Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tijdelijke collega is verplaatst naar andere groep. Er komt zo veel shit naar boven dat men vandaag besloten heeft dat alle +-700 tickets en bijbehorende rapporten door ons drie opnieuw gaan moeten worden nagekeken. 700 tickets. Let that sink in.

Gaat trouwens letterlijk over op de kop een half jaar "werk". En de rapporten die ze moest doen die fouten opvangen voor zaken in "productie" gaan, heeft ze dus ook niet gedaan...
Vraagt dat ze een hiervoor een tijdelijke collega zoeken. ..

Je klinkt als een nachtmerrie voor elk IT departement... Niet persoonlijk nemen maar ik zou jou niet graag als gebruiker zien.
Er schort wel wat aan jullie IT beleid als je mensen tegenwoordig nog local admin geeft. Ik lees ook persoonlijke gmail accounts in Chrome... Het is gewoon wachten op een security incident bij jullie (':

Je oude laptop nog een aantal dagen bijhouden kan ik nog snappen, weken daarentegen is gewoon niet op te volgen. Je moet ook aan de IT dienst denken, zij moeten dat ook allemaal kunnen controleren en bijhouden en moeten vaak gewoon procedures volgen en kunnen niet aan elke piet een uitzondering toestaan.
Hahah, moet opnieuw hier aan denken nu. Deze week een ex-collega over de vloer gehad & ze zijn daar al weken aan 't schipperen op z'n nieuwe job om hem in gang te steken.
Probleem? Blijkbaar is het daar ook niet de gewoonte om local admin te geven.

Nuja, ik zou het mij persoonlijk niet veel aantrekken dat ik mijn werk niet kan doen tot Infra voor elk van m'n requirements met een oplossing over de boeg komt. Paid laziness zeker, want zolang ge niet kunt werken wegens infra problemen is het ook uw fout niet dat ge gene klop uitsteekt. :devilish:
Wel wat boring, maar hij mag ook zo goed als fulltime thuis werken, dus dan is het wss al wat gemakkelijker om gene klop uit te steken, zeker als je een perfect excuus hebt. 😅

Anyway, blijkbaar krijgen ze 't ook maar niet 'werkbaar' & voor zover ik het versta gaan ze hem dan maar gewoon een DEV laptop geven waar die local admin is (& hem dan maar z'n gang laten gaan om die correct in te richten).
Basically, wat ze hier doen.

Ja, zoals ik het zie zouden ze hem ook wel een volledige 'DEV server' (e.g. remote desktop, waar ge dan wel full admin rechten hebt) kunnen geven & dat kan werken zonder dat je iets kan op uwe laptop, mor soit ... 't zal ginder ook niet zo evident zijn zeker om de kosten te dragen van 'performante' virtuele machines, laat staan de nodige VPN connecties naar z'n klanten, etc. op die VPC.

Het loopt tegenwoordig vol met nozems die geen greintje plichtsbesef hebben.
En diploma's en titels zijn ook al lang geen indicatie meer. Het is overal hetzelfde.

I.p.v. door haar shit proberen heen te gaan, gewoon hermaken vanaf 0.
Anders verlies je nog meer tijd.
oldskooler die zich opwindt over mensen die het zich niet genoeg aantrekken, dat we dat nog gaan meemaken

oldskooler die zich opwindt over mensen die het zich niet genoeg aantrekken, dat we dat nog gaan meemaken
Uiteraard.

Want ook Oldskooler mag steeds shit van anderen opkuisen.

Dat is er net te veel aan.

Dat begint met: "dag Oldskooler ik heb iets gedaan en weet uiteraard niet wat ik heb gedaan."

Oldskooler eerst: "..."

Dan in Oldskooler zijn hoofd:

Laatst bewerkt:
Uiteraard.

Want ook Oldskooler mag steeds shit van anderen opkuisen.

Dat is er net te veel aan.

Dat begint met: "dag Oldskooler ik heb iets gedaan en weet uiteraard niet wat ik heb gedaan."

Oldskooler eerst: "..."

Dan in Oldskooler zijn hoofd:

Je bent dus de sloef van den dienst :s

Je bent dus de sloef van den dienst :S
Helaas is ieder binnen deze sociaal overbeschermende maatschappij die enige competentie of plichtsbesef heeft, ergens een sloef.

Ik denk van er zit ergens een burger/klant als Zubrowka in de nood.
We zullen het maar doen om uiteindelijk de mensen te helpen.
Een verkeerde instelling, ik weet.

Maar bij elke dakloze die ik tegenwoordig zie, denk ik: "te weinig".

Laatst bewerkt:
Dat jij controlearts niet meer van deze tijd vindt, is jouw goed recht hoor. Maar het bestaat voor een reden, en men mag er beroep op doen.
Je werkte er nog maar 4 maand. Neem nu het bovenstaand, als dat werelijk nog voorgevallen is in het verleden, is het dan zo vreemd dat men een controlearts stuurt?
Hetzelfde met alle procedures en regeltjes waar je zo'n probleem mee hebt. Je kent het verleden van dat bedrijf niet. Maar als er veel absenteïsme en verloop is, kan dat zowel de kip als het ei zijn hé. Vaste procedures en veel regels maakt het gemakkelijk om nieuwe mensen in te werken.

Controlearts, ik vraag mij daar ook het nut vanaf. Er zijn recent cijfers uitgekomen van de ambtenarij.

99,2% van de onderzoeken van de controlearts zegt dat de afwezigheid gerechtvaardigd is. 0,6% heeft de afwezigheid ingekort, 0,2% ongerechtvaardigd.

Dus dan vraag ik mij af: Is dat dan nog nuttig (Want die controleartsen kosten veel geld.) of zijn die veel te laks?

Wel veel gevallen waar er iemand van onderuit muist :p

In 2024 voerden de controle-artsen 35.752 controles effectief uit. Bij 3.404 controles (9,5%)
reageerde de ambtenaar die zich ziek had gemeld niet op de controle, zowel bij de controle
thuis als bij de controle in de dokterspraktijk. De arts kon hier de arbeidsgeschiktheid dus niet
beoordelen. Slechts in 4 op de 10 gevallen gaf de ambtenaar een geldige reden op voor zijn
afwezigheid.

Naar mijn ervaring kunnen controleartsen nuttig zijn als ze ook doordacht worden ingezet. We hebben in dit draadje daar nog al eens een discussie over gehad.
In de sector waar ik het laatst ben vertrokken (dienstencheques, duizenden medewerkers per bedrijf) was het kort verzuim gigantisch (het lang ook, maar da's een andere discussie). Je zit daar over het algemeen met een ander publiek dan bijvoorbeeld in een bedrijfje met 12 werknemers. En daar moet je een uitgebreid verzuimbeleid hebben of je hebt het totaal niet meer onder (betaalbare) controle. Dan is de controlearts wel een hulpmiddel dat zijn plaats daarin kan hebben. Maar het moet altijd doordacht zijn.

Mail gekregen van een of andere Indiër uit de UK die werkt voor proSapient, "business intelligence" bedrijfje dat zoekt naar betaalde consultants. Heb echter geen interesse of ik kan alleszins niet aanbieden wat hij zoekt. Heeft blijkbaar mijn profiel gevonden op Linkedin en opeens belt die mij. Mijn telefoonnummer is nochtans niet publiek bekend, hoe komt die kerel daaraan?

Controlearts, ik vraag mij daar ook het nut vanaf. Er zijn recent cijfers uitgekomen van de ambtenarij.

99,2% van de onderzoeken van de controlearts zegt dat de afwezigheid gerechtvaardigd is. 0,6% heeft de afwezigheid ingekort, 0,2% ongerechtvaardigd.

Dus dan vraag ik mij af: Is dat dan nog nuttig (Want die controleartsen kosten veel geld.) of zijn die veel te laks?

Wel veel gevallen waar er iemand van onderuit muist :p

In 2024 voerden de controle-artsen 35.752 controles effectief uit. Bij 3.404 controles (9,5%)
reageerde de ambtenaar die zich ziek had gemeld niet op de controle, zowel bij de controle
thuis als bij de controle in de dokterspraktijk. De arts kon hier de arbeidsgeschiktheid dus niet
beoordelen. Slechts in 4 op de 10 gevallen gaf de ambtenaar een geldige reden op voor zijn
afwezigheid.
Bij ons krijgt het onderuitmuizen wel een staartje.

Bij ons krijgt het onderuitmuizen wel een staartje.

Ik zou dat toch hopen, ja :p.
Mail gekregen van een of andere Indiër uit de UK die werkt voor proSapient, "business intelligence" bedrijfje dat zoekt naar betaalde consultants. Heb echter geen interesse of ik kan alleszins niet aanbieden wat hij zoekt. Heeft blijkbaar mijn profiel gevonden op Linkedin en opeens belt die mij. Mijn telefoonnummer is nochtans niet publiek bekend, hoe komt die kerel daaraan?

Ik krijg nu de laatste week iedere dag een oproep uit Nederland waar een AI-stem mij belt voor één of ander recruteringsbedrijf. Nuja, mijn nummer gaat wel ergens publiek liggen door een hack. Ik maak mij geen illusies.

Ik zou dat toch hopen, ja :p.

Ik krijg nu de laatste week iedere dag een oproep uit Nederland waar een AI-stem mij belt voor één of ander recruteringsbedrijf. Nuja, mijn nummer gaat wel ergens publiek liggen door een hack. Ik maak mij geen illusies.
Ik gebruik om zoiets te counteren overal waar mogelijk een vast nr.

Bij OVHcloud kan dit vanaf 0,99 EUR / maand, of als je uw eigen vast nr. overbrengt = gratis, en dan betaal je enkel de doorschakeling naar je gsm.
Tenzij je ook wilt kunnen uitbellen met het vast nr.
Dan kan je allerlei filters op zetten, zo kan bv. niemand uit Afrika me bellen met een nr. die start met +2XX, ook geen anonieme oproepen e.d.
En buiten kantooruren altijd naar voicemail.

F*ck al die time consumers.

Vervloek de persoon die dispensers met gratis notenmix op kantoor heeft laten zetten. Da's nu de hele dag door dat mensen rond mij precies grind zitten te vermalen tussen hun tanden.

Vraag het dan aan dat bedrijf waar ze jouw gegevens vandaan hebben. Volgens de GDPR moeten ze daarop antwoorden. Ik denk dat je daar bij de GBA wel een modelbrief voor kan vinden. Die mail je naar de privacy officer die in hun privacy voorwaarden op de website zal staan.

Het kan overigens ook zijn dat ze toch niet antwoorden (hoewel dat moet), maar ze zullen allicht stoppen met jou te spammen.

Idem met document approvals. Als PMO moet je die docs in een systeem archiveren en dat doet dan auto signature met mgmt approvals. Niemand leest die docs ooit. Ik kan daar als PMO uber kak insteken en het zou nog afgetekend worden. Ja, binnen 5y misschien eens een interne audit met een crap doc, maar dan ben je wel 5y later. Ik doe mijn docs deftig, maar als je even geen goesting hebt, je kak zal gewoon passeren. Moeilijk is het niet, he. Genoeg zo goed als gratis systemen die deftig signatures van relevante stakeholders kunnen enforcen... en reminders sturen etc.
Heh hier hetzelfde, ik schrijf af en toe super gedetailleerde method statements met een bootlading aan referenties naar de bijhorende energie isolatie procedures en switching schedules om allerhande complexe en minder complexe werken te laten uitvoeren aan hoogspanningsinstallaties.

Mijn management ondertekent dat zonder verpinken want ze begrijpen de documenten niet, ze weten enkel via de hoofding wat het uiteindelijke doel is.
HSE doet daar een risk assessment op en die RA lijkt exact op alle andere RA die ik al gekregen heb op mijn procedures.
Enkel de hoofding refereert weer naar mijn method statement. Lezen die dat? Geen idee.

Enkel het energie isolatie team kijkt eens naar manier waarop ik die installaties graag spanningsloos en veilig had gekregen maar trekken zich geen hol aan van wat de procedures zeggen te doen eens spanningsloos.
Als ik dicteer om roze olifantjes te schilderen op hun substations raakt dat er redelijk waarsschijnlijk door.

Zo lang 't kot niet afbrandt of ontploft na de re-energisatie is blijkbaar alles OK.

Terug
Bovenaan