Filmpkes kijken enzo, ik stoor er mij niet aan als dat gebeurt. Ik zit hier ook geregeld tijdens mijn uren, zoals de meesten hier I guess.
Zolang ge uw werk doet maakt dat niet uit.
Maar dat was bij hem niet het geval, allee ge kunt al eens iets fout doen maar constant deadlines missen en dan quasi heel de dag door iets anders doen dan werken dat kan natuurlijk niet.
Anyways, de andere collega haar werk van de voorbije maanden eens echt in detail doorgenomen en daar is gewoon van een heel aantal belangrijke zaken niets gebeurt maar dan ook echt niets....
Liften worden gekeurd, die verslagen zijn mega belangrijk. Staan nergens waar ze moeten staan (van de 29 gebouwen die ze heeft staat er géén één op server), heb een 8 liften nagekeken en die keuringsverslagen zijn ook niet bezorgd aan de liftfirma (die moet dan keuringsopmerkingen aanpakken).
Heb haar over één lift al aangesproken omdat die dringend was, daar was ze volgens haar op offerte aan het wachten. Maar de liftfirma heeft die keuring dus nooit gehad en kon dus geen offerte opmaken.
Keuringen van brandveiligheid ook nergens terug te vinden van de meeste gebouwen, ook hier zijn dan een stuk of 5 offertes uit voortgekomen om bijvoorbeeld vervallen blussers te vervangen. Eén ervan heeft ze goedgekeurd maar, de rest heeft de leverancier niets van gehoord...
Verslagen van vergaderingen die na 3 weken de deur nog niet uit zijn en waar bepaalde wettelijke verplichtingen niet in opgenomen zijn.
Een verzekeringsdossier wat ze gewoon niet aangegeven heeft aan de maatschappij
Enfin het zijn allemaal geen kleine zaken meer. Normaal komt ze vrijdag, al heeft ze nog niet bevestigd maar een aangetekende officiële waarschuwing gaat ze toch krijgen.
Weinig activiteit als ze thuis zit IT-gewijs en dan nog niet eens de basis van uw job doen die toch veiligheidsrisico's inhoudt én liegen...
Soit, ik ben al sinds dinsdag aan het vragen of ze nu vrijdagvoormiddag naar kantoor kan komen om de situatie te bespreken. En nu gaat ze, na bovenstaande zeker een officiële waarschuwing krijgen en dat wil ik dus zsm face to face bespreken.
Normaal ging ze ook woensdag naar de dokter en dan zou ze maandag terug kunnen rijden, maar plots is dat uitgesteld en zou het voor eind van de maand zijn. Zo schuift dat al lang op, frustrerend. Ook voor haar, maar ik kan er ook niet meer van op aan.
Mind you dat ze hier de eerste 6 maand niet mogen thuiswerken maar zij dan kwam klagen dat ze niet altijd de wagen van haar ouders kon nemen en heb ik toegestaan dat ze dan toch minstens 2 dagen per week thuis werkte, want er was wel altijd iemand die de auto moest en dan geraakte ze er vaak niet.
Dan had ze een bedrijfswagen en dan kwamen de ziektebriefjes voor van alles en nog wat. Ofwel gewoon de melding dat ze zich niet goed voelde en dan best thuiswerkte. Ik ben daar overigens fan van dat mensen niet naar kantoor werken als ze zich niet top voelen, als ze dan van thuis werken des te beter. Maar bij haar was dit dus erg vaak sinds ze wel een wagen had om te rijden.
En dan nu dit allemaal er boven op, de maat begint voor mij toch wel wat vol te geraken nu.
Gisteren nog eens whatsapp gestuurd
"Mijn vriend kan me om 13u15 brengen lukt dat"
- Nee, kan enkel voormiddag
"Ja, ik kan echt niet anders bla bla bla".
Ik stuur vanmorgen nog eens dat ik toch graag heb dat ze morgenvoormiddag komt en dat ik niet anders kan
"Mijn vriend kan ook echt niet, die heeft namiddag verlof moeten pakken last minute, dat is ook niet leuk. Dan zal het voor dinsdag zijn".
Excuse me? Ik heb u hier al 2 maand niet meer gezien, we zijn héél flexibel ge moogt van thuis uitwerken maar ik vraag nu eens 1 keer om naar hier te komen. De bus bestaat ook nog, I don't care.
Vandaag ook nog een klant gemaild die me maandagmiddag gemaild heeft, heb die mail aan haar bezorgd en is gewoon nog niet op geantwoord. Ja, kom...
De officiële waarschuwing was al op gemaakt dan mail ik hem zo en stuur ik hem op. Ik had dit graag face to face besproken, maar een beetje respect en flexibiliteit langs de andere kant mag ook wel eens.
Ik begin het er echt gehad mee te hebben. Als nu haar werk nog gedaan moest zijn in tussen, zeker de belangrijke en ze wat extra moeite doet.
Tenslotte mag ze nu al weken aan een stuk van thuis werken langs onze kant, een beetje moeite mag dan toch wel.
Ben echt boos en ook teleurgesteld eigenlijk. Ik laat hier iedereen de vrijheid om zijn work-life zo goed mogelijk te regelen en heb héél veel begrip, maar dit is mij gewoon bewust om de tuin leiden allemaal.