Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben het echt beu om continu mijn kredietkaart half te blokkeren met uitgaven voor congressen. Werkgever geeft helaas geen kredietkaarten meer wegens misbruik in het verleden.

Ik ben het echt beu om continu mijn kredietkaart half te blokkeren met uitgaven voor congressen. Werkgever geeft helaas geen kredietkaarten meer wegens misbruik in het verleden.
Kosten onmiddellijk indienen, vermoed dat ze geen maand wachten vooraleer ze dat terugbetalen? Ineens ook limiet verhogen?

Tgoh dan lijkt de oplossing mij vrij simpel. Oftewel geeft uw werkgever u voor die momenten een kredietkaart, of je gaat niet meer. Het is niet okay dat jij privé geld moet gaan voorschieten voor uw werk.

Copilot is sinds kort bij ons losgelaten. Op zich is de functie in Outlook om een mail op te stellen op basis van wat input best handig. Maar damn, die suggesties zijn altijd zo extreem formeel. Zo stuurt toch niemand nog een mail?

“Geachte heer x,

Ik hoop dat deze mail u goed bereikt.”

Wie schrijft er in godsnaam nog zo? Wij hebben een zeer informele cultuur, een mail naar een VP of director is gewoon standaard “Hey <voornaam>”. Moest die dat nu ook eens aanleren zou het een stuk vlotter gaan.

Nu ben ik vaak even lang bezig aan een mail aanpassen zodat het niet op huiswerk Engels lijkt.

Ik kreeg een paar weken geleden van men baas naar mijn voeten omdat ik mijn mail openden met "hej x" tegen een 3de partij waar ik afgelopen half jaar meer mee gebeld/mailed/in person heb gesproken dan 80% van mijn bedrijf (wij zijn met 12 werknemers).
Dus mss moet ik copilot is gaan gebruiken dan...

Kosten indienen kan pas na bewijs van aanwezigheid, dus dat is altijd maanden wachten.
Lol dan zou ik het niet voorschieten...
Zelfde maand terugbetaald of het was de laatste keer.

Is dit niet eenvoudig opgelost door limiet te verhogen?
Het is in ieder geval de oplossing die ik gekozen heb, want (natuurlijk een beetje afhankelijk van je loonpakket) moeilijk doen over paar euro’s per jaar als je bedrijf niet te moeilijk doet, is volgens mij contraproductief

Bij mijn ex werkgever is voor personen die vaak moesten reizen, een extra som van 500euro betaald geweest als krediet.
Om hun onkosten mee te betalen, zodat ze dit zelf niet moesten voorschieten.
Elke maand wordt het saldo terug aangezuiverd. En bij uitdiensttreding wordt het gewoon verrekend met het laatste loon.

Hier net hetzelfde. Ja, sommige zaken die ook met bankoverschrijving kunnen, kan de werkgever rechtstreeks betalen. Vaak gaat dat zo tergend traag dat het voorschieten goedkoper en efficiënter is.

En als je dat weigert dan ga je gewoon niet natuurlijk. Dat schaadt enkel jouw carrière, de werkgever ligt daar niet wakker van.

In februari nog 3800 EUR voorgeschoten omdat er een slaapplaats moest zijn voor een hoop doctorandi. Had ik wel snel terug want daar heb je meteen bewijs van. Nu wacht ik nog op 390 EUR die ik in december had betaald.

Hier net hetzelfde. Ja, sommige zaken die ook met bankoverschrijving kunnen, kan de werkgever rechtstreeks betalen. Vaak gaat dat zo tergend traag dat het voorschieten goedkoper en efficiënter is.

En als je dat weigert dan ga je gewoon niet natuurlijk. Dat schaadt enkel jouw carrière, de werkgever ligt daar niet wakker van.

In februari nog 3800 EUR voorgeschoten omdat er een slaapplaats moest zijn voor een hoop doctorandi. Had ik wel snel terug want daar heb je meteen bewijs van. Nu wacht ik nog op 390 EUR die ik in december had betaald.
Hier hetzelfde. Plus, je bent ook zeker dat het op tijd betaald werd… Helaas heeft niet elke ergernis een oplossing.

Hier van 't zelfde. Ik wacht nu weer al 3 maanden op geld en dat loopt soms op tot 2000 euro.

Het meeste wat mij eigenlijk stoort dat mannen hier geen sandalen, slippers, teensletsen dragen. Terwijl de vrouwen dat hier wel doen. Ik wil ook met blote tenen kunnen rondlopen.
Ik heb de laatste weken wel mijn loopschoenen aangehad op het werk. Ik had een lichte overbelasting en ik had te veel last in mijn gewone werkschoenen. Normaal mag dit niet maar ja dat valt niet zo hard op zoals teensletten :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste weken wel mijn loopschoenen aangehad op het werk. Ik had een lichte overbelasting en ik had te veel last in mijn gewone werkschoenen. Normaal mag dit niet maar ja dat valt niet zo hard op zoals teensletten :tongue:

Dat is nog van een heel ander kaliber dan teensletsen natuurlijk :thinking:

Terug
Bovenaan