cege
Well-known member
Zoekt deze wonderlijke werkplaats niet nog wat scheikundigen? Ik zou wel graag een topwerknemer zijn door 4u per dag te werken!
Zo goed als enkel hiring through acquisitions in de niet-HQ sites...

Niets doen wordt ook maar saai na een redelijk korte tijd, but damn man ... zo gewoon zonder schroom thuis werken & gewoon whatever else doen terwijl schoon betaald te worden moet echt wel ne goeien deal zijn.
Just imagine, gewoon dik betaald worden om hier mijne Final Fantasy VII Rebirth uit te spelen.
Gewoon laptop aan leggen achter mij & reageren als Teams effe <Ping> zegt.
Allemaal leuk en wel, maar zoals @coldplayke zegt, op den duur is het jezelf in de voet schieten. Ooit komt het naar boven dat bepaalde teams/sites/werknemers weinig doen.
trekt @cege het soms niet wat op flessen? Het is zomer, in veel bedrijven heeft de helft verlof en de andere die van thuis werken zijn bezig met de kinderen of rijden het gras af?
Het zal overal wel kalmer zijn/minder pressure etc.
Ik loop hier al 15y rond. Het is typisch wat kalmer in de zomer, maar dit is toch next-level vingerdraaierij.
You snooze, you lose. Nu is het bij ons de moment om met een overtuigende business case en project plan te komen als we genoeg resources willen kunnen vastleggen de komende kwartalen. In tegenstelling tot wat uitvoerende mensen soms denken kruipt daar veel onderzoek en tijd (en meetings...) in.
De klucht is dus dat de business case voor dit project al een half jaar geleden informeel is goedgekeurd... met 1 caveat... Er zijn geen resources voor bepaalde functies (nota bene door een mgmt dat er ondertussen niet meer is). Bij wijze van spreken 'het zal 5M opbrengen en het kost 1M, gogogogo'. Maar er zijn enkel bouwvakkers en electriciens, maar geen loodgieters. En er is van uit CEO staff een hiring freeze en alle andere projecten zitten ook op hun loodgieter tandvlees. Op den duur is er maar zoveel je kunt doen voor je verder kunt omdat een loodgieter zijn werk moet doen. (bon, niet echt loodgieters, but you get the idea).
Het helpt natuurlijk niet dat ze hier 2-3-4-5 reorgs en mgmt shakeups gedaan hebben laatste 1-2y. Volgens mij weet er niemand hoeveel volk er is en wie op wat werkt vanaf 2 of 3 niveaus boven me. Het organogram is nog altijd een slagveld met sommige managers met 30-40 reports omdat ze tussenlagen nogal bruut weggekapt hebben en er anderen uit colere het zelf afgestapt zijn. Die boel wat stabiliseren heeft zijn tijd nodig.
Het 2 maanden rustiger aandoen is 1 ding, maar gedurende de zomer op slaapstand staan zou hier een sneeuwbaleffect hebben waardoor je jezelf voor het komende halfjaar in de voet schiet.
Overigens wel redelijk belachelijk hoe ze "het probleem" hier aanpakken. Er is maar 1 oplossing: er moeten resources van een ander project gepakt worden of er moet gehired worden (of iemand trainen). Alle andere 'ideeen' zijn zinloos. Kunnen daar 20 slide decks over maken, maar dat zal niks oplossen.
En de oplossing is telkens om er een volgend niveau managers bij te trekken. Gisteren zijn de slides al ge-dryrunned door ik, n+1 en n+2. Om dan donderdag naar de n+3 en consoorten te gaan. En het gaat om een project dat ochotjes 2M kost over 4y. In the grand scheme of things zou je daar geen managers die paar M per jaar verdienen voor nodig moeten hebben die continue met hun neus daarop zitten.
Nostradamus voorspelling: ze gaan het project donderdag formeel goedkeuren en er zal niks veranderen. Want cege heeft er 170402 slides ingestoken dat de voorgesteld timeline en cost ervan uit gaat dat de resources beschikbaar zijn. En er is nog altijd geen pad naar een oplossing want er mag niet gehired worden en niemand heeft tijd om trainings te geven. En zoals altijd wil niemand het slechte nieuws brengen van 'project A E en F gaan we even niet doen zodat we B C D proper kunnen afwerken in de huidige resource situatie'. Sommige dingen veranderen hier nooit. En zo kunnen we nog eens een paar weken in circeltjes lopen tot er ergens plots iets magisch gebeurt.
Elke keer als ik de divisie project status excel open doe, zie ik 50 projecten waarvan er misschien 2 of 3 groen/oranje zijn ([semi] on track). Al de andere zijn waaaay off track. Rarara, wat zou het probleem zijn? Waarom ze uberhaupt nog projecten voorstellen/starten is mij een mysterie...
Om mijn highly motivated directe baas gisteren te citeren op Teams

Some grand xxx management summit... ***cue triumphant horns*** pre-empted our xxx meeting...
Die is het blijkbaar ook niet meer zo entertaining aan het vinden

/End of rant.

En soms zit men ook te cutten / besparen op business (resources). Dat is wel het nadeel van werkgevers die TE weinig met internen werken en alles outsourcen. Dan loopt de planning soms niet helemaal goed.