Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

oppassen dat ze de arbeidsinspectie niet op u afsturen :unsure:
Ge wilt niet weten hoe vaak ik dat al heb gezegd 😂
Mja daarvoor is er interne controle..

Nu het is moeilijk.
Ze zeggen ook "als je weet dat je 's avonds gaat werken, begin dat 's morgens later of stop om 12-14u"
T ding is dat je kan vertrekken met de intentie van een uurke of 2 te werken maar dat er dat 4-5 worden wegens omstandigheden

Beetje arrogant aan het worden, maar er zitten clowns in ons team die je (zoals hierboven ook gezegd) best gewoon een kleurboek geeft onder het motto: als je niks doet, kan je niks fouts doen..
hou u daar maar mee bezig ipv met de bekwame mensen in uw team, ik trek men plan wel, doe men job (goed) en zal zelf mijn rust wel inschatten
Daar moet je wel met opletten als je in de toekomst promotie wil. Het zijn niet altijd de besten die eerst eindigen.

Ha een gefrustreerde collega :)

Klopt, nu haal je wel een verzekeraar aan die nogal gemakkelijk binnenpakt wat ze kunnen binnenpakken... Resultaat, aan de telefoon verstaan ze je maar half, er iets van kennen, ho maar. Samen met die andere verzekeraar die met een A begint, wat een drama...

Even ter verdediging van mijn werkgever verzekeraar beginnende met een A. Onze portfolio in niet-leven is met 25/30% GWP gegroeid in combo met een betere loss ratio en er is niet één personeelslid bijgekomen ondanks dat dit beloofd was door onze vorige CEO. Een kwart van mijn team zit in burnout.
Ik zit zelf op het punt dat ik enkel maar met een beperkt aantal brokers werk en zelfs dat is bijna niet te bolwerken in een werkweek van 40u (of zelfs 45 u).

Even ter verdediging van mijn werkgever verzekeraar beginnende met een A. Onze portfolio in niet-leven is met 25/30% GWP gegroeid in combo met een betere loss ratio en er is niet één personeelslid bijgekomen ondanks dat dit beloofd was door onze vorige CEO. Een kwart van mijn team zit in burnout.
Ik zit zelf op het punt dat ik enkel maar met een beperkt aantal brokers werk en zelfs dat is bijna niet te bolwerken in een werkweek van 40u (of zelfs 45 u).
Ik heb zeker medelijden met de paar stakkers die wel altijd prima werk leveren. Doet me ook denken aan de periode dat Baloise Fidea overnam en zich daar lichtjes in verhapt heeft.

Maar zo is het vaak; altijd maar meer willen maar het moet door minder man gebeuren.

Dat is zeer vervelend natuurlijk voor jou en niets persoonlijk op u hé... Maar dat is een probleem dat zichzelf zal oplossen op termijn. Als het niet meer te bolwerken geraakt en de makelaars zijn niet meer tevreden van die verzekeraar, dan zullen ze elders gaan en zal jullie portfolio weer automatisch dalen.

Zeer jammer dat jullie management dan geen grotere stappen onderneemt om aanwervingen te voorzien, ik zou zeggen, jobs genoeg op de markt voor jou ;)

Hier een meisje dat een maand of 2 geleden een whiplash heeft gehad bij karting.
3-4 weken thuis geweest met attest, ze had veel last van de pijnstillers en sliep dan heel de dag.
Nu werkt ze dus een 4-tal weken van thuis want ze kan niet rijden.

Alle begrip, maar ervoor heb ik haar al eens moeten aanspreken omdat ze weinig op kantoor was en ik voelde precies toen dat er iets niet klopte.

Dinsdag teammeeting online: krijg bericht dat ze in de wacht is bij een leverancier en nog niet wil ophangen omdat ze al lang aan het wachten was. Ze logt ene minuut in zonder video en is erna weg. Ik stuur een bericht, geen reactie.
Ondertussen weet ik ook dat ze op zijn minst de laatste dagen een heel deel mails van klanten niet beantwoord heeft en er tout court weinig activiteit is van haar. En ik ben eigenlijk redelijk zeker dat dat voor de voorbije weken zo is.

Gisteren gebeld, pakt niet op op haar VPN toestel, bel op de gsm niets. Was rond 14u.
Krijg ik vannacht ineens om half 12 's nachts zo een verdwijnende foto op whatsapp van een ziekenhuis bandje met een tekst op dat ze opgenomen is met een opstoot van iets (ik kan het niet weten want ja de foto en tekst zijn weg).

Alles, maar dan ook alles voelt totaal fout aan.

Nu ze hier eens krijgen om een gesprek te hebben mét haar laptop erbij, kijken of ze zegt dat ze effectief van alles gedaan heeft en dan samen op haar laptop even te kijken erna of ze effectief de waarheid spreekt.
Ze heeft eigenlijk op dit moment niets anders te doen dan mails beantwoord en telefoons aan te nemen en dat is nu eenmaal makkelijk te controleren samen.

Nog wat in het werk naploeteren dat die shitconsultant heeft achtergelaten.

Bah, trekt echt op geen kloten. Je moet er nu meer tijd insteken dan dat je het meteen zelf had gedaan van in het begin.

F*ck it, ik doe vandaag geen kloten meer. Dat ze ze eens kussen. Een sociale werkplaats hier.
Morgen is het toch vrijaf.

Ik maak het maandag gewoon opnieuw vanaf 0. Zal me een halve dag werk kosten, waar die nu weken heeft opgezeten.

Laatst bewerkt:
Hier een meisje dat een maand of 2 geleden een whiplash heeft gehad bij karting.
3-4 weken thuis geweest met attest, ze had veel last van de pijnstillers en sliep dan heel de dag.
Nu werkt ze dus een 4-tal weken van thuis want ze kan niet rijden.

Alle begrip, maar ervoor heb ik haar al eens moeten aanspreken omdat ze weinig op kantoor was en ik voelde precies toen dat er iets niet klopte.

Dinsdag teammeeting online: krijg bericht dat ze in de wacht is bij een leverancier en nog niet wil ophangen omdat ze al lang aan het wachten was. Ze logt ene minuut in zonder video en is erna weg. Ik stuur een bericht, geen reactie.
Ondertussen weet ik ook dat ze op zijn minst de laatste dagen een heel deel mails van klanten niet beantwoord heeft en er tout court weinig activiteit is van haar. En ik ben eigenlijk redelijk zeker dat dat voor de voorbije weken zo is.

Gisteren gebeld, pakt niet op op haar VPN toestel, bel op de gsm niets. Was rond 14u.
Krijg ik vannacht ineens om half 12 's nachts zo een verdwijnende foto op whatsapp van een ziekenhuis bandje met een tekst op dat ze opgenomen is met een opstoot van iets (ik kan het niet weten want ja de foto en tekst zijn weg).

Alles, maar dan ook alles voelt totaal fout aan.

Nu ze hier eens krijgen om een gesprek te hebben mét haar laptop erbij, kijken of ze zegt dat ze effectief van alles gedaan heeft en dan samen op haar laptop even te kijken erna of ze effectief de waarheid spreekt.
Ze heeft eigenlijk op dit moment niets anders te doen dan mails beantwoord en telefoons aan te nemen en dat is nu eenmaal makkelijk te controleren samen.
Oppassen wat mag en niet mag in het kijken naar de verzonden items van die persoon, weet het niet meer goed vanbuiten maar oplossing is mogelijk om via de IT'er te vragen dat ze de statistieken via M365 admin center/powershell trekken van haar emailaccount met verzonden mails, dan zal je vaak ook al genoeg weten.

In de toekomst misschien met een groepsmailbox werken met de initialen in het onderwerp voor mailfiltering (doet ook wonderen bij afwezigheden van collega's verwacht of onverwacht om hun werk te kunnen overnemen).

Oppassen wat mag en niet mag in het kijken naar de verzonden items van die persoon, weet het niet meer goed vanbuiten maar oplossing is mogelijk om via de IT'er te vragen dat ze de statistieken via M365 admin center/powershell trekken van haar emailaccount met verzonden mails, dan zal je vaak ook al genoeg weten.

In de toekomst misschien met een groepsmailbox werken met de initialen in het onderwerp voor mailfiltering (doet ook wonderen bij afwezigheden van collega's verwacht of onverwacht om hun werk te kunnen overnemen).

Ja, merci.
IT deed er inderdaad niet zo heel open over, alleen dat er bepaalde dagen zeer weinig activiteit is.

Maar goed als ze bij mij zit en ze zegt dat ze maandag heel de dag heeft gewerkt en ze kan me geen 10 mails aantonen die ze gestuurd heeft of ze weigert dan weet ik ook genoeg an sich he.

Ja, merci.
IT deed er inderdaad niet zo heel open over, alleen dat er bepaalde dagen zeer weinig activiteit is.

Maar goed als ze bij mij zit en ze zegt dat ze maandag heel de dag heeft gewerkt en ze kan me geen 10 mails aantonen die ze gestuurd heeft of ze weigert dan weet ik ook genoeg an sich he.
Ik zou dan toch ook al een plan hebben om haar zo snel mogelijk buiten te gooien als je die richting op gaat? Als je wilt rondneuzen in haar verzonden mailbox "aha ziede wel! niks doede gij hier! niks!" dan is het vertrouwen sowieso langs beide kanten kapot. Als je haar dan niet meteen kan ontslaan, waar sta je dan? "oke terug aan het werk! ga maar weer niks doen, trut!"

Ik zou dan toch ook al een plan hebben om haar zo snel mogelijk buiten te gooien als je die richting op gaat? Als je wilt rondneuzen in haar verzonden mailbox "aha ziede wel! niks doede gij hier! niks!" dan is het vertrouwen sowieso langs beide kanten kapot. Als je haar dan niet meteen kan ontslaan, waar sta je dan? "oke terug aan het werk! ga maar weer niks doen, trut!"

Goh, ik wil vooral eerst een open gesprek hé.
Het kan echt zijn dat ze redenen had om "niets" te doen en dat er echt iets scheelt.
Dan heb ik daar ook begrip voor natuurlijk hé en moeten we kijken hoe we daar een mouw aan kunnen passen. Heb hier ook al eens ene betrapt op strips lezen en na een "interventie" is dat ook gebeterd.
Dus ben er op zich niet op uit om haar hier buiten te zetten maar, integendeel tot onze striplezer, heb ik hier wel echt het gevoel dat ze niet te vertrouwen is en echt niets doet en me wat aan het lijntje aan het houden is. Pas op, ik kan me echt vergissen he veel zal dus van haar reactie afhangen.

Als ze nu zegt dat ze die dagen wel echt gewerkt heeft dan zal ze dat inderdaad moeten aantonen, als ze dat niet kan dan is het vertrouwen weg ja en dan zal er toch naar ontslag gekeken moeten worden als een optie.

Goh, ik wil vooral eerst een open gesprek hé.
Het kan echt zijn dat ze redenen had om "niets" te doen en dat er echt iets scheelt.
Dan heb ik daar ook begrip voor natuurlijk hé en moeten we kijken hoe we daar een mouw aan kunnen passen. Heb hier ook al eens ene betrapt op strips lezen en na een "interventie" is dat ook gebeterd.
Dus ben er op zich niet op uit om haar hier buiten te zetten maar, integendeel tot onze striplezer, heb ik hier wel echt het gevoel dat ze niet te vertrouwen is en echt niets doet en me wat aan het lijntje aan het houden is. Pas op, ik kan me echt vergissen he veel zal dus van haar reactie afhangen.

Als ze nu zegt dat ze die dagen wel echt gewerkt heeft dan zal ze dat inderdaad moeten aantonen, als ze dat niet kan dan is het vertrouwen weg ja en dan zal er toch naar ontslag gekeken moeten worden als een optie.
Mijn punt is dat je duidelijk al lang geen vertrouwen meer hebt in haar, daarom gaat ze van jou moeten aantonen dat ze wel iets heeft gedaan. Waarom dan nog de moeite doen en het ontslag uitstellen? Als het echt gewoon een open gesprek is, dan zou de stap van "oke madameke, toon mij eens uw verzonden emails dan" er niet eens zijn.

Mijn punt is dat je duidelijk al lang geen vertrouwen meer hebt in haar, daarom gaat ze van jou moeten aantonen dat ze wel iets heeft gedaan. Waarom dan nog de moeite doen en het ontslag uitstellen? Als het echt gewoon een open gesprek is, dan zou de stap van "oke madameke, toon mij eens uw verzonden emails dan" er niet eens zijn.

Ja, maar het is ook een kans voor haar om te tonen dat ik me vergis. Want ik ga er vanuit dat het nog altijd kan en dat er redenen zijn waarom bepaalde zaken zo lijken of zijn.
Allee, ik probeer dat toch altijd in het achterhoofd te houden. Het is nu ook de eerste keer dat ik echt een deftig gesprek met haar over bepaalde zaken ga hebben (heb wel al bepaalde dingen aangehaald natuurlijk he).
Dan nog te zien natuurlijk of ik ze tot op het bureau krijg, want ja ze kan er niet geraken in principe met haar whiplash.

Ik vind het mooi dat je haar de kans wilt geven om haar kant van het verhaal te tonen. En dan kan je daar nog mee doen wat je nodig acht. Menselijk zijn en ontslag geven kunnen hand in hand gaan.

Vind het wel een vrij directe en confronterende aanpak eigenlijk. Zeker als je aangeeft dat het het eerste deftige gesprek is met haar hierover.

Zou misschien eerder voorstellen om jou in cc te houden van haar mails voor een bepaalde periode ( met een rule kan je die gewoon in een map steken zodat je niet alles echt binnenkrijgt) of dat ze een iets van een excel aanvult als log met welke taken ze op een bepaalde dag gedaan heeft. Daaruit kan kan je dan spot checks doen om te checken of het effectief gedaan is.

Heb totaal geen ervaring met leiding te geven aan een team, dus geef ook maar iets aan wat op mijn gevoel iets minder direct zou overkomen en misschien ook meer kans geeft dat de vertrouwensrelatie niet compleet weg is.

Vind het wel een vrij directe en confronterende aanpak eigenlijk. Zeker als je aangeeft dat het het eerste deftige gesprek is met haar hierover.

Zou misschien eerder voorstellen om jou in cc te houden van haar mails voor een bepaalde periode ( met een rule kan je die gewoon in een map steken zodat je niet alles echt binnenkrijgt) of dat ze een iets van een excel aanvult als log met welke taken ze op een bepaalde dag gedaan heeft. Daaruit kan kan je dan spot checks doen om te checken of het effectief gedaan is.

Heb totaal geen ervaring met leiding te geven aan een team, dus geef ook maar iets aan wat op mijn gevoel iets minder direct zou overkomen en misschien ook meer kans geeft dat de vertrouwensrelatie niet compleet weg is.

Goh, ik snap wat je wil zeggen.
Maar dat kan ook de uitkomst zijn van dat gesprek.
Maar ik heb echt gewoon het gevoel dat ik voor gelogen word en dat kan ik moeilijk bewijzen.
Als ze nu zegt dat ze 20 taken gedaan heeft en ze kan er maar 2 aantonen, dan ben ik zeker he.
En pas op, ook dat kan zijn redenen nog hebben natuurlijk.

Maar ik wil ook een beetje van dat gevoel af dat ik voor gelogen word.
Ik denk dat ik haar dat ook gewoon zo zal zeggen dat ik dat gevoel heb dat er iets niet klopt en dat ik me kan vergissen daarin ook.

Maar die stuurt me ne foto die verdwijnt in whatsapp van een ziekenhuisbandje rond haar pols en t eerste wat ik doe is kijken of haar naam daar wel opstaat (ik kon het niet zien). En ik heb de laatste maanden al heel veel compassie getoond. Maar naar mijn gevoel klopt er iets niet en dat had ik al even voor haar whiplash.

Dus ja dat gevoel zit echt wel diep dus ik zal er echt wel een gesprek mee moeten aangaan. En dan zien we vandaar.
Met de striplezer is dat goed uitgedraaid dus who knows.

Maar ik heb echt gewoon het gevoel dat ik voor gelogen word en dat kan ik moeilijk bewijzen.
Als ze nu zegt dat ze 20 taken gedaan heeft en ze kan er maar 2 aantonen, dan ben ik zeker he.

Ik denk dat ik haar dat ook gewoon zo zal zeggen dat ik dat gevoel heb dat er iets niet klopt en dat ik me kan vergissen daarin ook.

Maar die stuurt me ne foto die verdwijnt in whatsapp van een ziekenhuisbandje rond haar pols en t eerste wat ik doe is kijken of haar naam daar wel opstaat (ik kon het niet zien). En ik heb de laatste maanden al heel veel compassie getoond. Maar naar mijn gevoel klopt er iets niet en dat had ik al even voor haar whiplash.

Dus ja dat gevoel zit echt wel diep dus ik zal er echt wel een gesprek mee moeten aangaan. En dan zien we vandaar.
Dit is dus EXACT why (grotere) bedrijven met tickets e.d. werken & daar zo hard de focus op leggen. Ook al klaagt iedereen over die tickets.
't Feit dat gij in feite moet gaan schooien bij dat madammeke om u te bewijzen dat ze geen hele dagen met haar vingers zit te draaien is gewoon onwerkbaar op schaal.

Honestly, 't is zelfs onwerkbaar in jullie context van een kleine KMO ook.
't Feit dat er niets van deliverables zijn waarop een manager kan afgaan dat z'n volk überhaupt IETS doet tijdens z'n dagen lijkt mij toch niet handig.

Dit is dus EXACT why (grotere) bedrijven met tickets e.d. werken & daar zo hard de focus op leggen. Ook al klaagt iedereen over die tickets.
't Feit dat gij in feite moet gaan schooien bij dat madammeke om u te bewijzen dat ze geen hele dagen met haar vingers zit te draaien is gewoon onwerkbaar op schaal.

Honestly, 't is zelfs onwerkbaar in jullie context van een kleine KMO ook.
't Feit dat er niets van deliverables zijn waarop een manager kan afgaan dat z'n volk überhaupt IETS doet tijdens z'n dagen lijkt mij toch niet handig.

Dit is ook mijn gevoel. Is het niet vreemd dat je als leidinggevende buiten haar mailbox open te (laten) doen niet kan checken of ze wel iets doet? Op basis van welke prestaties evalueer je haar dan tijdens een evolutiegesprek?

Mijn ervaring leert me dat een transparant gesprek en je buikgevoel uitdrukken nog altijd het beste is om de vertrouwensband (die langs jouw kant blijkbaar al zoek lijkt) niet helemaal op te blazen. Inderdaad gewoon uitdrukken dat je het gevoel hebt dat er iets niets klopt aan haar verhaal kan soms al verhelderend werken. Blijf je dan met twijfels zitten zul je toch met iets objectiever moeten komen. Nooit makkelijk.

Wij hadden ooit eens iemand op het werk die echt niet fris rook, om niet te zeggen echt heel hard stonk. Begonnen de collega's met geurkaarsen, wierrook, planten en constructies allerhande manieren te vinden om de geur te verdoezelen. Collega kon er uiteindelijk niets aan doen maar was wel dubbel zo hard gekwetst achteraf. Eerlijkheid als leidinggevende duurt het langst.

Dit is ook mijn gevoel. Is het niet vreemd dat je als leidinggevende buiten haar mailbox open te (laten) doen niet kan checken of ze wel iets doet? Op basis van welke prestaties evalueer je haar dan tijdens een evolutiegesprek?

Goh dat is moeilijk in ons vak. Maar er zijn wel zaken die we zouden kunnen implementeren nu ik erover denk

Nu is het vooral op basis van oa klantenfeedback dat zaken opvallen (ook bij haar).
Klachten beginnen dan door te komen en dat wordt dan wel onderzocht.

Maar misschien niet slecht om inderdaad op andere zaken wat te controleren. Maar het is niet dat we een afgelijnde dagtaak hebben ofzo.
Het is heel reactief en wat er binnenkomt precies (mails, telefoons,...)zien we natuurlijk niet. Dus moeilijk om te zien of daar dan correct op gereageerd wordt.

Maar er zijn andere zaken die wel nog extra nagekeken kunnen worden. (bepaalde beslissingen van vergaderingen die uitgevoerd zijn bijvoorbeeld)

Deels doen we dat al, natuurlijk.
Of ik moet een totaal verkeerd beeld van die deliverables hebben.

Evaluatie is wel op basis van output die we kunnen "controleren" natuurlijk.

Toch logisch dat iets dat versleten is (zoals een band) niet door de verzekering betaald zal worden om er 2 nieuwe op te zetten? Dit ga je er bij geen enkele verzekeraar in België er doorgeduwd krijgen... Je krijgt voor dienstverplaatsingen een kilometervergoeding, de slijtage die je banden meemaken zit hier gewoon mee in. Dat je dan toevallig net je versleten band stukrijdt...

Tenzij je kan aantonen dat de banden nog niet zo oud waren gaat dit altijd afgeketst worden/onder de vrijstelling zitten. Een band is een verbruiksmiddel, stel dat je brandstoftank bijna leeg is en je auto heeft een ongeval met totaalverlies tot gevolg, dan ga je toch ook geen volle brandstoftank claimen "omdat je bijna moest gaan tanken"?

Zelfs als je tegen een paal rijdt zal de vervanging van de banden nagekeken worden ifv de slijtage van de beschadigde banden hoor (uiteraard bumper/overige carrosserieschade bij een herstelling geen discussie).

& @Renegadexxripxx

Doorbraak in het banden probleem.
Fod/instantie nr 1 (nu de rest nog) heeft beslist dat stukgereden banden niet onder verzekering vallen, maar zullen terug worden uitbetaald na indiening van kostenstaat (uiteraard bewijzen dat je op dienstopdracht was)

Als je maar volhardend bent en op de juiste deuren klopt

Terug
Bovenaan