data van zoveel personen bijgehouden worden.
Maar die data zit in verschillende toepassingen, een deel zit al in archieven. Alles moet dan eigenlijk opgeteld worden.
Zoveel juridische troep rond waar ze na jaren zelf nog niet uit zijn, en waar ze dus nog jaren gaan mee bezig zijn.

Zoals eentje recent zei: "de wereld wordt zot. "
"Dan kan je beter de boeken toe doen, of moet men overal extra volk bij zetten."

De doorgeslagen waanzin van security en data privacy tegenwoordig.

Hoe vaak ik op een dag niet overal zit op in te loggen, vaak 2pass-shit.
En dikwijls gaat er dan toch nog iets mis.
Zuigt enorm veel energie weg.

En het wordt nog erger.

Dat je eigenlijk totaal geen data van de klant te zien meer mag krijgen.
Dat alles scrambled moet zijn.

Dat als je uitzonderlijk toch iets wilt bekijken, je eerst toelating moet vragen.

Alles moet tot in detail gelogd worden.

Maar doe zo maar eens aan support, iemand helpen, maar je mag niets zien.

Al de afhankelijkheden die in de data zit, hoe ga je er mee om? Moet je al patronen programmeren binnen het scramblen.

Er mag maar data van zoveel personen bijgehouden worden.
Maar die data zit in verschillende toepassingen, een deel zit al in archieven. Alles moet dan eigenlijk opgeteld worden.
Zoveel juridische troep rond waar ze na jaren zelf nog niet uit zijn, en waar ze dus nog jaren gaan mee bezig zijn.

Zoals eentje recent zei: "de wereld wordt zot. "
"Dan kan je beter de boeken toe doen, of moet men overal extra volk bij zetten."
En toch wekelijks dat er ergens gegevens lekken

Wij werken ook met Emprova. App geeft problemen. Ik heb een snelkoppeling op m'n smartphone gezet naar de site in mijn browser. Werkt goed.
Als de problemen nig terug komen kan ik daar misschien ook eens naar kijken.
Vandaag werkte alles wel gewoon zoals het hoort. Het is allemaal nog niet, we zullen wel zien hoe het loopt.
Wij hebben ook emprova, maar kunnen buiten App ook nog altijd met ons badge aan de tikklok, of via de website van emprova intikken. Maar het klopt dat de app al eens niet werkt
Wij hebben geen tikklok met badge, tot nu gaf onze ploegbaas gewoon als we gewerkt hadden.
Van vertrouwen gesproken, deze app is er bij ons gekomen omdat collega's van een andere afdeling zijn gaan klagen omdat wij soms wat later beginnen of vroeger stoppen dan onze normale uren. Dat wij soms onze pauzes niet volledig of zelfs helemaal niet nemen weten die mannen echter niet.

Dat terwijl zij zelf vaak vroeger binnen komen en dan soms tot 3 kwartier met hun vingers zitten draaien om dan te vertrekken op hun uur dat ze moeten stoppen
degoutant nog wel?

Lijkt me in heel wat organisaties perfect logisch om enige vorm van controle te houden op correcte aanwezigheid van medewerkers. Bij een fysieke tikklok moet je ook op locatie zijn om te kunnen tikken.
Maar daar kan je je ook laten in en uit tikken door iemand anders, dat deden wij soms ook op mijn vorige werk. En onze toenmalige ploegbaas deed daar gewoon aan mee.

Zonder dergelijk systeem komt dat misbruik vaak moeilijk aan het licht.

edit: ik zie trouwens ook niet in hoe je dit plaatst onder "iedereen aanpakken". Je komt werken en je krijgt daarvoor betaald. De werkgever mag dan toch nog wel weten waar jij bent op het moment dat je zegt dat je aan het werk bent zeker? Of is dit tegenwoordig ook al te veel gevraagd?

Was op zich nie zo specifiek op deze situatie bedoeld eigenlijk.

Merk het bij ons gewoon vaak dat ze de easy way out kiezen om het hele team te "straffen" dan diegene die de kantjes eraf loopt aan te pakken

Sales stelt vraag over functie x van een toestel en waar klant een issue mee heeft.
Ik vind het geen logische vraag want functie x is daar helemaal niet voor gemaakt / bedoeld.
Ik bel sales op voor meer duidelijkheid en om te horen wat de klant eigenlijk precies wil.

"ja maar tom, ge hebt mijn vraag helemaal verkeerd begrepen, het gaat over *compleet andere functie, op een andere modellijn*

euh, dat heb je niet in je mail geschreven.

Jawel jawel, ge hebt het gewoon niet goed begrepen.

:wtf: ik kan toch wel lezen pipo?

Terug
Bovenaan